Ik ben nu 6 kilo precies afgevallen.
Ipv verhogen naar 5mg mounjaro ben ik verhoogd naar 3.75. Ook ivm bijwerkingen.
Desalniettemin ben ik erg content

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deri schreef:Je zou het hopen. Maar als je dan leest hoeveel mensen met diabetes naaldjes en klikjes tellen aan de slag zijn weet ik niet of ze daarin mee zou willen werken. Net zoals dat mijn HA daar heel erg op tegen is.
Kan net verkeerd vallen als experimentatie oid, onddanks dat het goed werkt voor velen.
Ibbel schreef:Deri schreef:Je zou het hopen. Maar als je dan leest hoeveel mensen met diabetes naaldjes en klikjes tellen aan de slag zijn weet ik niet of ze daarin mee zou willen werken. Net zoals dat mijn HA daar heel erg op tegen is.
Kan net verkeerd vallen als experimentatie oid, onddanks dat het goed werkt voor velen.
Een HA zou daar óók uit kunnen concluderen dat het dus veel verstandiger is wél voor te schrijven. Want dan is dat gepruts niet nodig want je hoeft het dan voor de kosten niet per se meer te doen - via de HA is gewoon goedkoper ook al betaal je het alsnog zelf.
Deri schreef:edit: Ik snap ook niet dat NL zo traag is in kennis, want deze medicatie bestaat al jaren.
En dan nog lees ik veel hier dat huisartsen het niet aandurven omdat ze het niet goed kennen. Erg beschamend en zegt wel wat over de qualiteit van de zorg in nederland.
Deri schreef:Je zou het hopen. Maar als je dan leest hoeveel mensen met diabetes naaldjes en klikjes tellen aan de slag zijn weet ik niet of ze daarin mee zou willen werken. Net zoals dat mijn HA daar heel erg op tegen is.
edit: Ik snap ook niet dat NL zo traag is in kennis, want deze medicatie bestaat al jaren.
En dan nog lees ik veel hier dat huisartsen het niet aandurven omdat ze het niet goed kennen. Erg beschamend en zegt wel wat over de qualiteit van de zorg in nederland.
S_zanne schreef:opisop_shop schreef:Hoi!
Wil de huisarts daar niet aan meewerken?
Nee helaas niet. Die kon alleen negatieve punten van GLP benoemen. Alsof een maagverkleining een makkelijke operatie is.
Vanillia schreef:Nou laten we heel eerlijk zijn, deze middelen zijn nog niet zo lang op de markt dus de echte lange termijn effecten zijn niet bekend. Kan me best voorstellen dat er huisartsen zijn die er hun twijfels bij hebben. Er bestaat een risico dat over een aantal jaar blijkt dat langdurig gebruik een risico op andere ziektes met zich meebrengt. Wij zijn bereid dat risico te nemen, maar ik vind het ook niet heel gek dat er artsen zijn die daar niet aan willen meewerken.
Vanillia schreef:Nou laten we heel eerlijk zijn, deze middelen zijn nog niet zo lang op de markt dus de echte lange termijn effecten zijn niet bekend. Kan me best voorstellen dat er huisartsen zijn die er hun twijfels bij hebben. Er bestaat een risico dat over een aantal jaar blijkt dat langdurig gebruik een risico op andere ziektes met zich meebrengt. Wij zijn bereid dat risico te nemen, maar ik vind het ook niet heel gek dat er artsen zijn die daar niet aan willen meewerken.
Johnnydepony schreef:Mijn huisarts kwam zelf met de optie Mounjaro.
Ik had inmiddels al afspraak met een kliniek voor een gbp. En dat vond ze helemaal niks! Dat liet ze op een op het onbeschofte af manier merken…
Ik was (en ben) er zelf een beetje huiverig voor dat het effect minder permanent is dan een gbp.
Maar aan de andere kant vond ik het zeker waard om dit iig een paar maanden te proberen voordat ik ruim 10k zou uitgeven aan een operatie.
SassyMoon schreef:Maar ik maak me wel een beetje zorgen over dat het snack gevoel weer zo snel en heftig terug kwam. Ik heb mezelf dus nog lang niet onder controle. Hoe ga ik het afbouwen ooit overleven? Nouja ik wilde het even delen. Nu op naar de laatste kilo's en buikomvang centimeters eraf.