Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:55

Er hangt echt nergens een merksticker op? Persoonlijk denk ik niet dat als het een goede fiets is die goed fiets ik die zou laten staan omdat er geen merk op plakt. Zou het echt zo'n probleem zijn ook bij het verder verkopen van een fiets dat er geen merksticker op plakt?

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:03

Nee echt nergens een merkstickertje... Ook ik ben van mening dat merk niet uit zou moeten maken, maar ik heb wel ouders om te overtuigen helaas... zou het wel makkelijker maken als ik wist welk merk :+

Maargoed, ik weet dat die man de prijs heeft bepaald aan de hand van afmontage en staat etc dus dan snap ik wel hoe hij op de prijs komt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:42

:wave: ik kom me ook weer even melden!

Wat een mooie fietsen komen er voorbij en wat een afstand en tijden zeg!

Ik ben meer dan een half jaar geblesseerd geweest en ben nu weer een beetje op aan het pakken.
Ben ook nog geen gevorderde mountainbiker hoor heb er pas een kleine 300km in totaal op zitten :o

Sturen is mijn zwakste onderdeel :')
Vooral op die kleine bospaadjes met veel wortels en uitsteeksels wil dat nog wel eens mis gaan :o

Marit ik zou niet zo zeer perse een merk willen hebben. Maar bv een decathlon fiets dan toch weer liever niet..

Mijn kleine rondje van gister:

Afbeelding
Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 08:06

Wat goed om te horen dat je weer kunt fietsen Tyrcanol :j
Wat voor een blessure had je ?

Zit op het moment hoofdzakelijk op de racefiets , straks richting herfst gaat het
weer op de MBT .

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:01

Racefiets is niet voor mij weggelegd. Ik ben echt een bosmens haha.

Ik had mijn hamstring gruwelijk gescheurd. Van november tot maart uit de running geweest. 2x per week fysio en noem t maar op. In april weer zoetjes begonnen met cardio in de zin van hardlopen en dan mini stukjes.. steeds 2 minuten meer. Totdat ik op 16 minuten zat, toen ging ik door mn rug. Dus weer uit de running.

Nu inmiddels op 22min hardlopen (ja nog steeds traag opbouwen helaas) en het eerste stukje dus weer gefietst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:34

Wat een uitgebreide app, hoe weet 'ie nou van je vochtinname? Het ziet er in ieder geval uit als een lekker rondje door de bossen :j Balen van die blessures! Ik zit zo te horen met een vergelijkbaar oma-schema voor hardlopen vanwege een hardnekkige blessure; zo frustrerend als je conditie beter is dan je lijf aankan. Vandaar dat ik de overstap naar wielrennen overweeg, maar oeh, die aanschafkosten :\

Stiekem vind ik het ook nog best moeilijk om een tweedehands fiets te kopen terwijl ik een echte leek ben. Ik kan niet goed beoordelen in wat voor staat een fiets is en heb geen verstand van afmontage. Ik moet maar eens even iemand aan de mouw trekken om met me mee te kijken :) Gaan jullie nog lekker naar buiten dit weekend?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 14:39

Pfieuw Tyrcanol dat klinkt idd als een erg vervelende blessure .
Hoop dat het nu allemaal in een stijgende lijn gaat :j

@Culacino , verstandig je bij je eerste fiets te laten adviseren .
Je moet er tenslotte straks ook lekker op kunnen zitten .
Heb mijn race bike gebruikt gekocht , bij de fietsenwinkel . Past super , en daarom daar ook een MTB gekocht .

Vanochtend open water zwemmen in wetsuit geoefend .
Morgenvroeg teamtraining , benieuwd wat we gaan doen .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:01

jesuisRooos schreef:
Hoi!

Mag ik me hier ook melden? :)

Ik ben sinds februari helemaal besmet met het fietsen! Begonnen om mee te doen met alpe d'huzes (3x beklommen!) maar inmiddels vind ik het zó leuk dat ik ook wat gerichter wil gaan trainen.

Hebben jullie tips hoe daarmee te beginnen? Ik fiets al 3x per week maar voor m'n gevoel maak ik elke keer maar weer een ronde en zie ik daarna wel hoe het gegaan is..

Dit is m'n fiets, heb m over kunnen nemen van een collega die nogal fanatiek is (ahum zacht uitgedrukt) en zelf een nieuwe fiets samen ging stellen. Superfijn fietsje! :)

[ [url=m/CdsG5h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!!

Marit_P schreef:
Ik kom mij hier even melden :)

Ben gister wezen kijken bij een particulier die fietsen verkoopt. Nu heb ik daar een fiets gevonden die ik eigenlijk heel erg graag wil hebben maar er is nog één ding wat mij tegenhoudt: het merk. Of beter, het ontbreken ervan.

Ik heb de hele fiets afgezocht en het aan de meneer gevraagd, maar het merk was onbekend. Nu vind ik het erg lastig om zo'n fiets te kopen, want wat als ik die fies weer wil doorverkopen?

Zijn er hier mensen die merken enzo een beetje kunnen inschatten aan de hand van kleurtjes etc? Het betreft een fiets van +/- 5 jaar oud en is zeer goed onderhouden.

Ik kan je niet helpen, sorry. Als het merk nergens opstaat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat het echt een (goede) merkfiets zou zijn, dan staat het meestal wel in koeienetters op het frame.

Tyrcanol schreef:
Racefiets is niet voor mij weggelegd. Ik ben echt een bosmens haha.

Ik had mijn hamstring gruwelijk gescheurd. Van november tot maart uit de running geweest. 2x per week fysio en noem t maar op. In april weer zoetjes begonnen met cardio in de zin van hardlopen en dan mini stukjes.. steeds 2 minuten meer. Totdat ik op 16 minuten zat, toen ging ik door mn rug. Dus weer uit de running.

Nu inmiddels op 22min hardlopen (ja nog steeds traag opbouwen helaas) en het eerste stukje dus weer gefietst :)

Welkom! Wat heb jij een vervelende blessure gehad zeg -O-

Wij hadden donderdagavond een rondje gedaan (35km), maar we vingen iets meer spetters dan gepland. Fiets gigantisch vies, dus die net van top tot teen schoongemaakt. Wat voor spullen gebruiken jullie hiervoor?

Morgen gaan we weer een wat groter rondje doen, zin in!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:30

Wij hebben voor de mtb's een speciale bus van bij de fietsenwinkel. Omdat dit beter is voor de schuifremmen, ketting ed. En we merken wel verschil. Zal vanavond eens kijke wat naam erop staat.

Ik ben erg aan het twijfelen om ook voor een racefiets te gaan kijken naast de mtb zodat ik savonds ook de baan nog op kan als het te donker is in bos.. heb nu een cube mtb. Maar van racefiets heb ik totaal geen ervaringe

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:46

Wij zijn momenteel in Slovenië met de mountainbikes! De routes zijn zéér uitdagend, waarbij dus ook af en toe stukken gelopen moet worden :Y)

Gelukkig krijg je er fantastische uitzichten en superfraai landschap voor terug <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:50

Musli.. wauw wat een uitzicht.. ik ben jaloers..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:05

Citaat:
Fiets gigantisch vies, dus die net van top tot teen schoongemaakt. Wat voor spullen gebruiken jullie?

Wij gebruiken gewoon Dasty van de Wibra. Topspul om mee schoon te maken. Daarna even opnieuw de ketting smeren en klaar :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:34

@ Lauraennala , de fiets maak ik schoon met de tuinslang en een reiniger .
Voor de ketting heb ik speciale reiniger/ ontvetter , daarna ketting oliën .

@ MuSLi , dat ziet er gaaf uit zeg :j
Zou zelf niet op het idee komen naar Slovenië te gaan .
Jullie eigen fietsen meegenomen ?

@DoubleVv , lekker doen joh , racefiets erbij nemen .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:52

Time2Tri schreef:
@ Lauraennala , de fiets maak ik schoon met de tuinslang en een reiniger .
Voor de ketting heb ik speciale reiniger/ ontvetter , daarna ketting oliën .

@ MuSLi , dat ziet er gaaf uit zeg :j
Zou zelf niet op het idee komen naar Slovenië te gaan .
Jullie eigen fietsen meegenomen ?

@DoubleVv , lekker doen joh , racefiets erbij nemen .

Ja, we hebben onze eigen fietsen mee. Dat geeft wel een fijn gevoel, we weten dat ze kwalitatief goed zijn en dat de onderdelen goed onderhouden zijn. Bij dit soort afdalingen wel erg belangrijk _/-\o_

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 09:21

Wauw MuSli was een prachtige omgeving om te fietsen, veel plezier nog!

Time2Tri, op die manier doe ik het inderdaad ook. Alleen toen ik de kettingreiniger erop spoot, zat vervolgens mijn halve frame onder de derrie die van de ketting af kwam. Nu gebruikte ik een reiniger uit een bus die onder drukt staat, een fles met gewoon zo'n pompje erop (zoals bij vliegenspray voor de paarden) heb je dat misschien veel minder. Of ik deed het gewoon verkeerd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:18

Wauw, wat is het daar ontzettend mooi, MuSLi! Hoe warm is het daar nu?

Hoe was je teamtraining, Time2Tri?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:04

culaccino schreef:

Was leuk :j 69 km gefietst .. gezamenlijk begonnen , en een route afgesproken .
Vanaf een bepaald punt mochten we doen wat we wilden ( in het kader van de tour de Franse )
Dus uitbreken , sprintjes doen , in de groep rijden of alleen . In de groep doordraaien , we hadden wat klimmetjes , berg af ... veelzijdig dus . Hadden op een gegeven moment een een groepje (4 pers) wat goed bij elkaar paste .

@ Lauraennala , ik spuit het altijd eerst op een handdoek en ga er dan mee over de fiets .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 09-07-17 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:16

Klinkt inderdaad erg leuk en afwisselend! Fijn als je zo'n groepje vindt waarmee je goed kunt samenwerken :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:32

culaccino schreef:
Wauw, wat is het daar ontzettend mooi, MuSLi! Hoe warm is het daar nu?

Tussen de 25-30 graden.
En flink zonnig!

Vandaag zijn we gaan kajakken. Even wat anders dan fietsen. Wel heel tof *\o/*

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:26

Dat water ziet er gaaf uit MuSLi :j
En een mooie temperatuur daar ..zelf hou ik ook wel van een beetje zon .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:54

Klinkt inderdaad heerlijk! En wat een prachtig land :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:01

wat knap! ik ben alvast jaloers :p

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:00

Wauw wat ziet dat er gaaf uit!

Gisteren een heerlijk rondje gefietst! 65 km met 29,7 gemiddeld *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:51

Goed bezig Lauraennala.

Wij hadden vandaag weer een tochtje voor de boeg. Beklimming van de mt. Stol. Dit alles via een oude militaire route (grind en steil). En maar blijven trappen 1300m omhoog :Y)

Uitzicht was weer fantastisch!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna een afdaling in twee delen. Deels over de bergrug. Supermooi pad. Daarna een ontzettend steil hikepad met allerlei stenen (20% daling), dus wandelen... en het laatste gedeelte weer over de militaire grindpaden. Prima te doen naar beneden. Nu beentjes omhoog en chillen <3

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:02

Graag wil ik naast het rijden weer wat mtb/hybride fietsen oppakken.

Dit doe ik nu met mijn Polar, zijn er meer die horloges/apps gebruiken voor trainingen? Trainen er meer mensen in hartslagzones? Ik verzamel aardig wat data, maar ben benieuwd of je hier ook iets (gericht) mee kunt.