Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
onpaard schreef:Ik ben 16 maanden geleden gestopt met avond/nachtdiensten. Ik was daardoor ruim 12kg aangekomen. Ik ben er nu 10 kwijt. De enige tip die ik kan geven is stoppen. Ik voel me in alle opzichten zoveel beter met een goed dag/nacht ritme.
Tortilla schreef:Ik ben eindelijk weer begonnen. Heb mijn examens achter de rug en was terug aangekomen tot een halve kilo boven mijn begingewicht, dus 85,5. Nu lekker de tijd om te sporten, afgelopen drie dagen in totaal 75 km op de racefiets gedaan en een uur cardio + kracht gedaan. Daarnaast ook weer eindelijk lekker bezig met eten. Heb er weer 'zin' in
Anoniem schreef:Welkom terug.
Mijn dagelijkse 10.000 stappen lukken met dit weer ook niet helemaal... de hond heeft geen zin in lange wandelingen hahah
Emmaa_ schreef:Mooi doel heb je voor ogen Daphara! Ik moet alleen wel zeggen dat 15 kilo in 3 maanden erg optimistisch is. Het gaat de eerste periode inderdaad hard, maar er vanuit gaan dat je consequent iedere week een 1.2 kilo afvalt zou betekenen dat je heel streng aan de gang moet gaan en een heel groot tekort moet gaan creëren, en juist met zo veel sport is het ook zaak dat je wel genoeg blijft eten. Het is mogelijk hoor, maar ik zou me er niet al te blind op staren om teleurstelling te voorkomen.
Emmaa_ schreef:Ik snap je helemaal hoor, en zoals ik al zei is het zeker een mooi doelMet tekorten doel ik niet per se op vitamines en mineralen maar meer op je BMR, je basis metabolische waarde oftewel wat je lichaam op een dag op z'n minst nodig heeft om draaiende te blijven. Dat is voor mij bijvoorbeeld al 1900 kcal op een dag. Sport komt daar nog bovenop.
Emmaa_ schreef:Ik snap je helemaal hoor, en zoals ik al zei is het zeker een mooi doelMet tekorten doel ik niet per se op vitamines en mineralen maar meer op je BMR, je basis metabolische waarde oftewel wat je lichaam op een dag op z'n minst nodig heeft om draaiende te blijven. Dat is voor mij bijvoorbeeld al 1900 kcal op een dag. Sport komt daar nog bovenop.