Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:47

Eulogy pijnlijk :+

Wanneer mag je alles weer doen?
Ach in de weekenden mag er ook wel geleefd worden toch ;)

TinePine geen idee, wij zijn een apart op zich zelf staand topic...
Ruiterfitprogramma nog nooit van gehoord, wat doe je dan zoal?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:50

Dat ga ik vanavond zien, maar het zullen oefeningen zijn gericht op balans, uithoudingsvermogen en coördinatie. Het is bij een fysiotherapeut die zelf ook ruiter is.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:55

Leuk, ben benieuwd.

Als je het leuk vind deel dan graag je ervaring :j

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:56

Zal ik zeker doen!
Vanavond in ieder geval eerst op de flexchair voor een 'nulmeting'

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:59

Schijnt een erg interessant te zijn flexchair. Kun je goed zien hoe of wat haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:08

gribaldi schreef:
Eulogy pijnlijk :+

Wanneer mag je alles weer doen?
Ach in de weekenden mag er ook wel geleefd worden toch ;)

TinePine geen idee, wij zijn een apart op zich zelf staand topic...
Ruiterfitprogramma nog nooit van gehoord, wat doe je dan zoal?

4-8 weken niet sporten, 3 maanden wachten met sporten waarmee je enkel veel belast (hardlopen etc, weet eigenlijk niet of ik dan wel mag liften...). Morgen is het 4 weken geleden en het voelt echt alsof ik al maanden stil zit :')

Klopt! Ik ben in de weekenden ook een stuk minder streng, ik beweeg dan ook meer dus meestal valt het wel mee. Afgelopen weekend waren we een weekend weg voor de verjaardag van m'n vriend en toen heb ik me wel echt heel erg misdragen :+ 2 keer engels ontbijt, kaasplankjes met wijn (bij een wijngaard) als lunch etc etc. Maar verjaardagscalorieen tellen niet! En overdag hadden we geklommen en gewandeld etc dus het zal wel meevallen.

Succes TinePine! Klinkt erg interessant, denk dat je daar best veel aan zult hebben :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:34

Hoi allemaal,

Mag ik ook aansluiten? Heb wat pagina's teruggelezen (maar niet alle 150 :o ). Verschillende doelen hier, dat is leuk om te zien.

Zelf zou ik graag een paar kilo afvallen, ben op het moment zo'n 65 kilo bij 1.67 meter. Merk vooral dat na mijn 40ste de kilo's wat zijn 'verschoven': ik krijg gewoon meer buikvet :( . Zou dus graag naar de 60 kg (of iets daaronder) gaan.

Ik wil niet echt gaan dieeten, maar wat beter eten zou geen kwaad kunnen. Ben alvast begonnen met het schrappen van alcohol door de week (da's makkelijke winst en de verleiding van lekker dingen bij de wijn is dan ook meteen weg) en probeer wat bewuster te eten.
Probleem is een beetje dat ik meestal pas laat op de dag (na 12 uur) begin met eten en dan moeite heb om niks lekkers te pakken in de middag. We eten 's avonds ook meestal laat (20:00 uur of later), dus er zitten best grote gaten tussen de eetmomenten.

Ontbijten is echt geen optie, ik heb het al zo vaak geprobeerd maar wordt er echt niet gelukkiger van. Daarom lees ik even mee hier om wat inspiratie op te doen!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:43

Eulogy & Sharon; Balen zeg, beterschap ermee :(:)

Mwehh waarom waait het vandaag zo godsganze hard.. wilde een stuk gaan fietsen om locaties voor een fotoshoot te gaan bekijken maar denk als ik nu ga fietsen ik de dijk afblazen word :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:43

Waarom kan je niet iets verantwoords pakken? Ik neem aan dat je met 'iets lekkers' koeken, chips, en dat soort producten bedoelt?

Je hoeft toch niet in die gaten tussen de grote maaltijden van eten af te blijven?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:49

Jeetje dat duurt nog wel even dan!
Engels ontbijt <3

Onbewust beweeg je toch best een hoop op een dag...

Welkom turtlelito, waarom eet je pas na 12uur smiddags wat ? Tussendoor zijn er zat dingen die je kunt pakken, fruit groente etc..

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:03

@Kayleigh: lekkers meer als in een niet zo verantwoord broodje uit de kantine. Koeken, chips etc eet ik vrijwel nooit door de week.

De 'grote' kantine sluit na twee uur op mijn werk, blijft er een soort koffiecorner over. Daar hebben ze wel belegde broodjes, maar vaak met kip/kerrie salade of ander vette zaken. Ze worden niet ter plekke daar gemaakt, dus dingen eraf laten halen is geen optie.

Ik zou dus gewoon wat 'verantwoords' in voorraad moeten hebben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:06

Nou hup hup begin eens met een ontbijt, dat voorkomt snacken. Klein beginnen en opbouwen, erg belangrijk!

Zelf dingen meenemen van huis, fruit of een eigen gesmeerde boterham, desnoods yoghurt of kwark mee.

Motiveer jezelf, als je wilt, kun je het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:13

turtlelito schreef:
@Kayleigh: lekkers meer als in een niet zo verantwoord broodje uit de kantine. Koeken, chips etc eet ik vrijwel nooit door de week.

De 'grote' kantine sluit na twee uur op mijn werk, blijft er een soort koffiecorner over. Daar hebben ze wel belegde broodjes, maar vaak met kip/kerrie salade of ander vette zaken. Ze worden niet ter plekke daar gemaakt, dus dingen eraf laten halen is geen optie.

Zelfkennis is de eerste stap. Die zelfkennis heb je. Ga dus niet onvoorbereid de deur uit en neem verantwoordere tussendoortjes mee voor de momenten dat je honger hebt en je normaal gezien gaat snacken!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:14

Haha, geloof me, ik heb vaak geprobeerd te ontbijten en soms lukt het ook om (met grote tegenzin) wat naar binnen te proppen. Maar op lange termijn gaat het echt niet werken. Bovendien heb ik tot 12 uur ook echt geen trek, dus een probleem is het niet. :D

Probeer hier juist inspiratie op te doen voor dingen die me aanspreken om mee te nemen. Gesmeerde boterham heb ik geprobeerd, maar ben geen broodliefhebber en haal die meestal na een paar dagen weer verfrommeld uit mijn tas. Fruit is waarschijnlijk een betere optie, want dat eet ik echt te weinig.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:15

Kayleigh_ schreef:
turtlelito schreef:

Zelfkennis is de eerste stap. Die zelfkennis heb je. Ga dus niet onvoorbereid de deur uit en neem verantwoordere tussendoortjes mee voor de momenten dat je honger hebt en je normaal gezien gaat snacken!

Dit klopt helemaal! Ik moet er meer bij stilstaan en voor de gezondere optie gaan (en me vooral ook niks aantrekken van de hordes jongere collega's die schijnbaar op lucht of juist op ongezonde zaken kunnen leven :o ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:16

Ik ontbijt ook vaak niet, lunch is dan mijn eerste maaltijd. Hoeft niks mis mee te zijn inderdaad.

Verantwoorde tussendoortjes kunnen inderdaad fruit zijn, een bakje noten, kokos, misschien een eiwitshake of eiwitreep, etc.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:18

Ik heb de afgelopen 2 weken niet gesport en ben deze week ongesteld dus slechte dingen gesnaaid. Vanmorgen met angst op de weegschaal, ik dacht 3 kilo erbij.. Neehoor 0.2 er af :D :D dat is fijn! het is niet veel maar ik had verwacht dat er veel aan zou zitten haha!
Volgende week het sporten weer oppakken!

Mijn lijstje tot nu toe
O: Havermout met daarin een appeltje en een stuk of 10 rozijntjes, theelepeltje honing en wat kaneel
T: Banaan
L: 2 volkoren boterhammen waarvan een met een gebakken ei en een met een minibeetje hagelslag
T: nog geen idee
A: Doperwten met aardappelschijfjes (uit de airfryer) en vlees weet ik nog niet. iets van een kipschnitzel denk ik

Edit; Over het niet ontbijten. Ik heb ik meerdere keren over gelezen dat dit niet goed is omdat je sochtends je stofwisseling op gang moet brengen (gelezen betekent niet dat het echt waar is) Maar ik ben benieuwd waarom jullie dit bewust doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:22

Ik ontbijt ook vrij regelmatig niet, heb er gewoon lang niet altijd trek in. Neem dan twee banaan-ei pannenkoekjes mee en genoeg fruit om de hele dag door te komen. Oftewel, een stevige lunch (maaltijdsalade kan ook een stevige lunch zijn) en genoeg kleine tussendoortjes om de dag door te komen. En daarbuiten... Gewoon je portemonnee thuis laten zodat je geen snacks kan halen in de kantine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:26

Het maakt voor je lichaam niet uit of je wel of niet ontbijt. Het wordt aangeraden om wel te ontbijten zodat je minder snel trek krijgt in slechte dingen. Veel mensen ervaren namelijk, wanneer ze niet ontbijten, halverwege de ochtend een hongergevoel en dit zal vaak resulteren in snacken (even snel een Mars met een bak koffie o.i.d.).

Dat ik niet ontbijt heeft meer te maken met 1) geen honger en 2) makkelijker calorierestrictie toepassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:31

Mijn lijstje:

O: /
L: Twee proteïneboterhammen (en hoera, ik ben weer zwanger :') ), twee plakjes jong belegen kaas, 1 proteine shake
T: Havermoutkoekjes
T: 1 blikje zero calories Red Bull
A: ? Groenten, vlees
T: Water, misschien een kriekje (ga wat drinken met collega's)

B: 15 km fietsen, half uur Bodypump, half uur eigen training

Denk dat ik wel ongeveer op 1750 - 1800 kcal uitkom. Lunch was iig behoorlijk calorierijk, bijna 700 kcal.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:37

Ik ontbijt altijd, maar heb ook altijd wel echt zin in eten dan. Zonder ontbijt red ik het absoluut niet. Maar is hier al meerdere keren ontkracht dat stofwisseling aangezet moet worden of dat het uitmaakt wanneer je iets eet, dus als je verder voldoende kcal eet zal het geen probleem zijn.

Las nog wat op Telegraaf site. Vond wel grappig om te lezen.

do 28 mei 2015, 12:26
'Chocoladedieet' blijkt geintje

'Wetenschappelijk tijdschrift' International Archives of Medicine publiceerde dit voorjaar een heerlijke studie. Volgens onderzoekers zouden mensen die chocolade eten tijdens hun koolhydraatarme dieet meer gewicht verliezen. De 'bevindingen' blijken een grote grap. Journalist John Bohannon verzon de studie om aan te tonen hoe waardeloos het gros van de dieetonderzoeken is. Media wereldwijd trapten er met open ogen in.

Gerenommeerde titels als de Bild, de Daily Star en de Irish Examiner pakten groots uit met de resultaten van het 'baanbrekende onderzoek'.

Het bericht ging in korte tijd viraal in maar liefst twintig landen en lezers waren, geheel logisch, in hun nopjes met de bevindingen.
Er is voor de neppe studie bewust gewerkt met extreem weinig proefpersonen (minder dan 30) die via Facebook werden opgespoord. Bohannon riep de hulp in van een expert voor de onbegrijpelijke berekeningen, verpakte deze data in een uitgebreid rapport en stuurde dit samen met een nep persbericht de wereld in. Dat bekende hij eerder deze week op nieuwssite io9.
Het verzoek voor het opzetten van een neponderzoek kwam van twee Duitse tv-journalisten.
In een telefonisch interview met de Washington Post licht Bohannon zijn 'geintje' toe. ''Ik ken zoveel mensen die helemaal opgaan in dieetrages en het doet hen geen goed. Ik vind het verontrustend dat zich onder de noemer 'wetenschap' de meest vreemde rages ontwikkelen. Het draait te veel om losse lifestyleverhalen en te weinig om een werkelijk wetenschappelijke benadering van overgewicht."

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:39

Mijn lijstje
O: geroosterde boterham met een gekookt ei en een geroosterde boterham met kipfilet en een glaasje melk
T: appel
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: mueslireep en een appel
A: geen idee
B: 2 km fietsen en 2 km lopen

Ik ga me volgende week weer wegen, hoop eindelijk de 65 aan te kunnen tikken!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:02

Haha goed stuk over de chocolade :')

Ik heb vandaag, brinta, komkommer, 2 eieren, crackers met huttenkase op.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:28

Ik ga vanavond mn eerste groepsles volgen in de sportschool :oo

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:46

Welke ??