4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:03

@Linoleum: Je was hier dit weekend inderdaad wat eenzaam, haha. Mooie en lekkere lijstjes! En die spierpijn herinnert je er altijd wel aan dat je enorm goed je best gedaan hebt :Y)

@Josien: Ik herken mezelf in jou, haha. Ben ook een grote eter en heb altijd honger, heel vervelend. Ik eet overigens wel geregeld gesneden komkommer en tomaat met een beetje naturel dressing. Lekker en je kan er een hoop van eten zonder dat je veel calorieën binnen krijgt. Misschien kun je kijken naar een vullender ontbijt? Dat scheelt bij mij altijd een hoop.

@Little_birdy: Ik koop zelf ook weinig ongezonds, ik ken mezelf :D Maar ga geregeld thee drinken bij m’n oma en dan kan ik zo moeilijk alle lekkere dingen die ze heeft weigeren. Balen van je weekend, maar nieuwe week, nieuwe kansen! Je kan het!

@Lis_Ol: klinkt als een fijn weekend, heerlijk diner heb je vandaag.

@alle anderen: geef niet op! We kunnen het :)

Dit weekend druk geweest en even geen tijd gehad voor lijstjes. Laten we het er op houden dat het zaterdag niet goed was (iets met vriendin, wijn en chips) en zondag wel een goede dag. Wel beide dagen gefietst en goed aan m’n stappen gezeten.
Mijn knie gaat zo goed dat ik zaterdag op m’n jonge (en wat boevige) paard gereden heb en vandaag een uurtje trainen aandurfde. Zonder pijn door heen gekomen en nu ook geen last gelukkig. Echt super blij mee, en ik kon nog redelijk wat gewicht hebben. Hopelijk woensdag ook de laatste keer fysio.

Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: handje snoeptomaatjes
M: hamburger, gekookte aardappelen, witlof met ham en kaas uit de oven
T: appeltje en een mandarijn
A: stukje roggebrood met kaas en ei, 2 rijstwafels met sandwichspread, 2 crackers met Philadelphia
T: beetje kvarg stracciatella
Totaal: 2000
B: uur krachttraining, 50minuten gewandeld en m’n normale bezigheden. Totaal 12500 stappen.

En voor morgen de volgende
T: handje witte druiven en een sinaasappel
M: Risotto
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet en 2 plakjes ontbijtkoek zero.
T: beetje kvarg stracciatella en een stroopwafeltje en speculaasje
Totaal: 1950
B: minimaal 10000 stappen en 15 km op de mountainbike

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:12

CCCCC, wat een gedoe zo met je huis en spiraaltje en allemaal tegelijk ook. Snap dat je dan even geen ruimte hebt om hier ook nog mee te praten. Hopelijk is alles snel een beetje rustiger!

little_birdy, wel bewust omgaan met beweging en dus niet klakkeloos overnemen wat je telefoon/horloge/app zegt zo te lezen. Fijn! Ik zie namelijk heel vaak voorbij komen dat ze uitgaan van wat een app zegt die geen rekening houdt met hartslag/gewicht/leeftijd en ze dus eigenlijk weer teveel erbij eten en dus niet afvallen. Dat is zo zonde.
En halve kilo! Super netjes. 4 kilo is te overzien en gewoon lekker doorgaan, dan komt het vanzelf wel goed.

Kiwi, haha ja, altijd rustig hier in weekend en probeerde mezelf beetje bij de les te houden. Dus dan praat ik wel even tegen mezelf :+
En zo'n dag met je vriendin hoort er ook gewoon bij! Zeker als je wel gewoon bewogen hebt, niet druk om maken. Heerlijk ook dat rijden weer goed ging!

Josien, bedenk me dat je me nog vroeg wat voor chocola ik op mijn rijstwafels heb. Ik koop rijstwafels waar de chocola al op zit!

Gisteren weinig gedaan qua beweging. Eerder zou ik echt dagelijks proberen tenminste 10.000 stappen te behalen. Geeft wel rust om dat los te laten en te beseffen dat het niet noodzakelijk is om dat dagelijks te halen om progressie te boeken.
Ow en ik heb mijn nieuwe fiets besteld! Dus met anderhalve week kan ik als goed is ook gaan fietsen :D

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: havermout met havermelk, koekkruiden, honing en blauwe bessen
T: plak kaas, eiwit-milkshake
A: pittige risotto met prei, rucola en uitgebakken spek (HelloFresh)
T: grenade bar white chocolate cookie

Vandaag wel alweer halfuur gewandeld en vanavond weer sporten. Ga nog uurtje wandelen en bijpraten met mijn manager overdag. Dus prima dagje volgens mij.

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 09:44

@Kiwi, Wauw half 4, dat is inderdaad een lange dag geweest! Heel herkenbaar hoor, dat de combi weinig slaap en gezond eten heel moeilijk is. Ik merk bij mezelf dat ik er echt even door de suikercraving heen moet als ik een aantal dagen ongezond heb gegeten. Verder geen tips dus helaas.
Dat soort gezellige weekenddagen horen er ook bij :D Zo te zien heb je er genoeg tegenover bewogen :D Fijn dat je weer steeds meer kan en daarbij ook pijnvrij blijft. Wat een opluchting!

@Lino, Ik had een pannenkoek gemaakt (van boekweitmeel) met 100gr geraspte worteltjes, kaneel en walnoten erdoor. Wat een mooie lijstjes had je dit weekend! En lekker dat je nu met regelmaat sport (en er flink spierpijn van hebt haha). Goed om te lezen dat je de 10.000 stappen los kan laten, ook dat kan snel obsessief worden natuurlijk. Net als kcal tellen. En top dat je fiets onderweg is! :D

@Little_me, Ik snap dat het demotiverend is wanneer je een week stilstaat, maar dat hoort er echt bij. Afvallen is helaas niet 1 rechte lijn naar beneden. Het zou goed kunnen dat je binnenkort juist weer een grote sprong maakt. Laat je dus niet gekmaken :D

@Josien, Vervelend is dat he, dat mannen over het algemeen wat sneller afvallen. Ik denk dat het inderdaad goed is om heel bewust voor vullende producten te kiezen die laag in kcal zitten. Kwark is een hele goede vind ik zelf! Ik eet zelf ook graag een rijstwafel met rookvlees tussendoor. Minder vullend, maar wel makkelijk om even tussendoor te eten voor de ergste trek, zonder veel kcal binnen te krijgen!

@Lisanne, Goed dat je af en toe het eten even loslaat als dit nodig is. Altijd volle focus op je eten is ook niet perse nodig, helemaal niet als je al op gewicht bent :) Lekker naar je gevoel luisteren dus!

@IMAY, Ah vervelend dat je werk je ritme momenteel wat rommelig maakt. Ik vind dat soort dagen ook altijd lastig plannen, maar als ik het vooraf weet zorg ik dat ik 's avonds alles al klaarzet, zodat ik het alleen nog hoef te pakken en op te eten.

@Black_Kelpie, Vervelend dat bij jou de gewenste resultaten ook uitblijven. Probeer inderdaad toch vast te houden aan het feit dat je écht goed bezig bent en je gewicht enorm van andere factoren afvalt. Voor je het weet maak je een flinke sprong omlaag!

@CCCCC, Wat een gedoe zo alles tegelijk zeg! Fijn dat je ondanks dat je gezonde ritme vast kan houden :)

Hier het weekend redelijk doorgekomen! Wel hoog in de kcal, maar niet zo hoog dat ik flink moet compenseren deze week :) Ik heb helaas wel weer heel veel last van mijn buik. Ik denk een combinatie van vorige week toch weer een klein beetje mango eten (=fructose, daar reageer ik denk ik dus echt op) en het rare/ongezonde eten van het weekend. Ik hoop dat het vandaag goed wegtrekt, want ik wilde eigenlijk vanaf morgen fructaan in groente en fruit gaan introduceren..

Mijn lijstje van gisteren:
O: 100gr lactosevrije kwark met banaan, aardbei, walnoten en pure chocolade
T: 2 kwarkbollen, 100gr druiven
L: 4 glutenvrije boterhammen met rookvlees en kaas
T: myprotein pea-nut square, 1 cracker met cacao-pindaspread
D: Gehaktballetjes en sperziebonen in kerriesaus met rijst
TL 3 rijstwafels met rookvlees
Totaal 2344 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:49

Zo even een bijlees :D

Linoleum: Was je er nog achter war die stoere mannen met kogelvrije vesten en de honden voor kwamen bij jou in de buurt, wel spannend zulke gebeurtenissen :)) Je bent lekker bezig met het wandelen! En lees dat je nieuwe fiets ook is besteld, goed voornemen voor als het weer lekker weer word. Als ik alles zo door lees ben je echt weer op de goede weg met eten en beweging!
Ik ben t weekend naar Drenthe geweest, zorgvlied om precies te zijn! Was daar in november ook met mijn vriend geweest en dat beviel zo goed! Hebben echt onwijs genoten :j

Kiwi: Jeetje die dagen bij de verkiezingen zijn heftig geloof ik… Ken er ook een aantal die zoveel uren hebben gemaakt! Hoe ging het de dagen erna met de zoete craving? Hier helaas geen tips, heb er zelf ook altijd erg last van.
Wat fijn dat je knie nu goed gaat en je weer op je paard heb kunnen rijden! Wat zal je genoten hebben! Je lijstjes van gister en vandaag zien er weer netjes uit.

CCCCC: Logisch dat er andere dingen nu voor gaan dan je lijstjes posten! Succes met de laatste loodjes voor de verhuizing en hopelijk klets je erna weer gezellig mee.

Mara: Balen dat je getest moest worden (die testen zijn nou niet zo prettig is mijn ervaring :') ) Maar goed om te lezen dat het negatief was! Ook weer klachten vrij? Je had weer mooie restultaten geboekt de afgelopen week las ik! Super dat je nu zo’n stijgende lijn aanhoudt in het bulken. Wel vervelend dat je wss zo reageert op de fructose.. is de buikpijn wel minder geworden in de loop van de dag?

Josien: Ik merk ook dat afwegen toch echt helpt, je verkijkt je toch vaak op de hoeveelheden. Voel me erdoor soms wel een controlfreak, maar het zorgt er wel voor dat ik echt precies weet wat ik op een dag eet. En toch 200 gr afgevallen! Mag je blij mee zijn, zeker omdat je in een eerder bericht aangaf dat je nog gelijk of zelfs iets meer was gebleven als aan het begin. Vooral proberen niet te vergelijken met je vriend, dat kan echt demotiverend werken, elk lichaam werkt toch anders qua snelheid van gewichtsverlies.

Little_birdy: Fijn dat je het rijden weer op heb kunnen pakken! Geniet ervan. En vervelend van de mindere dagen door je menstruatie, zou goed kunnen dat je wat extra vocht vast heb gehouden de dagen voorafgaand en daarom gelijk was gebleven, maar lees later dat er toch -0.5 op de weegschaal stond :D

Imay en black_Kelpie: Welkom terug! Hopelijk vinden jullie ook de motivatie weer terug :)

Hier tevreden over gister en vandaag, had gister mijn lijstje al gepost maar daar was nog 10 gr pistache noten bij gekomen en een kinder bueno ijsje, kwam uit op een totaal van 2010 bij 13.000 stappen :)

Vanmorgen weer na mijn cheat week op de weegschaal gestaan, geloof het of niet, 0.0 aangekomen :D Mijn ouders dachten steeds dat ik te weinig at en daarom zo ‘dun’ bleef, maar mijn moeder heeft nu met eigen ogen gezien dat ik echt goed eet en dus nog steeds niks aan kom _O-
Ik ben dus tevreden.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr griekse yoghurt, ½ appel, 15 gr muesli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: lee voerkoek brownie.
L: 2 maïs wafels met cottage cheese en aromat, wrap hapjes pesto met kip (van die tapas hapjes van de jumbo, 110 gram )
T: 3 rijstwafels met pure chocolade.
A: Courgette gevuld met rundergehakt, champignons, paprika, ui en parrano kaas. 150 gr wedges uit de oven met een beetje frietsaus.
T: 150 gr B&J light.
T: 15 gr pistache noten.
Totaal 1956 bij 13.500 stappen en 45 minuten paard rijden.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:52

@linoleum Dat met vaste vrije momenten op de dag proberen wij ook, maar de 12-13 is meer een "we proberen 12 tot 13 maar de helft daarvan is minimum" en het ene team heeft dus 12:00 tot 12:30 vastgelegd en het andere 12:30 tot 13:00.

@Kiwi Fijn dat het goed gaat met je knie, is toch wel een onderdeel van je lichaam dat je veel meer gebruikt dan je zelf zou denken vooraf. En af en toe een avondje chips en wijn moet gewoon kunnen :j

@m9ara Ik hoef voor mijn ontbijt ook echt alleen maar de 10 stappen naar de keuken te lopen en in 10 seconden even muesli af te wegen maar ik kan tijdens de vergaderingen echt niet opstaan om het uit de keuken te halen en ik kan het niet op de tafel hier naast me neerzetten want ik heb een kleine eikel die er zijn harige pootjes niet voor omdraait om het voor me op te eten...
Spoiler:
Afbeelding

En vervelend dat je weel last hebt van je buik, maar volgens mij ben je wel goed bezig met uitzoeken wat wel en wat niet goed gaat dus ik hoop met je mee dat het snel weer wegtrekt nu.

@Lis_Ol Fijn dat een cheatweek niet voor extra gewicht heeft gezorgd.

Mijn lijstje voor de afgelopen 2 dagen:

Gister
O - Griekse yoghurt met muesli
L - Volkorenbrood met Kip Samba salade
T - Fanta
A - Duits biefstuk, worteltjes en aardappelkroketjes met wimpiesaus
Totaal: 1500
Beweging: 7500 stappen

Vandaag
T - Bullit
A - Ossenhaas, doperwtjes en aardappelkroketjes met knoflooksaus
T - Fanta
Totaal: 1600
Beweging: 12500 stappen waarvan een half uurtje hardlopen

Ik ben door de inhoud van mijn snoep/snack la heen en ga morgen als ik toch al naar de markt en supermarkt ga aanvullen. Dan wordt het ook weer iets makkelijker om aan de 1650 te komen zonder fris.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:44

m9ara, die pannenkoek klinkt echt heerlijk! En relatief best gezond ook nog zelfs! En ben zelf ook blij met hoe het gaat op moment, probeer wel lief voor mezelf te zijn en als ik geen zin heb het te laten. Maar het voorjaar en betere weer helpt echt voor mijn zin om bezig te gaan.
Vervelend dat je zo'n last hebt van je buik. Is het alweer weggetrokken?

Lis_Ol, ja ze hebben een inval gedaan bij een woning. Was de vriendin van een illegale wapenhandelaar blijkbaar. En leuk Drenthe! Ik ben een echte Drent en super trots op mijn provincie, dus snap dat je het hier heel mooi vindt <3
Wat lekker ook dat je niet aangekomen bent! Voelt vast goed. Zeker ook als je ouders zien dat je echt wel goed voor jezelf zorgt :')

IMAY1990, jammer dat niet zo goed lukt om pauze tijden qua meetings. Ze hebben het bij ons bedrijfsbreed vastgelegd, maar ook zo dat als je afspraak inplant, hij automatisch stopt om 5 voor het halve of hele uur en dergelijk. Helpt echt wel.
Heerlijk ook dat nieuwsgierige kopje van je kat.

Ik heb gisteren wat rommelig gegeten. Gistermiddag wat meetings en ineens wat spoedklussen die perse de zelfde dag geregeld moesten worden ivm deadlines. Dat resulteerde erin dat ik 's middags te weinig had gegeten, waardoor ik 's avonds wat teveel heb gegeten. Niet rampzalig, maar met een extra snack in de middag was het niet gebeurt.

Lijstje gisteren
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 3 paaseitjes, 2 cracotte met kaas (had nog 2 gekookte eieren gepland, maar daar dus niet aan toegekomen)
A: risotto (zelfde als maandag)
T: clif bar crunchy peanut butter
T: 3 rijstwafels met chocola (die dus niet in de planning stond)
Totaal 1.994 kcal
B: 10.000 stappen

Nu lekker even aan de koffie en beetje Bokt en nieuws lezen. Daarna naar de kapper en heb er zoveel zin in! Vanmiddag in huis bezig en vanavond ga ik nog wandelen met een collega waarmee ik eerder in zelfde team zat. Even bijkletsen en roddels uitwisselen :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:52

linoleum schreef:
Ik had mijn eiwit-milkshake vandaag geprobeerd met diepvries perzik in plaats van frambozen. Niet voor herhaling vatbaar. Volgende keer ga ik gewoon weer voor frambozen :')

Dit klinkt echt heel vies _O-

little_birdy schreef:
Mooi lijstje kelp en nogmaals de volhouder wint !

Vanochtend toch min 0,5 en van de week zat ik soms al lager dus jou gewoon stug vol .
Ik moet nog 4 kg van mezelf en daarna dat gewicht vasthouden

Helemaal waar, maar soms best moeilijk. Ik eet gewoon graag. En veel :')

We gaan gelijk op :D Ook hier vandaag 500 gram minder op de weegschaal (hoera) en nog 4 te gaan!

@m9ara, wat ontzettend vervelend dat je elke keer zoveel last van je buik hebt, wat moet dat frustrerend zijn. Hopelijk is het vandaag wat beter!

Hier weer ietsje positiever ingesteld dus, stom hoeveel invloed een cijfertje op een weegschaal daarop heeft. Ik moet er gewoon rekening mee houden dat ik 2 weken in de maand afval, en 2 weken niet of amper, en dan ook gewoon niet op die weegschaal gaan staan.

Beweging gaat ook oké, gisteren lekker een eind in het bos gelopen met de hond en vandaag dressuurles.

Lijstje van gisteren;

O; chocolade havermout met pindakaas en banaan
L; tosti kaas/salami/pesto met sriracha-mayo
T; 4 witte paaseitjes
A; empanada's met kip en tomatensalade (HelloFresh)
T; Optimel appel/kaneel kwark

Vandaag;

O; chocolade havermout met pindakaas en banaan (verrassing)
L; 2 Cheezers (jaren '90 dingetje en mijn guilty pleasure :') Pitabroodjes met kaas en jam uit de magnetron, voedingswaarde van een pantoffel maar zo lekker)
A; parelcouscous met gerookte zalm, avocado, spinazie, witte kaas en walnoten (HelloFresh)
T; druiven

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:28

Imay: heb jij geen onwijze honger tussendoor? Want je eet zo te zien alleen maar 3 hoofd maaltijden?

Linoleum; snap dat je er trots op bent haha! Heb ook echt genoten van de omgeving.
Haha ze weten wel dat ik goed voor mezelf zorg, maar dachten dat ik mezelf niet vaak iets lekkers gunde en daarom niet aan kwam. Maar het tegendeel is bewezen :D
Balen dat je gister zo weinig tijd had om even rustig wat te eten, maar vind je lijstje niet slecht hoor.

Black_kelpie: fijn -0.5! Geeft weer extra boost!
Jouw avond eten van vanavond klinkt echt heerlijk (behalve de zalm, maar die kan je vervangen :)) ) brengt me op een idee.

Mijn lijstje voor vandaag, wil graag weer wat meer fruit tussendoor, ga morgen boodschappen doen dus dan komt dat er weer extra bij. Vandaag niet super gezond, maar wel lekker.
O: 150 gr Griekse yoghurt met 1/2 appel, 15 gr müsli, kaneel en 200 ml optimel drink.
T: 2 maïswafels met cottage cheese en aromat.
L: 2 volkoren crackers, 1 met grilworst, 1 met geitenkaas en komkommer.
T: schaaltje paprika pringels :))
A: noodles met groene pesto, kipfilet, champignons, paprika, ui, rucola en wat parrano snippers.
T: 150 gr B&J salted caramel brownie
T: plak bananenbrood.
Totaal 1961
Qua beweging zit ik nu op 9.000 stappen maar ga zo nog een groot rondje met de hond. Verwacht wel op minimaal 13.000 uit te komen + 40 minuten dressuur training.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:06

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:13

@Lis_Ol Dat valt best mee, normaal gesproken heb ik tussen 15 en 16 nog een snack en eet ik iets later op de avond maar mijn snacks waren op dus ik ga nu rond 18 uur koken en eet wat meer aardappelkroketjes (die waren in de aanbieding dus daar ligt mijn vriezer mee vol :') ) dus dat werkt oke.

Vandaag naar de supermarkt geweest en voor een werkborrel twee drankjes en een zak chips extra mee genomen.

Lijstje van de dag is:
O - Griekse vanille yoghurt met muesli
T - Wokkels en een Apple Bandid
A - Ossenhaas steak, worteltjes en aardappelkroketjes met wimpiesaus
T - Wellicht een Jillz

Totaal: 1575 of 1725
Beweging: 9500 stappen, misschien straks nog een extra blokje om maar misschien ook niet.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:22

@Linoleum: Wat voor fiets heb je besteld? Mooie lijstjes heb je! Als herboren bij de kapper vandaan gekomen? :D

@Mara: wat balen van je buik, maar begrijp dat het dus niet in elke fruitsoort zit? Mooi lijstje heb je weer, hoe vaak train je eigenlijk?

@Lis_Ol: ja, heel blij dat m’n knie weer goed gaat! Heerlijk dat je zo stabiel blijft in gewicht, wat weeg je en hoe lang ben je? Even voor een vergelijking met mezelf, haha.

@Imay: haha, mijn kat zit echt altijd in de keuken te kijken hoe ik eten klaar maken, maar jatten doet hij gelukkig niet. Heb je geen behoefte aan een tussendoortje? Dan vul je je lijstje toch wat makkelijker want zo lijken ze wel redelijk karig.

@Black_Kelpie: mooie lijstjes.

Gister heel goed begonnen, maar na een dag vol zeurende collega’s en klanten en vervolgens de persconferentie een goede chocolade-uitglijder gemaakt. Ben er zo klaar mee dat m’n sociale leven zo stil ligt, op de paar mensen die ik wel zie na dan. Vraag me dan ook af waarom ik eigenlijk aan m’n gewicht werk omdat ik toch niemand zie, maar gelukkig vandaag weer goed op kunnen pakken.

Lijstje:
T: sinaasappel
M: gehaktbal, spruiten, gebakken aardappelen
T: appeltje en een cracker met een gekookt ei
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: 3 paaseitjes
Totaal: 1870
B: uur bootcamp, 50 minuten gewandeld en m’n normale bezigheden. Totaal ruim 17.000 stappen.

En voor morgen de volgende
T: sinaasappel
M: Risotto en tomaat/komkommersalade
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet, cracker met gekookt ei en een plakje ontbijtkoek
T: 4 paaseitjes
Totaal: 1750
B: minimaal 10000 stappen en 15 km op de mountainbike

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:16

black_kelpie, het was ook heel vies. Was in een bui dat ik wat anders wilde proberen. Had ik niet moeten doen.
Fijn dat je je weer wat positiever voelt! Dat bewustzijn is wel fijn, dan kan je het relativeren voor jezelf als het niet gaat zoals je wil.
En dan heeft Hellofresh altijd zo'n duidelijk recept erbij :') Gelukkig maar dat de smaak wel goed is.

Lis_Ol, lijstje was inderdaad niet slecht, maar baalde er alsnog wel van. Goed om weer even te weten dat ik overdag genoeg moet eten om te zorgen dat ik 's avonds niet fout in ga. Ik ben echt jaloers op jouw B&J.

IMAY1990, leuk een werkborrel! Groot gelijk dat je daar wat lekkers voor haalt.

Kiwi_, ik heb een hybride fiets besteld die wat meer richting een racefiets gaat. Ben echt heel benieuwd! Ik wil gaan kijken of ik het wat ga vinden om meer te fietsen, maar wilde niet gelijk met een racefiets beginnen. Dus dan maar er tussenin. Als ik niet sportief wil fietsen gewoon zo, heb ik tenminste weer iets om naar de sportschool en vrienden te fietsen _O-
Snap dat de nieuwe persconferentie wel even weer inhakte ook. Wel goed dat je dag erna weer opgepakt hebt!

Gisteren kon ik echt niet van mijn hongergevoel afkomen. Dus maar gewoon dat gevoel gevolgd en wat meer gegeten. Wel heerlijk naar kapper geweest en daarmee een kilo lichter (er is minstens 15cm afgegaan :') ). En 's avonds uur gewandeld met collega en even bijgepraat over vanalles behalve werk en corona. Was vervolgens om 19.30 thuis en heeeeel erg de verleiding om langs de Mac te rijden. Maar netjes naar huis gegaan en mijn eten gekookt.

Lijstje gisteren:
T: clif bar, paaseitje, 3 rijstwafels met chocola
L: bagel, ene helft met geitenkaas en honing, andere helft met roomkaas
T: 3 paaseitjes, 2 cracotte met kaas
A: courgettesoep met broodje belegd met bospaddesoelenpesto en kaas (Hellofresh)
Totaal 2.140 kcal
B: 11.000 stappen

Planning vandaag:
L: skyr vanille met whey crispy en cruesli chocola
T: courgettesoep, 2 gekookte eieren met rookvlees
A: sushi <3 mijn vriend wil perse sushi eten vandaag, ik klaag niet

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:35

Black_kelpie: thanks voor het recept! Die ga ik is uitproberen!

Imay: prima als t voor jou werkt! Ik zou het daar niet op volhouden, vandaar mijn vraag.

Kiwi: ik weet niet of ik een heel goed voorbeeld ben, ik ben namelijk voor het mooie wat te licht voor mijn lengte (bmi zit wel op 19.1) maar ik ben 1.78 en weeg momenteel 60.0/60.5 al enige tijd.
Vervelend dat je je zo voelt onder de lock down, maar afvallen doe je vooral voor jezelf he :* uit eindelijk verbluf je ze straks als het allemaal weer mag!
Nette lijstjes weer hoor!

Linoleum: die b&j is ook echt lekker, halve bak voor 300 kcal, dat heb ik er best voor over :))
Goed dat je de Mac heb kunnen weerstaan haha! Verder nette lijstjes hoor, geniet van de sushi vanavond.

Hier gaat het goed, kan me goed aan mijn lijstjes houden en gun mezelf dagelijks iets lekkers. Vanmorgen boodschappen gedaan en heb wat zaden/noten/pitten gekocht om wat te variëren met ontbijt. Ook weer leuk om dingen uit te proberen!
Zit alleen te zoeken qua drinken, ik dronk altijd cola zero maar ben vorige week bij de tandarts geweest en mijn gebit lijdt er flink onder (en mijn portemonnee nu ook na behandelingen :Y) ) . Dus op zoek naar een beter alternatief voor mijn gebit (mag alles drinken van de tandarts; behalve cola) nu cristal clear meegenomen en aanmaak limonade zonder suiker. En blikjes sprite en ice tea.. maar is wel hoger in calorieën. Ik lust overigens geen koffie, thee op zn tijd en teveel water gaat me ook altijd tegen staan.. dus nu dit maar proberen!

Lijstje voor vandaag:
O; 150 gr Griekse yoghurt met ontbijtmix (goji bessen, cranberry’s, zonnebloempitten, pompoenpitten, gedroogde moerbeien) 30 gr, 200 ml optimel drink.
L: 2 witte bolletjes met 5 magere knakworstjes.
T: triple chocolate cookie
T: 100 gr snoeptomaatjes, 2 kleine snoep komkommertjes, 0.5 liter Spa blauw appel/framboos smaak.
A: maaltijdsalade gegrilde kip, blikje sprite
T: 150 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli
T: blikje ice tea, 3 maïswafels paprika en 30 gr rijstzoutjes.
Totaal 2075,
Qua beweging zal ik minimaal 10.000 stappen maken (zit nu op 6500, moet nog gaan werken tot 23.30)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:24

Ahh ik had gisteren een uitgebreide bijleespost gemaakt, maar die was ineens weg. Moest even de motivatie zoeken om weer te posten :+ . Bij deze excuses als hij wat minder uitgebreid is :P !

Goede nieuws is dat ik inmiddels een kilo ben afgevallen *\o/* .
En het erge hongergevoel is al veel minder gelukkig!

Zie weer mooie lijstjes voorbij komen! Ook Hellofresh, dat hebben wij ook om de week.
Kijken jullie ook naar de voedingswaarde en calorieën bij het uitzieken van de recepten?
Ik bekijk het meestal wel maar doe er niet altijd iets mee :Y) .

@Lino klinkt als een toffe fiets :D ! Ik heb ook nog een vrij sportieve fiets staan maar ik doe er eigenlijk te weinig mee.

@Mara hoe gaat het nu met je buik?

Veel mensen met een hoop stappen, knap hoor!!

@Lis_Ol ik zag dat je al limonade siroop zonder suiker had gehaald, maar mijn tip is om dit te mengen met spa rood :D . Zo drink ik altijd slimpie ice tea met spa rood, heerlijk!

Lijstje van gisteren:
O: Havermouttaartje met appel en beetje optimel
T: Worteltjes en snack a jack caramel
L: Sla met komkommer, gerookte kip, appel, geraspte kaas, amandelen en balsamico
T: gekookt ei, twee crackers en een beetje Friteslijn
A: Gebakken aardappeltjes, boontjes en Kip Krokant bij mijn ouders
T: klein blokje chocolade

D: water, thee, koffie, slimpie en christal clear.
B: beetje paardrijden want de zadelpasser kwam.

Lijstje van vandaag
O: shake van banaan, blauwe bessen, eitwitpoeder, havermout en een beetje melk/water
T: Maiswafels paprika met kipfilet
L: 2 volkoren wraps met pindakaas, ketjap, tempeh en rauwe paprika
T: twee snack a jacks Caramel
A: Pasta Pesto
T: misschien na het sporten nog wat eiwitten

D: Water, Thee, koffie en slimpie
B: uurtje Crossfit

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:46

Kiwi_ schreef:
Ben er zo klaar mee dat m’n sociale leven zo stil ligt, op de paar mensen die ik wel zie na dan. Vraag me dan ook af waarom ik eigenlijk aan m’n gewicht werk omdat ik toch niemand zie, maar gelukkig vandaag weer goed op kunnen pakken.

Ah, de "waar doe ik het eigenlijk voor", die ken ik heel goed. Je doet het voor jezelf, niet voor een ander! Sociaal leven komt wel weer :j

@linoleum, iets nieuws is niet altijd een goed idee nee :') Ik eet veel hetzelfde als ik probeer af te vallen, dan weet ik dat het lekker is en binnen m'n calorieën past :Y)

En sushi <3 Ik wil ook!!

@Lis_Ol, als ik fris wil drink ik Spa Touch Of, zit niks in.

Josien_ schreef:
Goede nieuws is dat ik inmiddels een kilo ben afgevallen *\o/* .
En het erge hongergevoel is al veel minder gelukkig!

Zie weer mooie lijstjes voorbij komen! Ook Hellofresh, dat hebben wij ook om de week.
Kijken jullie ook naar de voedingswaarde en calorieën bij het uitzieken van de recepten?
Ik bekijk het meestal wel maar doe er niet altijd iets mee :Y) .

Een kilo, wat goed!! *\o/*

Ik kijk met HelloFresh wel naar de calorieën ja, hoger dan 950 ga ik niet nu, dan moet ik teveel inleveren op andere maaltijden. Als ik kies wat me het lekkerst lijkt is het bijna zonder uitzondering 1000+ :')

De meeste gerechten die ik kies zitten ongeveer op 650 tot 800. Gelukkig is er genoeg keuze :j

Lijstje van vandaag;

O; havermout met pindakaas en banaan
L; cheezer en crackers met leverworst en sriracha
T; druiven
A; boekoeloekoe burger met aardappeltjes en salade (HelloFresh)

Ongeveer 10.000 stappen vandaag, lekker met de hond naar het bos geweest.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:13

Lis_Ol, ik heb die B&J ook wel eens gehad, die is zeker lekker. Alleen bij mij gaat dan te snel de hele bak leeg en dat is niet de bedoeling :')
Super dat het zo goed gaat! Ik drink zelf eigenlijk alleen maar water en koffie. Maar af en toe mag ik graag een glas chrystal clear of rivella drinken.

Josien, ik ben ook bang dat ik te weinig ga fietsen. Dus daarom met een budget fiets beginnen. Is het wat minder erg als hij staat te verstoffen. En hopelijk verbaas ik mezelf!
Ik let zelf niet op de voedingswaarde bij de maaltijden van Hellofresh, moet zeggen dat ik meestal wel redelijk gunstige gerechten uit kies. Helpt denk ik wel al dat ik grotendeels vegetarisch eet en geen pasta lust. Bestel meestal ook om de week, maar 4 gerechten wat ik grotendeels alleen eet, daar kan ik best een tijdje mee vooruit. Bedacht me al dat ik volgende week geen box heb en dus weer zelf eten moet gaan bedenken :')
En een kilo! Wat goed!

black_kelpie, ik eet ook veel hetzelfde als ik mijn eten track. Is inderdaad wel zo makkelijk. Maar soms is iets proberen wel zo lekker. Alleen niet altijd dus :+
Die boekoeloekoeburger is lekker altijd.

Gisteren heerlijk sushi gegeten. En netjes gestopt toen ik merkte dat ik voldoende had gehad. We hadden ook bewust wat minder besteld dan anders. En overdag al wat rekening mee gehouden, dus heel netjes uitgekomen qua kcal.

Lijstje gisteren
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: kom courgettesoep, 2 gekookte eieren met rookvlees
A: sushi (400 gram algemene sushi in MFP gepakt)
Totaal 1.737 kcal
B: niet :') ja gewoon door beweging in en rondom huis 4.500 stappen gezet.

Planning vandaag
L: havermout met havermelk, honing, bosbessen en koekkruiden
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, appel met 2 mandarijnen
A: courgettesoep met broodje belegd met bospaddestoelenpesto en geraspte kaas
T: grenade bar
Totaal ongeveer 2.000 kcal

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:45

@Lis_Ol, Gelukkig ook weer klachtenvrij inderdaad! Mijn vriend had een bos bloemen gekregen voor zijn verjaardag en ik denk dat het gewoon een hooikoorts achtige reactie was haha! Herkenbaar die opvatting van ouders! Gelukkig zijn ze nu overtuigd dat je echt wel voldoende eet. Ik vind je inderdaad wel erg licht voor je lengte ja! Maar gelukkig ben je jezelf hier ook bewust van en is iedere dag iets lekkers inplannen geen straf :D

@IMAY, Ahh wat schattig! Maar ik kan me voorstellen dat je eten niet snel veilig is.

@Lino, Ja ik vind het een sport om ongezonde dingen tot een gezonde versie om te bouwen haha :D Vervelend en herkenbaar, dat wanneer je eerder op de dag te weinig eet, dat later minder goed uitpakt. Gelukkig kwam je niet verkeerd uit. Heerlijk om weer naar de kapper te kunnen! Ik moet ook echt hoognodig weer eens gaan.

@Black_Kelpie, Fijn dat je weer wat positiever bent. Bij mij heeft mijn cyclus ook zó veel invloed. De ene week kan ik veel meer eten dan de andere week. Soms enorm vervelend, omdat je er gewoon geen invloed op hebt van buitenaf.

@Kiwi, Ik doe 4 tot 5x per week aan krachttraining. Daarnaast rijd ik mijn paard natuurlijk ook 4/5x per week, maar dit heeft wat minder met het bulken etc. van doen :) Pff dat soort dagen vreten inderdaad energie en zorgen voor lekkere trek.. Ik denk dat jouw gevoel voor velen wel herkenbaar is. Uiteindelijk doe je het natuurlijk wel voor jezelf. En straks valt het iedereen waarschijnlijk alleen maar meer op, omdat ze je langer niet hebben gezien :D

@Josien, Wat top! Een kilo kwijt! Het afwegen heeft dus toch effect :) Fijn dat het hongergevoel ook minder is, je lichaam raakt er dus toch snel aan gewend.

Lief dat jullie allemaal vragen naar mijn buik! Gelukkig was het dinsdagavond een stuk minder en ben ik woensdag toch begonnen aan de herintrocuctie van fructaan in groente en fruit. Tot nu toe wisselend resultaat, vandaag de slotdag, dus ik ben benieuwd!

Afgelopen week met 2625 kcal gemiddeld gelijk gebleven in gewicht en omtrekken. Ik zit dus in de week van mijn cyclus waarin ik meer kcal kan hebben, dus dit was ergens te verwachten. Aan de andere kant blijft het verbazingwekkend hoeveel kcal ik nodig heb om aan te komen :oo

Mijn lijstje van gisteren:
O: Teffmeelpannenkoek met ananas, kaneel/gember/kurkuma
T: Eat natural reep, 2 kwarkbollen
L: 2 glutenvrije boterhammen met rookvlees en avocado, 3 glutenvrije crackers met kaas
T: 2 mandarijnen
D: Bloemkoolsteaks met kerriebechamel, glutenvrije couscous met rozijnen, dille, gehakt
T: 4 rijstwafels, waarvan 3 met pindakaas
Totaal 2397 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:01

En als te 10 tellen niet oplet omdat je iets tegen de schilder moet zeggen dan krijg je dit...

Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:58

IMAY1990 schreef:
En als te 10 tellen niet oplet omdat je iets tegen de schilder moet zeggen dan krijg je dit...

[ [url=m/jNAvZN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahaha oh hilarisch :+

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:24

Josien: haha mijn moeder gaf idd ook de tip met Spa rood, maar moet zeggen dat t deze 2 dagen met water ook wel aardig gaat :Y)
wat fijn een kilo kwijt! Vind je lijstjes ook netjes hoor :j

Black_kelpie; ja Spa touch heb ik nu ook, alleen vind ik dat niet echt fris. Is toch weer water _O- maar heb cristal clear voor af en toe tussendoor.
Jeetje die maaltijden zijn best calorierijk als ik het zo lees van hello fresh :))

Linoleum: netjes dat je op tijd gestopt bent met eten! Weer een ‘overwinning’ misschien. Ik was ook altijd geneigd om te overeten als ik iets echt heel lekker vind haha

Mara: haha ja hooikoorts gaat nu ook weer opspelen, zou goed kunnen dat het gesnotter daar van kwam nu je het zo zegt _O-
Fijn dat je buik weer beter gaat! En ik snap je verbazing qua calorieën van het aantal wat je nodig heb om aan te komen! Maar je maakt zo te zien nog steeds gezonde en verantwoorde calorierijke keuzes! Goed bezig.

Imay: haha die kat! Heerlijk.

Gister een beetje de mist in gegaan, had wel 2 tussendoortjes overgeslagen en in plaats daarvan een klein gebakje en wat paaseitjes gegeten. Kwam daarmee op 2331 uit, maar voor een keer maakt dat niet uit.

Planning voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt met chiazaad en gebroken lijnzaad, 1/2 banaan, scheutje agave siroop. 200 ml optimel drink.
T: 1/2 banaan
L: 2 donker bruine boterhammen met een plak geitenkaas, plakjes komkommer. Spelt cracker met 1/2 plak geitenkaas. Blikje redbull sugarfree.
T: appel, 2 zonnatura pinda crunch repen
A: 75 gr zilvervliesrijst met stukjes entrecote, sperziebonen met ketjap, ui en knoflook, blikje sprite.
T: 3 maïswafels paprika
T: 150 gr perzik yoghurt met 10 gr müsli, 30 gr cranberry notenmix.

Totaal: 1847.
Zit nu op 9.000 stappen en ga zo (weer een extra dienst :Y) ) werken tot 23.30.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:04

m9ara, met zoveel beweging is het nog niet zo gek dat je gelijk blijft met zoveel kcal. Zeker als je steeds gespierder wordt ook. Maar wel een uitdaging om dan genoeg te blijven eten op sommige dagen denk ik.

IMAY1990, oooh die kop _/-\o_

Lis_Ol, zeker sushi is bij mij wel zo'n ding wat echt snel teveel wordt. Dus was ook best trots op mezelf. Die paaseitjes en gebakje waren vast wel heel erg lekker. Dus lekker van genieten die ene keer.

Gisteren waren precies tussen de middag twee schilders op mijn balkon aan het werk. Had echt even geen zin om eten te maken en op te eten met twee mannen met de neus er bovenop. Dus had lunch uitgesteld en in stad een broodje gehaald. 's Avonds nog klein bakje chips. Dus iets hoger dan bedoeling, maar klaag niet.
Heb ook niet gewandeld, want ik had een beetje dom gedaan. Schaar laten vallen en die viel precies met de punt op mijn blote voet. En nu zit er een flinke snee op een teen, die zeer doet met schoenen aan :+

Lijstje gisteren
T: grenade bar white chocolate cookie
L: broodje brie met honing, pijnboompitten en rucola
T: Melkuni proteine chocolade pudding
A: courgettesoep met broodje belegd met bospaddestoelenpesto en geraspte kaas
T: klein schaaltje proper chips
Totaal 2.107 kcal
B: 4.000 stappen

Vandaag ga ik wel halfuur sporten. Zal zo mijn schoenen even proberen om te bepalen of ik lopend heen ga of met auto :')

Planning qua eten
L: 2 croissantjes met kaas (had ik zoveel zin in)
T: eiwit-milkshake van havermelk, whey en diepvriesaardbeien
A: broodje hamburger met cheddar, bloemkool met geraspte kaas
T: kleine schaaltje proper chips, paar stukjes droge worst
Ongeveer 1.900 kcal

En morgen gaan we een restaurantentocht doen. Met de auto een route langs vijf luxe restaurants hier in de omgeving en dan overal een gang. Ik heb er zoveel zin in!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:29

@linoleum Heel herkenbaar, dat van die schilders. Er zijn hier nu 2 schilders al het binnen houtwerk aan het schilderen en gister waren ze in de keuken toen ik eigenlijk lunch wilde maken maar dat heb ik overgeslagen omdat ik ze dan in de weg moest zitten dus de trend van rommelig eten blijft er een beetje in.

Lijstje van gister:

T - Bullit
T - Bullit
A (om 17:00 al) - Broodjes Shoarma met veeeeel knoflooksaus
T - Rest van de wokkels (Ongeveer 1½ portie)

Totaal: 1575
Beweging: 7500 stappen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:49

Linoleum: auw dat klinkt wel pijnlijk dat voorval met die schaar. Hoe is het nu met je voet?
Broodje brie is overigens ook geen straf, paste ook mooi in je lijstje zo.
Veel plezier alvast morgen, lijkt me ook echt super leuk om te doen zo’n restaurant route!

Imay: snap dat het lastig klaar maken is als mensen in je keuken lopen, maar vind je lijstje nu wel ongezond weinig.

Hier gister echt nog een eetbui gehad helaas. Was weer super druk geweest waardoor ik tussen 14.30 en 19.00 niet had gegeten, mijn avond eten was afgekoeld toen ik het eindelijk snel naar binnen kon werken.. dus later weer die verdomde paaseitjes gegeten...
De weegschaal veranderd er nog steeds niet door, dus probeer vandaag weer opnieuw me aan mn lijstje te houden. En hopen dat we nu wel de tijd krijgen om te eten.
O: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 banaan, chiazaad, gebroken lijnzaad, scheutje agave siroop. 200 ml optimel drink
L: afbak stokbroodje met ham en een plak oude kaas.
T: leev oerkoek
T: appel, 1/2 banaan
A: volkoren macaroni met gehakt, kruiden en groente.
T: 3 maïswafels paprika
T: 175 ml perzik yoghurt met 10 gr müsli, eierkoek met chocopasta.
B: zit nu al op 10.000 stappen en ga nu werken tot 23.30. Buitenrit gemaakt van een half uur.

Totaal: 1996

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:49

@Linoleum: Haha, goede middenweg dan, zo’n hybride fiets. Ik fiets momenteel wel redelijk veel, vind het een makkelijke manier om buiten te bewegen en nog een beetje leuk te verbranden ook. En wat knap dat je gewoon gestopt bent toen je genoeg had gehad bij zoiets lekkers! Hopelijk knapt je teen snel op, zulke klungelige dingen gebeuren mij ook vaak :+

@Mara: je bent er echt serieus mee bezig, knap dat dat je zo lukt. Train je altijd onder begeleiding? Hoe is het gister gegaan met je buik?

@Lis_Ol: ik had echt verwacht dat je veel kleiner was, haha. Vooral omdat je heel actief bent en met deze calorieën op hetzelfde gewicht kan blijven. Je hebt ook van die zakjes, soort limonade zonder calorieën volgens mij. Misschien kun je dat eens proberen? Is helemaal lekker met Spa rood. Paaseitjes tikken flink aan hè, zo jammer. Hopelijk kunnen we er vanaf nu gewoon afblijven.

@Josien: mooi resultaat al!

@Black_Kelpie: Inderdaad, moet mezelf echt realiseren dat het vooral om mijn eigen gezondheid gaat en niet om wat anderen van me vinden. Ik heb toevallig gister je havermout pindakaas ontbijtje ook weer gegeten, heerlijk!

Donderdag en gister veel te veel gesnoept. Vriendin bracht heel lief een zak paaseitjes vanwege m’n down-gevoel, maar eigenlijk moet ik dat gewoon niet hebben. De zak is dus redelijk snel leeg gegaan en ik heb nu ook aangegeven dat ze me meer helpen door zulke dingen niet te geven maar een rondje wandelen o.i.d. Voor te stellen.

Mijn lijstje van donderdag is dus goed aangevuld met paaseitjes, die van gister deel ik ook maar niet. Hoop dat ik m’n mindset echt om kan zetten en geen excuses meer vind om toch te veel te eten.

Vandaag:
M: verse pizza
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop 2 rijstwafels met sandwichspread en kipfilet en 2 plakjes ontbijtkoek zero
T: sinaasappel en 3 dropjes
Totaal: 1810
B: 40 minuten dans-hitt workout, uurtje wandelen, bij de paarden aan de gang geweest. 14.000 stappen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 12:18

Hoi allemaal! Ik ga weer een poging wagen. Ik heb zo slecht gegeten sinds dat we zijn gaan verbouwen in augustus. Ik ben 5 kilo aangekomen en gestopt met hardlopen en ik heb mezelf ook niet meer aan het eten tussen 12 en 8 gehouden. Gisteravond heb ik weer 2 hamburgers van de McDonalds in mijn mik gestopt en toen dacht ik echt van; waar ben ik in godsnaam mee bezig? Dus vanaf vandaag weer de stop erop.

Ik ga zo hardlopen en dan mijn eerste maaltijd eten/drinken. Ik rook ook weer als een stoomboot dus dat ga ik ook proberen te minderen. Ik kan mezelf niet beloven dat ik helemaal ga stoppen maar van een pakje per dag naar een halve is voor mij al een hele vooruitgang.

Dus ik ben er weer en dit keer voor het echt! :D Vanaf nu ga ik ook weer netjes dit topic bijhouden en op iedereen reageren en dan hoop ik dat ik weer de motivatie kan vinden om mijn leven te verbeteren.