Tiggs schreef:Over elektrolyten: ik gebruik die van Natusport. Ik probeer zo weinig mogen 'troep' binnen te krijgen en dat is met veel van die supplementen helaas toch zo. Natusport is zo (de naam zegt het al) natuurlijk mogelijk.
Sterkte Koekie!
Op zich zijn elektrolyten tabs heel simpel, suiker en zouten, maar kan er wel een verschil zitten in de verhouding zouten en die vind ik bij sommige van die tabletten erg tegenvallen. Bij natusport valt me op dat er meer suiker in zit dan zouten, wat helemaal niet erg hoeft te zijn (niets tegen suikers als je rent, maar het geeft geen zout), maar je moet er dus meer tabletten van nemen om meer zouten binnen te krijgen. Bij natusport is het eerste ingrediënt dextrose en daarna pas zouten (natrium, kalium en chloride), bij nuun zijn het eerst mineralen en in een net hogere dosering per tablet (na, ka, cl en ook nog magnesium en calcium) en daarna pas dextrose. Ik vind dat zelf een grote plus, minder tabletten, dus minder kosten, maar vooral ook niet zo'n mierzoet water. Nuun heeft verder ook geen rare toevoegingen. Ben verder geen promoter van nuun, maar het is het vergelijken waard, ik heb me al vaker scheel betaald aan tabletten die vooral uit suiker en vulstof bestonden en amper zouten hadden.
De fruitgels van natusport vind ik wel interessant klinken, dus die wil ik wel eens proberen.
Hopelijk werkt het Koekie, erg vervelend om zo misselijk te zijn!
En Lugh, ik was vergeten nog op jou te reageren, maar wat tof dat je toch bent gaan rennen in de Ardennen!