Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 12:53

Nee in de avond weet ik al meer of het een klier is, botje of iets anders en daar kunnen we dan mee aan de slag… ik ga morgen aan de arts die de echo neemtbook even vragen of hij kan zeggen of het een klier is, als hij dat al wil meegeven kan ik het ziekenhuis al contacteren…

Net nog met mijn kapper besproken, die heeft ook nooit een uitsteeksel, bult of asymmetrie gemerkt aan mijn schedel dus de kans acht ik toch klein dat het iets moest zijn aan mijn schedel zelf…

Oscar
Forumcoördinator

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:44

Och jakkes, wat een spanning weer.
Wel fijn dat je al snel terecht kunt.

Ik had ook een sterk staaltje 'het is mijn vakgebied niet en u moet ergens anders zijn'. Zal je er niet mee vermoeien, dat komt nog wel een keer.

Voor jou: heel veel sterkte. Hopelijk is het goed nieuws.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 13:54

Zo’n groot ziekenhuis heeft veel expertise maar er is geen persoonlijke aanpak waardoor de mensen die je ziet of spreekt aan de telefoon geen besef hebben wat jou dossier effectief inhoudt en dat is zeer frustrerend…

Ik heb zelf ook wel enige kennis omwille van mijn studies en werk… ik ben ook geen teer zieltje die voor elk hoestje belt of langskomt… ik denk dat ik ook wel nuchter genoeg ben maar als ze je zo afwimpelen ga je toch snel denken dat je spoken ziet…

Het kan natuurlijk zijn dat in spoken zie maar het bultje is er wel dus er moet iets zijn, laat ons hopen dat het niet iets belangrijk is maar als het iets belangrijk is mag het ook niet over het hoofd gezien worden en mag er niet gedaan worden alsof ik voor iets ‘banaal’ bel…

2 jaar geleden dacht ik ook dat mijn lymfeklieren ‘benaal’ waren gezwollen door een verkoudheid en we weten allemaal hoe banaal het toen was…

Ook al geven de goede resultaten me langs de ene kant een gerust gevoel, ze hebben ook al vaak aangegeven dat de ziekte ‘slaapt’ en als ze wakker wordt… tja, dan kan het wel weer natuurlijk…

%)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 14:09

Precies en vanwege die laatste zin verdoen je dat je serieus genomen wordt.
Oscar sterkte. Hopelijk valt het mee met je "sterkte staaltje".

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 15:21

Oscar je mag hier ook zeker ventileren he :(:)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:35

In jou geval mag je gerust beren op de weg zien hoor! Fijn dat de huisarts je in ieder geval wel sirieus neemt. Ik hoop heel erg dat het allemaal meevalt. :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:37

Lymfeklieren die door kanker aangetast zijn, zijn juist wel wat indrukbaar alsof er vocht of ontsteking in zit... Tenminste, dat was hier toch het geval...
Die voelden zeker niet hard hard aan als bot maar eerder wat squeeshie...

Hopelijk tref je een goede voor de echo morgen en kan die je alvast wat gerust stellen!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:09

Heel goed je echo krijgt!

Qua voelen kan je echt onmogelijk wat zeggen of iets goed of niet goed is nee.

Mijn tumor is heel zacht en indrukbaar het zegt helemaal niks. Daarom is beeldvorming heel belangrijk.

Ik duim voor je!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 17:47

Ja mijn lymfeklieren in mijn hals waren ook echt hard, het bolletje van mijn borst ook en was maar een erwtje groot…

Blijkbaar had mijn opa ook wel last van cystes op zijn hoofd, dat vertelde mijn vader vandaag dus dat kan natuurlijk ook als het erfelijk is maar het moet gewoon allemaal uitgesloten worden

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:56

precies, gewoon alles uitzoeken. normaal al belangrijk, maar in jouw situatie lijkt me dat erg belangrijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:52

Precies dan slaap je weer gerust en als het wel wat is ben je gelijk als de kippen bij!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:52

Fijn dat de echo al morgen is.
Ik hoop in de ochtend.

En nu maar duimen voor de goede afloop!!!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 19:38

Om half 3 kan ik gaan maar normaal heeft de huisarts s avonds de resultaten al en ik ga gewoon zelf proberen informeren of het een klier is… maar normaal zeggen deze personen niks he… en meekijken op het scherm hoe het eruit ziet gaat niet lukken want het zit op men achterhoofd en daar heb k geen ogen _O-

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 17:31

Het is een klier…

Arts die de echo heeft gemaakt vond dat het geruststellend want maar zei erbij dat voor de zekerheid toch een punctie moest genomen worden…

Ik heb direct het ziekenhuis gebeld, er was geen telefonische consultatie meer dus heb het secretariaat gebeld en uitgelegd dat ik toch een punctie wil omdat de arts het zo gezegd had en voor mijn eigen gemoedsrust…

Zij belde op haar beurt naar de arts maar deze zei, het ziet er geruststellend uit dus er is geen rede om een punctie, we kunnen dit verder opvolgen en we zien haar toch op 8/11…

Secretaresse briefde dit door aan mij maar ik gaf aan dat dit helemaal niet geruststellend was voor mij, ze hebben al 3 keer een blunder begaan ivm mijn kanker… zij snapte mij wel en gaf aan zelf contact op te nemen met de arts tijdens telefoonconsult morgen… ik stelde de vraag of ik misschien met de studie contact kon nemen en zij hier meer inspraak in konden hebben en dat heb ik gedaan

Zij nam mij wel serieus en heeft mij doorverbonden met de arts, die klonk natuurlijk niet zo blij omdat ik hier zo op aandrong maar uiteindelijk heeft ze toegegeven en gaan ze proberen de punctie doen op 8/11 met mijn behandeling…

Dus mijn gevoel zat juist dat het een lymfeklier is, nu afwachten of ze ook effectief besmet is met kanker…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:34

Goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen! En tevens wat sneu dat je zo voor jezelf moet opkomen. Ik word elke keer verdrietig van dit soort verhalen waar je zelf er zo achteraan moet gaan om iets voor elkaar te krijgen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:05

Wat vreselijk dat je er zelf zo achteraan moet zeg bah!

Dat herken ik helemaal niet en een punctie is ook zo gepiept...

Vind het ook bijzonder een arts het geruststellend kan vinden. Want op een echo zien ze alleen vergrote klier of niet.. of er wat in zit weten ze niet..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:31

Gelukkig dat de artsen van de studie je wel serieus hebben genomen!

:(:) ... maar wat rot dat het allemaal zo rommelig is gegaan!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 19:18

SansaS schreef:

Vind het ook bijzonder een arts het geruststellend kan vinden. Want op een echo zien ze alleen vergrote klier of niet.. of er wat in zit weten ze niet..

Dat is niet de eerste keer hoor… hier zitten altijd zoveel tussenpersonen tussen en eer diegene die moet beoordelen hoe het ‘echt’ gaat is ‘het verhaaltje’ al 3 keer doorverteld… bovendien ziet diegene die moet beslissen je niet eens persoonlijk want het is altijd de assistente of de stagiare of… die de briefing dan moet doorgeven

In het andere ziekenhuis was de aanpak veeeeeeeel persoonlijker! Maar hier zit ik dan weer heeeeeeeeel goed ivm de studie…

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 07:22

SansaS schreef:

Ben ik niet met je eens, het geeft geen 100% zekerheid maar wel een hele goede indicatie.

Britt, klopt het dat degene die de echo maakte ook arts is ?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:06

Dat zijn de artsen in mijn ziekenhuizen (loop in antoni van Leeuwenhoek ) dan niet met je eens charaz :=

Mijn klier was niet eens verdikt op echo leek prima. Punctie genomen. Kanker. En dat gebeurt regelmatig zeiden ze. Je kunt alleen weten wat het is met een punctie.

Dat geld evengoed voor andere knobbels op echo. Mijn tumor zag eruit als een cyste. Maar bleek een wolf in schaapskleren die borstkanker heet.

Ik hoor eigenlijk van alle radiologen je gewoon punctie moet nemen anders weet je het eigenlijk niet. En zeker bij een kankerpatiënt.
Laatst bijgewerkt door SansaS op 30-10-24 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:08

Charaz schreef:
SansaS schreef:

Ben ik niet met je eens, het geeft geen 100% zekerheid maar wel een hele goede indicatie.

Britt, klopt het dat degene die de echo maakte ook arts is ?

Met die geen 100% zekerheid geef je exact aan waarom SansaS het bijzonder vindt waarom een arts het geruststellend kan vinden.
Zowel Britt als SansaS lijden aan een aandoening waarvoor een mens alle zekerheid wil hebben.
Britt; ik hoop dat je heel snel duidelijkheid krijgt!

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:20

Precies... en dat is ook exact wat mijn artsen ook zeggen. Dat er nog veel te veel met name huisartsen. Denk ze wel kunnen voelen of iets kwaadaardig is.. of dat met alleen echo beeld men wel kan bepalen oh is niks.

Maar dat de ervaring is dat dat gewoon niet zo is. En bij een rotziekte als deze heb je aan een waarschijnlijk gewoon helemaal niks.

Als ik de huisarts enzo geloofd had dan was je ook lekker naar huis gegaan := met alle gevolgen van dien als je je dan later weer meld.

Ik vind het super goed britt doorhamert.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 09:25

Ik ook. Goed dat je een punctie krijgt. Alleen dan weet je het zeker.
Hier paar jaar geleden punctie gehad van een knobbel op mijn schildklier. Was gelukkig goedaardig.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 10:49

Triest eigenlijk dat je zelf overal zo achteraan moet. Aan een kant snap ik het hè…..in veel van de gevallen is het ook onschuldig. Maar je zult maar net die uitzondering zijn……..
Daarom fijn dat ze het gaan onderzoeken. Jammer ook dat artsen vaak geen vertrouwen hebben in de kennis over het eigen lichaam van de patiënt.

Ik merk zelf dat ik een sterretje achter m’n naam heb bij de huisarts waardoor ze sneller doorpakt. Als ik bv daar kom met pijn in m’n rug wordt er direct een foto gemaakt ipv het advies een paracetamol te nemen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-24 13:14

De echo is genomen door een arts, dat gebeurd altijd denk ik, hij gaf zelf aan dat het er geruststellend uitzag maar zei er ook bij dat je dat alleen 100% kunt uitsluiten met een punctie.

Mijn huisarts verstond deze bezorgdheid ook en vond goed dat ik het ziekenhuis al gebeld had.

Het is enkel de arts daar die me afscheepte…