[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:49

Was het zo erg dan?
Bij mij heeft t maar even gebloed, eigenlijk gewoon mn menstruatie die ik toen nog had, verder niet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:37

Hmmm, meiden, ik weet toch niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Sinds 3/4 dagen zit er door mijn afscheiding bloed, maar dan wel (oud) bruin bloed. Het lijkt over de dagen iets erger te zijn geworden :(
Woensdag moet mijn stopweek beginnen en ik heb nu maar 1 strip (bijna af) geslikt.
Is dit dan toch een doorbraakbloeding of gewoon ineens oud bloed ergens vandaan? Ik vind het namelijk niet zo leuk haha :roll:

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:29

mijn baarmoederhals was erg nauw, dus ze had de tang echt nodig.
maar op de een of andere manier pakte ze net verkeerd vast.
de pijlstok was echt niet leuk door de nauwheid, maar daarna het spiraaltje plaatsen was piece of cake.
maar denk dat het daarom nog beetje bloed, omdat het een beetje lek is geprikt :)

maar niemand weet echt een antwoord omdat ze meestal in de menstruatie het spiraaltje hebben laten zetten. maar ik bloed al weinig en mijn menstruatie was erg kort deze keer. daarom valt het ook op dat het nog een beetje bloed.

@DD, klinkt idd als een doorbraakbloeding

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:50

Bij mij zit ' ie er ook net een uurtje in! (de Mirena) Om precies te zijn 55 minuten en jawel, ik heb het overleefd.
Het is met een extra klein speculum gedaan omdat de grote dus echt teveel pijn deed. Het was even pijnlijk en niet leuk natuurlijk, maar kiespijn is erger. Ik ben erg gevoelig en heb een lage pijngrens en ook ik kan dit aan.....dus dan kan iedereen de pijn aan! En ja, het deed wel even pijn, maar dat is een paar seconden.
Verder had ik daarna best buikpijn, alsof je heftig menstrueert. Maar nu gaat het wel. Ik voel het heus wel en heb geen aandrang om te gaan sporten, maar het is wel te dragen.
Heb 600 mg ibuprofen genomen uur voor die tijd en vlak ervoor 2 paracetamols en na die tijd 1 paracetamol. Zometeen nog een Alive feminax als de buikpijn erger wordt maar dat lijkt er niet op.
Dit was de eerste dag van de menstruatie, dus vloeide ik toch al. Geen idee of het erger is geworden, denk het niet. De huisarts heeft hem ingebracht en hij deed het zeer kundig, voorzichtig en vooral heel SNEL!!

@minikatje: waarom was het bij jou horror als ik vragen mag? die tang? en wat ging er mis?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:52

DaisyDarling schreef:
Sinds 3/4 dagen zit er door mijn afscheiding bloed, maar dan wel (oud) bruin bloed. Het lijkt over de dagen iets erger te zijn geworden :(
Woensdag moet mijn stopweek beginnen en ik heb nu maar 1 strip (bijna af) geslikt.
Is dit dan toch een doorbraakbloeding of gewoon ineens oud bloed ergens vandaan? Ik vind het namelijk niet zo leuk haha :roll:

Klinkt inderdaad als doorbraakbloeding.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:05

MeFlower schreef:
DaisyDarling schreef:

Klinkt inderdaad als doorbraakbloeding.

Hmmmz.. Okee. Bedankt voor jullie antwoorden.
Is het normaal om die te krijgen terwijl je nog in de 1e strip zit? Ik heb het normaal zelfs bij het doorslikken niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:09

Als je net met die pil begint is dat heel normaal ja. Na drie maanden zal je er in principe geen last meer van moeten hebben. En anders lijkt het mij niet echt normaal en zou het ook innestelingsbloed kunnen zijn..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:15

Geryon schreef:
Als je net met die pil begint is dat heel normaal ja. Na drie maanden zal je er in principe geen last meer van moeten hebben. En anders lijkt het mij niet echt normaal en zou het ook innestelingsbloed kunnen zijn..

Deze pil slik ik al sinds december.
En innesteling.. dat is wel heel onwaarschijnlijk :7
Je krijgt in je stopweek geen eisprong toch? En een ei overleeft het toch niet 5/6 maanden?..
Maar even afwachten of ik dus volgende week gewoon mijn ontrekkingsbloeding krijg, ik ben wel erg ziek dus mijn lichaam doet af en toe rare dingen ;(
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 21-06-13 16:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:16

Geryon schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van een onderhuidse pil. Wel van de implanon, dat is een onderhuids staafje.

Ik kom hier ook weer even binnen met een vraag. Ik ben nu bezig met mijn derde strip (en begin nu aan derde week) en heb steeds doorgeslikt. Nu had ik een stopweek ingepland na deze strip. Echter ga ik dan op fiets- en wandelvakantie, is pas laatst gepland. Ongesteld zijn is dus geen optie want dan moet ik om de 1,5 uur naar de wc (altijd heel veel bloedverlies) en kunnen we helemaal niets ondernemen.
Mijn plan was om dus nog één keertje door te gaan slikken.

Nu heb ik sinds een paar dagen last van bruine afscheiding. Ik denk een doorbraakbloeding? Is het verstandig om hem nu nog door te slikken? Heb ik dan bruine afscheiding tot na mijn stopweek van de volgende strip?

Als ik nu stop, ben ik alsnog ongesteld tijdens die vakantie (van 4 dagen)..

Die implanon bedoel ik inderdaad, Heeft iemand daar ervaring mee?

Dat van die bruine afscheiding heb ik inderdaad ook eens gehad, maar volgens mij kan je gewoon doorslikken dan.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:36

Ja sowieso de pil gewoon doorslikken als er bruine afscheiding is. Maar in de eerste week kan dat nog wat oud bloed zijn van de vorige menstruatie. Verder durf ik er niets over te zeggen, omdat ik te weinig van de persoonlijke situatie weet en ben geen arts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 17:24

Een doorbraakbloeding kan altijd, ongeacht doorslikken of niet :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:08

Het gaat hier erg goed, vanmiddag Mirena gekregen. Maar ik heb een licht duizelig gevoel, alsof ik niet helemaal wakker ben ofzo. Dit gaat hopelijk snel weer over...?? Is het herkenbaar??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 01:04

Ik ben er weer :p ik had een doorbraak bloeding en ben toen die dag gestopt met de pil, toen heeft het vier dagen heeel minimaal (en donker) gebloed, en nu ben ik opeens normaal ongesteld (hevig dus), precies 4 dagen na de laatste pil (duurt bij mijn altijd 4 dagen). Krijg nu denk ik gewoon mijn volledige menstruatie er achteraan.. Zo voelt het iig.. Is dat normaal bij een doorbraak bloeding? Pff heerlijk, anderhalve week ongesteld zijn.. :+

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 07:58

MeFlower schreef:
Het gaat hier erg goed, vanmiddag Mirena gekregen. Maar ik heb een licht duizelig gevoel, alsof ik niet helemaal wakker ben ofzo. Dit gaat hopelijk snel weer over...?? Is het herkenbaar??

Jaa heel herkenbaar, ik stond nl in een winkel tien min na de mirena en viel bijna flauw. Durfde niet eens uit de winkel te gaan, daarna op bed gelegen en later die dag was t weer helemaal goed.. Ik vond het eerlijk gezegd wel gevaarlijk, als ik in een auto had gezeten en flauw viel ... Bij iedereen anders.. Maar vind dat ze dit wel van te voren moeten melden ofzo. Stel je voor dat je in een bicht bijna flauw valt en ergens tegen aan komt..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:27

MeFlower schreef:
Bij mij zit ' ie er ook net een uurtje in! (de Mirena) Om precies te zijn 55 minuten en jawel, ik heb het overleefd.
Het is met een extra klein speculum gedaan omdat de grote dus echt teveel pijn deed. Het was even pijnlijk en niet leuk natuurlijk, maar kiespijn is erger. Ik ben erg gevoelig en heb een lage pijngrens en ook ik kan dit aan.....dus dan kan iedereen de pijn aan! En ja, het deed wel even pijn, maar dat is een paar seconden.
Verder had ik daarna best buikpijn, alsof je heftig menstrueert. Maar nu gaat het wel. Ik voel het heus wel en heb geen aandrang om te gaan sporten, maar het is wel te dragen.
Heb 600 mg ibuprofen genomen uur voor die tijd en vlak ervoor 2 paracetamols en na die tijd 1 paracetamol. Zometeen nog een Alive feminax als de buikpijn erger wordt maar dat lijkt er niet op.
Dit was de eerste dag van de menstruatie, dus vloeide ik toch al. Geen idee of het erger is geworden, denk het niet. De huisarts heeft hem ingebracht en hij deed het zeer kundig, voorzichtig en vooral heel SNEL!!

@minikatje: waarom was het bij jou horror als ik vragen mag? die tang? en wat ging er mis?

ze duwde ipv vastpakken, en mn baarmoederhals was eigenlijk net te nauw voor de pijlstok dus moest ze een kleinere pakken.
maar iedereen die hem wil laten zetten, het valt best mee. ik had gewoon botte pech ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:31

MeFlower schreef:

Wat fijn dat het bij jou ook zo goed is gegaan!
Hoe voel je je nu?

Mocht je krampen krijgen neem dan rustig een Aleve Feminax in, die werken erg goed. En een lekkere warme kruik op je buik is ook prettig :)

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:59

minikatje schreef:
MeFlower schreef:

ze duwde ipv vastpakken, en mn baarmoederhals was eigenlijk net te nauw voor de pijlstok dus moest ze een kleinere pakken.
maar iedereen die hem wil laten zetten, het valt best mee. ik had gewoon botte pech ;)

Ja balen, erg vervelend!!!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:03

Mars schreef:
MeFlower schreef:

Wat fijn dat het bij jou ook zo goed is gegaan!
Hoe voel je je nu?

Mocht je krampen krijgen neem dan rustig een Aleve Feminax in, die werken erg goed. En een lekkere warme kruik op je buik is ook prettig :)

Ik heb goed geslapen! Nu niet meer duizelig, of in ieder geval stuk minder. Nu begint toch de pijn van krampen weer terug te komen helaas maar heb al een Aleve genomen. Huisarts had ook al gezegd dat buikpijn nog wel even kon duren.
Zometeen boodschappen doen met mn man, gewoon rustig aan. En het isinderdaad goed gegaan!! :-):-)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:41

Idd lekker rustig aan hoor, fijn dat je goed hebt geslapen :)
Ik dacht de eerste nacht slim te zijn door met een kokend hete kruik in bed te gaan liggen. So far so good en ik viel heerlijk in slaap. 's Ochtends werd ik half wakker, legde een hand op mn buik en voelde... een bult. Ter hoogte van mn navel. Ik weet nog dat ik met een slaapdronken kop lag te denken 'o god, mn spiraal probeert via mijn buik naar buiten te komen :oo In één klap was ik wakker, angstig keek ik onder mn dekbed en toen kon ik alleen maar dit doen :') om mijn eigen domheid. Wat bleek: ik had de handdoek niet goed om mn kruik gewikkeld en was met dat kokend hete ding tegen me aan in slaap gevallen. Er had zich een flinke brandblaar vol vocht gevormd op mn buik en dat was de bult die ik voelde :=
Mijn vriend heeft me zo hard uitgelachen :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:47

ach mars je bent niet de enige die zulke rare dingen bedenkt.
gisteren legde ik mn hand op mn buik en zeg tegen mn vriend " Hier moet je voelen, daar zit de spiraal."
en hij deed het ook :D

ipv buikpijn van de spiraal had ik toen buikpijn van het lachen.

is het wel weer goed gekomen met je brandblaar?

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:05

Jeetje Mars toch! Gevaarlijk die kruiken hahaha.
Nou, ik heb eerlijk gezegd niet van die rare ideeën hahaha want ik verwacht dat hij heus wel goed zit. De buikpijn is nu alweer wat minder, maar nu erge hoofdpijn...
Ik neem een lekker bad.... :)
Zal wel even duren voordat m'n lijf eraan gewend is, maar ik denk dat als ik gewend ben het echt ideaal is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:57

minikatje schreef:
is het wel weer goed gekomen met je brandblaar?

Ja hoor, maar het is wel een aardig litteken gebleven. :P
Toen ik bij de dokter langs kwam en ze zag de plek vroeg ze wat dat was. Toen ik zei dat dat door mn spiraal kwam en het verhaal vertelde moest ze ook heel erg lachen :D

MeFlower schreef:
Zal wel even duren voordat m'n lijf eraan gewend is, maar ik denk dat als ik gewend ben het echt ideaal is

Klopt, je lijf moet zich wel even instellen op een en ander. Geef het maar even de tijd, ik hoop dat hij jou ook zo goed gaat bevallen :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:06

Haha wat n verhalen. Ik had Nog een week lang wat bloedingen en daarna stopte het dus het is niet raar.
Heb hem op de laatste dag van mijn menstruatie laten zetten.

Ach gewoon je ding doen dan denk je er t minste aan hoor.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:15

ach, zei al tegen de dokter dat ze dan een leuke anekdote had voor de bijeenkomst van de vereniging voor spiraalzetters. :D

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:14

haha minikatje, inderdaad!

Nou, ik heb de Mirena nu vanaf vrijdagmiddag kwart voor 3 ofzo en heb vandaag geen pijnstillers meer gehad. Gisteravond een feestje gehad, maar voelde me nog niet echt fijn. Vandaag gaat het alweer beter, nog wel wat buikpijn en hoofdpijn maar duizelig is minder gelukkig.