Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 20:58

Jeetje Goof, wat ontzettend naar, hopelijk houd je er niks aan over, in elk geval veel sterkte !

Prachtige foto's weer van iedereen !

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 21:37

Ah goof nou wat een eikel.met drank op achter het stuur. Sterkte hoor
Wat een prachtige foto's allemaal iedereen naar buiten met dit bizar mooie herfst weer
Ik was vanmorgen om 9 uur naar kleine man en daarna met lil naar elswout.brr zo druk al die mensen. Maar goed iedereen moest natuurlijk op pad haha
Afbeelding

Afbeelding

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:50

Hoi! Ik had eigenlijk een vraag aan de wandelaars met een hond in dit topic. Wij overwegen binnenkort een huisje te boeken in de omgeving van Epe (Veluwe). Hoe 'gevaarlijk' is het wandelen nu echt in het kader van de wolf? Kijkende naar het algemene topic, lijken er echt veel rond te lopen en ik wil geen gevaarlijke situaties opzoeken.

Misschien zit ik hier verkeerd hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:09

Als ik voor mezelf spreek, ik zoek met de hond op dit moment alleen nog gebieden uit waar ik de weg goed ken en voldoende overzicht heb. Ik hou het gedrag van mijn hond altijd goed in de gaten. Smalle bochtige paadjes met veel begroeiing er langs sla ik over. Gebieden waar ik van weet dat er echt veel zitten (omgeving Ede) ga ik niet meer alleen naar toe. Ik laat haar ook alleen nog los als ik ergens ben waar lange rechte paden zijn en ik ver van me af kan kijken. Ik heb ze zelf nog niet gezien, wel vaak verse sporen, 2 keer wolvengehuil gehoord tijdens een wandeling en 1 keer ergens gekomen waar ze net daarvoor gezien waren. Wolvengebied vermijden kan ik niet, ik woon midden tussen de Veluwe en de Heuvelrug en op beide plekken zitten roedels.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:35

ual_95 schreef:
Hoi! Ik had eigenlijk een vraag aan de wandelaars met een hond in dit topic. Wij overwegen binnenkort een huisje te boeken in de omgeving van Epe (Veluwe). Hoe 'gevaarlijk' is het wandelen nu echt in het kader van de wolf? Kijkende naar het algemene topic, lijken er echt veel rond te lopen en ik wil geen gevaarlijke situaties opzoeken.

Misschien zit ik hier verkeerd hoor!

Ik maak me er echt totaal niet druk om. Misschien ten onrechte, maargoed. Ben dus laatst een weekend echt actief op zoek gegaan naar wolven met collega's en we hebben er geen gezien. Alleen maar sporen van. Als ik in mijn eentje op pad ga houd ik me sowieso aan de vaste uitgezette routes omdat ik echt het richtingsgevoel heb van een garnaal :') Susan kent de bossen daar een stuk beter en komt waarschijnlijk ook wel op de minder begane paden. Maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je gewoon de gemarkeerde routes zal volgen. Dan gewoon lekker hond aan de lijn en genieten van de herfst :j

Susan, prachtige zonsopkomst <3

Faringo en Gaucho ook trouwens, heel tof die zon van achter die klif. Zo anders ook weer dan de sprookjesbomen! En de potvissen, wat gaaf!

En Lizard heeft de kraanvogels alweer gevonden <3

Goof, hoe is het met je nek de day after?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 13:05

Ja, nog wel last van mijn nek en schouder. Geen hoofdpijn meer, wel spierpijn, maar dat is logisch.
We gaan vandaag alsnog naar de Veluwe, dus dan kan ik daar lekker een weekje bijkomen en wandelen (moet helaas ook nog 1 dag terug ivm crematie, het is echt een topweek...). Morgen bel ik daar de huisarts even voor mijn nek.
Dank voor het vragen :o

Dit was de situatie trouwens gisteren:
(En excuus, het gaat knetter offtopic en daar heb ik zelf altijd een hekel aan)

Afbeelding

De witte is de mijne, de andere zat helemaal in elkaar en was total loss. Er zit onder mijn bumper een soort stootbalk en die heeft de volledige klap goed opgevangen gelukkig. Ik had deze klap niet willen hebben in een kleine auto.

jojoleinee

Re: Wandelen brengt ons veel plezier dus gaan we verder in deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:07

Super heftig Goof. Fijn dat je wel lekker naar de Veluwe kunt en dat je je beter voelt.

Ik was vanochtend al op tijd in het bos dankzij Goof haha. Nogmaals bedankt voor de tip! De poezen hadden weer eens een fotoshoot. Als ik resultaten heb zal ik ze laten zien. De fotografen waren minder blij met de zon haha
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:09

Oh, wat leuk dat je bent gegaan/ uitgekozen. Ben benieuwd naar de foto's. Zij heeft van onze vorige hond nog een shoot gedaan de avond voordat we haar lieten inslapen, de foto's zijn echt onwijs mooi <3

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:00

Goof nee! Wat een #|#>%*$~{!!!!
Heel veel sterkte, dat is heftig zeg!

Ik ben blij te lezen dat je alsnog naar de Veluwe bent en hoop zo dat je nekhernia niet getriggerd wordt

Veel mooie foto’s van dit weekend, kraanvogels! <3

Ben ook benieuwd naar de poezenshoot

En ik zie blije pony’s, Coco, Nala, Max, Lil, potvis, wolf, prachtige kust en nog veel meer moois

Ook pijnlijk gaucho, brrrr kiezels

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:22

Ik loop hier met de hond gewoon op het Leesten en bij Ede. Daar zitten wel wolven, maar hij wordt er echt blij van. De schemering vermijd ik wel met de hond, zelf niet.

Vanochtend werden we wakker met een ongelooflijke storm. Plan dus naar aangepast naar een wandeling aan de zuidkant van het eiland, dat ligt meer in de luwte. We liepen 21 km langs de Levada del Norte, met een uitstapje naar Cabo Gireau. Daar was gelukkig ook wat zon te vinden. Prachtige dag weer zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:41

Wederom prachtig <3

Ik vind de wolf inmiddels wel tricky worden. Er zijn zoveel zichtmeldingen rondom Putten en ik loop altijd alleen over stille paadjes. Ik merk dat ik erg alert ben geworden en toch minder ontspannen loop. Vind het best naar.
Vorige week liep ik in het Mastbos en daar lopen ze niet. Ik loop daar veel meer ontspannen, gewoon lekker in gedachten verzonken. Toch een stuk fijner.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:13

Goof schreef:
Oh, wat leuk dat je bent gegaan/ uitgekozen. Ben benieuwd naar de foto's. Zij heeft van onze vorige hond nog een shoot gedaan de avond voordat we haar lieten inslapen, de foto's zijn echt onwijs mooi <3

Ze zeiden dat ze al wisten dat wij het moesten worden zodra ik had gereageerd :D

Super gave wandeling weer Faringo en Gaucho. Ik vroeg me al af of er nu ook nog veel bloemen zijn

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 21:26

Van mij nog een paar andere foto's van vandaag. Het was echt weer een heerlijke dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:41

Boedjang,en jojoleinee, mooie foto's weer.

Goof, beterschap.

Gaucho, en Faringo,erg mooie foto's weer.
Mooie natuur,en een leuke spin.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:51

O nee Goof hopelijk herstel je snel.

Gaucho en Faringo super mooie foto’s. Hopelijk is het opgelost met het grind in de knie en hersteld het goed.

Ik kan niet meepraten over de wolf, hier niet aanwezig. Wel slangen.

Verder heb ik de laatste paar weekenden gewerkt en druk geweest door de week dus ondanks dat ik wel aan mn 15000 stappen kom niet gewandeld. Temperaturen gaan nu ook omhoog dus ik ga woensdag proberen dan heb ik een vrije dag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:11

Ik zie weer veel mooie foto’s maar kwam vooral even checken hoe het met Goof is.
Fijn dat je alsnog op de Veluwe bent. Goed dat je er even naar laat kijken. Rustig aan hoor! :(:)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 00:08

Prachtig madeira
En de wolf.. oh geen moment aan gedacht met boeken van huisje in epe over 2 weken.. denk dat lilly als een malle gaat blaffen.
Vandaag ff met pony en lil naar buiten, Lil moet ook nog wennen aan hem
Hij isnog klein en onberekenbaar, mijn vorige grote draver dame was ze zo goed aan gewend, kon heerlijk naast haar rennen terwijl ik in galop zat.
Voor nu dus alleen nog maar naast wandelen.
En of ik er ooit op ga...eerst maar groeien de ukAfbeelding

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:37

Jeetje Goof, dat ziet er uit als een flinke klap. :oo Sterkte! Hopelijk gaat de spierpijn ook snel weg.
Boedjang, leuk met de pony wandelen.
Indrukwekkende foto's uit Madeira weer, Gaucho & Faringo <3
Mooi bos, jojoleinee.
Mooie foto's SuzanH, lekker herfstig!
Lizard, gaaf de kraanvogeltrek!
Mandy, wat vet dat je een wolf gezien hebt :D

Gisteren lekker ruim 2 uur gewandeld, was prachtig weer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:51

Goof je auto ziet er flink beschadigd uit. Hopelijk gaat het met jou ok.

Faringo mooi vooral die regenboog.

Athelas idd heel mooi weer :j prachtig landschap.

Ik heb vanochtend gelopen omdat er voor de rest van de dag regen voorspeld wordt.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:52

Mandyy schreef:
Ik zie weer veel mooie foto’s maar kwam vooral even checken hoe het met Goof is.
Fijn dat je alsnog op de Veluwe bent. Goed dat je er even naar laat kijken. Rustig aan hoor! :(:)

Ah, lief.
Ik ben ok, alleen wel echt last van mijn nek. Huisarts gesproken, moet rustig aan doen, logisch.
Garage gesproken, daar ga ik volgende week langs, dus dat loopt wel gelukkig.
Mijn kat zat ook in de auto, want ik was onderweg naar zijn logeeradres, maar die is daar gelukkig ook ontspannen en ok.

Vanmorgen lekker gewandeld in het bos. Het regende dus er was haast niemand, heerlijk.
Kwam dit lieve tafereeltje nog tegen, ik vind deze altijd zo leuk om te vinden.

Afbeelding

Mooie foto's allemaal. Zo leuk, dat contrast tussen mooie herfst hier en het vakantieparadijs Madeira. Echt mooi.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:53

Oh ja super leuk om te zien.
Gelukkig gaat het met de kat ook goed. Kun je de auto nu nog wel gebruiken in de tussentijd?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:56

Ja, alles was in orde omdat de wielophanging zo ver naar voren zit, alleen de bumper en achterklep zijn kapot. De klep mag niet open, want die sluit dan waarschijnlijk niet meer, dus de honden moeten via de achterbank achterin nu. Even behelpen, maar dat lukt wel :')

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:51

Nogmaals sterkte Goof, gelukkig je kat oke en even behelpen met je honden, maar fijn dat je de auto nog wel kunt gebruiken

Prachtige foto's komen er ook weer voorbij

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:46

Prachtige foto van de eikel met paddo's Goof. Ik hoop dat je alsnog lekker kan genieten van je weekje Veluwe.

Wij liepen vandaag de Levado do caldeiro verde <3 het regende vandaag niet, en toch was ik tot mijn onderbroek nat :roll: Wel echt enorm genoten van het vele water, alle tinten groen en tunnels . Voor mij de mooiste Levada tot nu toe op Madeira denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 17:08

Wat gaucho ook al zei, deze wandeling was echt heel mooi. Hebben genoten van de ruige, mooie natuur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding