Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:43

Ja ik vul alles in, weeg mijn eten nooit trouwens.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:44

Fiffill schreef:

Daar kan het aan liggen :) Wat ik bijvoorbeeld 15 gr tapenade vind op m'n brood, daar is m'n keukenweegschaal het niet mee eens, hett is al gauw 35 gr als ik niet oplet. Maar als je dan 15 gr op de Eetmeter invult, dan klopt het niet natuurlijk :)

Fenrir

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:46

Hmm nou alles wegen vind ik geen doen, ik voel me verder prima bij wat ik eet dus dan laat ik het maar. :P

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:47

phormicola schreef:
Fiffill schreef:

Daar kan het aan liggen :) Wat ik bijvoorbeeld 15 gr tapenade vind op m'n brood, daar is m'n keukenweegschaal het niet mee eens, hett is al gauw 35 gr als ik niet oplet. Maar als je dan 15 gr op de Eetmeter invult, dan klopt het niet natuurlijk :)

Jep dat ken ik inderdaad. Ik reken bijvoorbeeld 2 porties smeerkaas 20+ voor wat ik op 1 cracker neem! Ik vind wat dat betreft het eetdagboek op valtaf.nl stuk realistischer.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:53

Die site ken ik niet, zal eens gaan kijken :)

Ik ben het zo gewend om alles af te wegen dat het een 2de natuur is geworden :') Ik kan echt niet vertrouwen op m'n hongergevoel :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:55

Ja ik heb altijd gewoon gegeten wat ik wilde en daar nog nooit problemen mee gehad, dat is het vooral :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:55

phormicola schreef:
Ik zou het voor jou wel een goed idee vinden om eens een weekje 2500kcal per dag te gaan eten. Dan gaat je verbranding weer werken (klinkt alsof je die om zeep hebt geholpen) en dan kun je per dag 2000kcal eten en waarschijnlijk gewoon weer afvallen :)

Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar ik ben dan zo bang om weer aan te komen! Misschien toch maar eens proberen. Denk dat ik me dan wel echt vol moet gaan proppen :+

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:56

welke site gebruik jij dan, Phormicola?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:01

Gewoon de Eetmeter :)

CCCCC: Ik heb zelf ooit m'n verbranding om zeep geholpen door anderhalf jaar lang koolhydraatarm te gaan eten. Ik moest toen ineens 2600kcal per dag gaan eten en vrijwel alleen koolhydraten en wat eiwitten (om m'n spieren weer op te vullen met glucogeen). Ik dacht ook dat ik spontaan aan zou komen, maar dat is niet gebeurd.
Daarna ben ik naar een gezond sporters eetpatroon gegaan van 2600kcal en ik ben zo heel lang op hetzelfde gewicht gebleven :)

Totdat ik in oktober vorig jaar ineens heel ziek werd en niet meer kon sporten _O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:20

Ik ben dood.. :P Vanmorgen 30 day shred dag 2 van niveau 1 gedaan, en net de eerste dag 6 weeks 6-pack. Dat is zwááár!! Ik hoop dat mijn gevarenzone (buikje) zo wat sneller strakker wordt :) Over de rest ben ik aardig tevreden, en ik wil ook zeker niet meer afvallen (weeg nu 53 kg bij 1.64).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:33

Ik merk voornamelijk verschil in controle over mijn spieren. Bepaalde dingen gaan beter, gecontroleerder en houd ik langer vol. Buik is nog steeds lastig aangespannen te houden, voelt wel beter, maar daar zitten nog teveel vetjes in de weg. Maar ik hoop dat dat mettertijd nog komt.

Ik heb nu wel heel erg last van mijn bovenrug. Thv de sluiting van mijn bh. Ik heb daar af en toe last van sinds ik een paar jaar terug van mijn fiets ben gereden als ik teveel voorover gebogen heb gezeten, maar nu komt het volgens mij van de oefeningen.

Je eten wegen moet je trouwens echt doen. Als is het maar een week om een beeld te krijgen van hoeveel iets is. Zo weet ik nu dat ik ongeveer 5gr boter op een boterham smeer, maar dat een 'portie' appelstroop van 15gr veel te weinig naar mij zin is. Nu weeg ik dat niet meer iedere keer, maar als ik dat steekproefsgewijs controleer klopt het nog steeds.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:34

Ik heb de 6w6p geprobeerd, maar ik wil me eerst door het shredden heen slaan, ik merk dat dit me nog niet makkelijk genoeg af gaat, om er nog een complete workout achteraan te doen.

Wel probeer ik nu om de "uitlegpauzes" op te vullen door verder te gaan met de oefening tot Jillian en de dames ook daadwerkelijk met de nieuwe oefening beginnen. Ook voer ik het tempo regelmatig even op, met name met de buikspieroefeningen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:36

Dorus schreef:
Ik merk voornamelijk verschil in controle over mijn spieren. Bepaalde dingen gaan beter, gecontroleerder en houd ik langer vol. Buik is nog steeds lastig aangespannen te houden, voelt wel beter, maar daar zitten nog teveel vetjes in de weg. Maar ik hoop dat dat mettertijd nog komt.

Dit probleem heb ik momenteel ook. Ik heb geen gigantische vetbuik, maar er zit wel een beste ribbel in de weg. Dit merk ik ook wel goed tijdens de cooling down, qua lenigheid red ik het prima om voorover te buigen, maar m'n buik zit gewoon in de weg. :o Maar dat is een kwestie van tijd. Is de buik ook niet de laatste plek waar het vet weggaat?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:36

Jolien87: Zorg dan wel dat je alleen de rust tussen de oefeningen in kort en niet de oefeningen sneller gaat doen.

Je kunt beter 20 goede sit ups doen dan 60 snelle bijna-correcte.
Langzamer is vaak beter om je dan langer vasthoud en dus moeilijker is voor je spieren.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:41

Ik gebruik juist die uitleg-pauzes om een beetje weer op adem te komen. Alleen in die eerste keer cardio in plank-positie, dan duurt haar uitleg zo lang, dan ben ik al wel even bezig :')

Ik wil na t shredden ook 6w6p gaan doen. Ga het niet nog bij het shredden doen, want zo hou ik nog wat over om te doen richting de zomer.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:44

Ik ben begonnen met level 2. Ik vind hem op de een of andere manier veeeel fijner dan level 1, maar ook weer een stuk zwaarder. Mijn polsen vinden level 2 echt niet leuk :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:45

Raponsje schreef:
Jolien87: Zorg dan wel dat je alleen de rust tussen de oefeningen in kort en niet de oefeningen sneller gaat doen.

Je kunt beter 20 goede sit ups doen dan 60 snelle bijna-correcte.
Langzamer is vaak beter om je dan langer vasthoud en dus moeilijker is voor je spieren.

Ja, ik ben het helemaal met je eens hoor, Raponsje.
Ik zorg ook inderdaad niet dat ik de oefening afraffel, maar bijvoorbeeld bij de jumping jacks & jump ropes kun je volgens mij prima de oefeningen wat sneller doen. En bij de buikspieroefening ga ik pas weer omlaag als ik mijn buikspieren voel, als je begrijpt wat ik bedoel.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:45

Het gaat verbeteren hoor Anne! Ik dacht ook aan t begin van level 2 dat mijn armen en schouders het nooit vol zouden houden, maar nu op dag 19 gaat het echt een stuk beter!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:46

Ik zie er denk ik van af om Body Revolution te gaan doen, ik moet binnenkort ook stage gaan lopen en dan krijg ik het wel heeeeel erg druk.
Ik ben wel de eerste hier die zometeen klaar is met de Shred, dus ik ga nog even kijken wat jullie gaan doen hierna. Kan ik alvast een topicje openen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:48

Phor: ga anders de extreme shed and shred doen.
Zelfde idee alleen meer uitdaging voor jou.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:51

Laura, armen en schouders gaan goed.. alleen mijn polsen, heeft denk ik puur te maken met de stand en het gewicht wat er op rust.. doet een beetje auw..
Phor, misschien kun je een online survey openen voor de mensen hier welke ze hierna willen gaan doen? :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:52

Phor: Je zou ook kunnen kijken welk gebied jij straks nog wat strakker zou willen hebben zodat je daarop kan insteken met een speciaal programma.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:54

Goed bezig Phor :) Ben benieuwd welke je hierna gaat doen en ik houd je in de gaten ;) zodat ik er zelf ook eventueel gebruik van kan maken.

Zojuist Dag 16 van Level 2 gedaan. Gaat gooeeed *\o/* *\o/* Heb extra lange warming up gedaan met Britney Bitch en jumping jacks.
Level 2 gaat mij veel beter af wanneer mijn spieren warmer zijn. En dat is misschien wel een goede tip voor iedereen :)*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:55

Ik denk dat ik hierna Ripped in 30 ga doen! En daarna eventueel die voor de benen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:55

Allemaal goeie ideeën :D Ik ga even naar de extreme kijken :)

Ik neig altijd heel erg naar benen&billen, dat vind ik altijd fijn om te doen. Maar m'n benen zijn al sterk, dus het is misschien verstandig om op iets anders te concentreren :j