[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:03

Nou je zet het hier zelf neer, dat je vaak tussen de 1500 en 2200 eet en vaak de motivatie mist om dan niet langs de snackbar of zo te gaan. Ja, daar ben je zelf bij toch..? Waarom neem je dan niet gewoon genoeg gezond eten mee? Ik zeg ook niet dat je te weinig beweegt toch. En stoppen met eten slaat nergens op.. dat is echt zo'n opmerking die opstandige pubers maken op het moment dat een vader zegt dat z'n dochter teveel eet en die dan gefrustreerd roept 'NOU DAN EET IK WEL HELEMAAL NIET MEER'. := Je bent maar 1.64, 2200 is dan gewoon veeeeeeeeeel te veel. Ik ben 1.58 en zelfs als ik 2 uur fanatiek sport (echt fanatiek) moet ik dat nog niet eens hebben want dan kom ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:08

Ik kan daar gewoon zo slecht tegen. Kijk het kan een keertje misgaan, maar als het blijft misgaan, wil je het dan wel echt? Een vriendin van mij wilt ook steeds afvallen. Oké, dan slaat ze de appeltaart af die een jarige vriendin trakteert maar vervolgens schuift ze er in: een kitkat, een pakje chocolademelk (volle) en een blikje cherry cola. Nee, dát zet zoden aan de dijk. Natuurlijk niet. Maar zo zijn al mijn vrienden en omgeving. Klagen, klagen, klagen. Ik word zo dik, ik moet afvallen. En vervolgens blikjes cola, pakjes liga, sultana enzovoorts en dat kan best wel eens, maar uiteindelijk kan je lichaam daar toch vrij weinig mee en zit er wel veel in. En ze eten veel brood, echt heel veel. Kan je zeggen ja brood is gezond, maar de meeste eten dan er ook nog verkeerd beleg op of witbrood of zo. Heeft het alsnog geen zin. Ik word altijd scheef aangekeken door ze hoor, als ik met m'n kiwi's of mandarijntjes of mineola's of appels in de pauze zit en dat ik dagelijks havermoutpap eet als ofwel ontbijt en vaak de andere maaltijd muesli of zoiets. Ja want brood is heerlijk, mijn favoriete ding om te eten, maar ik word gewoon dik van brood omdat het bij mij niet vult, dus dan vervang ik het doordeweeks zoveel mogelijk. Als ik dan lekker saaaai met uitgaan geen hele zakken chips binnenwerk en ook gewoon regelmatig spa blauw en cola light bestel is 't al helemaal raar, maar ja, ik ben uiteindelijk de enige die wel afvalt in de groep. En in het weekend eet ik ook rustig veel brood en als ik 2x een wedstrijd speel op de zaterdag dan eet ik ook veel brood en als ik een hele dag aan het zeilen ben of zoiets met vrienden dan eet ik ook echt gigantisch veel, maar ja dan zorg ik er wel voor dat ik verbrand. En dan eet ik ook snickers en pringles en weet ik het, maar dan zorg ik er wel voor dat ik het ook echt nog verbrand.

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:11

En nu ook, dan ga ik wat drinken ergens en dan neem ik een café latte met hazelnoten en slagroom. Nou prima, maar meestal drink ik enkel water en thee dus dan zorg ik gewoon dat ik magerder lunch en magere tussendoortjes neem. En een keer friet kan echt geen kwaad, maar ja.. ik vind persoonlijk 1x p/w friet al best veel. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:13

juval schreef:
tja, paardrijden doe ik wel, maar dat zie ik niet echt als sport haha.
ik wandel met de hond 3/4 keer per dag, maar ook dat is niet echt sport.

ik vind het zo'n gedoe om naar een sportschool te gaan, probeer het wel eens hoor, maar dan heb ik het na een paar keer wel gezien. Ik krijg er geen voldoening uit (alleen spierpijn en pijn in mn portemonnee).
hardlopen lukt niet, ik heb last van astma en krijg het dan heel snel benauwd.
teamsporten schept verplichtingen, daar hou ik ook niet van haha..
zwemmen zou ik op zich nog wel leuk vinden..... t is alleen zoo jammer dat je er zo nat van wordt he.

dus nee. ik ben een watje wat dat betreft.
ik fiets wel, wandel met de hond, mest stallen en weiden uit, en rij een rondje op mn paardje, dat is genoeg beweging voor mij

Maar dat vind ik ook al prima aan beweging! Ik laat mijn hond elke avond (of anders 's middags) een uur uit en dan nog vaak een keer een half uur of 20 minuutjes. Ik weet niet hoe lang jij je hond uitlaat, maar 3/4x per dag is WEL al veel beweging hoor! Netjes, en dan ook nog stallen en weiden mesten, paardrijden.. prima hoor. Meer dan de meeste mensen doen geloof ik :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:16

Juval, je doet inderdaad al best veel :j in wat voor tempo loop je met de honden? Mischien kun je 1 wandeling powerwalken ofzo.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:16

*adem in adem uit*

geen zin om mezelf te verdedigen.

ik ben tussen vorig jaar januari en nu van 64-60-67 gegaan.
wil terug naar 58. asap.

hoe zal me echt een zorg zijn.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:17

Rebeccaa ik vind niet dat je iemand anders kan beschuldigen van geen motivatie of geen zin. Ook vind ik sommige van je berichten echt op het randje. Iedereen doet het op zijn eigen manier en sommige mensen willen hun verhaal hier kwijt.

Ik kan bijvoorbeeld niet sporten. De reden gaat je niet aan, maar een gebrek aan motivatie heb ik niet. Even bedenken dus voordat je iets post. Niet iedereen kan alles!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:18

LynnDenise schreef:
Rebeccaa ik vind niet dat je iemand anders kan beschuldigen van geen motivatie of geen zin. Ook vind ik sommige van je berichten echt op het randje. Iedereen doet het op zijn eigen manier en sommige mensen willen hun verhaal hier kwijt.

Ik kan bijvoorbeeld niet sporten. De reden gaat je niet aan, maar een gebrek aan motivatie heb ik niet. Even bedenken dus voordat je iets post. Niet iedereen kan alles!

/sign

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:19

Het zijn harde woorden, ja. Maar zeker wel met een kern van waarheid.

Alleen iets minder aanvallend zou misschien wat aardiger overkomen, Rebecca :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:22

Kimmikky, probeer zoete dingen zoals fruitsap, yoghurt te vervangen door hartig eten. Dan gaat de trek in zoet verminderen. Ik eet als tussendoortje komkommer, courgette, kerstomaatjes, wortels. Zeker dat pakje chocolade koekjes zou ik niet nemen.
Ik heb geen idee wat in fruit&co zit maar het is altijd verstandig om zelf vers fruitsap te maken in plaats van kant en klare troep :) Bijvoorbeeld een appelsien en citroen.
Die yoghurt vult volgens mij niet voldoende, je kan beter een ei of havermout eten, iets dat een lange tijd verzadigd. Dat geldt ook voor 's avonds. Als je honger hebt moet je eten maar eet met mate en eet de juiste dingen. Probeer eens een beetje havermout met warm water (zodat het een brei wordt) en een klein beetje cacao toevoegen of appeltjes met kaneel maar groentes zijn nog altijd een betere keuze.
Hoe eet je avondeten? Schep de helft van je bord met groentes en 1/4 vlees/vis en 1/4 aardappel, pasta etc.. (minder is natuurlijk beter ;) ).
Ennnnn uithongeren is not done! _/-\o_

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:23

Mootje schreef:
Juval, je doet inderdaad al best veel :j in wat voor tempo loop je met de honden? Mischien kun je 1 wandeling powerwalken ofzo.

nou, ik doe het niet allemaal op 1 dag hoor haha.. :7 ik rij keer of 3 in de week, stal uitmesten is wel dagelijks, maar de wei is maar 1 keer per week (en niet als het blubber is)
ik strompel met de hond, maar dat zou inderdaad wel wat vlotter en langer kunnen ja.. dat is voor het beessie ook wel leuk.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:30

Dianta schreef:
Kimmikky, probeer zoete dingen zoals fruitsap, yoghurt te vervangen door hartig eten. Dan gaat de trek in zoet verminderen. Ik eet als tussendoortje komkommer, courgette, kerstomaatjes, wortels. Zeker dat pakje chocolade koekjes zou ik niet nemen.
Ik heb geen idee wat in fruit&co zit maar het is altijd verstandig om zelf vers fruitsap te maken in plaats van kant en klare troep :) Bijvoorbeeld een appelsien en citroen.
Die yoghurt vult volgens mij niet voldoende, je kan beter een ei of havermout eten, iets dat een lange tijd verzadigd. Dat geldt ook voor 's avonds. Als je honger hebt moet je eten maar eet met mate en eet de juiste dingen. Probeer eens een beetje havermout met warm water (zodat het een brei wordt) en een klein beetje cacao toevoegen of appeltjes met kaneel maar groentes zijn nog altijd een betere keuze.
Hoe eet je avondeten? Schep de helft van je bord met groentes en 1/4 vlees/vis en 1/4 aardappel, pasta etc.. (minder is natuurlijk beter ;) ).

fruitsap: alleen in de ochtend, omdat ik anders vol over m'n nek ga als ik pillen inneem (ja dat is dus al een paar keer gebeurd...)
zelf persen is voor mij te veel moeite (ja, excuses, maar ik heb dat dus al geprobeerd)
zitten nog 3 pakjes koekjes in de doos, ga geen nieuwe kopen. maar vind t wel zonde om ze weg te gooien...
heb vaak als avondeten van die 1 pans maaltijden... als iemand nog goede recepten heeft hou ik me aanbevolen...
heb standaard rucola of veldsla of soortgelijk in de koelkast...

uithongeren is wel mijn plan als ik nog verder aankom :+

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:32

Als je je gaat uithongeren zul je alleen maar sneller aankomen :) Gewoon beginnen met 3 maaltijden en 3 tussendoortjes.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:51

3 en 3, dat DOE ik dus 9 vd 10 wel...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:57

O: 3 sneetjes speltbrood met een beetje pindakaas.
T: Niks
L: Pizzabol tonijn sla ui
T: Misschien een fruitsmoothie id stad
A: Mousaka

Verder stal gemest, paddock gemest en door het winkelcentrum gewandeld en zo naar de stad :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:20

ik drink zo goed als geen frisdrank, alleen thee en water. heb wel pakjes AH frisse fruitdrank in de auto liggen, mocht ik flesje water vergeten. moet toch m'n pillen kunnen innemen.
begin de dag met fruit&co, omdat ik zoals ik al zeg, anders over m'n nek ga door m'n ochtend pillen. als iemand een beter alternatief heeft om die pillen weg te krijgen, let me know.
heb vaak witte bolletjes met kipfilet mee naar school, wit & bolletjes is slecht i know, maar bruin krijg ik dus met geen mogelijkheid door m'n strot, en dan liever wit brood dan niet eten, want een maaltijd overslaan is in mijn geval dus echt t alternatief.
liga continue heb ik al uitgelegd, die heb ik dus 1 keer gekocht, van de week, om af te wisselen, maar koop ik dus niet meer.
maak vaak salade van pasta en rucola, vaak wel t zelfde. ben niet zo goed in variaties verzinnen.
heb snackajacks of rijstwafels vaak op m'n boodschappenlijstje staan.

koop vaak zelf geen snoep, maar ja, t is vaak wel in huis, verdomme.

wil best meer uitleg geven, bijvoorbeeld over wat voor medicatielijst ik heb, maar dan in een pb.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:52

wat nou harde woorden.
dan geloof jij lekker dat ik de hele dag door snaai en elke dag naar de snackbar ga.
*"ik weet alles beter attitude" gruwelijk zat*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:57

Ik zeg niet dat je de hele dag naar de snackbar gaat en snaait.. Ik zeg alleen dat 2200 te veel is. Ik bedoelde er verder niks persoonlijks mee hoor, alleen dat ik snap dat je daar niks mee afvalt.. Ik vind je pb's ook wel ver gaan trouwens hoor, dat ik nu je hele dag verpest heb en alles. Echt, dat is niet mijn bedoeling. Maar ik hoop wel dat het je ogen opent als je echt zo graag af wilt vallen.. En het kwam er hard en onsubtiel en gemeen uit, maar dat is internet. Mijn manier van schrijven is harder en gemener dan dat ik het in het echt zou zeggen, maar ik weet ook niet hoe anders te schrijven. Verder ben ik gewoon een onsubtiele hark, maar ik bedoel het echt niet verkeerd hoor. ;)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:58

thanks ;)

edit:
ik zit op een 1800 gemiddeld per dag over laatste paar weken genomen.
niet afvallen is 1 ding, maar aankomen is not done.
tuurlijk is 2200 teveel als je dat dagelijks hebt.
maar is niet dagelijks.

ik heb medicatie met als bijwerking dat je makkelijker aankomt, mn eetlust is random door weer andere zooi.

nogmaals, thanks voor t veroordelen, en massive thanks for ruining my day. really, thanks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:48

Kimmikky schreef:
Dianta schreef:

fruitsap: alleen in de ochtend, omdat ik anders vol over m'n nek ga als ik pillen inneem (ja dat is dus al een paar keer gebeurd...)
zelf persen is voor mij te veel moeite (ja, excuses, maar ik heb dat dus al geprobeerd)
zitten nog 3 pakjes koekjes in de doos, ga geen nieuwe kopen. maar vind t wel zonde om ze weg te gooien...
heb vaak als avondeten van die 1 pans maaltijden... als iemand nog goede recepten heeft hou ik me aanbevolen...
heb standaard rucola of veldsla of soortgelijk in de koelkast...

uithongeren is wel mijn plan als ik nog verder aankom :+

Over je nek vanwege de smaak van de pillen, of?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:01

Lous schreef:
Dreamy schreef:

Klopt. Was laat wakker en we gingen naar Bodyworld en daarna moest ik werken, dus heb alleen even aan de hoofdmaaltijden gedacht. Heb trouwens helemaal geen hongergevoel gehad, in tegendeel.. zit nog propvol :+ vanaaf ga ik wel nog naar de bios met vriendlief, maar nachos lijken me ook niet al te gezond :') bovendien is het dan al middernacht! (is een nieuwe horrorfilm uit)

Maar als ik in jouw profiel kijk,zie ik helemaal geen dikke,maar een meid met een slank postuur.

Daar zie je niet mijn hele lichaam en zonder kleren! Ik heb echt de nodige plekken waar te veel vet zit.
Bovendien woog ik daar dan ook wat minder (als het goed is rond de 76) en ik weeg nu dus zo'n 7 kilo zwaarder dan dat :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:03

Nueve schreef:

vanwege de smaak van 1, en omdat diezelfde nogal groot is, zelfs na het door 3en breken...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:04

@ Dreamy
Aha okee. Nee dan kan ik me voorstellen dat je graag weer naar je oude gewicht wilt of nog wat minder eventueel. Je moet natuurlijk doen wat het beste voor je voelt. :)
Laatst bijgewerkt door Lous op 18-02-12 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:05

Kimmikky schreef:
Nueve schreef:

vanwege de smaak van 1, en omdat diezelfde nogal groot is, zelfs na het door 3en breken...

Krijg je dat wel weg met suikervrije limonade bijvoorbeeld?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:06

Idd misschien een idee om het met Slimpy weg te werken.