Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:08

Goed bezig meiden!
Hopelijk is iedereen weer snel opgeknapt!

Gianti je heb ook super veel spieren zullen hun met breed associëren

Hier mega baal momentjes ben zo vreselijk slecht aan het eten
Werk zo onwijs veel en normaal eten zit er dan gewoon niet in vanmorgen me wekker vroeger gezet om iig voor het werk te gaan hardlopen
En elke avond zeg ik tegen me zelf ik ga niet meer extra snacken dingen snel in de keuken op eten tussendoor maar pffff de verleiding is te groot

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:35

vandaag toch maar een rustdagje genomen na gisteren zo gemarteld te zijn.

RN: Als ik in je profiel kijk lijkt het op die foto's dat je geen morbide obesitas hebt. Of ben je zoveel aangekomen?

Hahaha gianti, breed ben je niet maar wel gespierd en dat is wat je ziet!
Danique zo opzich is je schema niet verkeerd maar 2 minuten lopen moet je wel vol kunnen houden, houd je tempo anders eens wat lager. Begin op zo'n 8 km per uur. Vergis je ook niet dat als je 1 minuut loopt 1 minuut rent je in die ene minuut veel harder loopt dan als je 30 minuten loopt. Touwtje springen is een goede, maar dan wel genoeg rpm :) Zwemmen is ook een goede conditie opbouwer.

Cardio is echt een verschrikking, vooral binnen. Ik moet als opwarming 15 min lopen met 3% helling, doe ik normaal met 2 vingers in mijn neus, maar in de sportschool vind ik het echt zo saai dat ik mij er ook niet toe kan zetten.

Emita, ik had de muffins gemaakt, alleen het recept klopt niet helemaal in verhoudingen. Of ik had grotere bananen/eieren :Y) Zijn overigens wel erg lekker.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:41

Gianti schreef:
Haha thanks ladiws.. Vind mezelf wel gespierd, maar niet breed in verhouding...

Helaas hebben weinig instructeurs echt verstand Russell

Ja ik denk dus dat het probleem is dat mijn holle rug als rechte rug gezien werd. Want ik zie juist heel vaak dat mensen een bolle rug zetten. Toen ik het probleem vorige week voor had gelegd aan de trainer die toen aanwezig was, zei hij ook dat het meest voorkomende probleem een te bolle rug was. Maar dat ik het even de volgende keer aan hem of een andere trainer moest vragen, omdat hij mijn squats niet gezien had.
Dressagelady, inderdaad mijn hele core. Maar met name de buik, omdat mijn heupen blijkbaar te ver naar voren (of was het achteren? := ) staan, waardoor mijn buikspieren onderontwikkeld zouden zijn.

Lucifertje, ik heb geen morbide obesitas. Ik doelde er meer op dat ik wel het eetpatroon had van iemand met morbide obesitas. :+ Letterlijk meerdere pakken koekjes per dag en dergelijke. Op mijn zwaarste moment had ik 11kg overgewicht.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:10

Maris89 schreef:
RusselNuwell schreef:
Ik heb echt geen diehard krachtpatsersschema hoor :+ Al ben ik daar wel van plan naar over te schakelen als ik straks op streefgewicht ben, om mijn spiermassa omhoog te krijgen. Ben stiekem best jaloers als ik de kerels zie bankdrukken met grote stang, of als ik ze deadlifts zie doen. Ik doe nu nog drie keer weeks fullbody, maar als ik op streefgewicht zit, dan wil ik echt doelgericht gaan trainen, dus netjes een opgedeeld schema. Maar ik wil hem best doorsturen hoor, stuur maar een pb'tje :)

Mag ik vragen wat jouw eetschema is? Ik doe ook 3x per week full body schema (nu even niet ivm ziek zijn) maar ik vind het afvallen ontzettend slecht gaan. In 6 weken tijd maar 0,5 kg afgevallen. :( .

Daarbij doe ik het ook zelf want ik houd in het weekend wel van een feestje en aankomende weken echt heel veel gepland (dit weekend 2 dagen Intents, volgende week groots met een zachte G, week daarna heel weekend DefQon *zoekt aapjes smiley met handen voor ogen). Daarom probeer ik doordeweeks wel super streng te zijn en er heel goed op te letten.

Ben wel benieuwd wat jij eet :)
Ik heb nu een schema laten maken en ben al vlot afgevallen :) bijna op mijn streefgewicht.

Vandaag gemeten en 2 kilo aangekomen in spieren en 2% afgevallen in vet. :)
Ik train 3/4 dagen per week en rijd meestal zo'n 4x per week paard :)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 07:49

Ik heb gisteren geen meting gehad. Ik durfde niet -O- heb een vrij slechte week gehad. Veel stress door de scriptie, weinig eten door de stress en dan als kers op de taart ook nog eens ongesteld. En ook nog een last van mijn onderrug (blijvende blessure). Het laatste wat ik er nu bij kan hebben is een negatieve meting :(

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:54

lucifertje schreef:
vandaag toch maar een rustdagje genomen na gisteren zo gemarteld te zijn.

RN: Als ik in je profiel kijk lijkt het op die foto's dat je geen morbide obesitas hebt. Of ben je zoveel aangekomen?

Hahaha gianti, breed ben je niet maar wel gespierd en dat is wat je ziet!
Danique zo opzich is je schema niet verkeerd maar 2 minuten lopen moet je wel vol kunnen houden, houd je tempo anders eens wat lager. Begin op zo'n 8 km per uur. Vergis je ook niet dat als je 1 minuut loopt 1 minuut rent je in die ene minuut veel harder loopt dan als je 30 minuten loopt. Touwtje springen is een goede, maar dan wel genoeg rpm :) Zwemmen is ook een goede conditie opbouwer.

Cardio is echt een verschrikking, vooral binnen. Ik moet als opwarming 15 min lopen met 3% helling, doe ik normaal met 2 vingers in mijn neus, maar in de sportschool vind ik het echt zo saai dat ik mij er ook niet toe kan zetten.

Emita, ik had de muffins gemaakt, alleen het recept klopt niet helemaal in verhoudingen. Of ik had grotere bananen/eieren :Y) Zijn overigens wel erg lekker.

Wat is rpn?
Ik heb gisteren 30 sec zo snel mogelijk, 30 sec rust, 30 sec zo snel mogelijk, 30 sec rust etc. 10 minuten. Dat ging best oké. Het ging niet makkelijk maar ik vond het leuk! Nu echt gigantische spierpijn in m'n kuiten....

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:57

Balen Macchiato, wanneer is je nieuwe meting?
Nog even terugkomend op mijn 'onderontwikkelde' buikspieren, ik keek vanmorgen in de spiegel en er zijn min of meer 4 blokjes aan het verschijnen. Dus zo onderontwikkeld zullen ze niet zijn. :=

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:07

MaritB schreef:
Ik heb nu een schema laten maken en ben al vlot afgevallen :) bijna op mijn streefgewicht.

Ik train wel iets minder. 2 x full body schema met 1/2 uur cardio, 1 x bodypump met 1/2 uur cardio en 1 x in de week paardrijden.

Vandaag bijv:
O: Brinta
T: Handje ongezouten nootjes
L: 3 boterhammen of 4 crackers met 30+ kaas/houmous/magere filet americain
T: Banaan
A: Basmati rijst, kipfilet/witvis en sperziebonen

's avonds wil ik nog weleens een bakje yoghurt met muesli nemen. Bij mij komt het denk ik echt door de weekenden, dan wil ik toch weleens snacken en dat is echt killing voor mij. Probeer echt een goed balans te vinden waarop mijn lichaam reageert maar het wilt nog niet echt. Ben daarbij wel pas 2 maanden intensief aan het sporten in de sportschool dus misschien moet ik nog even geduld hebben.

@ Russel, ik heb ook een onwijs holle rug. Met hoeveel kg squat jij?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:14

Dat de weekenden killing zijn herken ik goed helaas.
Persoonlijk vind ik je lijstje er wel goed uitzien. Dat is ook ongeveer wat ik op een dag eet.
Ik squat met 50 kg. Helaas geen kwestie van gewicht verlagen, want met stang zonder gewicht doe ik precies hetzelfde. Grootste probleem met stang is dat mijn schouders naar achteren gaan, wat natuurlijk mijn rug vervolgens nog holler maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:59

Zo, ik ga echt waardeloos. Van 3x per week sporten naar 0... Afgelopen anderhalve week niet meer geweest ivm inleveren scriptie, en komende week moet ik 50 uur werken en zou ik niet weten wanneer ik moet gaan sporten :n Baal echt verschrikkelijk.. Sportschool heeft ook al 2x gebeld om te vragen wanneer we een afspraak kunnen maken, maar ik moet steeds nee zeggen omdat ik gewoon niet weet wanneer ik weer kan komen :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:39

Maris89 schreef:
MaritB schreef:

Ik train wel iets minder. 2 x full body schema met 1/2 uur cardio, 1 x bodypump met 1/2 uur cardio en 1 x in de week paardrijden.

Vandaag bijv:
O: Brinta
T: Handje ongezouten nootjes
L: 3 boterhammen of 4 crackers met 30+ kaas/houmous/magere filet americain
T: Banaan
A: Basmati rijst, kipfilet/witvis en sperziebonen

's avonds wil ik nog weleens een bakje yoghurt met muesli nemen. Bij mij komt het denk ik echt door de weekenden, dan wil ik toch weleens snacken en dat is echt killing voor mij. Probeer echt een goed balans te vinden waarop mijn lichaam reageert maar het wilt nog niet echt. Ben daarbij wel pas 2 maanden intensief aan het sporten in de sportschool dus misschien moet ik nog even geduld hebben.

@ Russel, ik heb ook een onwijs holle rug. Met hoeveel kg squat jij?

Op hoeveel calorieën kom je per dag?
Mijn eet schema komt neer op zo'n 1700 kcal per dag maar meestal zit ik tegenwoordig zo vol dat ik maar op 1500 kom.

En dat terwijl ik eerst ruim op 2200 zat, maar toen ik at minder en de verkeerde dingen.

Nu eet ik vaker en voor mijn gevoel ook meer, maar wel ander type voedsel.

Ik weeg ook mijn eten en bereken wat ik van welk type moet eten. If it fits your macro's ;-) O ja er zit chocolade in mijn schema :D

Hier een voorbeeld van mijn dag gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:05

Eerder in dit topic wel vaak mee gekletst, maar uit eindelijk in de meeleesmodus belandt omdat ik het druk had met verbouwing en bruiloft. Ik had dus geen tijd om te reageren dus heb gewoon met jullie meegelezen.
Helaas sinds december (begin verbouwing) tot nu (einde verbouwing, einde bruiloft) niet echt meer fanatiek kunnen sporten .. Ik wil vanaf vandaag eigenlijk langzaam weer de draad oppakken. Eerder ging ik 3 a 4 keer in de week naar de sportschool en ik wil dat nu weer.
Eten was ook waardeloos deze maanden dus dat gaan we ook maar weer oppakken. Veel motivatie krijg ik van jullie berichten en foto's en daarom wil ik proberen om weer af en toe met jullie mee te kletsen en mee te lezen.

Ik wou hier mijn eetschema neerzetten over hoe nu mijn eetpatroon is. Ik weet dat dit niet op en top is en daarom wil ik het verbeteren.

Vandaag:
O: Havermout (stukjes, niet egaal) met appel, kaneel, en chiazaad
T: Liga koekje + mandarijn
M: 4 speltboterhammen met jam, salami, kaas of honing oid.
T: Appel
A: Weet ik nog niet
En vaak na de avond gaan er nog wel wat snacks in, wat ik dus ook wil gaan afschaffen.. Hier op het werk staat een grote snoeppot dus af en toe gaat er tussendoor ook nog wel eens een dropje in. -O- Gaan we ook afschaffen. *\o/*

Ik sport overigens gewoon in de sportschool. Warming-up doormiddel van 10 minuten lopen op de loopband, en dan 30 tot 40 min kracht.
Tussendoor loop ik dan ook nog wel eens hard. (zo was het paar maanden terug)

Overigens nog de vraag of ik mee mag kletsen/lezen natuurlijk. :') Kom maar zo weer binnen vallen..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:22

lovelys schreef:
Gianti ik denk dat ze eerder bedoelen dat je veel spieren hebt :P

Als ik zie wat er bij ons bij de free weights loopt moet ik toch wel slikken. Het zijn allemaal van die bodybuilder types. Zelfs mijn vriend doet liever de apparaten :P Ik zou eigenlijk gewoon weet mee moeten doen met FunXtion. Daar deden we ook losse oefeningen en voelde het wel goed (veelal meiden en ik had meestal de zwaardere oefeningen dan de andere meiden). Ik ga eens even opzoek naar goede full body workout.

Hebben ze geen groepslessen bij jullie? Pak een keer een les bodypump mee..train je ook je hele lichaam mee en daar doen vooral vrouwen mee :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:07

Krijg honger van al die eetschema's hier :') Gisteren rug en biceps gedaan, weer lekker spierpijn. Morgen armen en borst. Zondag proefles boksen! *\o/*

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:34

Gaaf Emita! Ik heb een korte tijd gekickbokst toen ik nog in Utrecht studeerde, vond ik onwijs gaaf. Denk dat als mijn conditie straks weer beter is dat ik het weer ga doen.

Ik heb een topdagje gehad! Na dus vanmorgen ontdekt te hebben dat mijn buik (op kleine lovehandles na :') ) al heel strak aan het worden is, heb ik mezelf vanavond tot yoga kunnen zetten. We hebben op het dak yoga gedaan (gelukkig niet zichtbaar voor andere mensen :') ). Iedereen klagen over de hitte, en in de schaduw staan, ik heerlijk in het zonnetje gaan staan. Na yoga even de stad ingegaan voor sportkleding, want waar ik nu in sport kan écht niet meer. Ik verdrink er echt in. Mentale overwinning, ik heb een hardlooplegging gekocht. En niet zomaar één, maar een maatje M! Ik ben iemand die liever een goedzittende XL heeft dan een gepropte M om het zo te zeggen, maar de M zat gewoon echt beter. Luxeprobleem, geen mooi passend shirt kunnen vinden, want alle mooie shirts waren al weg in maatje M :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:30

Vanmorgen half uur crosstrainer en een lesje funxtion buiten gehad. Echt heerlijk met dit weer, om 9 uur was het nog niet zo heet als nu.

Wat goed Russel van je buik, ik had vanmorgen een beetje hetzelfde. Ik stond met m'n handen in m'n zij en dacht, dat valt goed☺ De voorkant van m'n buik heeft nog wel de nodige aandacht nodig.

Misschien had ik die 2 repen bon bon bloc niet moeten opeten van de week
Ik had ze gekocht als beloning voor mezelf wanneer ik bij m'n weegmoment was afgevallen. Maar dat weegmoment is pas over 2 weken zag ik later, dus 2 dagen later heb ik ze gewoon opgegeten. Heel triest, ik weet het..

Een sportief weekend allemaal!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:12

O O O mama3 toch! := := :=

Bonbon bloc in huis gaat bij mij gelijk op. Ik vind 2 dagen nog snel O:)
Gisteren met manlief uit eten geweest en een lekker toetje genomen. Vandaag weer paardgereden en nu weer opletten met eten.

Morgen mijn allereerste onderlinge wedstrijd. Ik vind het best spannend :o Ik hoop dat het wat minder warm is.

Iedereen ook fijn sportief weekend gewenst, met mooi weer :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:57

Hay , ik kom ook even binnenvallen.

Zelf ben ik sinds maart actief bezig met fitness, vooral mijn buikspieren.
Maar om alle calorieën bij te houden, daar gaat het even mis.
Voor alle duidelijkheid, dieet is niet nodig, er zou eerder wat bij mogen.
Ik ben altijd lang en slank geweest maar wil er nu toch wat gespierder uit te zien.
Was een tip van mijn modellenbureau :x

Elke dag eet ik zo gezond mogelijk.
2 stukken fruit per dag, minimaal.
Genoeg water en ook 2 keer per week een gebakken eitje voor genoeg eiwitten.
Maar, hoe weet ik nu of ik genoeg binnen krijg om de spiermassa te 'voeden" ?

Sausjes & snacks ben ik vanaf gestapt, ook zoete drank drink ik niet meer.
Alleen water en 100% fruitsap drink ik nu, dus ik ben echt al superblij met de stappen die ik genomen heb.

Wat ik ongeveer vandaag op heb:

Morgen: 1 boterham hagelslag & glas melk.
Tussen de middag: Paprika , banaan , groene appel, tomaatjes, komkommer, dit alles verwerkt tot een bak 'salade"
Daarna nog een saussijzenbroodje( was eenmalig, brood vergeten )
Vanavond eten we pannenkoeken en die zijn ook best vet.
over het algemeen ben ik dus bang dat ik alsnog te veel vet binnenkrijg, of is dit onzin ? :=

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:02

Voor mij de reden dat ik beloningen niet vooraf koop Mama3, want het was bij mij binnen een uur opgegaan na het kopen waarschijnlijk. :')

Martinklok, welkom. Ik weet niet of je bij de sportschool sport? Maar misschien een mogelijkheid om daar op de weegschaal te stappen en je spiermassa te laten wegen eens in de zoveel tijd? Dan weet je direct of je goed zit denk ik zo.

Het is onwijs warm, dus sportschool wordt hem niet (geen airco). Ik ging even een blokje om, van het zonnetje genieten tussen het schoolwerk door. Resultaat, 2 uur lang gewandeld. :') Als het vanavond wat afkoelt wil ik nog even een stukje hardlopen en buikspiertraining doen. Morgenochtend even voor de hitte uit naar de sportschool.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:07

Ik sport thuis op zo een mat zeg maar.
Sportschool wilde ik graag doen maar ik heb geen maatje om mee te gaan.
We hebben 1 sportschool hier dus alleen gaan vind ik niet echt gezellig.
Ook weet ik dat ik veel meer gefocust ben met iemand erbij...

Ik ben 16 en weeg iets in de 60 kilo.

~~
Vandaag nog even 40 minuten wezen zwemmen.
Alleen met 500 mensen in een bad was het zo druk dat het wel gaat vervelen na een tijdje.
Heel de tijd schoppen krijgen is niet echt "je-van-het" ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:19

Martin, je doel is dus lichte gewichtstoename en spiermassa-toename?
Dan zou ik je BMR berekenen, daar ongeveer 20-30% boven gaan zitten, eiwitten op 1,5gr/kg lichaamsgewicht en vet 1gr/kg lichaamsgewicht, de rest carbs.
En investeren in goede krachttraining, als je thuis wil trainen kun je zoeken naar oefeningen op basis van lichaamsgewicht eventueel.

Je menu nu bekeken zou ik zeggen: (te) veel carbs, je middag en avond is anders dan normaal, maar over het algemeen (te) weinig eiwitten voor je doel.

Ik ga vandaag niet sporten, mij te warm. Dinsdag en donderdag crossfit gedaan en morgen wil ik een half uur hardlopen. Zondag nog een keer denk ik...

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:22

Nee ik hoef er geen vet bij, alleen spieren, waardoor je ook meer gaat wegen natuurlijk.
Gezond eten doe ik al, zeker voor de jeugd van tegenwoordig :Y) alleen ik zou natuurlijk wel willen dat het goed is voor de spieropbouw.
Soms neem ik ook pinda's alleen is gezouten nu wel of niet goed? , hier krijg ik namelijk geen duidelijkheid over.

Hoe zou ik meer eiwitten binnen kunnen krijgen? :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:31

Martinklok schreef:
Nee ik hoef er geen vet bij, alleen spieren, waardoor je ook meer gaat wegen natuurlijk.
Gezond eten doe ik al, zeker voor de jeugd van tegenwoordig :Y) alleen ik zou natuurlijk wel willen dat het goed is voor de spieropbouw.
Soms neem ik ook pinda's alleen is gezouten nu wel of niet goed? , hier krijg ik namelijk geen duidelijkheid over.

Hoe zou ik meer eiwitten binnen kunnen krijgen? :D

Eiwitten zijn heel belangrijk voor spieropbouw. Eiwitten zitten in vlees, vleesvervangers (soja), bepaalde groenten (champignons, kikkerewrten bijvoorbeeld), nootjes.
Gezouten pinda's zijn niet goed. We krijgen over het algemeen al te veel zout binnen, dus als je dan ook nog gezouten nootjes gaat eten... :P
Overigens staat op je profiel dat je 1.85 bent, en dan iets in de 60 kg? Dat vind ik persoonlijk wel erg licht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:34

Je zal om spieren op te bouwen boven je onderhoud moeten eten. Hiermee bouw je spieren op en helaas ook wat vet. Daarna ga je weer onder je onderhoud eten om het vet weer kwijt te raken. Spieren opbouwen doe je door omstebeurt te bulken(boven onderhoud) en cutten(onder onderhoud). Google mar eens op die termen :)
Eiwitten krijg je binnen met dierlijke producten: melk, eieren, vlees, vis, kaas enz. Ook sommige plantaardige producten bieden eiwitten: peulvruchten met name, maar bijvoorbeeld ook soya. Deze zijn qua samenstelling voor het lichaam wat minder gunstig waardoor je er meer van moet eten dan je van dierlijke eiwitten zou doen.
Ik heb het zelf niet snel over gezond of ongezond. Avocado is "gezond" volgens vele, maar bevat ook veel vetten dus moet je niet teveel van eten. Noten hetzelfde. Alles kan binnen je behoeftes vallen in de juiste hoeveelheden. Daarom werk ik zelf met IIFYM: ik bereken hoeveel kcal ik nodig heb en hoeveel daarvan uit eiwitten, koolhydraten of vetten bestaat en dat houd ik gewoon bij met een appje. Of die koolhydraten uit pasta of uit een zakje winegums komt maakt mijn lichaam weinig uit. Wel altijd rekening houden met je vitamines e.d. Dus gezond eten blijft belangrijk :)

Pinda's leveren je veel vet, weinig eiwitten en zijn eigenlijk nauwelijks gezond voor je te noemen. Eet dan liever noten, ongezout levert je minder zout op (duh) en zout is in principe niet erg gezond voor je in de hoeveelheden die de gemiddelde nederlander het binnen krijgt. Maar nogmaals: als het in je behoefte past kun je prima eens pinda's eten.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:37

Ik ben 1.84 / 1.85 dus inderdaad erg ligt.
Lang en slank heb ik gewoon als bouw, een tijdje heb ik geprobeerd aan te komen met veel vet maar dit hielp niets en is ontzettend slecht ( hulpeloosheid als 12 jarige )
Nu probeer ik meer spieren te trainen zodat mijn gewicht niet meer zo laag is, en het niet meer zo erg opvalt dat ik zo een dunne tak ben :D

Ik at Pinda's omdat iemand zij dat het goed voor je was -O-