[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 12:21

Iets te vroeg gejuicht. Het is veranderd in een bult ter grote van een erwt en vol met zooi :=
Gister voorzichtig open geprikt en er kwam een hele berg viezigheid en bloed uit. Schoongemaakt en verder laten schoon bloeden. Hopelijk gaat het nu beter en anders ga ik even langs de huisarts.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:03

Ik heb een vraag ivm mijn stretchers, misschien kan iemand mij daar antwoord op geven.

Ik start binnenkort een nieuwe job, en mag geen juwelen ed dragen (ivm medicijnen sector). Ik wist dit vantevoren, lig er ook niet echt wakker van.

Maar als ik mijn stretcher door de werkdag heen uit laat, zou ik hem er dan nog wel gewoon inkrijgen? Of is dat de moeite niet en kan ik beter gewoon laten krimpen? Of ik ze nu heb of niet, maakt me niet uit. Maar als ik ze gewoon na de werkdag terug in kan doen, is wel leuker natuurlijk :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:31

Pfoe de mijne zou ik niet zomaar weer in krijgen, maar ook afhankelijk van hoe lang je ze hebt denk ik? Mag je ook niet zo’n huidkleurige plug erin?

Edit: niet goed gelezen, medicijnen sector zal t zijn om hygiënische redenen? Labo werk toevallig? Dan is zo’n huidskleurige plug ook geen optie neem ik aan

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:41

Santigo_ schreef:
Pfoe de mijne zou ik niet zomaar weer in krijgen, maar ook afhankelijk van hoe lang je ze hebt denk ik? Mag je ook niet zo’n huidkleurige plug erin?

Edit: niet goed gelezen, medicijnen sector zal t zijn om hygiënische redenen? Labo werk toevallig? Dan is zo’n huidskleurige plug ook geen optie neem ik aan

Nee geen labo. Ik ga in het magazijn werken. Het gaat om het verlies van kleine onderdeeltjes op gebied van piercings, ze hebben al eens meegemaakt dat ze een klein piercingbolletje kwijt waren, en die kan dan terrecht komen tussen de medicijnen zeg maar... nu gaat het bij mij niet direct om een bolletje, maar wel de risico om iets kwijt te geraken wat in de producten kan komen. Huidskleurige plug zat ik ook aan te denken, maar vrees dat dat ook niet mag.

Edit: ik heb ze een 2 tal jaar nu ongeveer. En een klein jaartje ongeveer op deze dikte (6mm)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:04

Ahh op die fiets. Hmm ja plug is niet iets wat je snel kwijt raakt. Pleister er overheen ook geen optie? Zie ik wel vaker bij piercings, dat ze er gewon een pleister of tapeje overheen plakken.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:40

Santigo_ schreef:
Ahh op die fiets. Hmm ja plug is niet iets wat je snel kwijt raakt. Pleister er overheen ook geen optie? Zie ik wel vaker bij piercings, dat ze er gewon een pleister of tapeje overheen plakken.

De man van het interim zei zelfs ook niet afplakken :') ik zou een huidskleurige kunnen indoen, en zeggen van ‘oeps’ vergeten, dan weet ik meteen of het ‘opvalt’ of niet. Denk dat ik die dan ook wel makkelijker even in en uit kan doen tussen de pauzes misschien.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:11

Ik kan ze een dag/nacht echt uit en krijg mn sieraden gewoon terug. Gaat het stroef dan met wat jojoba olie evt

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:38

Ik heb mijn piercing gezet!
Ben er heel blij mee!
Afbeelding
(Niet zo duidelijke foto maar goed)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:59

Miss stomme vraag maar een staafje in het tweede "oorlel" gaatje wie heeft dat??

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:44

Vraagje! Sinds begin 2016 heb ik een tragus piercing, eerst een staafje gehad. Nu een ringetje. Maar nog steeds regelmatig ontstoken, er zit een bultje op de voorkant.. Ben er zo klaar mee inmiddels dat ik zo ver ben om hem er uit te halen als het niet stopt (maar eigenlijk wil ik het niet de piercing is veel te leuk :+). Schoongemaakt met zout, alcoholdoekjes, douchekop erop tijdens douchen etc etc.... Kunnen jullie mij nog helpen?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:49

Misschien toch terug een staafje erin? Ik heb n conch en wil daar supergraag een ringetje in, heb het nu twee maal geprobeerd maar begint telkens te etteren dan. Nu weer een staafje en nergens last van.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:55

Met een ringetje is het bij mij rustiger dan met een staafje ;( Misschien toch weer proberen...

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:58

Wat voor materiaal heeft je sieraad? Je zou eens een bioplast kunnen proberen bijvoorbeeld.

Verschil tussen een ringetje en staafje is heel persoonlijk, met een staafje blijven mijn piercings ook rustiger dan met een ringetje.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:39

doezel2 schreef:
Miss stomme vraag maar een staafje in het tweede "oorlel" gaatje wie heeft dat??

Ik heb ook staafjes in mijn oorlellen. Kan niet tegen van die goedkope oorbellen die je bijv. bij de hema haalt want dan is de boel binnen no time ontstoken. Goud en zilver is te duur dus dan maar chirurg. staal/titanium erin :)

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 08:41

MXLISSA schreef:
Vraagje! Sinds begin 2016 heb ik een tragus piercing, eerst een staafje gehad. Nu een ringetje. Maar nog steeds regelmatig ontstoken, er zit een bultje op de voorkant.. Ben er zo klaar mee inmiddels dat ik zo ver ben om hem er uit te halen als het niet stopt (maar eigenlijk wil ik het niet de piercing is veel te leuk :+). Schoongemaakt met zout, alcoholdoekjes, douchekop erop tijdens douchen etc etc.... Kunnen jullie mij nog helpen?

1x even goed schoonmaken en staafje erin en daarna vanaf blijven. Staafjes bewegen minder dan ringetjes dus daarmee kan het beter genezen. Ik heb hetzelfde met mijn tragus gehad. Was er uiteindelijk zo klaar mee dat ik er niks aan deed. Twee weken later was ie rustig en heb ik er nooit meer last van gehad :)

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:51

Dankje! Dan ga ik naar de piercer voor een staafje :o

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:58

Ik meld mij ook, ik zie hier prachtige piercings voorbijkomen. Wou al jaren een piercing maar durfde het nooit :Y)

Zit nu in Engeland en heb hier 2 weken geleden een helix laten zetten met wat vrienden. En nu heb ik de smaak te pakken :+ heb nu al plannen voor een tragus, conch en wil een dubbele helix :))

Afbeelding

Mijn oorbellen ontsteken wel de hele tijd, daarom heb ik die ook niet in op de foto.. de helix is titanium met teflon coating en heb er nog helemaal geen last van gehad, zou dit dan ook werken voor mijn oorbellen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:57

Dat verschilt echt per persoon. In mijn oorlellen kan ik alles stoppen, mijn helix is zelden over de zeik. Mijn Rook daarentegen...
Het is dus kijken wat wel en niet bij je kan. :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:40

Ik kan in mijn oorlellen voor een dagje een goedkope oorbel verdragen, maar dan moet 'm er 's avonds toch echt wel uit. Tegenwoordig koop ik zilver (plated) oorringen of steek ik er idd piercingmateriaal in, een ringetje of staafje van 1.2 dik.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 17:16

Wij mogen sinds kort weer oorbellen dragen op werk maar alleen knopjes. En merk echt nu ik ze een week lang nonstop in heb dat mijn ene gaatje ook weer gaat protesteren. Terwijl ik al 30 jaar gaatjes heb := . Als kind ook vaak ontstoken gaatjes uiteindelijk 10jaar lang niks gedragen en kon ze zo weer door prikken. en dat ging prima met alleen overdag en niet elke dag nergens last van. Dus ga ze nu ook maar weer snachts uit doen kijken of dat beter gaat.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:04

Roosje01 schreef:
Wij mogen sinds kort weer oorbellen dragen op werk maar alleen knopjes. En merk echt nu ik ze een week lang nonstop in heb dat mijn ene gaatje ook weer gaat protesteren. Terwijl ik al 30 jaar gaatjes heb := . Als kind ook vaak ontstoken gaatjes uiteindelijk 10jaar lang niks gedragen en kon ze zo weer door prikken. en dat ging prima met alleen overdag en niet elke dag nergens last van. Dus ga ze nu ook maar weer snachts uit doen kijken of dat beter gaat.

Hier ook drama :n na 2 dagen beginnen ze te etteren en vervelend te doen, zodra dit over is begint het na een maand weer _-:(

Zal wel eens proberen om titanium erin te stoppen, mn helix gat namelijk echt perfect :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 20:50

Hmm dat is misschien idd een optie mijn helix heeft daar ook geen last van

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:20

Ik kom even heel aso binnenvallen met een vraag Y;(

Ik heb sinds 5 weken een 2e gaatje in mijn oren, maar sinds vanmorgen is er 1 aan het vervelen :\ Er zit een beetje bloed en helder vocht bij en ik voel mijn oor wat gloeien. Ik zou eigenlijk niet weten waar het aan kan liggen, heb dit weekend wel voor het eerst weer 'hangende' oorbellen in gehad (ringetjes met een hangertje van TiSento) ipv knopjes in mijn eerste gaatje, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt? Ik heb het vanmorgen na het douchen ontsmet met Sterilon, maar is er nog iets anders wat ik kan doen?

Een vriendin zei dat mijn zweerknopjes waarschijnlijk niet helemaal schoon meer zijn omdat ik ze gewoon te lang in heb, en dat ik ze moet vervangen door wat anders. Ik heb wel zilveren knopjes klaar liggen, maar het voelt een beetje tegenstrijdig om er juist nu aan te gaan lopen prutsen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:25

Zitten je knopjes die je nu in hebt nog wel los genoeg? Soms gaat de boel wat opzwellen en als die knopjes te weinig ruimte laten kan het zeker flink irriteren.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:38

Yes zeker voldoende ruimte nog, zelfs nu m'n oorlel dus wat dikker is.