[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 22:19

Ik vroeg hier een aantal dagen geleden of iets een doorbraakbloeding zou zijn, en dat was het.
Ik ben 2 dagen geleden gewoon mijn stopweek gaan houden omdat ik 1 strip af had om mijn lichaam even te 'controleren' en rust te gunnen. En nu heb ik mijn gewone ontrekkingsbloeding.
Ik denk dat die doorbraak door stress afgelopen maand kwam, ik ben erg ziek (geweest) en rot behandeld door doktoren, waar ik het best rot mee had.
Komende maand dus gewoon wat rustiger aandoen en meer ontspannen, al die stress kan nooit goed zijn geweest :7

MeFlower

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:19

@Daisy. dus toch. Nou inderdaad meer ontspannen! Stress kan je cyclus zeker beïnvloeden.

Ik heb zelf nog erge hoofdpijn n.a.v. plaatsen Mirena. Herkenbaar??

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:24

Ja heb ik ook aan paar weken gehad.. Nu al een hele tijd niet meer..
Merk zelf niets meer van mijn cyclus, alleen mijn zucht naar chocolade speelt dan weer op _O-

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:46

Sorry ik val zomaar even dit topic binnen...
Maar ik overweeg om een koperspiraal te nemen, ik vind namelijk die hormonen helemaal niets meer! Op dit moment slik ik de Yasmin pil, maar daar wil ik eigenlijk vanaf.

Nu vroeg ik mij af, ik heb geen kinderen (ook geen kinderwens), ik heb gehoord dat het plaatsen dan pijnlijker kan zijn.
Maar nu is een beetje de vraag, is het dan verstandig om hem gewoon bij de huisarts te laten plaatsen, of kan ik beter naar het ziekenhuis gaan in mijn geval ?
En ja dan toch de vraag, waarmee is de pijn te vergelijken? Zijn dat een soort enorme krampen, of meer een stekende/snijdende pijn?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:57

Barbabientje schreef:
Ja heb ik ook aan paar weken gehad.. Nu al een hele tijd niet meer..
Merk zelf niets meer van mijn cyclus, alleen mijn zucht naar chocolade speelt dan weer op _O-

Haha maar dat heb ik vaker :-)
Dus ik moet dit ff volhouden. Hopelijk duurt de hoofdpijn niet te lang. Heb helemaal geen buikpijn meer, best
snel vind ik. Wel erg branderige ogen. Net alsof ik weer ongesteld moet worden.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:02

sunshine schreef:
Maar ik overweeg om een koperspiraal te nemen, ik vind namelijk die hormonen helemaal niets meer! Op dit moment slik ik de Yasmin pil, maar daar wil ik eigenlijk vanaf.

Nu vroeg ik mij af, ik heb geen kinderen (ook geen kinderwens), ik heb gehoord dat het plaatsen dan pijnlijker kan zijn.
Maar nu is een beetje de vraag, is het dan verstandig om hem gewoon bij de huisarts te laten plaatsen, of kan ik beter naar het ziekenhuis gaan in mijn geval ?
En ja dan toch de vraag, waarmee is de pijn te vergelijken? Zijn dat een soort enorme krampen, of meer een stekende/snijdende pijn?

Hoi :-)ik ben een hele erge piepert en ik heb vrijdag de mirena laten zetten bij de huisarts. Het speculum vond ik het naarst en als ze hem plaatsen voel je 2 steken en daarna krampjes alsof je ongesteld bent. Heb geen kinderen.
Het verschilt erg per persoon maar het kan prima bij je huisarts mits hij of zij getraind is.
En ja, leuk is anders maar je overleefd het echt!!

Ik hoop dat je van een koperspiraal niet heftig gaat menstrueren. Heb je daaraan gedacht?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:03

Fijn dat het je meeviel :j
Ik heb inderdaad gelezen dat je menstruatie heftiger kan worden, ik ben nu maar amper ongesteld, ik kan bij wijze van 1 hele dag met een normale tampon doen en dan nog zou hij er niet uit hoeven, en dat max. 3 dagen.
Ik wilde sowieso wel een gesprek met de huisarts hebben hierover, de mirena bevat hormonen en dat wil ik juist niet meer....

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:44

O wat heerlijk zeg haha ik heb juist de Mirena omdat ik super ongesteld ben en daardoor bijna niet kan werken.
Dan moet het voor jou inderdaad wel een goede optie zijn, die koperspiraal.
De Mirena bevat maar heeeeel weinig hormonen, maar als je er gevoelig voor bent dan zijn het natuurlijk wel hormonen en dat wil je dus niet. Heb je binnenkort een afspraak met je huisarts?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:55

Mijn spiraal is ook door mn HA gezet, hier ook geen kinderen. Ook ik vond de ingreep erg meevallen. Ipv de gewone koperspiraal zou je wellicht nog de gynefix kunnen overwegen als optie?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:05

@Mars Had je ook zo'n hoofdpijn na die tijd? Ik heb nog barstende koppijn, niet leuk.
Schijnt tot een week na plaatsing voor te kunnen komen??

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:09

Nee daar heb ik totaal geen last van gehad :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:15

Gelukkig :-)
Nouja zal wel weer over gaan. Even volhouden

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:19

Ik heb dat ongeveer 2 weken gehad.. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:24

sunshine schreef:

is dan de nova sure behandeling niets voor je.

Ik wilde ook geen hormonen was al jaren gestopt met de pil. vent gesteriliseerd maar mijn menstruatie was zo erg.
Dus nu spiraaltje.
Ideaal.

Moet officieel woensdag ongesteld worden. Nou ben benieuwd. ... wel of niet leeglopen.

We zullen t zien.

Ik heb hem in t ziekenhuis laten zetten.
Vond t erg meevallen en ik wilde ook geen hormonen meer maar dit is zo weinig een beperkt zich tot alleen je baarmoeder.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:08

Ik lees het volgende over de NovaSure : Tenzij u in de toekomst nog zwanger wilt worden, is verwijdering van het baarmoederslijmvlies wellicht het overwegen waard.

Ik ben pas 25 jaar geworden, dus zo'n ingreep lijkt me nog niets voor mij.
We hebben geen kinderwens, maar zeg nooit nooit....

De gynefix is volgens mij moeilijk verkrijgbaar, maar ik kan het wel voorleggen aan mijn huisarts.
Ik heb nog geen afspraak staan, wil sowieso eerst een gesprek en de strip van de pil loopt nog anderhalve week...

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:10

Morgen gesprek met de HA, hopen dat we er samen uitkomen qua anticonceptie!
Ik zeg iig wel dat ik geen hormonen meer wil! Ben nu al zenuwachtig voor alleen een gesprek :')!
Heb ondertussen wel het topic in de gaten gehouden qua plaats ervaringen van de spiraaltjes en ik denk dat het wel goed moet komen mocht ik er een laten plaatsen:)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 09:36

Succes bij de dokter vandaag xDon !!
Ik heb vanmiddag om 10 voor half 4 een afspraak bij de dokter, gewoon een gesprek hoor.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:00

sunshine schreef:

hoi hoi, heb vorige week mn koperspiraaltje laten zetten.
het is niet iets wat ik dagelijks zou gaan doen, maar opzich valt het mee.
ik had alleen een te strakke baarmoederhals waardoor het wat naar werd.

beschijving van het gevoel, iets weeigs kouds middenin je waardoor alle spieren samentrekken.
het is geen pijnscheut bij mij iig.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:04

Ik heb een gesprek gehad en ben doorverwezen naar een site waar ik het een en anders kan vinden (www.anticonceptie.nl) als ik weet wat ik wil kan ik bij de dokter verwijzing krijgen naar de gynaecoloog.
Denk dat ik toch een koperspiraal laat plaatsen. En als ik bovenstaand lees is het zetten niet geheel leuk maar komt het wel goed ;)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:58

Horse_xx schreef:
Die implanon bedoel ik inderdaad, Heeft iemand daar ervaring mee?

Dat van die bruine afscheiding heb ik inderdaad ook eens gehad, maar volgens mij kan je gewoon doorslikken dan.

Ik heb hem inmiddels 2 weken nu, dus echt van 'ervaring' kun je nog niet spreken. Het zetten stelt niets voor en is zo gepiept. Kan al wel verklappen dat ik sinds het plaatsen ervan heel erg veel minder trek heb en lekker aan het afvallen ben... (fijne bijwerking :j ) Verder heb ik een week lang hoofdpijn gehad, ben ik al anderhalve week 'ongesteld', variërend van bruine afscheiding tot gewoon helder rood bloed, maar niet zo veel als normaal.
Inmiddels heb ik ook geen pijn meer op de plek waar hij zit. Maar ook dat heeft dus bijna anderhalve week geduurd.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:00

Mijn god, ik lees zojuist dit:

Controle bij het spiraaltje

Na inbrengen van het spiraaltje is er een kleine kans dat het spiraaltje niet goed blijft zitten. Kom daarom na zes weken voor controle.

Daarna kunt u ook zelf controleren of het spiraaltje nog goed zit, bij voorkeur na de menstruatie. Als u uw vinger diep in uw vagina steekt, kunt u met uw vingertoppen de baarmoedermond voelen en als u heel goed voelt, de draadjes van het spiraaltje. Als u een hard stukje in de baarmoedermond voelt, dan is dat het pootje van de spiraal. Het spiraaltje zit dan niet meer goed in uw baarmoeder. Gebruik dan tijdelijk een condoom en maak een afspraak bij uw huisarts.

Betekend dit dat mijn vriend dan straks kan piemelpunniken met mijn draadjes? :')

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:04

Klinkt wel zo... als je er met je vinger bij kunt, zijn er ook wel mannen die er met hun dinkie bij kunnen :=

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:20

xDon schreef:
Mijn god, ik lees zojuist dit:

Controle bij het spiraaltje

Na inbrengen van het spiraaltje is er een kleine kans dat het spiraaltje niet goed blijft zitten. Kom daarom na zes weken voor controle.

Daarna kunt u ook zelf controleren of het spiraaltje nog goed zit, bij voorkeur na de menstruatie. Als u uw vinger diep in uw vagina steekt, kunt u met uw vingertoppen de baarmoedermond voelen en als u heel goed voelt, de draadjes van het spiraaltje. Als u een hard stukje in de baarmoedermond voelt, dan is dat het pootje van de spiraal. Het spiraaltje zit dan niet meer goed in uw baarmoeder. Gebruik dan tijdelijk een condoom en maak een afspraak bij uw huisarts.

Betekend dit dat mijn vriend dan straks kan piemelpunniken met mijn draadjes? :')

Ohhhh mijn god sorry veeg mij op :') _O- _O- _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:38

Die draadjes kan je vriend idd voelen in het begin. Maar ze worden na verloop van tijd zacht. Mijn vriend voelt ze niet meer zitten inmiddels.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:42

Barbabientje schreef:
Ik heb dat ongeveer 2 weken gehad.. :')

Oke ja dat kan dus nog ff duren. Vanaag gelukkig al geen last meer van..!
Alleen nu weer zo duizelig..irritant, maar ik probeer er niet teveel aan te denken. Kan wel gewoon werken.
Verder geen buikpijn ofzo. :)