Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 09:53

Nee dit doe ik niet bewust, ik kom er niet zo aan toe als ik weg ben.
Ik neem denk ik een glas melk bij m'n ontbijt, want dat kan nu nog.

Mijn fietsen is gewoon fietsen.
Ik doe ook aan mountainbiken, maar dat is minimaal 30 km per keer.

Helaas van de huisarts te horen gekregen dat ik een overbelaste pees heb in m'n knie.. Sporten moet ik weinig tot niet doen en er komt tape omheen. Domper! :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:54

Oh dat meen je niet, dat is vreselijk balen zeg! :(:) Enige idee hoe lang je niet mag sporten?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:01

Jolien87 schreef:
Oh dat meen je niet, dat is vreselijk balen zeg! :(:) Enige idee hoe lang je niet mag sporten?

Ja echt een flinke domper!
Tot het over is.. Ik heb geen idee hoelang dat zal zijn, maar ik loop er al 3 jaar mee :(

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:07

Dankjulliewel! :D
Heb er nu geen havermout ingedaan omdat ik ze in de vriezer doe (is een experiment :') ) en ik weet niet zo goed wat die havermout dan gaat doen haha.

Jeetje Jolien, dat is balen! Misschien kan je wel wat dingen doen waar je je knie nauwelijks mee belast?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:10

Jolien heeft geen last van d'r knie, dat was ik :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:15

Sharon, wat balen van je knie. Hier ook altijd veel last van mijn knie. De laatste paar jaren gaat het gelukkig redelijk goed, maar het blijft oppassen. Wat mij erg helpt is zorgen dat de spieren rondom mijn knie sterk genoeg zijn om de rest op te kunnen vangen en op hun plek te laten. Maar met een overbelaste pees kan je daar natuurlijk ook niet mee bezig.

Jolien, ik houd er wel rekening mee. Dat scheelt dat je het van te voren weet :+ .

Ik reageer niet altijd even veel en op iedereen, maar lees wel de hele tijd alles mee. Kan zelf niet over veel dingen wat nuttigs zeggen, maar haal er voor mezelf wel nieuwe informatie uit die ik kan gebruiken. En zowaar zelfs mijn moeder die zei dat het goed was dat ik wil afvallen. Niet helemaal in lekkere woorden, maar het is al heel wat.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:18

_sharonnn schreef:
Jolien heeft geen last van d'r knie, dat was ik :=

Oeps :') Te snel gelezen haha.
Maar sterkte er mee in ieder geval!

Ik ben een sportschema voor mezelf aan het maken :)) Nu nog er aan houden haha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:20

linoleum schreef:
Sharon, wat balen van je knie. Hier ook altijd veel last van mijn knie. De laatste paar jaren gaat het gelukkig redelijk goed, maar het blijft oppassen. Wat mij erg helpt is zorgen dat de spieren rondom mijn knie sterk genoeg zijn om de rest op te kunnen vangen en op hun plek te laten. Maar met een overbelaste pees kan je daar natuurlijk ook niet mee bezig.

Jolien, ik houd er wel rekening mee. Dat scheelt dat je het van te voren weet :+ .

Ik reageer niet altijd even veel en op iedereen, maar lees wel de hele tijd alles mee. Kan zelf niet over veel dingen wat nuttigs zeggen, maar haal er voor mezelf wel nieuwe informatie uit die ik kan gebruiken. En zowaar zelfs mijn moeder die zei dat het goed was dat ik wil afvallen. Niet helemaal in lekkere woorden, maar het is al heel wat.

Goed formuleren wat mensen nou eigenlijk precies willen zeggen is soms lastig haha..
Maar fijn dat ze het zei ook al kwam het er misschien wat naar uit..

Dan ben je goed op weg +:)+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:21

Geeft niet!

Ja dat is het plan na herstel ook, maar dat moet ik eerst maar afwachten :(
Hè ik baal er echt ontzettend van!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:27

Mag ik mij hier ook melden? :) Ik ben begonnen op 87,7 kg, weeg op dit moment 75,0. Mijn doel is 67,5 kg, dan zit ik op mijn ideale BMI. Ik sport 3 à 4 keer per week in de sportschool, daarnaast rij ik in de weekenden paard en doe aan wielrennen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:28

Netjes hoor!
Ga zo door en succes :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:33

Hier blijf ik helaas nog steeds hangen , het gaat gewoon niet meer ik denk dat 10 jaar lang verschillende dieeten gedaan te hebben mijn lichaam zegt enough is enough ! Ben dus bij de huisarts geweest en die heeft gelijk een verwijzing voor me geschreven voor een obesitas kliniek, het is dus eventjes wachten of ik aangenomen word of niet en hopelijk kunnen hun me dan verder helpen. Ik heb alle dieetistes in de buurt hier al versleten , heb zoveel dieeten gedaan volgens mij alles ( op twee of drie na die niet mogen vanwegen mijn nieren) al gedaan. Zelf ook een tijd meer geprobeerd te eten ( dachten dat k te weinig at) Minder geprobeerd te eten, koolhydraad arm proberen te eten.. nope mij lichaam heeft genoeg gehad. Dus pas please op dat jullie niet doorslaan meiden, BMI is niet alles , zolang je geen extreem over gewicht heb is BMI maar een richtlijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:35

RusselNuwell schreef:
Mag ik mij hier ook melden? :) Ik ben begonnen op 87,7 kg, weeg op dit moment 75,0. Mijn doel is 67,5 kg, dan zit ik op mijn ideale BMI. Ik sport 3 à 4 keer per week in de sportschool, daarnaast rij ik in de weekenden paard en doe aan wielrennen.

Welkom! Onze getallen lijken op elkaar :D
Ik ben ook begonnen op 88 en zit nu nu 72.8 :) hoelang ben je al bezig?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:38

Samiyah schreef:
RusselNuwell schreef:

Welkom! Onze getallen lijken op elkaar :D
Ik ben ook begonnen op 88 en zit nu nu 72.8 :) hoelang ben je al bezig?

Knap hoor van beide! :)
Wat doen jullie precies?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:39

ittheclown schreef:
Hier blijf ik helaas nog steeds hangen , het gaat gewoon niet meer ik denk dat 10 jaar lang verschillende dieeten gedaan te hebben mijn lichaam zegt enough is enough ! Ben dus bij de huisarts geweest en die heeft gelijk een verwijzing voor me geschreven voor een obesitas kliniek, het is dus eventjes wachten of ik aangenomen word of niet en hopelijk kunnen hun me dan verder helpen. Ik heb alle dieetistes in de buurt hier al versleten , heb zoveel dieeten gedaan volgens mij alles ( op twee of drie na die niet mogen vanwegen mijn nieren) al gedaan. Zelf ook een tijd meer geprobeerd te eten ( dachten dat k te weinig at) Minder geprobeerd te eten, koolhydraad arm proberen te eten.. nope mij lichaam heeft genoeg gehad. Dus pas please op dat jullie niet doorslaan meiden, BMI is niet alles , zolang je geen extreem over gewicht heb is BMI maar een richtlijn.

Jeetje dat is balen zeg dat niks meer helpt. Hoeveel kilo wil je nog kwijt?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:42

@_KellyAV: dankje! Ik doe zo'n 4x per week aan zwemmen, heb een abonnement en een zwembad heel dichtbij. :) Verder ga ik regelmatig een uurtje wandelen. Maar de grootste verandering is m'n voeding. Weeg alles af en maak gezondere keuzes. Vul ook elke dag alles in op mfp.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:47

Samiyah, naar mijn idee eigenlijk te kort voor de vordering die ik heb gemaakt. :o Mijn eerste weging in de sportschool was 6 maart. Hoelang ben jij bezig, en wat is je streven? :)
Wat naar Itthecloud! BMI is zeker maar een richtlijn, mijn richtlijn is voor mij wat ik in de spiegel zie. Ik hou me ook niet strak aan de 67 kg, want als ik voor die tijd mezelf te dun vind worden, dan ga ik ook niet verder met afvallen.
KellyAV, dankje! Ik doe 3 keer fullbody krachttraining en cardio, en als ik een keer extra ga dan doe ik meestal cardio+buikspieren. Maar inderdaad wat Samiyah zegt, de grootste aanpassing is mijn voeding. Ik houd niet alles bij, maar ik eet wel 'gezond'. In plaats van een pak koekjes, pak ik een stuk fruit tussendoor of een pakje crackers. Ik sport ongeveer sinds januari, maar tussen de periode januari-maart nagenoeg niet afgevallen, gewoon omdat mijn voeding te ongezond was.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:49

Wat goed zeg! Ik zei net al tegen iemand; ik moet eigenlijk gewoon verslaafd worden aan sporten (niet door slaan natuurlijk) maar dat zou echt goed voor mij zijn haha. Ik ga nu proberen routine er in te krijgen en heb iemand om samen mee te gaan hardlopen. Zwemmen vind ik ook wel leuk, maar ik wil niet alleen haha.
Verder heb ik laatst een hoepel gekocht, maar ik was bont en blauw van dat ding. Het is nu weg dus ik ga er gewoon weer mee beginnen.
Mfp gebruik ik ook :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:05

RusselNuwell schreef:
Samiyah, naar mijn idee eigenlijk te kort voor de vordering die ik heb gemaakt. :o Mijn eerste weging in de sportschool was 6 maart. Hoelang ben jij bezig, en wat is je streven? :)
Wat naar Itthecloud! BMI is zeker maar een richtlijn, mijn richtlijn is voor mij wat ik in de spiegel zie. Ik hou me ook niet strak aan de 67 kg, want als ik voor die tijd mezelf te dun vind worden, dan ga ik ook niet verder met afvallen.
KellyAV, dankje! Ik doe 3 keer fullbody krachttraining en cardio, en als ik een keer extra ga dan doe ik meestal cardio+buikspieren. Maar inderdaad wat Samiyah zegt, de grootste aanpassing is mijn voeding. Ik houd niet alles bij, maar ik eet wel 'gezond'. In plaats van een pak koekjes, pak ik een stuk fruit tussendoor of een pakje crackers. Ik sport ongeveer sinds januari, maar tussen de periode januari-maart nagenoeg niet afgevallen, gewoon omdat mijn voeding te ongezond was.

Dat is best snel inderdaad, wel super goed van je! +:)+ Ik ben half februari begonnen, ben nu dus 14 weken bezig waarbij ik gemiddeld 1kg. per week afviel. (alleen de eerste week iets meer) Sommige vinden dat ook snel, maar ik had toch wel aardig wat overgewicht waardoor het ook sneller gaat. :) Ik begon met een BMI van 31 en mijn volgende streven is een BMI van 24, daarvoor moet ik 69 kilo wegen. Ik ben er al bijna dus, mijn BMI is nu al in de 25. (en ja, ik weet dat je je niet blind moet staren op BMI en nummertjes, maar voor mij is het een goede richtlijn)

Als ik dat doel gehaald heb zie ik wel verder, heel veel meer wil ik ook niet afvallen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:10

Wat goed! Bij mij ging er eerst ongeveer 1,5 kg per week af, nu een paar weken onwijs slecht gegeten (stomstomstom...), daardoor een poosje slecht gegeten. Mijn BMI is nu ongeveer 24,5

KellyAV, ik denk dat als je eenmaal in die routine zit, er vanzelf een soort verslaving komt. Ik zag eerst best wel tegen de sportschool op (met name omdat bijna iedereen bij ons in de sportschool afgetraind is in mijn ogen :') ), maar nu baal ik zelfs als de sportschool met de feestdagen een dagje dicht zit. De tijd kan me niet snel genoeg gaan tot ik weer mag trainen :=

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:20

Haha ja precies, ik hoop daar ook een beetje op! Vind het altijd zo lekker, maar om te beginnen....
Ik moet weer even in het ritme komen van gezond eten etc. wat een poosje terug deed. ( vond het niet snel genoeg gaan, en ik bleef hangen dus toen even aan de shakes gegaan. Maar daar dus mee gestopt omdat dat voor mij écht niet vol te houden is.)

Ik probeer nu zo min mogelijk brood te eten (brood zet erg aan bij mij), en in de ochtenden een smoothie of yoghurt met zelfgemaakte cruesli. Tussendoor een cracker met mager beleg. Tijdens de lunch dan wel 2 speltbroodjes (anders word ik gek als ik helemaal geen brood eet :') ) tussendoor fruit en in de avond wat de pot schaft. En ik ga mn moeder vragen of ze zo min mogelijk uit pakjes wil gaan koken, omdat ik wil gaan minderen in suikers. Jep, ik ben verslaafd aan suiker. Wil het niet helemaal uitscheiden omdat je imo wel suiker nodig hebt, ik heb het met name over koekjes, snoepjes, drinken etc.
En dus lekker sporten, moet goedkomen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:21

Wat zijn jullie goed bezig :j

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:22

Ja denk ok wel sat sporen helpt( gister uur gefietst,

Maar denk tot dat mijn ma genezen is. Mijn hoofd niet helemaal leeg zal zijn

Dankje voor de reacties

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:18

Goed bezig meiden! :)

Sharon, wat balen van je knie zeg :(:) Ik duim voor je dat het snel beter gaat!
Ik mag ook nog steeds niet sporten, alleen fietsen en zwemmen. Gister dus in 3 kwartier zo'n 30 kilometer gefietst in de sportschool (spinfiets). Schiet opeens m'n voet van de trapper en m'n enkel tegen de zijkant van de fiets - au :+
Het is nog steeds erg dik (was het daarvoor ook al) en ik kan nog geen normale squat oid doen. Baal er echt nog steeds van, kan bovenlichaam redelijk doen maar benen echt niet en dat doe ik het liefst. Mehhhh.

Eten gaat wel redelijk! Afgezien van de weekenden, daar zullen we het maar niet over hebben :+

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:41

Hallo
Nu ik weer aan de bovengrens van gezond gewicht zit BMI haak ik graag weer even aan. Is dit topic in de plaats gekomen van het centraal topic afvallen? Ik kon het niet meer vinden.
Momenteel 88 kg met 1.88 m. Ik vind mezelf niet te dik maar zat lekkerder in mijn vel met in ieder geval 5 kg minder. Ook vind ik het voor mij paard niet meer oké als ik boven de 85 kg weeg. Ik zal mij voorlopig even inlezen/ meelezen.
Vanavond begin ik aan een 6 weeks ruiterfit programma. Dus dat wordt oefeningen doen in een ruimte met alleen spiegels. Dat motiveert hopelijk genoeg haha