Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:11

In BR deden we de meest afschuwelijke push-up-varianten, maar toen ik weer shredde bleven de gewone push ups nog steeds teleurstellend zwaar :')
Pushups nemen ook je buikspieren mee, dus daarom voel je ze in je buik.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:18

Oh ja de push ups zijn bitches :')

Ik zit een beetje in dubio. Vanavond heb ik wedstrijd en ik heb behoorlijk spierpijn in mijn bovenlijf. Ik wil mijn paard nog wel fatsoenlijk rond kunnen sturen vanavond, zal ik dan een dagje overslaan of zal dat weinig uitmaken?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:48

Push ups zijn inderdaad bitches..
Vind ze ook weer zwaar in de shred
Maar gisteren heb ze (voor het eerst) allemaal op de zware manier mee kunnen doen

Ik merk dat juist dat een workout helpt tegen de ergste spierpijn, Aranel

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:50

Respect hoor dat je dat lukt!

Ik heb net toch maar gesport en de spierpijn is inderdaad minder :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:28

Fijn!
Succes met je wedstrijd!

Pfffff net level 2 gedaan, voel mijn schouders (vorig jaar heb ik de shred bijna helemaal aangepast gedaan ivm mijn schouderblessure, nu na al het getraind is deze bijna net zo sterk en gezond als de andere, maar ik besef wel hoe zwaar de shred echt is :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:21

*\o/* *\o/* vandaag officieel Ripped in 30 afgerond :D :D

ben wel een beetje trots op mezelf :) heb het toch maar weer volgehouden. Ga zo even foto maken en opmeten. Verwacht er qua centimeters niet teveel van want die feestdagen hebben er wel flink tussendoor gezeten natuurlijk. Maar qua conditie en kracht merk ik echt zoveel verschil, dus dat was het al meer dan waard!

Nu op naar Killer Abs voor die felbegeerde sixpack 8-) haha, al is dat als vrouw zijnde toch wat lastiger geloof ik. Dan moet je wel heel laag in je vetpercentage zitten. Maar een paar mooie lijntjes vind ik ook al prima hoor :Y)

Push ups zijn de enige oefeningen die ik echt niet mag doen van mn fysio ivm mn linkerarm. Ergens erg jammer want je traint er wel mega veel spierkracht mee. Maar aan de andere kant... ik vond dat vroeger echt een van de ergste oefeningen allertijden :+ Ik doe zelf vervangende oefeningen waarbij ik ongeveer dezelfde spiergroepen train, al is het niet helemaal hetzelfde. Maar ben allang blij dat mn armpje weer wat oefeningen aankan.

Spierpijn wordt meestal juist minder inderdaad als je de volgende dag weer traint. Tenzij je spieren echt flink overbelast hebt, dan moet je uitkijken. Maar dat merk je snel genoeg want dan gaat het ECHT niet.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:50

Ik heb na dag 1 van de shred al spierpijn :') dat beloofd. Vanavond doe ik dag 2, hopelijk lukt het wat

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:40

History_ schreef:
Ik heb na dag 1 van de shred al spierpijn :') dat beloofd. Vanavond doe ik dag 2, hopelijk lukt het wat

Had ik ook vorige week, maar de oefeningen zelf had ik er niet zoveel last van, wel met de dagelijkse dingen zoals traplopen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:32

Mooi zo Aranel! Veel succes en plezier straks :)

*\o/* Hoera Eline, bikkel!!! *\o/* Wees maar keitrots op jezelf, want zo tussen de feestjes doortrainen is echt heel knap! Neem je eventjes rust nu, of ga je meteen weer aan de slag?

History: Het is heel normaal dat je de eerste vier dagen helse pijn hebt hoor :') Maar nadien is het over en merk je er niets meer van.

Mooi zo Sall, alle push ups gedaan! Dan heb je je schouder wel flink sterker gemaakt.

Ik ben sinds gisteren ook weer spierpijnvrij. Vanavond Blogilates-Abs, dus misschien begint het dan weer overnieuw, dat weet ik nog niet :')

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:43

Dat beloofd voor de komende dage . Gelukkig zit ik midden in de examenperiode en moet ik niet veel anders doen dan op een stoel zitten en studeren :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:06

Nou nou helse pijn... dat nou ook weer niet. Ik vind spierpijn wel wat hebben, alleen liep ik echt wel stram na een uurtje zitten, das dan minder fraai ;) Wel spierpijn op vele plaatsen, dat is een teken van veelzijdige workout!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:07

De pijntjes verdwijnen wel na de work out
Misschien toch maar 's ochtends doen in plaats van in de late avond

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:20

Ik kon vier dagen niet treffelijk neerzitten op toilet Forumster :)) En ik moest de trap bijna opkruipen.

History: ik vind het tijdens het studeren wel fijn om eerst gesport te hebben; dan voel je je sterker in je schoenen zeg maar. Langs de andere kant is even stoom afblazen tijdens het studeren ook welkom :P

Het verdict na tien dagen netjes eten en elke dag een uur sporten met Blogilates sinds de feesten: +1kg :+ Maar het geeft niet; ik denk dat ik aardig wat extra gewicht meezeulde van tijdens de feesten, dus dat ene kilootje gaat er wel rustig af. Ik begin de eerste resultaten te zien van Blogilates, en dat is erg fijn, want sinds BR zag ik niet zo heel veel verandering meer in mijn lichaam (behalve dan schouders en armen).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:29

Bhriseis schreef:
*\o/* Hoera Eline, bikkel!!! *\o/* Wees maar keitrots op jezelf, want zo tussen de feestjes doortrainen is echt heel knap! Neem je eventjes rust nu, of ga je meteen weer aan de slag?

Nou ik heb vandaag een hardlooptraining in de planning, dus even een dagje vrij van Jillian :Y) Morgen gaat het buikspierenfeest beginnen *\o/* - al zal dat na morgen veranderd zijn in : -O- #) %) Jillian---> {:)-:( {:)-:(

:D

Een beetje spierpijn vind ik altijd wel fijn, geeft aan dat de work-out effect heeft gehad. Zodra ik een work-out ook bijna fluitend sta te doen is het duidelijk tijd voor een volgend level. Al blijven sommige oefeningen gewoon killing. Zoals burpees, V-raises, planks, en andere nare oefeningen :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:30

Bij mn werk kunnen ze trouwens wel precies zien wanneer ik aan een nieuw level ben begonnen :') Dan loop ik halverwege de dag altijd als een oude oma door de bakkerij namelijk _O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:31

Haha, you go Eline :D
En Killer Abs is echt een gezellige workout; hij vliegt voorbij! In Level 1 zit ook minder gehups, dus het voelt niet zo effectief - tot je de dag erna je buikspieren voelt branden.

Ik troost mezelf altijd bij spierpijn dat mijn spieren eindelijk weer eens groeien, hihi.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:42

Ik doe wsch iets verkeerd want ik heb bij Killer Abs nog nooit mijn buikspieren voelen branden. :+
Ik voel het altijd in mijn benen en billen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:05

Ik ook :+
Maarrrr voel nu met de shred ook meer mijn buikspieren dan ik ooit heb gedaan
Dusss ga misschien na deze shred nog een keer in de herkansing met killer Abs :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:39

Fitzroy schreef:
Ik doe wsch iets verkeerd want ik heb bij Killer Abs nog nooit mijn buikspieren voelen branden. :+

Best kans dat je dan ongemerkt teveel heb gecompenseerd met je benen en billen ipv je buikspieren :j Dat merkte ik in level 1 van de Shred ook. Ik moest echt goed opletten dat ik mn buikspieren aanspande anders namen andere spieren het braaf over maar daar krijg je dan weer geen strakke buik van :+

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:21

Help! Ik zou vandaag (eindelijk) beginnen aan level 3, maar ik kan het filmpje niet vinden? De link in de openingspost werkt ook niet, geblokkeerd zegt 'ie. Heeft iemand toevallig een link voor mij?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 17:26

Kameleon94 schreef:
Help! Ik zou vandaag (eindelijk) beginnen aan level 3, maar ik kan het filmpje niet vinden? De link in de openingspost werkt ook niet, geblokkeerd zegt 'ie. Heeft iemand toevallig een link voor mij?

Google is je beste vriend ;) Als je gewoon 30 day shred level 3 intypt krijg je talloze opties.

Maar hier is ie hoor: http://www.4shared.com/video/R6JAqbrH/3 ... utube.html.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:14

Eliine schreef:
Fitzroy schreef:

Best kans dat je dan ongemerkt teveel heb gecompenseerd met je benen en billen ipv je buikspieren :j Dat merkte ik in level 1 van de Shred ook. Ik moest echt goed opletten dat ik mn buikspieren aanspande anders namen andere spieren het braaf over maar daar krijg je dan weer geen strakke buik van :+

Amen

Been there, done that

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:17

Bedankt :) Had haast, dus heb besloten om de six week 6 pack te doen zodat ik toch nog een workout zou doen vandaag. Vond 'm best leuk! En aangezien ik me ook wil richten op mijn buik en niet hoef af te vallen, is deze workout misschien wel effectiever voor mij. Baal er alleen wel van dat ik het goede ritme door omstandigheden niet door heb kunnen zetten. Had al 15 dagen achter elkaar braaf geshred en ben dus nu toe aan level 3, maar er kwam gewoon teveel tussen waardoor ik 3 dagen niks heb gedaan. Vandaag in ieder geval weer een workout gedaan en morgen naar de sportschool met een vriendin (body-pumpen). Dus dan ga ik niet nog een workout daarnaast doen denk ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:16

Net workout lvl 1 #8 voltooid, het wordt nu echt gemakkelijker!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:23

Mooi zo Forumster!