Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:47

Er is nergens gesproken over grenzen sluiten ,het gaat steeds over verblijf van meer dan 48 uur niet over doorreizen ,familiebezoek ,werk ,school of sport dan mag gewoon
En er is al sinds begin aangegeven dat er geen verhoogde controles komen waarom zou je je dan zo druk maken
Bij een gewone politiecontrole voor bvb niet dragen wan gordel of alcoholcontrole kan men wel vragen wat je komt doen maar bovenstaand is niet verboden als je je aan de regels houd

Nogmaals het werkt aan beide kanten
Belgen gingen naar de kapper ,nederlanders komen shoppen ..niets aan te doen als landen niet op elkaar afstemmen en eerlijk als de mensen zich aan de regels houden heb ik daar totaal geen probleem mee

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:58

Het bericht werd ook door nu.nl en nos gemeld, dus het gaat niet om alleen die krant, maar gewoon de reguliere media. En nee, het werkt niet aan beide kanten. Er is nooit sprake van geweest dat Nederland specifieke maatregelen zou nemen tegen Belgen die over de grens komen, en dit is nu de tweede keer dat het andersom wel het geval is (dreigt te zijn, blijkt). Zonder overleg, communicatie, begrip en redelijkheid. Nederland maakt zich niet druk over de Belgen, leef en laat leven. Andersom is daar kennelijk geen sprake van. En daar maakt 'men' zich hier (grensregio) druk over.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:01

En daarbij kwamen de Belgen niet alleen voor de kapper. Winkelgebieden overstroomden door de Belgen. Dus eens met het bericht hierboven.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:12

Ach niet heiliger dan de paus doen
..ik herinner me echt wel bepaalde burgemeesters van grensgemeenten ( oa Sluis ,Maastricht ,Baarle ) die hun beklag deden over de toestroom van belgen tijdens de eerste en/of tweede lockdown voor het niet essentieel shoppen of de horeca
Weet je wie er uiteindelijk de dupe van is dat zijn de ondernemers want gelijk aan welke kant van de grens zien zij de klanten gewoon graag komen of het nu belgen of nederlanders zijn.
Burgemeester v Knokke (vervangend ) heeft eerder al aangegeven dat elke nederlander gewoon mag blijven komen om te winkelen of wandelen ,ze zijn hartstikke welkom ( als ze de regels volgen die hier gelden )
Burgemeester Lanaken heeft gisteren ook op tv gezegd NIET te zullen controleren aan de grens ,er gaan elke dag 22000 wagens de grens over en weer ( voor werk ,school ,familie ,doorreis ,transport ) dat is niet eens mogelijk
Ik zou echt niet weten waar je je druk over moet maken :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:13

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:40

dromertje2 schreef:
Ik heb nochtans ook verschillende burgemeesters oproepen horen doen aan de belgen om niet naar Nederland te komen...
En dat ze maatregelen gingen nemen als er geen gehoor aan gegeven ging worden.

Onder andere:

https://www.demorgen.be/login?redirectU ... 7edceeb%2F

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200810_92362105

https://www.tvoost.be/nieuws/nederlands ... gen-108161

Inderdaad :j

En om het nog verder door te trekken want we zitten op een paardenforum : Bij ons in Belgie zijn de wedstrijden steeds aan de gang gebleven onder bepaalde voorwaarden ,wat een toestroom van nederlandse vrachtwagens en ruiters ..moeten we daarover dan allemaal gaan lopen bleiten, nee toch ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:42

dromertje2 schreef:
Ik heb nochtans ook verschillende burgemeesters oproepen horen doen aan de belgen om niet naar Nederland te komen...
En dat ze maatregelen gingen nemen als er geen gehoor aan gegeven ging worden.

Onder andere:

https://www.demorgen.be/login?redirectU ... 7edceeb%2F

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200810_92362105

https://www.tvoost.be/nieuws/nederlands ... gen-108161

Dan ligt de toon van deze oproep dus duidelijk aan de media. Waar de Belgische en Nederlandse media beide extremer zijn.
Hier werd er vooral bericht dat er werd opgeroepen aan de Belgen zich aan de regels te houden en ook niet naar Nederland te komen voor winkelen ipv nood.
Zelfde nu dat onze media berichten dat de Belgen de grens gaan sluiten wat jullie aangeven dat, dat niet zo is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:49

Astorga schreef:
Dikke knuffel aan Esje, SusanH, Raket en alle anderen die wel een knuffel kunnen gebruiken voor het harde werken. :knuffel:

Hier toename van patiënten en collega's met COVID, heb nog niet echt zin in Kerst zo.

Dank je. Jij ook sterkte, en de andere harde werkers natuurlijk ook. Wij hebben alles afgezegd. Niet dat we nu zoveel gepland hadden. Maar kerstavond schoonouders gaat niet door en eerste kerstdag komen mijn ouders ook niet. Tweede kerstdag ga ik werken. Dit weekend ook extra werken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:51

Ik heb gisteren de persconferentie gevolgd na het overleg en heb nergens gehoord dat ze de grenzen gaan sluiten.

Ze gaan controles doen maar mensen die over de grens werken en derg mogen dat gewoon doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:53

dromertje2 schreef:
Ik heb gisteren de persconferentie gevolgd na het overleg en heb nergens gehoord dat ze de grenzen gaan sluiten.

Ze gaan controles doen maar mensen die over de grens werken en derg mogen dat gewoon doen.

Dat zeg ik dus. De berichtgeving is hier anders dan bij jullie maar andersom ook net zo.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:55

Het is gewoon een ontmoedigingsbeleid vrees ik.

Vorige keer met de grenzen dicht was niet fijn. Mijn vriend woont in be. Pas na aantal weken konden we met een partnerverklaring de grens over..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:57

Saskia9 schreef:
Het is gewoon een ontmoedigingsbeleid vrees ik.

Vorige keer met de grenzen dicht was niet fijn. Mijn vriend woont in be. Pas na aantal weken konden we met een partnerverklaring de grens over..

Toch hoort de media dat niet te doen. Die hoort er voor te zorgen dat je de waarheid verspreidt wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 08:59

SusanH schreef:
Astorga schreef:
Dikke knuffel aan Esje, SusanH, Raket en alle anderen die wel een knuffel kunnen gebruiken voor het harde werken. :knuffel:

Hier toename van patiënten en collega's met COVID, heb nog niet echt zin in Kerst zo.

Dank je. Jij ook sterkte, en de andere harde werkers natuurlijk ook. Wij hebben alles afgezegd. Niet dat we nu zoveel gepland hadden. Maar kerstavond schoonouders gaat niet door en eerste kerstdag komen mijn ouders ook niet. Tweede kerstdag ga ik werken. Dit weekend ook extra werken.

Jullie zijn toppers, we praten vaak over de zorg hier op dit moment en we denken veel aan jullie.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:00

Ja eens, helaas is dat bijna altijd zo met de media. Vreselijk is dat.. Ik lees tegenwoordig alles met een flinke korrel zout..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:03

Saskia9 schreef:
Ja eens, helaas is dat bijna altijd zo met de media. Vreselijk is dat.. Ik lees tegenwoordig alles met een flinke korrel zout..

En dat doe ik ook maar het feit dat de nos het ook doet maakt het wel een stuk lastiger.
Over het algemeen is onze regio nieuwsvoorziening (ook over berichten richting grensverkeer voor in mijn geval Duitsland) wel goed.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:09

veerledec schreef:
Het bericht werd ook door nu.nl en nos gemeld, dus het gaat niet om alleen die krant, maar gewoon de reguliere media. En nee, het werkt niet aan beide kanten. Er is nooit sprake van geweest dat Nederland specifieke maatregelen zou nemen tegen Belgen die over de grens komen, en dit is nu de tweede keer dat het andersom wel het geval is (dreigt te zijn, blijkt). Zonder overleg, communicatie, begrip en redelijkheid. Nederland maakt zich niet druk over de Belgen, leef en laat leven. Andersom is daar kennelijk geen sprake van. En daar maakt 'men' zich hier (grensregio) druk over.

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jij in een grensgemeente woont :')
Het lijkt wel de grootste bron van ergernis voor je te zijn, die stomme k*tbelgen :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:14

Pandora2 schreef:
veerledec schreef:

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jij in een grensgemeente woont :')
Het lijkt wel de grootste bron van ergernis voor je te zijn, die stomme k*tbelgen :+

Andersom zijn die berichten er toch net zo ...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:24

Serieus ? In zo'n duidelijk uitgesproken taal ?
Die heb ik nog niet gelezen, maar zou het wel heel jammer vinden.

Kijk, als ik de fransen niet kan uitstaan, ga ik ook niet langs de franse grens wonen want dan heb ik er vroeg of laat toch mee te maken.
En corona of niet, met die ingesteldheid is er altijd wel wat te zeiken :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:26

Pandora2 schreef:
Serieus ? In zo'n duidelijk uitgesproken taal ?
Die heb ik nog niet gelezen, maar zou het wel heel jammer vinden.

Kijk, als ik de fransen niet kan uitstaan, ga ik ook niet langs de franse grens wonen want dan heb ik er vroeg of laat toch mee te maken.
En corona of niet, met die ingesteldheid is er altijd wel wat te zeiken :+

Ja ik wel op bokt maar ook op andere social media websites.
Maar ben het met je eens hoor maar ik ben sowieso niet zo haatdragend haha.

Edit. Wel kan ik mij storen (en dat zou net zo goed voor Nederlanders gelden) als je, je niet verdiept in de regels etc. Die gelden.
Zeker voor Belgen en Nederlanders zou ik het stom vinden want in de grens gemeente is nou geen sprake van een taal barrière.
Verbaasd zijn dat de Nederlanders bij terugkomst in Nederland in vrijwillige quarantaine moeten vind ik vreemd. Niet alles in Nederland is altijd maar soepel
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 19-12-20 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:26

Pandora2 schreef:
Het lijkt wel de grootste bron van ergernis voor je te zijn, die stomme k*tbelgen
Ik woonde ooit ook in een randgemeente, dus trok veel met Belgen op. Ik vind het echt een geweldig volk en moet de eerste vervelende Belg nog tegen komen. En mijn Belgische schoondochter <3 → geweldige vrouw en zeer grappig. <3

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:30

Ach dat is toch altijd al zo, dat gedoe tussen be en nl.
En dan de media, die maken er al helemaal een mooi feestje van. Zijn vaker dan eens de druppel op de gloeiende plaat.
Overigens heb ik echt geen problemen met Belgen. Partner dus, maar ook in het land zelf niet.
Mijn vriend zegt altijd dat ik het daar voor elkaar krijg om gedag te zeggen tegen stugge Belgen :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:33

Het enige waar ik mij aan stoor in België is de weg. Ik rijd daar gewoon niet graag :')
Nu woon ik zo’n 380 km verder op dus kom er niet vaak.

En daar stoor ik mij in zuid Limburg ook aan. Hoe zo is het daar normaal dat je midden op de weg je alarm lichten aan gooit en stil gaat staan om elkaar te begroeten :))
M’n schoonouders zeiden dat zij zich er na 2 jaar niet meer over verbazen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:39

lenaa_tje schreef:
Het enige waar ik mij aan stoor in België is de weg. Ik rijd daar gewoon niet graag :')
Nu woon ik zo’n 380 km verder op dus kom er niet vaak.

:x eens. Ooit lag ik in diepe rust en toen manlief de grens over ging van Frankrijk naar België schoot ik wakker en zei→ "zijn we nu al in België"? _O- .
Zelfs cabaretier Goebels maakt daar grapjes over.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:47

pien_2010 schreef:
:x eens. Ooit lag ik in diepe rust en toen manlief de grens over ging van Frankrijk naar België schoot ik wakker en zei→ "zijn we nu al in België"? _O- .

Bedoel je niet Geubels? :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:48

Ineke2 schreef:
pien_2010 schreef:

Bedoel je niet Geubels? :D

Haha Goebels is inderdaad iemand anders. Al waren deze grapjes vast goede propaganda voor Duitsland :D