Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:32

hahaha
terwijl ze de hulk niet eens kennen . Of is dat weer opnieuw uitgebracht ooit?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:05

De Marvelfilms en tekenfilms op nickelodeon, ketnet of cartoonnetwerk en zo. netflix zal ze ook wel hebben dus niet moeilijk dat de kinderen van nu de tekenfilms kent uit de 80'er en 90'er jaren.

Ik moest zaterdag wel lachen om een van de dochters van mijn DA. Die vroeg waarom mijn merrie in de opvoelbox stond. Toen ik zei dat ze moest geïnsemineerd worden was dat blijkbaar niet erg interessant. Was blijkbaar een te simpel klusje volgens haar. _O- Kinderen van DA zijn blijkbaar snel gewend aan bloed, drama etc. Merries insemineren is te normaal. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:13

Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 07-08-17 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:17

Dat monster in de Ikea :oo :oo Daar had ik denk ik wel wat van gezegd. En als ze mij tegen m'n hielen aan was geramd dan was de Ikea serieus te klein geweest. Rennen, vliegen, gillen etc, allemaal ontzettend irritant maar je komt NIET aan mij.

Kinderen restauranttraining geven.. soit. Dat hoort er inderdaad wel een beetje bij. Maar dan niet met een al moe kind wat daar geen zin in heeft. Beetje timen inderdaad. Wij waren vroeger zoet in een restaurant, bleven gewoon netjes stil zitten. Mijn achternichtjes en neefjes kegelen echter regelmatig de bediening omver. Bi-zar. Moesten wij echt niet proberen.

Mijn ouders zijn fantástische mensen, maar we zijn wel streng opgevoed. Als peuter in je woede-aanval niet mee naar huis willen? Best, dan blijf je maar achter. Mijn moeder is dus weggelopen terwijl ik gillend op de grond lag. Hoek om, daar blijven staan en kijken. Duurde tien seconden, toen was de lol er vanaf en ben ik mee gegaan naar huis. Doe je dat tegenwoordig echter, dan gaan mensen daar wat van vinden. Zich er mee bemoeien. Laat dat gewoon even :+ Zo heb ik het ook een paar keer geflikt om nadat mijn moeder vroeg 'moet je nog plassen?' 'Neehee' in m'n broek te zeiken voor we de straat uit gingen. Was een of andere kleuterpuberteit. Na de derde keer ben ik bij kop en kont gepakt en onder de koude douche gezet. Nóóit meer gedaan :') Maar dat schijnt tegenwoordig ook niet meer te mogen...

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:24

Hahaha Berdien, ik zou dezelfde opvoedingsstijl hebben als je ouders!
en willicht in de gevangenis geraken de dag van vandaag :Y)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:40

Je kan het als ouder tegenwoordig volgens mij inderdaad nooit goed doen. Ben je te streng, krijg je afkeurende blikken. Ben je te soft krijg je alsnog afkeurende blikken >;) .

Vrienden van mijn vriend voeden hun 2 dochters behoorlijk streng en met veel discipline op. Als ze hier komen pakken ze hun kleurstiften en kleurboek en je hoort ze gewoon het eerste uur niet (ik vergeet gewoon dat ze er zijn dan). Ze worden ook heel kort gehouden tijdens uitjes. Ze gehoorzamen heel braaf en zijn echt de meest voorbeeldige kinderen die ik ken, maar soms heb ik toch ook medelijden met ze :o .
Deze ouders vind ik dus weer doorgeslagen de andere kant op, dan denk ik "laat je kind ook eens lekker gaan". En zo zie je maar net als bij paardrijden, staan de beste stuurlui aan wal :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:44

Maar mogen ze thuis dan ook niet lekker spelen dan, gewoon in huis? En in de speeltuin? Of andere speelveldjes voor kinderen. Als ze dat ook niet mogen vind ik het inderdaad wel zielig.
Ik zie persoonlijk echt niet wat er sneu is aan gewoon het gemak houden bij andere of uitjes.
Oke we zijn het niet meer gewend tegenwoordig, dus het valt bijna op.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:00

Berdien: ik had niet voor mezelf ingestaan als ze tegen mij was aangereden met die kar. Denk dat ik dan nu op het politiebureau had gezeten _O-

Helemaal niet spelen zou ik ook wel sneu vinden. Mijn moeder was ook streng hoor als we ergens naartoe gingen of als er andere mensen bij waren die misschien last konden hebben van kinderen, maar ik mocht zeker wel gewoon lekker spelen thuis, in de speeltuin, op stal etc.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:05

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:20

Bruintje dat weet ik niet, ik zie ze niet vaak vanwege grote afstand.

Wellicht dat ze thuis gewoon losser gelaten worden hoor, ik zie alleen wat ik zie natuurlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:26

Je hebt er iig geen last van dan :+

Jeetje die in de IKEA... had mij ook niet tegen moeten komen... had ze + ouders de wind van voren gekregen... doe ff normaal!

Ik heb vroeger ook vaak zat in een drukke winkelstraat gestaan met gezicht op standje onweer. Of in het bos ergens. Omdat ik geen zin meer had om verder te gaan. Nou dan niet, doei! Mijn ouders gingen gewoon verder hoor. Ik was dan niet zo eentje die er direct achteraan ging hobbelen. Ze kwamen me gewoon uurtje later weer ophalen (dan ging ik wel mokkend mee). En echt niemand die ook maar bedacht om te vragen of ik mijn ouders kwijt was zo boos keek ik er dan bij :')

No way echter dat ik mijn zin kreeg op zulke momenten ... en op restaurant had ik me te gedragen. Rondrennen mocht ik buiten doen, binnen zat je gewoon op je stoel.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:31

MarcoBorsato schreef:
Nee we noemen dat boskippen, is geloof ik typisch Alkmaars. Houd op!

Mosterd na de maaltijd misschien maar Lieveli bij deze bijval! Boskippen is heul normaal, ook in West-Friesland.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:35

Het is volgens mij een trend aan het worden om je kind op de foto te zetten met een mega taart. Hebben jullie ook wel eens zoiets gezien? Kind wordt dan aangekleed met frutsels en roze rommel en moet dan in een taart gaan slaan ofzo. Ik snap serieus niet waarom dat leuk is. Cake smash noemen ze het geloof ik.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:39

Ja! Ja! Of zo'n enorme cupcake. Vréselijk vind ik het. Sowieso dat gesmeer met eten wat dan afgedaan wordt als 'schattig'. Leren eten en eten ontdekken kan ook zonder dat je de muur, de kat, omstanders én je zelf er mee insmeert.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:40

En hier ook de mode om moeder en kind verkleed als dezelfde idioot te fotograferen. Ik heb dat hier al vaker gezien.

Maar ik zie nu de whatsapp foto van mijn broodleverancier en ik begrijp werkelijkwaar niet hoe hij die foto met (vermoedelijk) trots als profielfoto kan hebben.
Moeder en dochter beide als konijn :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:42

carnaval?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:46

Wut... hahaha.
Ik zie wel eens van die tshirts, dat het hele gezin bijpassende shirts heeft. Vader: "the original", eerste zoon "the remix", eerste dochter "the cover", enz enz. Da's best leuk bedacht. Maar sowieso heb ik niks met volwassenen die kinderen als profielfoto hebben, idiote pakjes of niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:56

Een Madelief is voor zover mijn natuurkundige kennis reikt nog altijd een bloem en geen duifje zoals de ouders liefkozend zeggen :')

Maar goed. Ik vraag me spontaan af hoe de ouders gereageerd zouden hebben als je bij zo'n "hielaanrijding" jezelf spontaan ter aarde laat storten en gillen van de pijn. Uiteraard nep, maar weten zij veel :+
Vanzelfsprekend gil en tier je wijzend naar het kind "zij heeft m'n pees stukgereden met dat karretje van d'r" en gil je verder dat je een schadevergoeding eist.

Wedden dat Madelief plots niet meer zo schattig zou zijn en dat ze proberen te maken dat ze wegkomen met "zoiets zou Madeliefje écht niet doen hoor".

Al zou ik persoonlijk eerder voor het volledige magazijn durven brullen dat die rotduif moet oprotten voor ik ze in de stoverij draai :=

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:00

Berdien schreef:
Ja! Ja! Of zo'n enorme cupcake. Vréselijk vind ik het. Sowieso dat gesmeer met eten wat dan afgedaan wordt als 'schattig'. Leren eten en eten ontdekken kan ook zonder dat je de muur, de kat, omstanders én je zelf er mee insmeert.

Ja, cupcake. Ik kon er niet opkomen :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:20

Hier van de week in de Kruidvat voetballende kinderen in de winkel. Bal vloog door de winkel over de stellingen in de vakken. Kinderen daarop aangesproken en toen bleek moeders er 2 meter van vandaan te staan. Die ging er pas ook wat van zeggen nadat ik de kinderen had aangesproken.
Zie dat heel vaak, de kinderen mogen alles doen en pas als je er wat van zegt reageert moeders.

Ook een stel kinderen wat het nodig vond al gillend rond te rennen. Een oudere man maakte tegen zijn vrouw de opmerking dat het geen speeltuin hier is en moeders werd toch link toen ze dat hoorde.
Ze vond hem maar een bekrompen triest persoon die maar beter in het bejaardetehuis kon blijven als hij niet eens tegen kinderen kon.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:21

Varekaj schreef:
Een Madelief is voor zover mijn natuurkundige kennis reikt nog altijd een bloem en geen duifje zoals de ouders liefkozend zeggen :')

Maar goed. Ik vraag me spontaan af hoe de ouders gereageerd zouden hebben als je bij zo'n "hielaanrijding" jezelf spontaan ter aarde laat storten en gillen van de pijn. Uiteraard nep, maar weten zij veel :+
Vanzelfsprekend gil en tier je wijzend naar het kind "zij heeft m'n pees stukgereden met dat karretje van d'r" en gil je verder dat je een schadevergoeding eist.

Wedden dat Madelief plots niet meer zo schattig zou zijn en dat ze proberen te maken dat ze wegkomen met "zoiets zou Madeliefje écht niet doen hoor".

Al zou ik persoonlijk eerder voor het volledige magazijn durven brullen dat die rotduif moet oprotten voor ik ze in de stoverij draai :=

En dan er even bij verzinnen dat je topsporter bent. Gewoon, om ze extra te laten schrikken. :')

Hahaha, oh achteraf - toen ik onder de douche stond thuis, dan komen de beste ideeën he - had ik zoveel leuke dingen bedacht die ik had kunnen zeggen of doen. Maarja, achteraf he.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:25

Helaas is dat inderdaad vaak achteraf dat je de meest geniale dingen erbij kan verzinnen. En nog meer helaas vergeet je ze ook weer tegen de volgende keer dat je zoiets meemaakt -O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:26

Sad but true..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:28

Ach, ik haal er voldoening uit als mijn eeuwig boze blik een kind weer eens laat wegspurten haha.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:36

Of als je boos/afkeurend kijkt en ze heel kwaad terugkijken en dan gaan krijsen. Vind ik stiekem erg grappig. :') Ik voel me slecht..