Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:42

Klote jen, dat is geen nieuws waar je op zit te wachten. :\ Fijn dat je wel een arts hebt die met je mee denkt en ook open staat voor jouw inbreng etc. Veel sterkte alvast woensdag :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:13

Gatver Jen, wat een rot nieuws.. sterkte!

Ik zit m'n uitstrijkje uit te stellen. Zo slecht. Hij is al wel in huis.. maar wil 'm direct met de post mee hebben. En was telkens te druk om op tijd bij de brievenbus te zijn. Morgen moet ik tijd maken van mezelf.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:59

Goed dat je hier zelf ook al hebt over nagedacht! Hopelijk weet je snel de resultaten, die onzekerheid tijdens het wachten is altijd verschrikkelijk… weet je al wanneer je de resultaten kan verwachten na de ingreep van woensdag?[/quote]

Daar hebben we het nog niet over gehad. Hoop iig niet zo lang als deze uitslag van het uitstrijkje. Heb 3 weken moeten wachten op het telefoontje.

Hoe gaat het ondertussen met jou? Lees zo af en toe wel je topic door maar jij staat ook een mega heftige tijd tegemoet :knuffel:[/quote]

Ja… met mij gaat het wel hoor… is k*t om te horen maar ik heb me er ondertussen bij neergelegd en de kans op genezing is heel groot… de behandeling is heftig maar die paar weken behandeling gaan ook zo voorbij… je wordt geleefd op die momenten… hoop dat de bijwerkingen meevallen. Daar heb ik meer ‘bang’ voor maar daar geraken we ook wel weer door. Maar zoals aangegeven ik heb enorm veel steun van vrienden en familie! Ik probeer ook men hoofd niet te laten hangen, veel leuke dingen te doen en vooral te blijven lachen… niet altijd makkelijk hoor!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:08

Pfff verdorie. Wat een kl*te nieuws. Veel succes woensdag en veel moed.

Vind het vooral ook heel erg voor jou Kim, omdat je wel een kinderwens hebt die nu niet in vervulling kan gaan. Soms is het leven toch echt heel oneerlijk.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:16

CalipsoLover schreef:

Vind het vooral ook heel erg voor jou Kim, omdat je wel een kinderwens hebt die nu niet in vervulling kan gaan. Soms is het leven toch echt heel oneerlijk.

Klopt maar uiteindelijk kan ik nog wel ‘leven’… ik heb een lieve partner en familie dus ik heb alles wat mijn hartje begeert… een kindje had het afgemaakt maar nu staat genezing voor op! En daar gaan we voor de volle 100% voor!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:47

Kay_Kim schreef:
CalipsoLover schreef:

Klopt maar uiteindelijk kan ik nog wel ‘leven’… ik heb een lieve partner en familie dus ik heb alles wat mijn hartje begeert… een kindje had het afgemaakt maar nu staat genezing voor op! En daar gaan we voor de volle 100% voor!

Snap ik volledig, you go!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 20:52

Knap dat je er zo positief in staat, gelukkig zijn er veel fijne mensen om je heen die je veel steun geven. Snap dat je niet anders kan dan je erbij neerleggen maar dat is toch ook moeilijk.

Ik heb eind deze maand nog een 2 daagse wedstrijd en wat clinics met m'n pony. Daar kijk ik iig super naar uit dus afleiding heb ik iig wel.

Ik zal jullie hier ook een beetje op de hoogte houden. Iig heel erg bedankt voor de lieve berichtjes.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:21

Vanochtend om half 8 moest ik me melden bij de dagopname voor de conisatie. Super lieve verpleegkundige, ik was mega gespannen ze hebben me echt goed bijgestaan. Gelukkig ging m'n infuus prikken in een keer goed, ben nogal moeilijk te prikken. Eigenlijk zou een andere gynaecoloog de behandeling doen maar gelukkig kon m'n eigen gynaecoloog op het laatste moment toch. Was ik erg blij mee. Ik heb heerlijk geslapen van de narcose en na zo'n 3 kwartier werd ik weer wakker. Nergens iets van meegekregen. De gynaecoloog was nog even gekomen om te vertellen dat alles OK was gegaan. Volgende week donderdag krijg ik de uitslag. ik mocht best snel terug naar de kamer bij de dagopname. Daar nog wat gegeten en om 12 uur zat ik weer met m'n vriend in de auto richting huis. Nou lig ik al de hele middag lekker op de bank een beetje te dutten. Hopen op goed nieuws volgende week donderdag dat de snijranden schoon zijn :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 19:32

Ahh fijn dat het gelukt is

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 20:23

Ik denk aan jou!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:58

Hier een mail ontvangen dat uitslag binnen is. 5 juli belafspraak staan.

Van pap3 a1 naar pap3 a2. Nu half jaar later terug naar een pap2. Ondanks dat ik er zelf een slecht gevoel over had

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:19

Ik mag 15 juli voor mijn laatste halfjaarlijkse controle. Als die weer goed is mag ik om het jaar.
Duimen jullie mee?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:22

Succes dames. Zal voor jullie duimen.

Ik heb aanstaande vrijdag een afspraak met de gynaecoloog over hoe verder. De uitslag na conisatie was nog steeds pap4 en de snijranden waren niet schoon helaas. Er moet iig iets gedaan worden. Als de arts oké geeft mag van mij de gehele baarmoeder eruit. Heftige ingreep maar hopelijk wel van alles af erna. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft vrijdag :\

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:23

Vanochtend het gesprek gehad met de gynaecoloog, over een week of 8 wordt ik ingepland voor het verwijderen van de gehele baarmoeder,baarmoedermond en eileiders. De eierstokken blijven zitten. We moeten even wachten omdat ik net een conisatie achter de rug heb. Ik krijg 3 kleine sneetjes en een wat grote op de bikini lijn en dan wordt de baarmoeder zelf er via de onderkant uitgehaald. Wordt een heftige ingreep maar dan zijn we er hopelijk helemaal vanaf _/-\o_

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:22

jen schreef:
Vanochtend het gesprek gehad met de gynaecoloog, over een week of 8 wordt ik ingepland voor het verwijderen van de gehele baarmoeder,baarmoedermond en eileiders. De eierstokken blijven zitten. We moeten even wachten omdat ik net een conisatie achter de rug heb. Ik krijg 3 kleine sneetjes en een wat grote op de bikini lijn en dan wordt de baarmoeder zelf er via de onderkant uitgehaald. Wordt een heftige ingreep maar dan zijn we er hopelijk helemaal vanaf _/-\o_

Hopelijk valt de ingreep wat mee voor jou! Toch wel best heftig… veel succes

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:27

Dank je wel!!
Ik zie tegen het genezen op,6 weken bijna tot niks mogen doen. Maargoed dat zien we dan wel weer. Netflix en wat boeken ofzo

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 14:59

Heftig Jen, maar hopelijk daarna idd overal vanaf. Heb je inmiddels de oproep voor de operatiedatum?

Vanmorgen gebeld door de huisarts: mijn uitstrijkje was niet goed. Pap3. Dus doorverwezen naar de gyn. Ik hoefde me nog geen zorgen te maken en wellicht is een kleine ingreep nodig.
Wel irritant dat ik vervolgens een brief krijg met de afspraak datum, met duidelijk vermeld dat er geen tijd is om op verdere vragen in te gaan dus dat ik informatie kan opzoeken op ‘die en die’ website. Komt een beetje over alsof ik een nummertje ben wat een onderzoek krijgt maar je moet niks vragen. (Nu lees ik me altijd wel in dus geen probleem, maar dat het zo expliciet vermeld werd?)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:16

Marocje schreef:
Heftig Jen, maar hopelijk daarna idd overal vanaf. Heb je inmiddels de oproep voor de operatiedatum?

Vanmorgen gebeld door de huisarts: mijn uitstrijkje was niet goed. Pap3. Dus doorverwezen naar de gyn. Ik hoefde me nog geen zorgen te maken en wellicht is een kleine ingreep nodig.
Wel irritant dat ik vervolgens een brief krijg met de afspraak datum, met duidelijk vermeld dat er geen tijd is om op verdere vragen in te gaan dus dat ik informatie kan opzoeken op ‘die en die’ website. Komt een beetje over alsof ik een nummertje ben wat een onderzoek krijgt maar je moet niks vragen. (Nu lees ik me altijd wel in dus geen probleem, maar dat het zo expliciet vermeld werd?)

Als je met vragen zit mag je me altijd contacteren, ik heb een conisatie gehad.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:34

Dank je wel, voor nu laat ik het even, kan toch niks doen. Over een maand de afspraak, dus zal daarvoor ff lezen wat ze gaan doen. Mocht ik nog vragen hebben zal ik je Pb-en ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:38

Poeh wat heftig zeg Jen!

Oh Marocje, dat lijkt me heel naar dat je geen verdere informatie krijgt.

Ik heb sinds februari ook de brief in huis, maar in januari bevallen, dus moest het nog uitstellen. Nu vergeet ik steeds te bellen voor een afspraak.
Maar krijg volgende week ook nog uitslag van een biopt die ze hebben genomen van een plekje bij m'n oog. Ook spannend.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:45

Niet fijn marocje, neem aan dat je gewoon vragen mag stellen met wat ze wel en niet gaan en kunnen doen. Lekker kortaf zo'n brief. Hoop dat het allemaal mee valt voor je.

Ondertussen weet ik een datum, ik mag me 12-9 smiddags melden in het ziekenhuis. Dus lekker sjagrijnig van de honger de Ochtend zien te overleven :')

Lindor92 hoop dat de uitslag mee valt voor je :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:34

Marocje schreef:

Aahh das balen.
Ik heb ca 5-6 jaar terug ofzo ook pap3 gehad
Dit heeft mijn lichaam toen zelf opgeruimd. Wel moest ik steeds ter controle terug...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:39

hagelslag schreef:
Marocje schreef:

Aahh das balen.
Ik heb ca 5-6 jaar terug ofzo ook pap3 gehad
Dit heeft mijn lichaam toen zelf opgeruimd. Wel moest ik steeds ter controle terug...

Oh dat klinkt wel hoopvol. Ik moest toen een uitstrijkje laten maken Ivm dat blijven bloeden met spiraal. Daar kwam toen uit dat er hpv was aangetroffen? Precies weet ik het niet meer maar daarom dus een jaar later weer moeten laten onderzoeken. Heeft alleen niks met dat bloeden/spiraaltje te maken vertelde de assistente.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:47

Ik moest eerst 2x alle 3 maand.
Daarna elk half jaar.
En nu zoals in dl normaal is elk jaar.. Hoewel ik nu al 2 jaar niet geweest ben geloof ik...
Ik had 21 november heen gemoeten...
Naar die afspraak hadden ze afgezegd ivm personeel te kort...
Zal toch es ff een afspraak maken denk ik

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:28

Balen Marocje en wat stom dat ze dan zo onpersoonlijk zijn qua communicatie. Ik heb dezelfde uitslagen gehad bij mijn eerste uitstrijkje. Dmv lis excisie is wat weefsel weggehaald. Het heeft een tijd geduurd maar uiteindelijk was het allemaal uit mijn lichaam.