Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:40

Ohnee help, dan krijgen ze van mij al helemaal een rotblik :=

Ik snap dat echt niet. Wanneer ik als kind zo'n aanval kreeg sleepte moeders me genadeloos naar de auto om daar uit te razen. Of ze liet me gewoon liggen zodat ik binnen de 5 seconden heul snel ophield en haar ging zoeken.

Verder ook wat de rest al zei: volwassenen liet je uitspreken, je kwam er niet tussen, je liet mensen hun zin afmaken en als je niet thuis was had je je te gedragen: stilzitten, niet gillen, niet rennen, beleefd blijven en niemand storen.
Nu was ik als kind best gevoelig voor boze blikken en extreem verlegen, dus aan mij hebben ze nooit veel last gehad. Eerder dat ik geen gedag wou gaan zeggen. Laat staan zo'n natte smakkerd van een wildvreemde.

Dat heb ik nu nog steeds, ik zeg liever algemeen een hele groep ineens gedag met een zwaai en "hallo allemaal" of een hand geven dan iedereen af te moeten gaan met een zon op de wang. Voor mij persoonlijk veel te dicht in mijn persoonlijke ruimte.

4EverHobbes

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:47

Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit zo misdroeg in de supermarkt of wat voor winkel dan ook... Ik was ook wel een buitengewoon makkelijk kind; tot de hormonen toesloegen. Maar ik heb altijd geleerd dat je andere mensen niet tot last moest zijn. Grote mensen, daar keek ik tegenop. Nu ben ik zelf een groot mens en ja, kijk ik neer op vervelend grut dat zich niet weet te gedragen.

Ik heb ook veel moeite met iedereen zoenen Varekaj. Ik blijf altijd liever een beetje op de achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:52

Zelfs met de meeste van mijn vrienden en zelfs familie ben ik niet zodanig close dat ik knuffel of schouderklopjes geef. Laat staan met mensen die nog verder van me afstaan. De enige die zonder problemen aan mij mag zitten en kussen is mijn vriend :))

Bij kleine kinderen krijg ik al helemaal het gevoel alsof er een luchtbubbel om me heen ontstaat waarvan ik denk "move over".

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:00

Of van die ouders die hun kind dan commanderen om jou een kus te geven. Nee, ik hoef geen plakkerige kwijl/snot/zweetkus. :r Ik vind je kind niet leuk, bedankt.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:19

Ik vind dat vaak zelfs een beetje zielig, die kinderen die gedwongen worden om te zoenen of knuffelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:36

Gelukkig is daar wel meer bewustwording over tegenwoordig, dat kinderen zelf mogen kiezen of ze een hand, een knuffel of een kus geven. Niet zo gek ook, je kunt moeilijk verwachten dat een kind wel begrijpt dat een oom die hen betast niet okee is terwijl je hem/haar ook vertelt iedereen te moeten knuffelen tegen zijn/haar zin.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:47

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:48

Ik schrik me dood vanwege dat hoofd van die onderste vrouw :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:50

Haha zout op, ik ga mijn kind ook aanleren hoe de middelvinger werkt. En ik vrees dat het 1e woordje poedersuiker of paasei wordt. Sorry mensen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:51

En gewoon al Heineken in 't flesje toch?

Ik ga de kids van mijn vriendinnen stoute dingen leren denk ik }> Heb ik er tenminste ook nog lol aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:56

Is malt, is niet erg! :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:59

Een oude kennis van mij heeft zichzelf een keer als 2 jarige ingesmeerd met appelmoes in een restaurant. De schuldige: een tante die met haar handen boven haar bord ging draaien en ze daarna over haar hoofd en lichaam wreef. En kindjes imiteren natuurlijk alles :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:01

Zo leuk. En de ouders mogen het allemaal opruimen natuurlijk. Perfecte copingsstrategie dit. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:02

_O- _O- _O-

Nu lach ik nog...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:47

Marjoow schreef:
JOEPIEJEEEJ
Mijn buren zijn weer thuis. Het geluid van kinderen... Ik was het bijna vergeten. Kunnen ze niet nog een week of 10 op vakantie ofzo??

Argh.

Haha, dat dacht ik ook altijd...nu zijn ze verhuisd en hebben we gepensioneerde mensen naast ons wonen. Dacht voor die tijd dat de huizen zo gehorig waren geworden, maar dat blijkt reuze mee te vallen :D
De "nieuwe" buren zijn ook blij dat wij niet veel herrie maken, want die waren in hun vorige huis ook wel anders gewend.

Onze andere buren daarentegen hebben nu 2 puberjongens, waarvan de vader er 1 het liefst uit huis zou zetten...vader en zoon kunnen aardig goed ruzie maken samen en de zoon vind het ook leuk om midden in de nacht op de trap te timmeren. Vader werkt dan en naar zijn moeder luistert hij niet. Pas waren ze met vakantie en was alleen die zoon thuis en vroegen ze of we last van hem gehad hebben, toen heeft mijn man eerlijk gezegd dat we er nu minder last van hadden, omdat hij met niemand ruzie kon maken. :o

Buurvrouw heeft regelmatig tegen ons gezegd "begin er maar nooit aan" ...erg eigenlijk he?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:31

Die nieuwe Hornbach reclames :') :')
Papa, waarom laten we mama achter? |(

:=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:10

4EverHobbes schreef:
Ik vind dat vaak zelfs een beetje zielig, die kinderen die gedwongen worden om te zoenen of knuffelen.

Oh had en heb daar zelf ook een bloedhekel aan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:13

Magrathea schreef:
Die nieuwe Hornbach reclames :') :')
Papa, waarom laten we mama achter? |(

:=

Wil je die plaatsen? Ken hem niet }:0

petraaken schreef:
4EverHobbes schreef:

Oh had en heb daar zelf ook een bloedhekel aan.

Ik ben die vrouw die op iedere verjaardag 'GEFELICITEERD HE' schreeuwt en zwaait. Voorkomt een hoop ongemakkelijke momenten.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:14

Ik ook, daarom vind ik het waarschijnlijk ook sneu. Ik vind kinderen doorgaans niet zo snel zielig :+

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:15

Ahh ben jij dat :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:16

Hier in de familie die niet van die lebberaars zijn, ook niet met elke verjaardag elkaar helemaal kussen, worden de kleintjes geleerd een high five te geven, of gewoon te zwaaien. Maar geen verplichte kussen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:17

Leren een hand geven vind ik wel correct, maar verder geen ongewenst klef gedoe.
Ik heb er ook echt een hekel aan als ik willekeurige kleverige kinderen van een ander moet kussen. Ik ben al niet zo de zoener op verjaardagen en visite.

Hand geven is bij ons wel ook echt iets belangrijks. Zodra ze naar school gaan moeten ze iedere ochtend de juf/meester een hand geven als teken van begroeting en respect. Tevens krijgen zelfs de kleinste kleuters bij de dokter ook gewoon een hand zoals ze dat bij de ouders doen en proberen gewoon eerst met het kind zelf te praten ipv direct met de volwassene. Kinderen worden hier op sociaal vlak wat dat betreft veel meer meegetrokken als volwaardig persoon (ipv over ze heen te praten) en leren sneller om mensen met naam te begroeten.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 08-08-17 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:18

Ik ga mijn kind leren zo'n buiging te doen met de ene voet achter de ander.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:21

Ik zou mijn kind leren Oudhollands te praten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:23

Maar dat doe ik sowieso al. Of ja, veel Jiddisch dankzij mijn oma. Bokt is een achenebbisj forum en de bokkers zijn allemaal tinnef. Maar ik dorst me daar niet over uit te spreken want dan heb ik een permaban.