Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizard

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:55

Faringo,gefeliciteerd.
Ik ben voor de middag naar vrienden gewandeld,maar het word al erg warm.
Mij te warm.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:09

Faringo, gefeliciteerd!
Goof, sterkte!
Oh gaucho, weer van die mooie foto’s :)

Ik doe momenteel niet meer dan m’n 10.000 stappen per dag. Gisteren ben ik om 6.15u al gaan wandelen, vandaag had ik staldienst. Dat leverde 7.300 stappen op, dus vanavond (laat) nog een klein blokje in de buurt. Morgen ook zoiets, zondag denk ik nog maar niet over na.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:12

lizard schreef:
Pien. Kat.
jeetje het is hier echt te heet. Sorry Goof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:44

Goof, sterkte, dat zijn nare dingen. Mooie foto, die met het zonnetje door de bomen.

Ik wilde net mijn gebruikelijke lunchwandelingetje van een half uur doen, maar ben weer naar binnen gevlucht. Het is echt niet lekker zeg, ik heb ook gewoon geen zin in het weekend eigenlijk, ga liever werken := .

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:13

Getver, heel verhaal getypt is het foetsie....en het is al m'n hobby op m'n mobiel |o

Sterkte Goof met het verlies van je kat.

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Geen taart onderweg dus straks een lekker toetje voor mij :D

Om 8 uur op pad. Eerst deel van de ochtend was de temperatuur nog prima, de laatste 1,5 was errug warm, maar dat wisten we van te voren. Gelukkig veel schaduw dat scheelde. Onderweg bij een toetjesbankje nog een lekker yoghurtje gegeten. Leuk initiatief van een bewoner. Morgen besloten om rond 7.15 op pad te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:25

Faringo. Van harte gefeliciteerd. Wat een mooie plaatjes weer <3

En Goof sterkte met het verlies van je kat |( dat blijft altijd heel verdrietig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:50

Wat wordt er veel gewandeld! Prachtige foto's allemaal <3
Gefeliciteerd Faringo! Y)(^)
En sterkte Goof :knuffel:

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:24

Sterkte Goof :knuffel:

Faringo gefeliciteerd en weer mooie foto's.

Sws mooie foto's weer voorbij zien komen <3

Gaat het wandelen je al wat makkelijker af Lizard?

Befunny,die link die je in een bericht had gezet van de Meindl schoenen,voor die (belachelijke) prijs kan ik de schoenen in NL kopen,heb ik m'n vliegticket er ook nog bij.
Volgende x maar weer :D

Wij zijn vanochtend afgereisd naar Skjåk en vanmiddag laat nog gewandeld op een berg.Lekker met de auto erheen, anders had ik mijn man niet meegekregen :D We zaten op 1049m.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:41

Noordje.
Ik kan nu 1,2 km. lopen zonder krukken. :)
Da's nog niet zo ver als ik zou willen.

De fisio heeft laatst gemeten dat ik mijn knie 30 graden kan buigen,dat is nog niet erg ver.
En ook nog veel te weinig om zelf weer in de auto te rijden.
Dus mijn wereldje is wat klein. :)
En daarom ben ik blij met jullie foto's en verhalen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:50

Dat is inderdaad niet ver. Hopelijk wordt het gauw stukken beter Lizard.

Mooie foto's Noordje. Dat beeld lijkt op een dolfijn, maar ook totaal niet. Wat moet het voorstellen?

Faringo mooie foto's en leuk de toetjesbank . Pak je dan een toetje uit dekoelbox en betaal je dat dan?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:57

Wat een leuk topic! Mag ik mij melden? Wij wandelen eigenlijk alleen bij mooi weer. We zijn begonnen in 2017 met wandelen op de Veluwe om kilometers te maken voor onze vakantie in Australië en het inlopen van onze nieuwe schoenen, het puzzelen met de rugzakken en bepakking. Allemachtig wat was dat soms ellendig.
In de zomer van 2017 was onze eerste wandel vakantie daar.
Na 4 vluchten landen we na 28 uur op Alice springs. De eerste dag hebben we twee kilometer door de omgeving gewandeld. Aanpassen aan het weer, de jet lag en de vermoeidheid door de vluchten. In het reptile center kregen we uitleg over de slangen, spinnen en de andere beesten die we tegen zouden komen in onze back to basic tocht. Na een kort nachtje werden we om 4.30 opgehaald bij het hotel om per bus naar het center van het center te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste dag hebben we 5 kilometer afgelegd in 2,5 uur tijd, met een lunch pauze. Het viel mij vreselijk tegen. De paden bestonden voornamelijk uit een soort gravel/losse steentjes. Je bent constant aan het zoeken wat je je voeten neer moet zetten. Nog een ding die we thuis niet hadden geoefend was het feit dat onze tocht
Bij 35 graden was op licht hellend terrein.

Ik weet nog heel goed dat ik na de eerste dag zo enorm baalde van mezelf. Ik dacht me zelf goed voorbereid te hebben. 2 a 3 keer in de week 7,5 kilometer door de bossen wandelen met volle bepakking. Dan nog 2 a 3 keer per week 5 km in de sportschool op de band wandelen op de helling. Ik had geen voeten en enkels meer over na de eerst 5 kilometer en we moesten nog 4! Weken. En dit was de meest gunstige tocht de rest was 7 tot 10 kilometer. Hoe dan?
Toen ik in mijn slaapzak bij het kampvuur ging liggen met de enorme sterrenhemel boven mij was ik op slag mijn zere lijf vergeten...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:59

Noordje prachtige foto’s wauw!

Lizard balen zeg dat je op krukken loopt. 1,2 km op krukken is echt zwaar hoor!
Faringo wat leuk die toetjesbank waar was dit?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:12

Nimber,welkom.
En,nee.
1.2km. Is zonder krukken. :)
Met loop ik verder.

En mooie foto's weer van iedereen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:46

Welkom. Ik heb ook veel gewandeld in omgeving Alice Springs, Uluru, Kings Canyon etc. Aantal keer geweest, prachtig. Zeker Kings Canyon en the Olga's was echt schitterend lopen. En de Uluru base walk ook.

Noordje, wow, blijft mooi he jouw omgeving. Je zou er maar wonen joh.

Faringo, wat een leuk initiatief zo'n bankje!

Lizard, wat balen dat je herstel niet verloopt zoals gehoopt. Is de verwachting wel dat je stfaks je knie weer volledig kan buigeb en belasten?

Dank voor jullie sterkte berichtjes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:58

Nimber welkom. Mooie foto's van Australië.
Lizard dat had ik ook niet door zonder krukken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:19

noordje schreef:
Sterkte Goof :knuffel:

Faringo gefeliciteerd en weer mooie foto's.

Sws mooie foto's weer voorbij zien komen <3

Gaat het wandelen je al wat makkelijker af Lizard?

Befunny,die link die je in een bericht had gezet van de Meindl schoenen,voor die (belachelijke) prijs kan ik de schoenen in NL kopen,heb ik m'n vliegticket er ook nog bij.
Volgende x maar weer :D

Wij zijn vanochtend afgereisd naar Skjåk en vanmiddag laat nog gewandeld op een berg.Lekker met de auto erheen, anders had ik mijn man niet meegekregen :D We zaten op 1049m.
[ [url=m/gda8Mp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oIS8Br.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ENSFGe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cYjvSR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CcX87k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooo ik had niet naar de prijs gekeken. Had dan een calculator moeten gebruiken want weet dat niet uit mijn hoofd.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:47

Goof.
De chirurg zei al dat het herstel heel lang ging duren.
En het was mogelijk dat ik nooit meer de volledige spierkracht terug kreeg.
Ik hoor natuurlijk bij de 1% zeldzame breuken, dus op internet is ook niet veel te vinden. :)
Maar ik ga er van uit dat het over een poos beter gaat,het buigen beter gaat,en ik weer kan autorijden,en weer iets verder wandelen,

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:53

Dat hoop ik zo Lizard, dat het weer herstelt want je bent nog veel te jong om zo weinig te kunnen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:33

Dank je wel.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:18

Je geduld wordt op de proef gesteld Lizard, echt balen hoe het heeft uit gepakt. Hopelijk ga je met wat grotere stappen vooruit, zodat je je geliefde hobby's weer kunt uitvoeren.

Sterkte Goof :knuffel: !

Met deze warmte ga ik om 7u het bos in met de hond. Heerlijk, nog lekker koel terwijl je de warmte van de zon eraan voelt komen.

Afbeelding

Of juist laat in de avond.
Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:39

Goof schreef:
Van harte Y)(^)

Ik heb afgelopen week niet meer gewandeld. Had last van mijn lijf, geen zin, badkamer werd nog verbouwd en ik heb lopen dokteren met de kat die uiteindelijk gisteren ingeslapen is ;(

Vanmorgen wel naar het bos geweest. Vrij vroeg en het was prima te doen onder de bomen. Kleiner rondje dan normaal want ik wilde de hond niet oververmoeid of verhit mee naar huis nemen.

[ [url=m/JjkTAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, wat sneu. Sterkte!

Hilary schreef:
Faringo, gefeliciteerd!
Goof, sterkte!
Oh gaucho, weer van die mooie foto’s :)

Ik doe momenteel niet meer dan m’n 10.000 stappen per dag. Gisteren ben ik om 6.15u al gaan wandelen, vandaag had ik staldienst. Dat leverde 7.300 stappen op, dus vanavond (laat) nog een klein blokje in de buurt. Morgen ook zoiets, zondag denk ik nog maar niet over na.

Fanatiek elke dag zoveel stappen zetten!
Ik kom daar denk ik lang niet aan. Haha. Ga je ook echt altijd voor de 10.000 stappen of maakt het niet als je dit niet haalt op een dag?

lizard schreef:
Noordje.
Ik kan nu 1,2 km. lopen zonder krukken. :)
Da's nog niet zo ver als ik zou willen.

De fisio heeft laatst gemeten dat ik mijn knie 30 graden kan buigen,dat is nog niet erg ver.
En ook nog veel te weinig om zelf weer in de auto te rijden.
Dus mijn wereldje is wat klein. :)
En daarom ben ik blij met jullie foto's en verhalen.

Wat fijn dat je alweer wat kunt lopen. Hopelijk komt het uiteindelijk weer allemaal goed met je knie, zodat je het topic weer kunt vullen met mooie verhalen en locaties. :D

Grit schreef:
Je geduld wordt op de proef gesteld Lizard, echt balen hoe het heeft uit gepakt. Hopelijk ga je met wat grotere stappen vooruit, zodat je je geliefde hobby's weer kunt uitvoeren.

Sterkte Goof :knuffel: !

Met deze warmte ga ik om 7u het bos in met de hond. Heerlijk, nog lekker koel terwijl je de warmte van de zon eraan voelt komen.

[ [url=m/e3t7qp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Of juist laat in de avond.
[ [url=m/SdkseB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ongelofelijk wat een warmte zo vroeg al hé?

Ik ben vanochtend ook vroeg gaan wandelen. Om 9 uur een wandeling door het park met een collega gemaakt. Dik 7 km gelopen in anderhalf uur. Heerlijk!

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:42

Sdaphnes, sinds de eerste dag van de ‘lockdown’ doen we dagelijks die 10.000 stappen. Ben de tel even kwijt waar we nu op zitten, maar we gaan richting 150 dagen.
Vanmorgen heb ik op stal zo’n 6.200 stappen gelopen, dus ergens vandaag moet ik nog 4.000 stappen. Dat zal wel om 21u worden ofzo, pffft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:43

Mooi park Daphne!

Succes met de stappen Hilary.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:56

Poe, voor mij wordt het nu ook 's ochtends of 's avonds wandelen. Vandaag naar de Hunsruck gereden en het is hier 36 graden. Zit even op het terras van mijn vakantiehuisje bij te komen, wat een warmte. Mis de koelte van de Oostenrijkse bergen. Gisteren nog wel een mooie tocht gemaakt, inclusief beklimming van de Madrisella.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond als het afgekoeld is wandel ik wellicht nog wel een rondje, en ik denk dat ik morgen om 6 uur een wandeling van 10 km over de geierlay hangbrug ga maken. Had ook een mooie wandeling van een uurtje of vier rondom Burg Eltz gepland, maar dat wordt me te warm denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:58

Gaucho mooi hoor. 36 graden is te warm on te wandelen. Schaduw en veel drinken is beter }>