ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:09

Ik heb geen idee Milou, sorry!

Ik ga vanaf morgen beginnen met dexamfetamine, iemand nog ervaringen daarmee?

Cindequil

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:17

Ik heb over 3 weken eindelijk mijn rijtest! ik ben zo benieuwd... wil nu gewoon lekker door rijden en er van af zijn.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:26

xxLady schreef:
Ik ga vanaf morgen beginnen met dexamfetamine, iemand nog ervaringen daarmee?

Ja ik slik nu 1,5 jaar dexa.
Bevalt heel erg goed. Als heb ik wel heel langzaam op moeten bouwen.
Maar nu de juiste dosis en eigenlijk alleen heel veel gapen wanneer het uitgewerkt is.

Ik neem om 8.00, 12.00 een hele en om 16.00 een halve

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:00

Oke dankje voor je reactie.
Ik slaap erg slecht nu, heb al nachtenlang het idee dat ik tot ongeveer 3 of 4 uur wakker lig. Waarschijnlijk zal ik daarvoor wel een klein beetje hebben geslapen of half hebben geslapen, maar ook dat gebeurt erg laat in de nacht en erg kort dan. Ik denk dat dit door de dex komt. Is dit een tijdelijke bijwerking, die verdwijnt als je aan dexamfetamine bent gewend of hou ik hier last van zolang ik aan de dex zit? Of verschilt dat ook weer per persoon? Heb jij daar ervaring mee Nickolay?

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:05

Op welke tijden neem jij het nu in?
Ik kon het in het begin niet in de middag innemen, dan lag ik inderdaad wakker.
Nu neem ik de laatste rond 16 uur en slaap prima.

Ik heb er een tijdje melatonine naast geslikt, om beter in slaap te vallen.
Daar ben ik nu mee gestopt

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:27

Ik heb het nu 2x per dag, 's ochtends wanneer ik wakker word en meestal rond 12/1 uur nog eentje. Het hangt ook een beetje van mijn dag af, heb bijvoorbeeld ook een dag de tweede pas rond 2 of 3 uur ingenomen.

Misschien komt het ook wel doordat de verschil van wanneer het werkt en uitgewerkt is te groot is, dan zou ik bijvoorbeeld als ik wakker word één pilletje neem en de 2e keer een halve, of verdeeld in 3 doseringen, 1e x 1, 2e x 1 en 3e x een half, zoals jij nu ook doet. Ik zit er ook nog maar een paar dagen aan, dus ik denk ook dat mijn lichaam er sowieso nog aan moet wennen en dat ik de juiste dosering nog moet vinden.
Melatonine is misschien ook niet een slecht idee.
Ik ben in ieder geval blij dat ik nu vakantie heb, dan is het niet zo'n ramp dat ik slecht slaap gelukkig...
Ik probeer het eerst nog wel een tijdje zo, ben benieuwd hoe het de komende dagen/weken gaat, wie weet verbetert het slapen op den duur ook wel gewoon.

Heb vanochtend trouwens wel 1 pilletje gehad en om half 1 een halve, omdat ik vannacht toch wel echt goed wil slapen want ik moet morgenochtend vroeg mijn bed uit, dus ik wil liever niet het risico lopen dat ik wéér een halve nacht wakker lig. Toen ik namelijk startte met een half pilletje per keer sliep ik stukken beter dan met een hele dus wie weet gaat dit wel beter.
Ik hou je wel even op de hoogte hoe het gaat qua slapen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:48

Ik heb de eerste maanden alleen om 8 uur een halve genomen. Heeft bij mij echt maanden geduurd voordat ik op de dosering van nu zat.
En het was bij mij ook heel belangrijk om echt op vaste tijden in te nemen.
Heb ook een medicijnalert app op mijn mobiel gezet.

Misschien even een tijdje doen, wat je vandaag geslikt hebt. Totdat je lijf eraan gewend is.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:16

Aaah oke dankjewel! Die app zal ik ook maar even downloaden denk ik.
Ik zal eerst eens kijken hoe vannacht me bevalt, als dat goed bevalt dan ga ik inderdaad voorlopig even zo door want die slapeloze nachten vind ik maar niks. Qua concentratie merk ik nog niet heel veel verschil maar ik heb nu ook vakantie dus er zijn ook niet veel dingen waar ik me perse bij moet concentreren dus eigenlijk wil ik daar nu ook nog niet over oordelen. En eigenlijk vind ik ook niet dat ik nu binnen een week al kan zeggen of het wel of geen effect heeft.
Had vanmiddag wel autorijles en vond wel dat het nu beter ging dan anders met mijn aandachtsverdeling, dat vond mn instructeur ook, maar misschien had ik vandaag ook gewoon een goede dag...

Ik ben benieuwd, ik zet voorlopig gewoon door en ik hoop dat het resultaat heeft. Misschien wil ik zelf ook allemaal wel te snel, het zal ook vooral veel tijd nodig hebben met de medicatie denk ik.. Het is niet niks wat je in je lichaam stopt natuurlijk, je lichaam moet er wel erg aan wennen.

En vaste tijden is inderdaad wel beter denk ik, maar ik heb nu vakantie en dus loopt alles anders dan tijdens normale schoolweken dus het hele ritme is nu ook een beetje weg helaas, maar dat zal volgende week wel weer beter gaan!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:13

Je zal zeker geduld moeten hebben. Ik slik het nu 1,5 jaar en pas sinds een paar maanden echt helemaal top.
In het begin dacht ik ook, in het weekend of vakantie slik ik minder. Maar je lijf moet echt even wennen.

Nu kan ik wel af en toe die van 16 uur overslaan, dan ben ik wel heel erg aan het gapen 's avonds maar verder weinig last van.

Heel veel succes. Hopelijk heb jij er straks net zoveel profijt van als ik.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:30

milou123 schreef:
Hi dames,

Ik breek even in want ik heb een vraagje; ik heb zelf autisme en heel veel gehad aan enkele boeken (voornamelijk boeken geschreven door mensen met autisme) omdat er veel herkenning inzat, zeker vlak na mijn diagnose, maar ook zodat ik stukjes kon laten lezen aan anderen. Zodat zij mij beter zouden begrijpen, meer begrip en snapte waar iets vandaan kwam. Zijn deze boeken er ook over ADD? Welke boeken raden jullie aan? Voor ouders, docenten etc.?
Ik hoop dat jullie hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt. :)

Ik heb een hele waslijst gekregen van PsyQ waar ik vorige week ben geweest. Zijn boeken en artikelen (van verschillende aart en met verschillende strekkingen) die zij adviseren.
Ik zal wel even een foto ervan maken en hier posten :)

Bizar dat verhaal van het CBR!!!!! Ik ben blij dat ik mn rijbewijs al 10 jaar heb (klinkt mega oud dit -O- ) Er zijn toch Ugggg mensen die -dan wel niet gediagnosticeerd- rondrijden met add/adhd? Die hebben nooit al die rompslomp gehad :=

zo, bij mij is de kogel formeel door de kerk!! Afgelopen vrijdag is de diagnose ADHD en slaapstoornis gesteld. Het was wel grappig, heb zelf psychologie gestudeerd en zelfs gewerkt als diagnosticus. Dus het was een soort gesprek tussen 2 collega's ipv patiënt-behandelaar verhouding. Ondanks mijn studie vond ik het zeer verhelderend. Ik heb dit onderwerp gedurende mn hele studie links laten liggen (wou geen self fulfilling prophecy) dus zat met heel veel vragen; wat is nu de ADHD en wat zijn gewoon 'slechte' karaktereigenschappen? Ook vond ik het heel leuk om te horen hoe mn partner en vader mij zien en ervaren. Waar zij last van hebben of hoe ze dingen beleven. Mijn vader vergelijkt me altijd met mn zus, die waarschijnlijk ook ADHD heeft, dus was vrij kansloos maar wel grappig!!! Krijg je dingen als:

Arts: was uw dochter als kind drukker, beweeglijker of meer aanwezig dan andere kinderen?
Vader: nee, der zus was ook zn gekooide tijger als ze niet mocht buiten spelen.. Hoort toch een beetje bij kinderen?
Arts: en in vergelijking met bijvoorbeeld de kinderen uit de straat of op school?
Vader: geen idee, die zaten niet savonds aan tafel met eten
:')

AS vrijdag behandelplan opmaken. Heb nog geen idee wat er op me af gaat komen, wel duidelijke zorgvragen en doelstellingen geformuleerd voor mezelf vast.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:11

Romyv schreef:
milou123 schreef:
Hi dames,

Ik breek even in want ik heb een vraagje; ik heb zelf autisme en heel veel gehad aan enkele boeken (voornamelijk boeken geschreven door mensen met autisme) omdat er veel herkenning inzat, zeker vlak na mijn diagnose, maar ook zodat ik stukjes kon laten lezen aan anderen. Zodat zij mij beter zouden begrijpen, meer begrip en snapte waar iets vandaan kwam. Zijn deze boeken er ook over ADD? Welke boeken raden jullie aan? Voor ouders, docenten etc.?

Ik heb een hele waslijst gekregen van PsyQ waar ik vorige week ben geweest. Zijn boeken en artikelen (van verschillende aart en met verschillende strekkingen) die zij adviseren.

Bizar dat verhaal van het CBR!!!!! Ik ben blij dat ik mn rijbewijs al 10 jaar heb (klinkt mega oud dit -O- ) Er zijn toch Ugggg mensen die -dan wel niet gediagnosticeerd- rondrijden met add/adhd? Die hebben nooit al die rompslomp gehad :=

zo, bij mij is de kogel formeel door de kerk!! Afgelopen vrijdag is de diagnose ADHD en slaapstoornis gesteld. Het was wel grappig, heb zelf psychologie gestudeerd en zelfs gewerkt als diagnosticus. Dus het was een soort gesprek tussen 2 collega's ipv patiënt-behandelaar verhouding. Ondanks mijn studie vond ik het zeer verhelderend. Ik heb dit onderwerp gedurende mn hele studie links laten liggen (wou geen self fulfilling prophecy) dus zat met heel veel vragen; wat is nu de ADHD en wat zijn gewoon 'slechte' karaktereigenschappen? Ook vond ik het heel leuk om te horen hoe mn partner en vader mij zien en ervaren. Waar zij last van hebben of hoe ze dingen beleven. Mijn vader vergelijkt me altijd met mn zus, die waarschijnlijk ook ADHD heeft, dus was vrij kansloos maar wel grappig!!! Krijg je dingen als:

Arts: was uw dochter als kind drukker, beweeglijker of meer aanwezig dan andere kinderen?
Vader: nee, der zus was ook zn gekooide tijger als ze niet mocht buiten spelen.. Hoort toch een beetje bij kinderen?
Arts: en in vergelijking met bijvoorbeeld de kinderen uit de straat of op school?
Vader: geen idee, die zaten niet savonds aan tafel met eten
:')

AS vrijdag behandelplan opmaken. Heb nog geen idee wat er op me af gaat komen, wel duidelijke zorgvragen en doelstellingen geformuleerd voor mezelf vast.

Wist je eigenlijk al dat je adhd had voor het onderzoek door je studie?
Bij mij wist mijn moeder het eigenlijk ook al wel, zij werkt in het speciaal onderwijs. Hierdoor was ik wel bang dat het onderzoek niet heel objectief zou zijn, maar zij is nou eenmaal degene die het meeste van mij weet en mij het beste kent. Aan de ene kant twijfel ik daardoor, al klopt de diagnose als ik rationeel nadenk eigenlijk wel zeker.

Nog even een vraag over medicatie: hoe kun je nou bepalen of het echt goed werkt? Eerst heb ik een maandje kortwerkend methylfenidaat geprobeerd en nu al een maand concerta. Bij kortwerkend had ik te veel last van moodswings en hartkloppingen. Bij concerta voel ik me in ieder geval veel afgevlakter qua emoties, is in mijn geval niet heel erg hoor ;) en lijk ik effectiever hw te maken en beter geconcentreerd. Maar het verhaal dwaalt nu best wel af (hoe typisch...), dus ik ben benieuwd hoe anderen het verschil merken, bewust of meer achteraf en van anderen het horen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:18

Romyv, wat je zegt met 'wat is nu de ADHD en wat zijn gewoon 'slechte' karaktereigenschappen'... Daar zit ik ook nog vaak over na te denken. Maar ik kom er nog niet helemaal uit..
Hoe kijken jullie hier verder naar?

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:41

Poess91 schreef:
Romyv, wat je zegt met 'wat is nu de ADHD en wat zijn gewoon 'slechte' karaktereigenschappen'... Daar zit ik ook nog vaak over na te denken. Maar ik kom er nog niet helemaal uit..
Hoe kijken jullie hier verder naar?

Ik zie het zo, met beide heb ik te dealen en zal mijn omgeving mee om moeten gaan. Tis uiteindelijk toch mijn leven en zowel met de add dingen en de slechte eigenschappen zal ik zo goed mogelijk mee om moeten gaan.

Wat ik hiermee bedoel is dat het ik voor mezelf vind dat het eigenlijk niet uitmaakt onder welk kopje je het past, want je moet er toch zelf wat van maken ipv dingen afschuiven op 'ik heb adhd'. Wel vind ik niet dat ik persé alles zelf moet kunnen en regelen en hier misschien net wat meer begeleiding dan gemiddeld in nodig heb.

Overigens wil ik niet zeggen dat dit een juiste manier is, maar dit is gewoon hoe ik er mee omga.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:57

Mag ik mij hier ook melden om mee te komen praten? Afgelopen voorjaar en zomer hele procedure gehad bij psyQ, waar ik in de eerste instantie gediagnostiseerd werd met een gegeneraliseerde angst stoornis. Na heel wat gesprekken met psycholoog en psychiater is de diagnose bijgesteld naar add. Dit kwam voor mij eigenlijk als een opluchting en hiermee voelde ik ook een enorme herkenning, wat ik dus met die 1e diagnose niet had. (hele verhaal is wat langer en gecompliceerder, maar niet per se van belang)

Momenteel heb ik nu m'n 4e wekelijkse groepssessie gehad, wat ik daar tot nu toe vooral fijn aan vind is de herkenning van alle verschillende mensen, en dat ik dus niet de enige ben voor wie het zo moeilijk is om op een normale en fijne manier een studie te volgen.

Verder zit ik sinds gister aan de methylfenidaat, tot nu toe merk ik vooral de bijwerkingen, weinig eetlust, hele lichte hartkloppingen, en een beetje een leeg gevoel, minder scherp dan normaal maar wel meer rust in mijn hoofd volgens mij, en kan me wel beter op 1 ding tegelijk focussen. Het rebound effect heb ik gister ook wel gemerkt, een hyperachtig gevoel in m'n hoofd en de constante neiging om te tikken/trommelen/met m'n vingers knippen en al dat soort zenuwachtige trekjes. Ik heb nog weinig aan m'n studie gezeten, maar ben erg benieuwd wat ik daarbij ga merken, over het algemeen heb ik het concentratievermogen van een goudvis (maar daarmee ben ik hier vast niet de enige :P), dus ik hoop dat het me kan helpen om m'n focus wat meer op mijn studie te kunnen leggen. :j

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:19

fleur_yen schreef:
Mag ik mij hier ook melden om mee te komen praten? Afgelopen voorjaar en zomer hele procedure gehad bij psyQ, waar ik in de eerste instantie gediagnostiseerd werd met een gegeneraliseerde angst stoornis. Na heel wat gesprekken met psycholoog en psychiater is de diagnose bijgesteld naar add. Dit kwam voor mij eigenlijk als een opluchting en hiermee voelde ik ook een enorme herkenning, wat ik dus met die 1e diagnose niet had. (hele verhaal is wat langer en gecompliceerder, maar niet per se van belang)

Momenteel heb ik nu m'n 4e wekelijkse groepssessie gehad, wat ik daar tot nu toe vooral fijn aan vind is de herkenning van alle verschillende mensen, en dat ik dus niet de enige ben voor wie het zo moeilijk is om op een normale en fijne manier een studie te volgen.

Verder zit ik sinds gister aan de methylfenidaat, tot nu toe merk ik vooral de bijwerkingen, weinig eetlust, hele lichte hartkloppingen, en een beetje een leeg gevoel, minder scherp dan normaal maar wel meer rust in mijn hoofd volgens mij, en kan me wel beter op 1 ding tegelijk focussen. Het rebound effect heb ik gister ook wel gemerkt, een hyperachtig gevoel in m'n hoofd en de constante neiging om te tikken/trommelen/met m'n vingers knippen en al dat soort zenuwachtige trekjes. Ik heb nog weinig aan m'n studie gezeten, maar ben erg benieuwd wat ik daarbij ga merken, over het algemeen heb ik het concentratievermogen van een goudvis (maar daarmee ben ik hier vast niet de enige :P), dus ik hoop dat het me kan helpen om m'n focus wat meer op mijn studie te kunnen leggen. :j

Bij mij werden de bijwerkingen bij kortwerkend wel duidelijk minder na een tijdje, maar de hartkloppingen bleven en daardoor toch maar overgegaan op concerta. Wat dan weer als nadeel heeft dat je de hele dag geen honger hebt. :s

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:45

Hoi allemaal! Ooit heb ik hier eens wat gepost, maar dat is lang geleden. Ik ben er op mijn 14e ofzo achtergekomen dat ik ADD had en heb toen ritalin en equasym? gekregen. Twee jaar geleden ben ik gestopt met mijn studie en ook met het slikken van medicijnen. Nu ben ik weer aan een studie begonnen en ben sinds dinsdag weer aan de ritalin en ik merk die bijwerkingen echt goed, voel me echt raar.. Daarnaast word ik er ook zwaar chagrijnig van, ik vind mezelf echt helemaaal niet leuk en heel saai met medicijnen.. Probeer nu te studeren, maar het wil niet echt lukken. Zou het wel fijn vinden als ik hier een beetje mee kan praten :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:57

L-theanine werkt bij mij erg goed. Poging waard?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:52

Romyv schreef:
milou123 schreef:
Hi dames,

O, dat zou top zijn!

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:45

Ik heb hier al eerder een bericht geplaatst. Inmiddels heb ik de diagnose ADD. Ik ben vandaag begonnen met het slikken van methylfenidaat. En ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik kon me beter concentreren en had meer rust in mijn hoofd. Ik had nog wel gedachten maar niet zo diepgaand en intensief. Ik had wel hartkloppingen en last van een opgejaagd en zenuwachtig gevoel. Ik had het gevoel dat ik red bull had gedronken, werd er ook trillerig van. :=

Ik slik nu 3 keer per dag 5 mg. Indien nodig ga ik naar 10 mg volgende week, dan heb ik weer een gesprek met de psychiater.

Wie slikt hier ook medicijnen, hoe ervaren jullie het? Ik heb namelijk ook enorm last van angsten, vooral sociale angst. Ik had het gevoel dat ik door de medicijnen beter durfde, ik heb vandaag zelfs zonder zenuwen drinken besteld bij een bar. Ik vraag mij af hoe dit komt, want ik lees juist verhalen dat je door de medicatie juist rustiger en 'zombie-achtig' wordt.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:51

__Lauraa schreef:
Ik heb hier al eerder een bericht geplaatst. Inmiddels heb ik de diagnose ADD. Ik ben vandaag begonnen met het slikken van methylfenidaat. En ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik kon me beter concentreren en had meer rust in mijn hoofd. Ik had nog wel gedachten maar niet zo diepgaand en intensief. Ik had wel hartkloppingen en last van een opgejaagd en zenuwachtig gevoel. Ik had het gevoel dat ik red bull had gedronken, werd er ook trillerig van. :=

Ik slik nu 3 keer per dag 5 mg. Indien nodig ga ik naar 10 mg volgende week, dan heb ik weer een gesprek met de psychiater.

Wie slikt hier ook medicijnen, hoe ervaren jullie het? Ik heb namelijk ook enorm last van angsten, vooral sociale angst. Ik had het gevoel dat ik door de medicijnen beter durfde, ik heb vandaag zelfs zonder zenuwen drinken besteld bij een bar. Ik vraag mij af hoe dit komt, want ik lees juist verhalen dat je door de medicatie juist rustiger en 'zombie-achtig' wordt.

Ik heb ook sociale angst, niet heel heftig maar toch behoorlijk. Met medicatie lijken prikkels minder binnen te komen waardoor ik ook rustiger blijf ipv flippen in mn hoofd in sociale situaties.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:57

De eerst paar dagen met methylfenidaat voelde ik me ook ontzettend raar hoor en ik wist ook nooit goed wat ik er van moest vinden. Ik heb het uiteindelijk anderhalve maand geprobeerd maar eigenlijk merkte ik niet veel verschil met wanneer ik het wel of niet had geslikt. Heb nu dexamfetamine en merk nu nog steeds niet veel verschil.
Het zijn juist stimulerende middelen die moeten zorgen voor meer dopamine toch? Methylfenidaat stimuleert de remming van de afgifte van dopamine en dexamfetamine zorgt juist voor meer dopamine toch? En dopamine zou dan moeten zorgen voor beter concentratie, meer motivatie etc? (correct me if i'm wrong, weet het niet precies meer en heb nu even geen zin om op te zoeken hoe het precies zit) Want dat heb ik nu nog totaal niet namelijk.. Wel heb ik het idee dat mijn autorijlessen iets beter gaan en dat ik minder gestrest enzo ben, dus wel rustiger in mijn hoofd. Dus ik weet ook met deze medicatie nog niet precies wat ik er van moet vinden, maar ik zet voorlopig gewoon door...

Maar ik dwaal een beetje af geloof ik :') Toen ik begon met methylfenidaat had voelde ik me de eerste paar dagen ontzettend raar, ook net alsof ik redbull/drank had gehad ofzo. Maar dat is ook vrij logisch want het is eigenlijk ook drugs, t valt ook onder de opiumwet.. Bijwerkingen verdwenen bij mij na een aantal dagen geloof ik.
En ik heb inderdaad ook een beetje last van sociale angst. Het zou inderdaad wel eens kunnen dat het door de medicatie komt dat je dingen beter durft. Heb zelf die link nooit gelegd maar nu je het zo zegt zou het best wel kunnen kloppen ja... (:

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:01

nu al weer spijt dat ik dat beloofd heb, heb al weer geen idee waar ik dat ding gelaten heb thuis!! Volgens mij ligt het ergens bij mn vriend :=

Ja, ik wist het al voordat de officiele diagnose werd gesteld. Niet omdat ik aan zelfdiagnostiek doe, maar als puber ben ik een paar keer bij een psycholoog geweest die het vast had gesteld. Toen ervoor gekozen er niets mee te doen, dus had ook geen formele diagnostiek nodig. Daarbij is het wel in meerdere optieken bevestigd ;)

Ik wil het niet perse als excuus gebruiken, wil vooral mezelf wat beter begrijpen. Heb bv een hekel aan dat ik ALTIJD aan het haasten ben omdat ik overal te laat kom.. Zelfs als ik te vroeg weg ga, fix ik het om tussendoor dingen te doen met als gevolg dat ik het net niet red :+ Geen idee hoe dat nu zit! Begint al met het feit dat ik nul gevoel voor tijd heb (weet nooit hoelang iets duurt, ik kan echt niet zeggen hoe laat het is zonder op de klok te kijken enz) en geen focus werkt het misschien ook in de hand..?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:49

Romyv schreef:
nu al weer spijt dat ik dat beloofd heb, heb al weer geen idee waar ik dat ding gelaten heb thuis!! Volgens mij ligt het ergens bij mn vriend :=

Ja, ik wist het al voordat de officiele diagnose werd gesteld. Niet omdat ik aan zelfdiagnostiek doe, maar als puber ben ik een paar keer bij een psycholoog geweest die het vast had gesteld. Toen ervoor gekozen er niets mee te doen, dus had ook geen formele diagnostiek nodig. Daarbij is het wel in meerdere optieken bevestigd ;)

Ik wil het niet perse als excuus gebruiken, wil vooral mezelf wat beter begrijpen. Heb bv een hekel aan dat ik ALTIJD aan het haasten ben omdat ik overal te laat kom.. Zelfs als ik te vroeg weg ga, fix ik het om tussendoor dingen te doen met als gevolg dat ik het net niet red :+ Geen idee hoe dat nu zit! Begint al met het feit dat ik nul gevoel voor tijd heb (weet nooit hoelang iets duurt, ik kan echt niet zeggen hoe laat het is zonder op de klok te kijken enz) en geen focus werkt het misschien ook in de hand..?

Daar herken ik mezelf zo erg in he!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:54

Ik kan zonder m'n medicijnen m'n emoties soms zo moeilijk in bedwang houden, even een frustratie momentje haha...

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:34

Romyv schreef:

Gelukkig staat tegenwoordig ook veel wat je op papier krijgt op internet, heeft me op school al heeeeeel vaak gered O:)
dus hierbij een lijst met boeken en artikelen van psyq:http://www.psyq.nl/Programma/Kenniscentrum-ADHD-bij-volwassenen/Informatie-ADHD