3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 09:42

Yonker: geeft niet, hebben we allemaal wel eens toch :D Leuk dat je nog meeleest!

Aria: knap dat je dat kan, een home workout! Mij lukt dat nooit want ik heb dan echt 0 motivatie..

Maanlicht: welkom. Jammer dat je weer bijna op je begingewicht zit, maar het gaat je vast nog een keertje lukken! :)

Ik ben gisteren naar Star Wars geweest en ben er nog steeds helemaal hyper van. Wát een enorm gave film is dat zeg! <3

Lijstje voor vandaag: (ik had niets meer in huis voor ontbijt en de supermarkten zijn nog dicht als ik naar mijn werk ga, dus iets uit de la van een collega gekregen :D )

O: sultana goodmorning en een nákd reepje.
T: cappuccino en een appel
L: denk weer salade mozzarella, tomaat, ei en komkommer met honing mosterd dressing :roll: vind m zo lekker!
T: fruit met kwark
A: rijst met wokgroenten en oestersaus
T: sinaasappel

Beweging: 60 minuten fietsen (retour werk) met enorme tegenwind en een stortbui op de heenweg :brr:

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:08

SW-Fan? Of gewoon een goede film?

Gister ipv broodjes en friet een gezondere carpaccio salade genomen.... jum (maar wel duur).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:14

Fan en een goede film :))

Lekker carpaccio salade :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:07

Oehh Frummels, die salade klinkt lekker! :D

We gaan vanavond met het werk sushi eten, dus begin even een beetje gezond vandaag.

O: twee mandarijnen
L: halve baguette boerenham
T: mandarijn
A: sushi

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:24

Yonker: dat heb ik ook, kan het bijna niet bijbenen haha!

Aria: welke work-out doe je dan thuis en heb je ook nog spullen daarvoor nodig? :)

Maanlicht: welkom! Balen, maar er gewoon tegenaan gaan!

Frummels: fijn dat de film leuk was! Ik heb zoiets nog nooit gezien haha! Sterkte met fietsen als je weer naar huis gaat, ik vind t maar koud

Riddershow: goed dat je de “juiste” keuze hebt gemaakt!

Maanlicht: vind je dat niet erg weinig om daar tot het avondeten op te leven?

Gestaag gaat hier het gewicht eraf, ik ben trots op mezelf :)

O: honinghoepels met melk
T: crackers
L: ik ben echt koos inspiratieloos, maar heb er 500 kcal voor dus best veel, maar ik moet mn tussendoortje nog hebben dus wordt weer een late lunch
A: burrito’s

Niet perse heel gezond, maar wel prima mn calorieën, ik heb nog 200 over omdat ik vanavond ga oppassen en misschien wil mn broertje dan een koekje bij de thee dus dan kan dat gewoon :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:35

Goed bezig allemaal! Ik ben even een tijdje niet zo actief hier, ik heb het nogal druk en zit deels niet zo goed in mijn vel. Wel lees ik nog lekker mee en kom ik graag zo nu en dan binnenvallen!
Ondanks dat je sushi gaat eten Maanlicht, denk ik dat het echt beter is als je nu nog wat meer eet. Dit is in mijn ogen namelijk niet zo heel "gezond".

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:50

De baguette was behoorlijk groot, echt zo'n half stokbrood. Dus ik zit goed vol, haha!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:24

Sharon: je kunt zowel met als zonder spullen aanklikken. Ik doe het met Fitnessblender.com, werkt heel erg goed en motiverend!
Er thuis aan beginnen is niet altijd gemakkelijk nee, maar eens lekker warm thuis kunnen sporten doet toch deugt :D

Welkom maanlicht! Werk je ook met my fitness pal? Sneu dat je terug aan je begin gewicht zit, hopelijk kun je de motivatie terug vinden.

Kimmie, wat naar voor je :(:) sterkte alle sinds, en gewoon lekker proberen door doen. Kan ook helpen om slecht gevoel weg te krijgen.

Riddershow, wat goed van je! Sterk hoor!

Frummels, lekker lijstje!

Hier vandaag dus na een lange treinrit aangekomen.

O: een restje pasta met groetjes, pesto en parmazaan van gister.
L: zelfgemaakte pizza (teveel kaas)
T:cappuccino, stukje cake
A: nog geen idee, maar brood denk ik

Niet zo gezond, maar wel al verschillende koekjes afgeslagen. Zoals gedacht worden die gewoon zo voor je neus gezet :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:29

Kimmie: kalm aan hoor, het is lastig op je eten te letten als je niet zo goed in je vel zit en dat is helemaal niet erg :)

Aria: thanks, ik ga zo eventjes kijken! Haha is dat lekker pasta met groetjes? :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:15

Heel lekker :j :9 := _O-
Ik doe er altijd een extra portie groetjes bij, dan voel ik mij zo groet :))

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:40

Hahaha sorry heel flauw :D wel een gezellig maaltje in ieder geval!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:49

Ik werk met Fatsecret, vind ik een erg fijne app :)

Morgen weer even normaal doen, moet even inspiratie opdoen voor het avondeten, eet het hele weekend alleen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:13

Wat vervelend voor je paardje RS.. -O- Hoe gaat het nu met hem? (of haar) - Ik ben zelf geen fan van bootcamp. Sowieso niet van samen sporten. Doe liever gewoon zelf mijn ding.

Mooi dat de film leuk was Frummels! Ik heb zelf nog nooit een SW film gezien haha.

Veel plezier in Wenen Aria!

Welkom terug Maanlicht. Vind je lijstje ook een beetje weinig. Een half stokbrood vult natuurlijk wel goed. Hoeveel was je totaal aantal kcal? Voor inspiratie voor avondeten vind ik de Allerhande website altijd erg fijn!

Hier een prima dagje gehad. Woensdagavond christmas party op een boot gehad met gratis drank. Iets van 6 ciders naar binnen gewerkt en dat tikte helaas wel aan. Gisteren door de kater beetje apart gegeten en ook niet bijgehouden. Vandaag weer relatief netjes.
O: 2 cracottes met 1 plakje kaas + koffie met scheutje melk en 1 theelepel suiker
T: 1 groene appel
L: 25 gr popcorn en 1 banaan (had meer cracottes bij me, maar die waren door de kaas helemaal slap geworden yuk. Oeps. Volgende keer kaas in een apart bakje doen)
B: half uur/1KM baantjes trekken
A: Grilled Chicken Ceasar salad, medium frietjes en appelsap bij de McDonalds. Had erg veel zin in franse frietjes. Eerste keer dat ik een salade van de McDonalds heb geprobeerd en vond hem erg lekker.
T: 3 kleine chocolade bonbonnetjes.

Verlepte macro's maar qua kcal best goed. 1794 om precies te zijn. Doel is 1750, maar omdat ik ook gezwommen heb is die 44 meer geen drama :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:43

Ik heb geen idee hoeveel kcal ik gister had, is moeilijk te meten als je sushi gaat eten. Heb wel te veel gegeten. Ik ben er wel ontzettend beroerd van. Dus vandaag thuisgebleven...

Vanavond maak ik Mexicaanse tomatensoep met balletjes, kidneybonen, maïs en wat tortellini.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:29

Ik meld me hier ook aan, ik begon op 72 kilo (augustus) en inmiddels weeg ik 62 kilo, ik wil nog de laatste 'vetjes' eraf en dan ben ik bij m'n doel!

Ik ben 1.70 en 20 jaar oud, ik heb een eigen paard en daarnaast ook een abonnement bij basic fit.

Vandaag:

O: whey pancakes met oatmeal & peer
T: Mandarijn
L: drie maiswafels met cottage cheese & kipfilets. Maiswafel met rookvlees zeezout, eentje met ham en eentje met half plakje beemster jong.
T: drie rijstwafels + muffin (zelfgebakken met havermout en blauwe bessen) +mandarijn
A: groenteburger met gekookte rijst en als dessert kwark met frambozen
Beweging: vanmorgen 2 km interval gelopen en zo nog twee paarden rijden...

Voor de geïnteresseerden heb ik voor en nafoto's én natuurlijk heel veel tips :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:56

Welkom Saaaash! Ik ben heel benieuwd naar je foto's :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 09:54

Welkom saaaaash! Goed bezig zeg, ook ik ben benieuwd naar je resultaten net als maanlicht :)

Afgelopen dagen netjes gegeten, vandaag weer verder! En misschien ga ik zo’n thuis work-out proberen :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:02

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee crackers met guacamole en Hollandse garnaaltjes
L: Italiaanse bol met carpaccio
T: mandarijntje, passievrucht en een paar lychees
A: Mexicaanse tomatensoep met ravioli (was gister toch iets anders geworden)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 23:33

Carpaccio vind ik zoooo lekker. Kennen ze hier helaas niet :(

Mijn lijstje van gisteren;
O: banaan en koffie met suiker en melk
L: teriyaki chicken don (bowl met kip, rijst en flink wat groentes)
T: 25 gr popcorn & een kinder suprise kerstmannetje

Totaal iets van 1280 kcal. Ver beneden mijn doel. Wilde savonds pasta carbonara maken maar viel om 6 uur al in slaap oeps. :o geen drama, we gaan vanavond toch uiteten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:14

Carpaccio is ook echt mijn guilty pleasure :') Vind dat zo belachelijk lekker, vooral met heel veel kaas en truffelmayo <3

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:48

Hee dames, ik kom even binnen vallen. {:)

Ben tot de zomer ongeveer 12 kg afgevallen, maar ben sindsdien wat aan het aanmodderen en ik ga telkens op en neer tussen de -12 kg en -16 kg. Ik kan niet lekker een vast patroon en 'manier' vinden om goed op m'n eten te letten. Sporten doe ik ongeveer twee keer per week, vaker red ik echt niet qua tijd.

Verder lees ik hier altijd veel over je BMR. Nu heb ik op dit moment een BMR van rond de 1.700 kcal. Maar... als ik dit eet kom ik aan! Ik moet voor m'n idee toch echt rond de 1.200-1.400 zitten wil ik afvallen.. Iemand een idee hoe dit kan? Ervaringen?

Als steun achter de rug zal ik proberen hier wat actiever te posten :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:45

Ik zou het toch eens proberen, waarschijnlijk schrikt je lichaam een beetje omdat het ineens veel meer calorieën binnen krijgt. Het lichaam weet niet of dit de volgende dag weer gebeurt en kan daarom wat gaan vasthouden. Als het goed is moetje op langere termijn wel daardoor afvallen :) onder je bmr eten kan schadelijk zijn. Ik spreek uit ervaring, door een shake dieet is mijn stofwisseling heel erg van slag geweest. Heeft meer dan een jaar geduurd voordat het weer normaal was. En de kilo's zaten er dubbel en dik weer aan.

Hier een dip, nog steeds.. Vind het wel even goed zo, probeer tot het nieuwe jaar gewoon een beetje op te letten. Maar alles is zo lekker en ik kan de verleidingen niet goed weerstaan. Zit ook niet zo lekker in m'n vel, dus dat zal er ook mee te maken hebben.
In het nieuwe jaar maar weer knallen!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:25

Niet echt de tijd van het jaar om hier te komen binnenvallen, maar ik moet toch echt weer wat op mijn voeding gaan letten! Ik ga seffes mijn sportkleren aandoen en vertrekken naar de Fitness! Dan eet ik ook door de dag gezonder, heb ik het gevoel.
Ik ga mezelf wel niets ontzeggen bij Kerstmis.
Vorig jaar woog ik op mijn minste 49 kilogram (toen at ik 100% gezond:groenten, fruit, af en toe vis, veel kip...) Ik ben 1.70. Ondertussen, door terug te verhuizen naar België , en niet meer op mijn voeding te letten, weeg ik 59 kilogram. Op zich nog altijd niet teveel, maar ik merk wel aan mijn huid, vermoeidheid etc. dat ik echt weer wat gezonder moet gaan eten en meer water drinken!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:40

nanoukkie schreef:
Niet echt de tijd van het jaar om hier te komen binnenvallen, maar ik moet toch echt weer wat op mijn voeding gaan letten! Ik ga seffes mijn sportkleren aandoen en vertrekken naar de Fitness! Dan eet ik ook door de dag gezonder, heb ik het gevoel.
Ik ga mezelf wel niets ontzeggen bij Kerstmis.
Vorig jaar woog ik op mijn minste 49 kilogram (toen at ik 100% gezond:groenten, fruit, af en toe vis, veel kip...) Ik ben 1.70. Ondertussen, door terug te verhuizen naar België , en niet meer op mijn voeding te letten, weeg ik 59 kilogram. Op zich nog altijd niet teveel, maar ik merk wel aan mijn huid, vermoeidheid etc. dat ik echt weer wat gezonder moet gaan eten en meer water drinken!

Welkom! Op je voeding letten is natuurlijk altijd goed, maar zorg wel dat je voldoende kcal binnenkrijgt! 59 kilo past namelijk prima bij je lengte, bij 49 zit je op ondergewicht!!

Ook welkom Saaaash en blubblabhoi!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:10

Wow... ik zou er echt ondervoed uitzien met 50 kilo :o Niet dat ik het weet, want heb dat nooit gewogen. (maar ieder lichaam is anders natuurlijk!) Mijn ideale gewicht was altijd 62 kilo. Dat ga ik denk ik nooit meer redden, maar ben blij met elke kg.

Kijk ook vooral niet te veel naar de weegschaal. Als je sport krijg je ook spieren en deze wegen meer dan vet :Y) Het is nooit erg om gezond te eten. Maar pas om dat je niet te weinig binnen krijgt!

Even wat anders, na een paar maandjes goede wil zit ik weer aan de Cola Zero... Heeft iemand hier een goede tip? Want bijna alles wat ik verder lekker vind heeft de nodige Kcal (ijsthee, ect) en ik vind het ook gewoon zo lekker... Maar ben bang dat dat ook invloed heeft op mijn stofwisseling.

Gister avond lekker uit wezen eten met de familie. daarvoor had ik wel de lunch laten staan (niet bewust, maar laat ontbeten) Geen idee wat mijn inname was, maar met 3 bolletjes ijs en veel sausen zal ik wel over mijn vetdoel heen zijn gegaan...

Het is trouwens nog steeds aankwakkelen met mijn paard. Met de wond gaat het goed, maar hij heeft heel erg veel oedeem. En er erg veel last van. Hij heeft tot nu toe er al veel voor gekregen, maar lijkt niet aan te slaan.