[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:33

Dreamy schreef:
Duuk2011 schreef:
Ik vind het nog best weinig eerlijk gezegd! Geen fruit of tussendoortjes erbij..

Klopt. Was laat wakker en we gingen naar Bodyworld en daarna moest ik werken, dus heb alleen even aan de hoofdmaaltijden gedacht. Heb trouwens helemaal geen hongergevoel gehad, in tegendeel.. zit nog propvol :+ vanaaf ga ik wel nog naar de bios met vriendlief, maar nachos lijken me ook niet al te gezond :') bovendien is het dan al middernacht! (is een nieuwe horrorfilm uit)

Maar als ik in jouw profiel kijk,zie ik helemaal geen dikke,maar een meid met een slank postuur.

Kimmikky

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:40

ik sport, ik probeer correct te eten, zit constant kcal te tellen.... maar.... ik kom alleen aan... ;(
67 bij een lengte van 1.64 vind ik (voor mezelf!) 9 kg te zwaar....
t zal vast niet helpen dat ik medicatie heb die afvallen lastig maakt, maar verdomme... waarom lukt t nou niet ;(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:43

Ik weet niet hoe actief je sport,maar spieren wegen ook zwaarder dan vet. Dat kan dus ook mee spelen.
Gewicht is daarnaast ook maar een cijfertje,het gaat ook om het geheel,dus het hele plaatje.
Laatst bijgewerkt door Lous op 18-02-12 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:44

voor de hardlopers onder ons een vraag
waar kan ik niet te dure hardloopkleding vinden ?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:45

blijkbaar niet actief genoeg... heb namelijk niet t idee dat er ook maar een gram vet verdwijnt...
ik pas niet meer in m'n kleding.. dan is dat cijfertje toch wel belangrijk...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:48

Dan kan ik wel begrijpen. Iedereen heeft natuurlijk ook een ander gevoel over zichzelf. Misschien is het in jouw geval toch handig om naar een dietiste te gaan. Die kan ook tips geven wat goed is ivm jouw medicijngebruik.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:49

polly26 schreef:

Bristol,Kruidvat en soms heeft de AH ook nog wel eens handige,goede dingen liggen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:49

Kimmikky, eet je wel genoeg kcal? Je moet niet te veel, maar ook zeker niet te weinig eten.
Hoeveel kcal eet je op een dag?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:53

hoe duur is een dietist meestal?
las geloof ik op de website van mn verzekering dat mijn verzekering t niet vergoed... maar ga t wel ff uitzoeken...
ik word er gewoon gek van, sinds begin december bezig... en ben van 66->64.5->66->65->67 geschommeld ;(

zit ergens tussen de 1500-2200 op een dag.... dus hangt heeeeel erg van de dag af...

zal zo lijstje van vandaag uittikken...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:54

Dietisten zitten niet meer in het basispakket helaas.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:57

Over de dag verdeeld weegt een mens ook verschillend. Als je opstaat weeg je het lichtst,voor dat je naar bed gaat het zwaarst. Dus pak altijd hetzelfde weegmoment. Ook ben je meestal iets zwaarder als je ongesteld bent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:16

polly26 schreef:

Hou de Hema ook in de gaten, die had vorig jaar rond april/mei broeken en shirts voor €10

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:17

Ik ben ook weer wat kwijt..... 20cm van mijn haar af :') vanavond weer even hardlopen!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:22

elke ochtend vast weeg moment: tussen 6:30 en 9:00 wegen met wii fit plus.

7:45 Wii Fit Bodytest gedaan na naar de wc te zijn geweest, voor ik iets had gedronken of gegeten: 67 kg...
8:00 2 bekers thee (chinese nan yu thee van De Tuinen), glas fruit&co (330ml) (groot glas dus, omdat ik anders m'n pillen niet weg krijg.. 1 smaakt namelijk NIET lekker en is groot...)
9:00 EA Sports Active Personal Trainer, dag 9 vd 30 day challenge (niveau easy, ivm steeds terugkomende knieblessure & pas net met EA begonnen)
10:00 beker thee (lipton forest fruit), 150ml yoghurt (AH: 0% vet geen suiker toegevoegd, bosvruchten)
11:15 150ml yoghurt (AH: 0% vet geen suiker toegevoegd, bosvruchten) (had honger.. en heb geen wilskracht..)
12:00 salade bestaande uit: 40 gr macaroni (droog gewogen), 10 gr geraspte 30+ kaas, 10 gr pijnboompitten, 30 gr gerookte kipreepjes, 30 gr rucola, 30 ml balsamico dressing (schoot uit, wilde 15 ml)

dat is wat ik tot nu toe vandaag heb gegeten en gedaan. (562 kcal tot dit punt)

plannen voor de rest van de dag:
13:00 Wii Fit Plus samen met vriend (waarschijnlijk dus grotendeels spelletjes, al wil ik ook wat aerobics en muscle erbij gaan pakken vandaag)
14:00 beker thee (of 2)
15:00 pakje continue chocolade koekjes (3 x 12.5 gr = 3 x 57 kcal)
16:00 beker thee (of 2)
18:00 avond eten (to be decided, eet met de pot mee)

(zonder avond eten gerekend: 733 kcal)

mijn grootste valkuil is (denk ik): om 20:00 is 1 soort medicatie uitgewerkt, welke effect heeft op eetlust (overdag heb ik normaliter niet bijster veel honger), dus na 20:00 moet ik echt uitkijken dat er niet te veel snaai in de buurt is...

(normaal zit ik dus iets hoger dan 733 zonder avondeten :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:25

Kimmikky schreef:
las geloof ik op de website van mn verzekering dat mijn verzekering t niet vergoed... maar ga t wel ff uitzoeken...
ik word er gewoon gek van, sinds begin december bezig... en ben van 66->64.5->66->65->67 geschommeld ;(

zit ergens tussen de 1500-2200 op een dag.... dus hangt heeeeel erg van de dag af...

Maar 2200 is voor iemand van jouw lengte ook echt gewoon te veel..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:33

Rebeccaa schreef:
Kimmikky schreef:

Maar 2200 is voor iemand van jouw lengte ook echt gewoon te veel..

weet ik weet ik, maar dat soort dagen kom ik er meestal pas achter NA dat ik zoveel kcal heb gehad....
een dag op school zitten en niet genoeg eten mee hebben tot ik naar huis ga resulteert bijvoorbeeld ook regelmatig in: kapsalon halen @ station, of een puntzak @ smullers....
of 's avonds toch na t eten nog een keer echt alles eten wat los en vast zit (na 20:00 dus)

daarom mijn statement: ik PROBEER correct te eten.
want ik heb er nog niet genoeg grip op om de chips en drop en chocola in huis te weerstaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:44

Dan is het toch niet gek dat je niet afvalt? Overigens vind ik koeken van liga en zo ook niet echt dieet verantwoord.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:49

hallo,
ik meld me hier ook even. het is voor mij ook weer hard nodig om af te gaan vallen.
ik ben inmiddels wel bekend met heel veel dieten, heb ook cursussen gevolgd, dus ik weet prima hoe het moet en waar het fout gaat.. helaas.
t is nu voor mij weer even nodig om een streng begin te maken. ik doe de komende 5 dagen dan ook het weight care kuurtje. vandaag is dag 1.
ik wil uiteindelijk ongeveer 20 kg kwijt, maar ben voorlopig met 5 tevreden. stapjes van 5 lijkt me beter haalbaar.
ik zal mn ervaringen delen hier.
de shake (vanille) vanmorgen was best te doen. Ik had met lekker koude melk gemaakt, en met de staafmixer opgeklopt, leek dus net een echte shake. alleen vind ik het wel vervelend dat ik er dan de hele ochtend toch opripsingen van krijg.. dat is jammer. kauwgommetje helpt wel.
tussendemiddag had ik een maaltijdreep nogapinda, die was best lekker.

verder drink ik kruidenthee, water en koffie..

eigenlijk zou ik ook meer moetn bewegen, maar daar kan ik de tijd en zin moeilijk voor vinden. dat heb ik nooit leuk gevonden..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:52

:wave: Juval!
Ik heb al wat lichamelijke arbeid gehad vandaag.... Voor het mooie eet ik alleen te weinig in het weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:55

Ik snap niet dat mensen niet van sporten houden O:)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:58

Rebeccaa schreef:
Ik snap niet dat mensen niet van sporten houden O:)

Vind ik een beetje een nare reactie in een afvaltopic waar heel veel mensen zitten die hier moeite mee hebben...

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:00

Rebeccaa schreef:
Dan is het toch niet gek dat je niet afvalt? Overigens vind ik koeken van liga en zo ook niet echt dieet verantwoord.

tuurlijk is t niet gek... er vanuit gaande dat ik dus elke dag me volstouw met snoep en koek en chips en zooi....
alleen is dat dus NIET zo... ;)

ik rij 2-5x per week paard, doe elke ochtend wii fit plus / EA Sports Active Personal Trainer, jongleer 1-3x per week en ga vanaf maandag wekelijks zumba doen.

maar...
ik heb in ieder geval dus een verkeerd beeld geschept... nevermind...
kstop wel gewoon met eten, stuk simpeler dieet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:01

Tsja ik vind het niet eens zoveel met moeite mee hebben, maar meer met motivatie en doorzettingsvermogen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:02

Kimmikky, het is fijn dat je weet waar je problemen liggen.

Ik denk dat de meeste hier een lijstje verwachten van hoe je het gaat aanpakken, niet hoe je het de afgelopen tijd hebt gedaan :)
Ikzelf eet 1400kcal per dag en niet te veel, maar ook niet te weinig vet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:03

tja, paardrijden doe ik wel, maar dat zie ik niet echt als sport haha.
ik wandel met de hond 3/4 keer per dag, maar ook dat is niet echt sport.

ik vind het zo'n gedoe om naar een sportschool te gaan, probeer het wel eens hoor, maar dan heb ik het na een paar keer wel gezien. Ik krijg er geen voldoening uit (alleen spierpijn en pijn in mn portemonnee).
hardlopen lukt niet, ik heb last van astma en krijg het dan heel snel benauwd.
teamsporten schept verplichtingen, daar hou ik ook niet van haha..
zwemmen zou ik op zich nog wel leuk vinden..... t is alleen zoo jammer dat je er zo nat van wordt he.

dus nee. ik ben een watje wat dat betreft.
ik fiets wel, wandel met de hond, mest stallen en weiden uit, en rij een rondje op mn paardje, dat is genoeg beweging voor mij