Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:42

Noten zijn goed, pinda's zou ik niet zo snel voor kiezen. Om spiermassa te kweken zul je anders moeten gaan eten, zeker als je de neiging hebt tot laag gewocht :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:38

Martin, je mag veeeel meer eten! Wat denk je van bv een bak kwark met havermout en fruit als ontbijt? Pinda's zijn imo niks mis mee. Ik eet minimaal 1 keer per dag pindakaas :')

Ik ga vandaag ook niet sporten, veel te warm.. Slechte airco in de gym helaas. Wonder boven wonder weinig spierpijn meer, terwijl ik gisteren nog stond te gillen vd verzuring tijdens de BP :))

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:43

Ik lust geen kwark anders had ik het wel gedaan.
Ook havermout lust ik niet dus dat is al moeilijk helaas :(

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:54

Ik lus ook geen 'pure' havermout (met melk), maar met een beetje vloeibare zoetstof en wat fruit soms vind ik het heerlijk :) . Dat al eens geprobeerd?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:56

Je kunt ook overnight oats maken met smoothies :D maar dan heb je alsnog geen eiwitten.. :P lastig! Waarom lust je geen kwark? Ook niet met een smaakje?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 20:11

Kwark last ik ook alleen maar met een beetje vloeibare zoetstof _O- Zelfs door mijn eiwitshakes doe ik bij een bepaalde smaak een beetje zoetstof doorheen :') ik ben best erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 21:19

Martinklok schreef:
Hay , ik kom ook even binnenvallen.

Zelf ben ik sinds maart actief bezig met fitness, vooral mijn buikspieren.
Maar om alle calorieën bij te houden, daar gaat het even mis.
Voor alle duidelijkheid, dieet is niet nodig, er zou eerder wat bij mogen.
Ik ben altijd lang en slank geweest maar wil er nu toch wat gespierder uit te zien.
Was een tip van mijn modellenbureau :x

Elke dag eet ik zo gezond mogelijk.
2 stukken fruit per dag, minimaal.
Genoeg water en ook 2 keer per week een gebakken eitje voor genoeg eiwitten.
Maar, hoe weet ik nu of ik genoeg binnen krijg om de spiermassa te 'voeden" ?

Sausjes & snacks ben ik vanaf gestapt, ook zoete drank drink ik niet meer.
Alleen water en 100% fruitsap drink ik nu, dus ik ben echt al superblij met de stappen die ik genomen heb.

Wat ik ongeveer vandaag op heb:

Morgen: 1 boterham hagelslag & glas melk.
Tussen de middag: Paprika , banaan , groene appel, tomaatjes, komkommer, dit alles verwerkt tot een bak 'salade"
Daarna nog een saussijzenbroodje( was eenmalig, brood vergeten )
Vanavond eten we pannenkoeken en die zijn ook best vet.
over het algemeen ben ik dus bang dat ik alsnog te veel vet binnenkrijg, of is dit onzin ? :=

Wat je hier hebt geschreven is wel erg weinig eten op een dag. Zeker voor een grote jongen zoals jij.

Je zelfgemaakte sla is een mooi tussendoortje. Ik zou als ik jou was je ontbijt echt aanpassen. Boterham met hagelslag is nou niet het beste ontbijt :Y) in plaats van kwark zou je ook magere yoghurt kunnen proberen met havelmout, wat noten eventueel bessen/aardbeien etc en honing er doorheen. Soms moet je even doorbijten voordat je wat lust (lustte eerst ook geen havermout).

In middag is een saussijzenbroodje niet genoeg. Je zit in je pubertijd en je groei. Zeker jongens hebben er veel nodig. Zorg voor een paar goede spelt boterhammen met kipfilet of ham ( pindakaas kan eventueel ook). Groenten en fruit als tussendoortje.

En in de avond een goede maaltijd met voldoende vlees en groente! Pannenkoeken kunnen gezond zijn, als ze natuurlijk worden gemaakt :) Je kan ze ook met boekwijtmeel maken bijvoorbeeld.

wil je echt aankomen in spieren, eet dan dagelijks 2 eieren. Op brood of in de sla.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:26

Code oranje? Gietende regen? Prima weer om te gaan hardlopen dus! :P 5km hardgelopen, buikspieren getraind. Vanmiddag dus nog een heel eind gewandeld. Prima dagje. Hardlopen moet nog wel flink verbeterd worden trouwens. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:46

Martin: wat je nu eet is echt niet genoeg voor een sporten.. Ik raad je aan om naar 5 maaltijden per dag te gaan... En meer zuivel.. Ik lust zelf ook geen kwark, behalve die van danio, die vind ik echt lekker

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:56

Bijna alles wat goed is lust ik niet, zie; Yoghurt , kwark , pindakaas. :')

Vroeger vond ik pindakaas altijd super lekker totdat ik een keer zoveel op mijn boterham deed dat ik er bijna in stikte, en sindsdien word ik al misselijk als ik de geur ervan ruik.
Noten en pinda's (ongezouten) lust ik wel dus dat moet wel goed komen :D
Melk en Karnemelk drink ik elke dag minimaal 3 of 4 glazen van, is dat wel genoeg per dag ?

Aan vlees en ei moet ik nog werken dan.
Kan je ook ei in plaats van vlees eten ? :j

Alvast bedankt voor alle hulp ^^
Ben er heel blij mee dat er zo word meegedacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 10:58

Ik zou ei niet vervangen voor vlees. Allebei op een dag zelfs eventueel. Waarom wil je geen vlees eten?

Je moet echt veel meer eten. Tel je Kcal even op voor een gemiddelde dag. Voor spieropbouw heb je veel eten nodig en veel krachtoefeningen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 13:20

Nou, ik was een soort van veggie geworden omdat er zoveel troep in zit.
En nu vind ik het dus echt heel, heel, heel erg vies om vlees te eten.

Ham & kip gaat nog wel, maar varkensvlees niet.

Ga zo eten, 2 donkerbruine boterhammen ( met zaden etc ) met 2 eieren erbij en 2 glazen melk.
En nog een stuk komkommer als snack :))

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:01

Martinklok schreef:
Nou, ik was een soort van veggie geworden omdat er zoveel troep in zit.
En nu vind ik het dus echt heel, heel, heel erg vies om vlees te eten.

Ham & kip gaat nog wel, maar varkensvlees niet.

Ga zo eten, 2 donkerbruine boterhammen ( met zaden etc ) met 2 eieren erbij en 2 glazen melk.
En nog een stuk komkommer als snack :))

Je weet dat ham varkensvlees is? := Ik vind je lunch van vandaag al wel een stuk beter klinken dan die van gister!
Hier een echte veggie. Ik kreeg ongeveer net zoveel eiwitten binnen als jij toen ik begon. Ik verloor zelfs spiermassa. Ik hoef geen spiermassa erbij (op zich, als het wel gebeurt, ook prima!). Jij wilt trainen om meer spiermassa op te bouwen. Snap je waar ik heen wil? Veel meer eiwitten binnenkrijgen dus!
Overigens is kip hélemaal prima als het om vlees gaat. Vergeleken met andere vleessoorten weinig vet, maar toch de eiwitten die je nodig hebt.
En anders, eiwitshakes misschien een idee?

Ik kom net terug van een heerlijk rondje sportschool. Eerst begonnen met cardio, toen een helse syngry, en toen zelf nog een klein krachtrondje. En toen zaten de twee uur er alweer op. Had 't er na de syngry nog even met de trainer over dat de eerste 15kg er af zijn (ohja, dat was ik hier helemaal vergeten te zeggen trouwens, súper trots op mezelf *\o/* ), hij zei dat hij het niet mocht vragen als werknemer zijnde, maar dat het wel super goed te zien is!
Vanavond wel een slechte avond voor de boeg. 21-diner van een vriendin en daarna stappen. Dat worden een hoop wijntjes vrees ik. :')

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:13

Goed bezig !

Ik heb 1 keer melk vervangen door 1 keer karnemelk.
Heb er 5 aardbeien in stukjes door gedaan, is het niet zo zuur.

Heb ook weer een salade van ongeveer 500 gram gemaakt & opgegeten.
Uiteraard alles vers :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:37

Martin, was lust je wel? Soms is het goed om je horizon te verbreden. Ik lustte eerst geen vis, nu vind ik het heerlijk. Idem met groentes, ik gruwelde ervan maar door het steeds te blijven proberen en te proeven ga ik het steeds meer waarderen.
Bv met je sla, je hebt bij de supermarkt heerlijke gerookte kip dat kan je er doorheen doen, heb je al meteen eiwitten binnen.

Vandaag heerlijk gesport buiten in de bossen. Was echt mega lekker! Ik zit wel in mijn vakantiemodus met sporten, 2 dagen kan ik er vol tegen aan en dan is het lekker weer en heb ik geen zin en dan ga ik ook gewoon iet :( Zo stom.
RN: Goed bezig!! 15kg is ook waanzinnig goed!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:56

Ik lust ook niet alles.. Maar als het gord voor mij is eet ik het :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:58

Weet je martin. Jij hebt een bepaald doel en daar hoort een actieplan bij, namelijk voldoende eiwitten en gerichte krachttraining. Dat jij veel eiwitbronnen niet wil eten verandert daar niks aan. Daar zul je of doorheen moeten, of accepteren dat eda doel niet kan halen. Zo simpel is het...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:03

secricible schreef:
Weet je martin. Jij hebt een bepaald doel en daar hoort een actieplan bij, namelijk voldoende eiwitten en gerichte krachttraining. Dat jij veel eiwitbronnen niet wil eten verandert daar niks aan. Daar zul je of doorheen moeten, of accepteren dat eda doel niet kan halen. Zo simpel is het...

Hier heb ik natuurlijk niets aan als ik om hulp vraag.
Vaak genoeg heb ik het geprobeerd met als gevolg dat ik boven de wc alles uit kots, inclusief de dingen die ik die avond wel gegeten heb. _O-
Verder lust ik gewoon bijna alles hoor, alleen die dingetjes niet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:33

Nee, daar heb je niks aan als je hulp vraagt. Maar als hier adviezen gegeven worden en ze vervolgens allemaal niet kunnen omdat je het niet eet houdt het uiteindelijk op. Er ontstaan niet spontaan meer producten die eiwitrijk zijn omdat jij de andere niet lust, je lichaam besluit niet ineens "tja, omdat hij geen eiwitrijke producten lust groeien we maar zonder al die eiwitten".
Ik snap dat het hard is, maar als je niet aan het actieplan kunt voldoen, moet je je afvragen of je doel realistisch is. Anders loop je alleen maar tegen een teleurstelling aan.

Het is net als met afvallen. Je kan het nog zo graag willen, maar als je geen tijd hebt om te sporten en geen puf hebt 's avonds een maaltijd klaar te maken en daarom dagelijks afhaal eet, kun je zo graag willen. It's not going to happen then...

Zoals het er nu uitziet: veel eieren eten, en dan zou ik veel eiwitten eten en wat dooiers weggooien want anders eet je ook bergen vet. En veel kipfilet en tartaar. Misschien kun je nog kijken naar eiwitshakes. Veel meer is er niet zo te zien...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:49

Ik lust gewoon kip en rund hoor, dus dat ik zoveel niet mag daar klopt niets van.
Ook ham eet ik, verder geen varkensvlees.
Eieren eet ik er nu 2 per dag en daarnaast ga ik kip door de groenten doen.
Op die manier kan ik echt wel aan de eiwitten komen op een dag mede door de zuivel die ik ook nog heel erg veel drink.

Dat ik geen Pindakaas en een aantal dingen kwark niet lust betekent niet dat mijn doel gelijk niet meer haalbaar is.
Vind het een beetje gemeen om dat zo te zeggen want ik hoef hier geen dingen te vragen als ik toch geen zinnig antwoord krijg.
Gelukkig zijn er mensen die wel de nodige adviezen willen geven en anderen willen helpen, Top ! ;)

Ik hoef ook niet af te vallen, ik wil alleen meer spieren en jezelf suf trainen heeft geen zin als je niet genoeg binnen krijgt, vandaar dat ik die vraag hier stel.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:54

Besef wel dat je om op gewicht te blijven bijna 2700 kcal per dag moet binnen krijgen.. Volgens mij zit je daar ruim niet aan

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:01

Gianti schreef:
Besef wel dat je om op gewicht te blijven bijna 2700 kcal per dag moet binnen krijgen.. Volgens mij zit je daar ruim niet aan

Dat is niet bij iedereen zo hoor. Mijn onderhoud ligt lager :)

Zuivel is niet perse echt goed voor je, sowieso is melk niet goed voor je.
Ik neem alleen kwark als zuivel, ik eet ook smartbars, kip, tonijn, zalm etc. om aan mijn eiwtitten te komen :)

En ik eet veel groente, weinig brood en alleen volkoren of spelt.
Op brood eet ik kipfilet of runderrookvlees met wat huttekaas.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:09

Jij bent geen man van 1.85 en 65 kg en 16 jaar Marit, en dan wil hij ook nog spieren opbouwen, dus zal hij boven zijn onderhoud moeten eten.

Ik ga er verder niet meer op in. Jij wil tips, dus ga ik r vanuit dat je op dit moment je doel niet haalt. Anders had je heen tips nodig. Top dat jij op deze manier overtuigd bent je kcal en je eiwitten te halen, dan ben je toch geholpen?

En ik heb nergens gezegd dat je wil afvallen, ik noem alleen een voorbeeld.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:27

Ik ben nog nooit afgevallen en normaal at ik minder, hoe is dat dan mogelijk?
En spieren trainen deed ik ook nooit dus het kan ook niet zo zijn dat ik de spiermassa die ik trainde weer kwijtraakte.

Gewicht is zo vreemd :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:03

Nee hoor. Spieren verbruiken meer energie dan vet. Krijg je te weinig voeding binnen en ga je sporten val je af zo simpel is dat. Ga je meer eten en meer je spieren trainen dan zal je aankomen in spiermassa en in gewicht.

Je berichten van nu komen iig heel anders over dan je voorgaande berichten. Als je alsnog te weinig eiwitten binnen krijgt kan je kijken naar shakes :-)