Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:10

Nee ik volg een vrouw, een Nederlandse.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:19

Sameena?

Succes met de laatste voorbereidingen voor volgende week Greetje :)!

Ik merk dat ik een beetje doelloos loop de laatste weken. Sinds we terug zijn van vakantie wel weer wat meer focus op tempo (temperatuur werkt daarin ook fijn mee!) maar ik denk dat het goed is om me toch in te schrijven voor een loop. Nou wil het zo zijn dat mijn vriend geblesseerd is en de marathon van Amsterdam wel uit z'n hoofd kan zetten. Hij wil nog proberen om naar de halve toe te gaan werken, maar anders neem ik zijn startnummer (voor de halve, niet de hele :D) wel over. Misschien moet ik me daar alvast maar een beetje op voor gaan bereiden O:).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:43

Ja die ja greetje.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:56

Sameena volg ik geloof ik ook ja, wat een afstanden en tijden rent die zeg elke dag! :wow:

Ik heb zojuist m'n eerste interval run sinds eh... een paar maanden? gelopen. Pfff, ben kapot! Het was 'maar' 5x4 min rond de 4'50"-5'00" maar jeetje, zo lang niet fatsoenlijk lopen hakt er toch echt wel in. Ik heb van de week wel een 'nieuw' bos gevonden wat een heel stuk dichterbij huis is, dus m'n eerstvolgende hardlooprondje gaat eindelijk weer door het bos heen *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 15:43

Lekker! Ik ben ook bezig met wat nieuwe stukken ontdekken. Kost wel tijd omdat ik steeds op google maps zit te loeren :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:02

Haha ja ik heb ook een halve dag gespendeerd om meer info over het stukje bos te vinden. :') Als je nog eens een keer in Ede/Wageningen/Ginkelse Heide wilt lopen moet je maar roepen, weet nog wel mooie paadjes, of je moet even door m'n strava loopjes zoeken :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:16

Ik zit niet op strava helaas. Ben inderdaad wel een paar keer richting planken wambuis gegaan, maar allebei de keren op een retezwaar zandpad gekomen. Moet daar nog wat beter mijn weg vinden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:22

Ja de heide zelf is echt geen pretje :x Ik kwam zelf natuurlijk vanaf de Bennekomse kant (liep bij Kasteel Hoekelum het bos in) en dan liep ik vaak meer langs de hei op richting de zuid ginkel. Daar heb je geloof ik een stukje waar super veel blauwe bessen-plantjes staan, die zie je natuurlijk niet zo gek veel in NL! Planken Wambuis is geloof ik echt super mooi maar heb daar nog nooit gelopen, iets te veel van 't goede :))

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 16:45

Planken wambuis is inderdaad mooi om te lopen.
Vandaag een rustige duurloop over de viaducten gedaan. Heerlijk loopweer nu.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:22

Piekosjj schreef:
Ja de heide zelf is echt geen pretje :x Ik kwam zelf natuurlijk vanaf de Bennekomse kant (liep bij Kasteel Hoekelum het bos in) en dan liep ik vaak meer langs de hei op richting de zuid ginkel. Daar heb je geloof ik een stukje waar super veel blauwe bessen-plantjes staan, die zie je natuurlijk niet zo gek veel in NL! Planken Wambuis is geloof ik echt super mooi maar heb daar nog nooit gelopen, iets te veel van 't goede :))

Blauwe bessen planten staan heel veel in het Deelerwoud en ook bij de Posbank. Er zitten alleen de laatste jaren weinig bessen aan, dat is wel jammer!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:36

Ah ok, in Ede bijna nooit wat ergens gezien. Zweden staat er natuurlijk vol mee, maar het is een bizar jaar dit jaar door de droogte dus er zijn bijna geen bessen te zien.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:00

Wie kan me helpen om weer wat motivatie te krijgen om het hardlopen weer op te pakken.. Heb 30 september een 5 km loop in Eersel maar mijn motivatie om te gaan trainen is een beetje weg. (ondanks de Fitbit die ik voor mijn verjaardag van manlief gehad heb) Heb sinds half juni niet meer gelopen, nu helaas ook weer wat kilootjes zwaarder geworden waardoor ik niet lekker in mn vel zit :(

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:12

@Nienketje, mss een schema van internet plukken, of afspreken met vrienden/vriendinnen om samen te oefenen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:16

Ga naar een mooie plek om te lopen, bijvoorbeeld het bos. Stel jezelf een beloning in het vooruitzicht?
Wil je man niet met je mee, samen is makkelijker.
Maak een leuke playlist en loop met muziek op jouw stappentempo.

Ik heb na het eten een rondje gedaan, maar mijn lijf werkte niet mee. Teveel werkstress afgelopen week en dat gaat in mijn lichaam zitten. De eerste schoolweken zijn op standje overleven altijd.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 06:48

Nienketje je aansluiten bij een loopgroep, van te voren je loopjes inplannen als er regelmaat ontstaat ga je vorderingen ervaren en dat geeft vaak de kik om te trainen.
En als je van alles hebt geprobeerd en je kunt echt de motivatie niet vinden moet je misschien uitzien na een andere sport.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:57

Loopmaatje zoeken, trainingen inplannen in je agenda, zelfdiscipline kweken en gaan met die banaan :D.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:45

Bedankt voor jullie tips! Ga er mee aan de slag. Manlief wil evt wel mee, hij moet dan beginnen bij het begin dus dan kan ik weer mooi opbouwen. En keertje in de bossen lopen is ook een goed idee, is leuker dan de polder

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:30

Supervixen schreef:
Ja die ja greetje.

Ik neem aan dat je Noeps bedoeld. Maar Sameena gaat niet naar het WK.. Heeft ook nog geen officiële 100km gelopen en kan zich dus ook niet gekwalificeerd hebben (wel een hele mooie tijd bij de sallandtrail). Bedoel je misschien Leonie. Echt een hele snelle loopster, die gaat mij vast meerdere keren dubbelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:37

Ok.. nee ik bedoelde sameena, ik was in de war met de 100 km van winschoten, dat is niet het wk. Zij tagt die 100km van winschoten, dus ik had die onderbewust aan het wk gekoppeld.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:50

Vanmorgen de urban culture run gelopen in Utrecht. 10km dwars door de stad en door gebouwen. Erg leuk om eens te doen! Route was heel goed aangegeven en er werd in kleine groepen gestart.
In november doe ik mee met de urban trail in Arnhem, maar dan gaan mijn vriend en ik hem wandelen, want hij heeft een hekel aan hardlopen. Er zit ook een ontbijt bij, dat wordt dan meer een brunch :+ .
Ben benieuwd of Arnhem ons dan nog iets nieuws te bieden heeft, aangezien ik er al mijn hele leven kom.

Op naar de bridge to bridge volgend weekend. Lekker dichtbij voor mij. Is ook wel eens fijn.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:32

Zo, vandaag eindelijk weer eens in 't bos gelopen, was echt maanden geleden, en wat was 't heerlijk! Er waren geen gemarkeerde paden en ik kon ook geen routes van anderen vinden dus ik heb rechtdoor gelopen voor een halfuurtje, en daarna weer geprobeerd terug te lopen. Dat duurde wat langer want opeens hield 't pad op, maar hartstikke veel mooie paden gezien en voor 't eerst sinds tijden weer heerlijk gelopen met 't gevoel alsof ik op wolkjes liep. Op naar meer! :):)

Greetje, heb jij weleens een van de UTMB wedstrijden gelopen? Wat een spectacle lijkt me dat zeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:06

Hoe staat het met het lopen bij jullie?

Ik heb gisteren de bridge to bridge 10km gelopen. Was wel pittig zo vol in de zon. Niet echt gelopen zoals ik wilde, was niet helemaal fit afgelopen weekend.
Woensdag ga ik naar het NEC stadion voor een stadium funrun. Ben benieuwd, nog nooit zoiets gedaan. Weer eens wat anders tussendoor :P.
Zondag staat er weer een rondje bos op de planning. Lekker afwisselend dus :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:21

Jij doet aan veel loopjes mee Tessa, leuk!

Ik zag dat Hinke de snelste was op de 100km (maar geen licentie dus geen NK titel), volgens mij postte zij in het verleden mee in de hardlooptopics. Mocht je nog meelezen: respect, wat een immense prestatie _/-\o_

Qua loopjes heb ik binnenkort nog een estafettemarathon staan die eenmalig wordt georganiseerd vanwege de nieuwe gemeente. Ik doe een stuk van 8,5km. Toevallig gaat dat van mijn geboortedorp via het dorp waar ik ben opgegroeid naar het dorp waar ik m’n vriend heb leren kennen. Superleuk! Mijn schoonfamilie doet de rest :Y)

En in februari met een collega de halve marathon van de groet uit Schoorl run. En ik denk toch ook maar de 4 mijl van Groningen aankomende oktober. Genoeg leuks op de planning dus!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:35

Ik was laatst in een dorpje waar toevallig een 10k loopje was. Inschrijfkosten: 45 euro :wow: En dat is dus zo ongeveer overal hier in de omgeving, dus geen races hier voor mij. Heb van het weekend wel een parkrun gelopen met een vriendin wat super leuk was. :j

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:09

Leuk allemaal!

Hier gaat het lopen eindelijk weer goed. Sinds een tijdje merkte ik dat mijn enkel echt steeds beter gaat, had ineens geen last meer bij het afstijgen na het paardrijden bijvoorbeeld, en ook het lopen ging steeds beter dus vandaag durfde ik het aan om wat verder te gaan. Wilde eigenlijk ongeveer 20 minuutjes rennen maar voordat ik het door had was ik alweer een half uur onderweg, het ging zo lekker! Ondertussen was ik ook bijna thuis dus toen het laatste stukje nog gewandeld, en nu ben ik blij :D