Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:06

Napie schreef:
Zo zie je maar dat zoiets als een Coronaproof bruiloft niet bestaat. In ieder geval: ik ben wel benieuwd hoe jullie deze Corona proof hebben gevierd? Werd er afstand gehouden?

Hier werd de ceremonie in de biosscoop gevierd.
Ieder huishouden had 1,5 meter tussen zich, er werden ook rijen volledig vrij gehouden, er waren 30 man tijdens de ceremonie aanwezig en iedereen had een "tijdslot" waarop het huishouden naar binnen kon en werd ook naar de zitplaatsen begeleid. en voor we de bioscoop in gingen moesten we inderdaad ontsmetten. Mondkapje was toen nog niet verplicht.

Voor het feest werd inderdaad ook weer ontsmet.
We hadden vaste tafels, alles op 1,5 meter en tijdens het feliciteren ontsmette het bruidspaar ook steeds de handen. Er werd niet geknuffeld of gezoend :n
Bij het naar de wc gaan en terug komen er van werd ook ontsmet.

Wij denken zelf, dat het iemand van de bediening was. Die waren de enige die vrij rondliepen en met alle tafeltjes in contact kwamen. Dus wij vermoeden dat iemand van de bediening besmet was en dat het zich zo verspreid heeft :o

En inderdaad, ik ga ze een poepie laten ruiken :))

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:13

Mdh dat klinkt heftig.

Hier vandaag ook weer een slechte dag. Geen peil aan op te trekken.

Het werk wil vervanging gaan regelen. Waar ik gisteren en vanochtend nog dacht ik kan volgende week aan het werk lijkt het er nu op dat ik dat nooit ga redden. Ben nog geen dag langer dan een uur op geweest.

Mijn vriend is vandaag ook positief getest

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:19

MDH wat heftig ook dat je een stuk mist.

Wescha neem je tijd.

Hier gaat het gewoon goed. Gister dus les gehad met paard, vandaag weer erop. Niet zo lang als gister maar ik trek het prima. Morgen weer werken.

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:23

Lekker bezig Susan!

Idd heftig dat je een heel stuk mist MDH! Maar ik ben blij dat je je vooruitgang post, geeft mij ook weer een beetje hoop dat het opbouwen straks effect gaat krijgen, dus dankjewel daarvoor :)

Schrik er stiekem toch wel van dat zoveel mensen in dit topic toch achteraf zoveel naklachten hebben terwijl het op t eerste gezicht goed leek te gaan... het hakt er dus wel erg vaak hard in uiteindelijk :(:)
Het ziek(er) voelen is een teken dat je echt flink over je grenzen heen gaat, met opbouwend effect. De eerste week nadat ik beter was wilde ik ook weer vol gaan, maar voelde me dan ook gelijk 20x zieken dan toen ik corona had.
Nu zit ik op 20-30% van mn normale doen en zo voel ik me gewoon goed en gezond. Dus als je je zo voelt, neem echt even een flinke stap terug!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:36

Nou, inderdaad. Best wat mensen die nu, net als ik, weer slechter gaan. Zo vervelend.

Uit mijn bloedonderzoek kwam niets geks, morgen telefonisch contact om verder te overleggen.

Vanmiddag even de hond de benen laten strekken in een parkje. Ik heb voornamelijk stilgestaan en een beetje geslenterd, meer niet, maar mijn hartslag is opgelopen tot 146. Echt bizar. Toen ik thuis kwam was ik wat shaky and had het ijskoud. Lijkt erop dat ik eigenlijk alleen nog maar op de bank moet blijven liggen komende dagen.

Vanmorgen dit in rust op de bank:

Afbeelding

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:12

Beterschap en sterkte voor iedereen die ziek is en last van naweeën van de besmetting heeft.
Zelf half oktober positief getest met weinig klachten.

Alleen sindsdien een vastzittende hoest waar ik niet vanaf kom.
Kan uren geen last hebben en dan ineens een kwartier lang benauwd hoesten. Het zit echt vast in de longen. Krijg ook steeds meer last ervan met slapen. Vaak een 3 a 4 keer hoestend wakker worden.
Denk morgen toch maar iets halen voor die hoest.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:18

Janntjuh schreef:
Lekker bezig Susan!

Idd heftig dat je een heel stuk mist MDH! Maar ik ben blij dat je je vooruitgang post, geeft mij ook weer een beetje hoop dat het opbouwen straks effect gaat krijgen, dus dankjewel daarvoor :)

Dat is ook de reden dat ik het geplaatst heb :j
Ik had eigenlijk eerder iets willen praten, maar het leek mij handiger om eerst wat resultaten af te wachten zodat de voortgang aantoonbaar is :)

Ik bedoel, het verschil tussen vorige week en deze week is minimaal, maar het verschil tussen 17 oktober en deze week is weer heel groot :)

Vandaag trouwens wel een slechte dag, erg benauwd, daardoor moeilijk kunnen eten, hoofdpijn en erg moe, maar dat was wel te verwachten na gister :j

Aan alle anderen, heel veel beterschap!
Ik hoor ook in mijn familie terug van mensen die hele lichte of milde klachten hadden, en snel en goed herstelde, die nu toch ook restklachten krijgen.

Ik weet trouwens niet of dit bij meer mensen zo is, maar mijn vriend heeft nergens last van gehad.
Die heeft zich voor de zekerheid ook laten testen toen ik niet meer besmettelijk was, maar zijn test was negatief. Hij heeft al die tijd voor mij gezorgt, naar de wc te geholpen, alle viezigheid opgeruimd als ik weer moest overgeven maar door zwakte niet bij de emmer kon etc etc etc, heeft bij mij geslapen zodat hij kon luisteren of ik nog ademde en mij op tijd paracetamol kon geven, maar hij heeft niks (op wellicht een kleine psychische knauw na, waarvan hij zegt van niet, maar hij is momenteel veels te lief en veels te oplettend en veels te bezorgd, dus ergens heeft hij wel een knauw gehad).
Heel bizar want het is dus enorm besmettelijk en je zou verwachten dat hij echt wel ziek zou zijn geworden.

Ik geloof op recht dat ik het zonder hem niet overleefd had, ik had nooit voor mijzelf kunnen zorgen :o

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:49

Afbeelding
Dit is nu mijn hartslag in rust.

Rustig buiten slenteren loopt hij op rond 145-155. Gewoon stilstaan met koken (wachten tot t water kookt, dus gewoon stilstaan) zit ik ook op 135.
Volgens de fysio is dat heel erg “normaal” bij alle coronapatienten die ze tegenkomt. Juist met opbouwen en trainen waar we nu mee bezig zijn hopen we die weer wat omlaag te krijgen en te houden uiteindelijk.
Als ik een slechte dag heb kan mn hartslag trouwens zo 10 slagen hoger uitvallen.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:55

Mijn rust zit tussen de 70-85, afhankelijk hoeveel ik die dag gedaan heb. Hoe meer dagen dat ik teveel doe, hoe hoger de hartslag.
Rustig 15-30 wandelen zit tussen de 110-150
Zittend mijn beenspieren trainen 110, zo apart..

In ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het blijkbaar bij Corona hoort.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:59

Mijn rust hartslag zit op 64. Dat is weer redelijk normaal, dan zit ik ook op of rond de 60. Vanmiddag op de fiets dacht ik pfff even checken. Was hij 84. Dus netjes :j. Soms zit hij wel ineens boven de 100 als ik ga stofzuigen ofzo. Maar ook dan 105 dus schrik ik niet van. Lijkt bij mij weer aardig in de normale waardes te gaan vallen. Eerst zat ik ook in rust op 78. Vond ik best hoog.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:23

Esther_ schreef:
In ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het blijkbaar bij Corona hoort.

Dat vind ik dus ook wel fijn ja.
Ik vind zo'n hoge hartslag wel zorgelijk, heb nog wel getwijfeld om toch de huisarts nog extra te bellen hiervoor, maar als ik lees dat dit bij jullie ook zo is hoort het er kennelijk allemaal bij.

Lukt het jullie wel, voor degenen die dus last hebben van zo'n verhoogde hartslag, om iets te doen? Wandelen, werken?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:29

Ik studeer nog maar nee dat gaat nu niet. Ik probeer iedere dag naar buiten gaan naar de winkel (in totaal 10-15 minuten daar binnen aan het slenteren) daar moet ik een paar uur van bijkomen. Als ik een keertje naar stal ga om de stal een beetje te mesten schiet mn hartslag naar 170-180 en lig ik de volgende dag ziek op bed. Zelf koken is een opgave, ook daar moet ik flink van bijkomen. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die me flink helpt met t huishouden en koken <3
Nu begonnen met de fysio en daar moet ik een minuut fietsen, dan rusten tot ik weer op adem ben, volgende minuut, etc tot ik 4 minuten heb gefietst. Dan blijft mn hartslag redelijk (120-130) en ben ik daarna niet dood. Dus dat is nu mijn grens :+

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:54

Ik mag van de fysio om de dag iets doen als 15 minuten wandelen of mijn oefeningen. En dan niet op een dag dat ik voor mijn werk veel gepraat hebt.
Ik werk nu zo’n 3-5 uur per dag, meestal verdeeld over 2 momenten, met rust ertussen in. En dat gaat best aardig.
En verder na iedere activiteit, minimaal 30 min rust inplannen en dan gaat het soms toch nog mis -O-

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:08

Mijn hartslag zit in rust tussen de 80-90 in. Was voor de Corona een stuk lager. Hoort erbij zeggen ze.

Ik heb maandag een afspraak met de bedrijfsarts. Voor de mensen die fysio hebben gaat dit gewoon van je normale fysio behandelingen af in je pakket ?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:17

Nee de Fysio is wanneer je bent doorverwezen door een arts na covid-19 50x gedurende een half jaar uit het basispakket.
Betekent wel dat je er eigen risico over betaalt, zolang dat nog niet op is.

Heb toevallig net een uitdraai van onze verzekering binnen van de eerste paar sessies van mijn man.
Vrees dat we nu in het nieuwe jaar opnieuw kunnen beginnen met het eigen risico opmaken aan fysio, we waren er in de 4e behandeling van vorig jaar net doorheen :')

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:36

Marije_jiplover schreef:
Nee de Fysio is wanneer je bent doorverwezen door een arts na covid-19 50x gedurende een half jaar uit het basispakket.

Heb toevallig net een uitdraai van onze verzekering binnen van de eerste paar sessies van mijn man.
Vrees dat we nu in het nieuwe jaar opnieuw kunnen beginnen met het eigen risico opmaken aan fysio, we waren er in de 4e behandeling van vorig jaar net doorheen :')

Aha oke. Ik ben niet echt doorverwijzing gekregen met een verwijsbrief. Maar ze vond het wel verstandig als ik het zou doen. Zou ik dan de huisarts kunnen bellen om een verwijzing te vragen ?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:37

Hier opeens weer neusverkouden en benauwd. Duurt lang zo op deze manier

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:41

Fenneeee schreef:
Marije_jiplover schreef:

Aha oke. Ik ben niet echt doorverwijzing gekregen met een verwijsbrief. Maar ze vond het wel verstandig als ik het zou doen. Zou ik dan de huisarts kunnen bellen om een verwijzing te vragen ?

Waarschijnlijk wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:42

Ik heb vandaag overleg meg de huisarts en maandag met de bedrijfsarts, ben benieuwd wat daaruit komt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:43

Oke, maandag even het gesprek van de bedrijfsarts afwachten. Want ik weet dat ze het ook aanbieden via mijn werk. Kijken wat daar evt de mogelijkheden zijn

Succes goof. Heel benieuwd of er iets uitkomt !

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:46

Succes Goof!
Bij mijn fysio vroegen ze perse om een verwijzing.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:03

Jullie ook succes.

Fenneeee, krijg jij eventueel revalidatie via je werk? Interessant, wat doe je dan?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:03

Fenneeee schreef:
Marije_jiplover schreef:

Van wat ik begreep van mijn fysio, kan je alleen gebruik maken van die 50 behandelingen als je akkoord gaat met het delen van jouw medische informatie (over je herstel uiteraard) in het kader van onderzoek.
Ik heb dus ook echt daarvoor moeten teken bij zowel de fysio als de logopedist als de ergotherapeut.
Ik had inderdaad wel een doorverwijzing nodig.

Goof schreef:
Ik heb vandaag overleg meg de huisarts en maandag met de bedrijfsarts, ben benieuwd wat daaruit komt.

Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:16

Zojuist gesproken met de huisarts en ik heb in ieder geval een verwijzing voor de longarts.
Verder het advies vooral een stap terug te doen, maar dat had ik inmiddels al gedaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:27

Goof schreef:
Zojuist gesproken met de huisarts en ik heb in ieder geval een verwijzing voor de longarts.
Verder het advies vooral een stap terug te doen, maar dat had ik inmiddels al gedaan.

Oh dat is wel fijn!

Mijn huisarts wilde eerste de revalidatie afwachten, als ik dan toch nog zo benauwd ben of klachten mbt herinneringen en concentratie blijf houden wil hij ook verder onderzoeken.

Ik heb een fotografisch (voor zover dit bestaat) geheugen en mijn geheugen voelde altijd als een grote archiefkast,
Ik kon mij in mijn hoofd terugtrekken en dan voor de archiefkast staan en daar was alles gesorteerd op alfabetische volgorde, onderwerp, kleur, belangrijkheid, etc etc etc
En toen de eerste weken nadat ik ziek was geweest, was die archiefkast weg en dat maakte mij heel bang (altijd geklaagd over een vol hoofd, maar nu in paniek omdat het weg is, typisch :') )
De laatste weken is de kast terug, maar alles is door elkaar geschud en op sommige lades zit een slot waar ik de sleutel niet van heb. Ik ben oprecht blij dat de kast terug is, want mijn hoofd voelde zo leeg aan. Maar ik wil dat de structuur in mijn hoofd terug komt, dat ik weer alles kan vinden en ik wil basilcy gewoon terug naar mijn oude bijdehandte, alles wetende, irritante, persoon terug :') _O-

Oh en taal, ik was een taalnazi en ik maak nu fouten dat ik denk: HOE DAN :oo :') _O-