2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:03

Ik was een tijdje afwezig in dit topic, maar ga nu weer mee posten! Afgelopen weken hoop ik een beetje gelijk te zijn gebleven (ga vrijdag weer wegen), maar had even een motivatiedipje. Ben wel echt fanatiek aan het sporten, dus dat scheelt.

Nachtdiensten heb ik zelf geen ervaring mee. Maar is het niet een idee om van tevoren toch een goed avondmaal te nemen en dan tijdens de dienst nog een boterham en verder wortels/komkommer/andere knaaggroenten.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:34

Ik ben 16 maanden geleden gestopt met avond/nachtdiensten. Ik was daardoor ruim 12kg aangekomen. Ik ben er nu 10 kwijt. De enige tip die ik kan geven is stoppen. Ik voel me in alle opzichten zoveel beter met een goed dag/nacht ritme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:37

Das niet altijd mogelijk bij de sector waar je dan in werkt.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:40

Ik ben eindelijk weer begonnen. Heb mijn examens achter de rug en was terug aangekomen tot een halve kilo boven mijn begingewicht, dus 85,5. Nu lekker de tijd om te sporten, afgelopen drie dagen in totaal 75 km op de racefiets gedaan en een uur cardio + kracht gedaan. Daarnaast ook weer eindelijk lekker bezig met eten. Heb er weer 'zin' in :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:37

onpaard schreef:
Ik ben 16 maanden geleden gestopt met avond/nachtdiensten. Ik was daardoor ruim 12kg aangekomen. Ik ben er nu 10 kwijt. De enige tip die ik kan geven is stoppen. Ik voel me in alle opzichten zoveel beter met een goed dag/nacht ritme.

Ik werk in de zorg en werk ook in de centrale nachtzorg. Ondanks ik 0.0 energie heb om te sporten eet ik veel minder en heb ik juist minder snack buien als ik in de nachten zit.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:56

Bij mij staat het even op een lager pitje, lekkere vreetbuien door examenstress steeds. Gelukkig morgen m'n laatste examen! Nadat ik taart gegeten heb pak ik het weer op :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 06:36

Tortilla schreef:
Ik ben eindelijk weer begonnen. Heb mijn examens achter de rug en was terug aangekomen tot een halve kilo boven mijn begingewicht, dus 85,5. Nu lekker de tijd om te sporten, afgelopen drie dagen in totaal 75 km op de racefiets gedaan en een uur cardio + kracht gedaan. Daarnaast ook weer eindelijk lekker bezig met eten. Heb er weer 'zin' in :)

Lekker bezig!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:15

Ik kom voorzichtig weer binnenvallen. Had jullie even ontstipt, maar ben inmiddels zelf weer fanatiek aan de slag en dit topic is toch een fijne stok achter de deur. :) Sinds begin april is er nu ruim twee kilo af en hoewel het niet heel snel gaat ben ik er toch erg blij mee. Ik sta nu alweer een weekje stil, dus tijd om weer wat beter op te letten. Ik was gestopt met in MFP invoeren wat ik eet en met dat warme weer zat extra bewegen er niet echt in. En die beweging heb ik wel nodig. Mijn merrie is al een maand uit logeren om gedekt te worden, dus ik rij momenteel niet en zit veel in de auto en 32 uur per week op kantoor. Dat helpt niet. En bbq-en en ijsjes eten ook niet. :n

Terwijl ik dit schrijf voel ik gelukkig het hongermomentje dat ik had weer wegtrekken. Het topic helpt nu al! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:33

Welkom terug.
Mijn dagelijkse 10.000 stappen lukken met dit weer ook niet helemaal... de hond heeft geen zin in lange wandelingen hahah

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:40

Maar als de hond geen zin heeft, kun je toch zonder hond wandelen?

Ik vind het soms ook lastig. Ik heb niet eens een hond. toch ga ik af en toe een rondje wandelen als ik vind dat ik te weinig bewogen heb. Of een rondje fietsen. Je moet het zelf doen! en niet af laten hangen van een ander. Wij hebben van de week anderhalf uur gefietst. Ja het was de hele dag warm geweest, maar savonds rond 20.00 weg gegaan. en het was heerlijk! Bewegen moet je zelf doen. Paard word gedekt? een stalen ros is gewillig :)

Als je niet wilt omdat het te heet is, prima, maar daar zitten dan consequenties aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:42

Tuurlijk. Maar met 31 graden wandel ik ook niet.
Dus blijf op kortere stukken hangen.

Edit: je hapt wel heel erg.
Ik kan er verder niet mee zitten, val nog steeds af dus voor mij geen probleem verder.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:55

Anoniem schreef:
Welkom terug.
Mijn dagelijkse 10.000 stappen lukken met dit weer ook niet helemaal... de hond heeft geen zin in lange wandelingen hahah

Dat lukt me wel!
Ik loop zeg maar elke dag van bus naar bus, van bus naar kantoor, op kantoor loop ik geregeld.
Soms wandel ik naar het station (40 minuutjes), maar vandaag de fiets gepakt!
En vaak wandel ik na het eten nog een stukje.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:02

Of s ochtends vroeger opstaan om een stuk te wandelen. Ik stond vanmorgen om half 7 op m'n crosstrainer om voor m'n werk en de warmte te kunnen sporten.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:35

Stoppen met nachtdienst is geen optie.. maar dan ook echt GEEN optie haha.
Ik zie veel tips met yoghurt.. dat is opzich een hele goeie maar lactose-intolerant :( dus die kant-en-klaar toetjes kan ik niet nemen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:40

Misschien iets met alpro soja?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:44

Kant en klaar zou ik ook niet zo snel nemen, maar zoals darkchrystal zegt op zoek gaan naar lactose-vrije yoghurt en dan zelf daar fruit ofzo in stoppen. Zelf vers fruit toevoegen vind ik persoonlijk ook lekkerder dan die kant en klaar bakjes.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:04

Anoniem schreef:
Misschien iets met alpro soja?

De naturelversie vind ik echt niet te pruimen en de fruitvarianten zit heel veel suiker in helaas :(

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:27

Ik ga ook mee doen, nu ik medisch redelijk op de rit ben, is het zaak om de 25 kg kwijt te raken die ik in de laatste 2,5 jaar aangekomen ben (vanwege medische redenen) en weer in maat 38 te passen. De kuur die spierzwakte veroorzaakte is klaar en hoeft gelukkig (na alle waarschijnlijkheid) niet meer herhaald te worden.

Ik heb het geluk de komende drie maand niet fulltime te werken, dus ik wil nu van die uitzondering gebruik maken om mij eens helemaal op mijzelf te richten en weer terug in vorm te komen. Mijn spieren zijn, mede door de medicatie, erg slap geworden, ik heb inmiddels nul conditie meer en ben echt te dik, want ik voel me niet prettig in eigen lijf meer.

Realistisch gezien betekend dat ik de komende 3 maand 15kg wil afvallen door een combinatie van veel sporten en dieet en echt mijn uithoudingsvermogen wil gaan trainen.
Ik heb vandaag een leuk gesprek op de sportschool gehad en vanaf maandag begint de training, 3 maand lang 5 dagen p/w intensief trainen en dan nog eens 3 maand naar 2-3x per week normaal trainen, even zien hoe dat te combineren is met werk. Van maand 3-6 verwacht ik ongeveer 7 kg af te vallen, de laatste 2 kg hoop ik voor het eind van het jaar kwijt te zijn, maar ben realistisch genoeg om heel blij te zijn met een totaal van 20 kg minder aan het einde van het jaar.
Daarnaast volledige voedingsadvies van een deskundige en ook nog steeds regelmatig bloed laten prikken, om zeker te zijn dat ik medisch geen terugval krijg.

Dit ben ik 3 jaar geleden en ik wil eind dit jaar graag weer in dat jurkje passen.
Afbeelding

Dit ben ik 3 weken terug
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:39

Mooi doel heb je voor ogen Daphara! Ik moet alleen wel zeggen dat 15 kilo in 3 maanden erg optimistisch is. Het gaat de eerste periode inderdaad hard, maar er vanuit gaan dat je consequent iedere week een 1.2 kilo afvalt zou betekenen dat je heel streng aan de gang moet gaan en een heel groot tekort moet gaan creëren, en juist met zo veel sport is het ook zaak dat je wel genoeg blijft eten. Het is mogelijk hoor, maar ik zou me er niet al te blind op staren om teleurstelling te voorkomen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:54

Emmaa_ schreef:
Mooi doel heb je voor ogen Daphara! Ik moet alleen wel zeggen dat 15 kilo in 3 maanden erg optimistisch is. Het gaat de eerste periode inderdaad hard, maar er vanuit gaan dat je consequent iedere week een 1.2 kilo afvalt zou betekenen dat je heel streng aan de gang moet gaan en een heel groot tekort moet gaan creëren, en juist met zo veel sport is het ook zaak dat je wel genoeg blijft eten. Het is mogelijk hoor, maar ik zou me er niet al te blind op staren om teleurstelling te voorkomen.

Het is ook erg optimistisch, maar daarom doe ik het ook nu ik nog elke 4 weken bloed moet laten prikken, waarbij elke keer ook vitaminen en mineralen gemeten wordt, dus minder risico dat een eventueel tekort niet opgemerkt wordt. Dat ik combinatie met een voedingsdeskundige en personal training, moet het wel haalbaarder maken. De laatste 7 kg zit er nog niet zo heel lang aan, dus hoop ik ook vrij gemakkelijk weer te kunnen verliezen, de andere 18 kg is er in 2 jaar aangeslopen, dus die kilo’s zijn lastiger kwijt te raken.

Ik ben al redelijk happy als mijn BMI weer goed is en ik weer wat conditie heb, ik ga mij niet blind staren op kilo’s. Zolang ik mezelf niet meer in de weg zit, weer wat meer spierkracht en controle krijg en fatsoenlijk een uur intensief kan lessen (zonder elke 10 minuten te moeten uithijgen) maakt het mij niet uit wat de weegschaal zegt, want dan komt het vanzelf wel goed met mijn gewicht.

Nu heb ik energie voor weinig en ik schaam me gewoon dat een half uur lessen en de max is, want dan is mijn batterij gewoon leeg. Als ik steaks weer fulltime moet werken, is het ook wel fijn om wat conditie te hebben, zodat ik niet telkens doodmoe thuis kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:56

Ik snap je helemaal hoor, en zoals ik al zei is het zeker een mooi doel :j Met tekorten doel ik niet per se op vitamines en mineralen maar meer op je BMR, je basis metabolische waarde oftewel wat je lichaam op een dag op z'n minst nodig heeft om draaiende te blijven. Dat is voor mij bijvoorbeeld al 1900 kcal op een dag. Sport komt daar nog bovenop.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:59

Emmaa_ schreef:
Ik snap je helemaal hoor, en zoals ik al zei is het zeker een mooi doel :j Met tekorten doel ik niet per se op vitamines en mineralen maar meer op je BMR, je basis metabolische waarde oftewel wat je lichaam op een dag op z'n minst nodig heeft om draaiende te blijven. Dat is voor mij bijvoorbeeld al 1900 kcal op een dag. Sport komt daar nog bovenop.

Morgen om 11 uur een afspraak met de voedingsdeskundige, zij krijgt mijn medisch dossier er bij, want ook daar zal rekening mee gehouden moeten worden. Ik verwacht dat het best zwaar gaat zijn, maar ook dat het wel haalbaar moet zijn, als ik maar door blijf zetten.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:16

Emmaa_ schreef:

Wow, een bmr van 1900 ja? Hoe is die zo tot stand gekomen? Of is het je tde? Mijn BMR ligt rond de 1100. (Oprecht benieuwd, niet aanvallend bedoeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:24

Nope echt mijn BMR. Ik ben 1.88 en woog de laatste keer dat ik op de weegschaal stond net iets boven de 100 kilo, dan is je BMR automatisch wel aan de hogere kant. Nou ben ik sinds ik de laatste keer op de weegschaal stond wel aanzienlijk afgevallen, maar ik woon tijdelijk in het buitenland en heb hier geen weegschaal dus nog geen behoefte aan gehad. Ga thuis wel weer eens kijken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:30

Ik heb er 1 van 1700
Met dit warme weer heb ik wel echt veel meer drang naar slecht eten..