Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:06

Succes Ninus, dat lukt je wel. Lekker op tijd weg zeg.

Hier staat morgen een flinke route op het programma, maar we maken wel twee alternatieve routes die korter zijn, want ik weet niet of we genoeg drinken kunnen meenemen en het wordt hier ook heet.

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:36

Dat ziet er weer uit als een mooie uitdaging, SV! Verstandig dat jullie wel aan alternatieve routes denken met de voorspelde hitte.

Ninus ook flinke afstanden aan het maken de laatste tijd. Leuk dat je bent wezen trailen op vakantie :)

Gaucho, even een beetje kalm aan en naar je lichaam luisteren dan maar... Al dat bergwandelen was ook flinke training, dus het komt zeker goed richting steamtrail!

Ik ben vanmorgen lekker gaan lopen voor de warmte uit. Lekker 8 km over het rondje om de begraafplaats, Garmin wilde heuveltraining vandaag en daar zit een mooie heuvel om op en af te rennen :)) Nu alweer fris en fruitig achter mijn bureau voor de werkdag.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:20

Mooi zo'n heuveltraining en nog lekker op tijd.

Wij begonnen vanmorgen rond kwart over zeven met onze trail door de Hoge Venen. We hadden een route van afstand meten gehaald van 38km.
Het was afzien en prachtig tegelijk.

Kilometers vlonderpaden, mooie uitzichten, hele lastig begaanbare paden met stenen/rotsen en heel veel boomwortels waardoor we niet konden rennen. Planten/gras tot je oksels. De heuvels waren heftig, lange stukken omhoog. Veel stukken door volle bak zon lopen en er waren veel vliegen.
Ook een hele tijd langs een riviertje gelopen.
Uiteindelijk hebben we er 42.3km van gemaakt.

Mijn 18e (ultra)marathon.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het 'pad'.
Afbeelding

Pad met rotsen.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tijd inclusief pauzes is trouwens 6.22.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:15

Het ziet er zwaar maar prachtig uit SV. Ik moest erg lachen om die foto van je stoffige benen en voeten :') :))

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:51

Mooie prestatie SV! En inderdaad, die foto van je benen en voeten :)) :D

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 08:11

Hier vanmorgen weer 5,5 km in de benen. Met wat lekkere sprints tussendoor was het toch behoorlijk zweten :Y) Hopelijk is de hittegolf volgende week voorbij...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 14:44

Goed bezig!

Ik ben sowieso helemaal klaar met die warmte :')

Doe mij maar 15 graden koeler

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:29

Lekker bezig Kylan!

Volgens mij mogen we in het hoge noorden nog niet echt klagen, al is het nu echt te warm om te lopen. Gisterochtend om 6:30 vertrokken en 15km gelopen, dat was nog meer dan prima te doen. Vanochtend om 6:30 was het al beduidend warmer.

Gaan zo de route voor morgenvroeg uitstippelen, zin in :):)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 07:36

Succes vandaag, Ninus!

Haha, lekkere vieze benen, SV!

Goed bezig, Kylan!

Van mij mag het nog wel even zo blijven qua weer. Heb de komende drie weken vakantie. Misschien ietsje koeler, is ook beter voor het vee buiten en zo.

Ik heb er al 10 km op zitten! Vanochtend om 6 uur afgesproken met de buurvrouw te lopen. Heerlijk zeg, met zonsopkomst lopen. Lekker rustig op de weg. Vannacht amper geslapen vanwege de warmte en omdat ik bang was om me te verslapen dus ik stort ergens vandaag nog wel eens in. :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Puera op 13-08-22 08:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 08:05

Heerlijk, dan ben je lekker voor de echte warmte terug. :D

Mijn rondje zit er ook al op.
Ging niet heel fijn. Vooral mn gevoel. Tempo en hartslag waren helemaal prima.
Dacht zelfs even dat mn knie begon te irriteren. Maar zie net dat er op mn huid een rode plek met kras zit, dus kan best zijn dat dat de irritatie veroorzaakte.

Had 10 km willen lopen, maar toen ik er na 5 km nog niet lekker in zat, heb ik het iets verkort tot 9 km.

Wel heel veel reeën gezien. <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:15

Bijna 10 km gelopen, toch maar weer gedaan ondanks dat het volgens je gevoel niet zo lekker ging. Prachtig, al die reeën!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:35

Goed begin van de dag allebei! Zo vroeg op pad is met dit weer echt heerlijk. En Puera, het is prima weer om een siësta te houden vanmiddag ;)

Hier was vanmorgen mijn man aan de beurt, die zat om 7u op de racefiets. Ik heb een goed uur met de hond gewandeld, heeft die haar beweging ook gehad voor het heet wordt. Morgenochtend ben ik weer aan de beurt om te hardlopen in de ochtend.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:21

Allemaal vroege vogels :))
Goed bezig! De wereld is zo mooi als alles wakker wordt :j

Wij zijn half 6 vertrokken en hebben de 30km gehaald in 6.15. Dik tevreden, ging boven verwachting dus ik begin toch een beetje in de marathon te geloven :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:06

Die marathon gaat echt wel goed komen hoor! Je bent mooi op weg met de trainingen.

Sherivey slecht dagen heeft iedereen, even slikken en weer door!
*insert spierbalarm smiley*

Hier om 8 uur klaar met een 10km rondje. We zijn nu op weg naar Bussloo om te suppen en zwemmen. Gisteravond ook nog 40 minuten gezwommen. Lekker, ik had het gewoon koud daarna.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 13:17

Lekker dagje zo SV :D

En jawel, die dagen horen er ook bij.
Ben allang blij dat ik de hittegolf qua traingen redelijk door ben gekomen. :)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 08:49

Lekker Ninus, die marathon moet helemaal goedkomen lijkt me zo!
SV ook lekker actief geweest. Het was een mooie dag om op en in het water te zijn!

Ik heb vanmorgen lekker genoten. Het doel was met rustige hartslag wat kilometers maken en vooral genieten van een mooie ochtend. En dat is gelukt!! Uiteindelijk 16 km gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:35

Knap Kylan, en anderen die gisteren en vanochtend gelopen hebben.

Ik ben in ‘staking’ , het is mij echt te warm en wil ook twee ochtenden waar ik niet vroeg eruit hoef. Afgelopen vrijdag nog 8 gelopen. Planning is woensdagochtend weer.

Mijn paard heeft het zooo warm, arm dier. Staat s ochtends even buiten, voor de rest binnen. Buiten is voor hem niet te doen. Hopelijk iets minder warm, dan kunnen we weer een rondje bos maken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 12:58

Goed gedaan @Kylan en groot gelijk @Morris. Goed dat je gewoon lekker een even "warmte" pauze inlast.

Ik had me vanochtend aangemeld voor een trainingsloop van de Amsterdam Marathon/Dam tot Damloop. Leuk om eens in een andere omgeving te lopen, niet te hoeven nadenken over waar/hoeveel/hoe ver. Gewoon aansluiten bij een tempogroep met haas en banketstaaf met de mensen in de groep. Erg leuk :D uiteindelijk 20.5km gelopen. Helemaal tevreden en erg genoten :j voor herhaling vatbaar in ieder geval..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:47

Kylan en Musli lekker gelopen hoor!
Leuk zo'n trainingsloop.

Ik liep vanmorgen om 7 uur 10 km en daarna nog ruim 6 km gewandeld in het bos met een lunch op een terrasje.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 18:10

Wat leuk zo'n trainingsloop Musli! Sowieso gezellig om een beetje te kletsen met andere enthousiaste lopers :) en jullie hebben toch echt een flinke afstand afgelegd joh, dat gaat dan altijd een stuk sneller hè als je lekker kan kletsen en niet hoeft op te letten!

SV ook weer lekker onderweg geweest.

En Morris ik snap volledig dat je even rust pakt met deze warmte! Een poosje niet lopen is helemaal niet erg, dat komt wel weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:57

Vanmorgen een halve trailmarathon gelopen en toen kwam ik deze prachtige gladde slang tegen.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 15:28

Gaaf om die tegen te komen :j

Ik moest vandaag 85 minuten duurlopen.
Nu ging het zaterdag niet zo lekker en werd ik daar een beetje onzeker van. Dacht namelijk mijn knie weer wat te voelen en kwam niet in het ritme.

Dus met mezelf afgesproken dat ik gewoon zou gaan lopen. En ik koos een route waarbij ik ook zo weer thuis zou kunnen zijn als het echt niet ging.
Het tempo lag weliswaar wat lager dan normaal bij de 'korte' duurloop, maar het ging eigenlijk heel lekker.

Flink wat regen gehad, wat echt heel fijn was. :D

Daarna bij de sportmasseur geweest. Helaas voelde die toch dat de peesplaat die van mijn heup naar mijn knie/ kuit loopt wat meer op spanning staat dan zou moeten.
Die peesplaat heeft afgelopen winter dus die lopersknie veroorzaakt.

Best wel even kak dus -O-
Maar er is nog niet direct een groot probleem. Kreeg het advies de peesplaat wat te rekken, eventueel foamroller gebruiken en het goed in de gaten te houden.
Sportmasseur kijkt ook om de week even hoe het aan voelt. Dan kan ik ingrijpen indien nodig.

Nou is het nog geen blessure, maar hier baal ik dus al best van.
Komende tijd zelf ook proberen beter rust te nemen tussen de trainingen door. Toch weer wat oefeningen proberen in te passen in mijn schema. En voeding/drinken misschien ook maar wat scherper in de gaten houden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:12

Prachtig Kylan! Lekker om de dag zo te beginnen :j

Ik snap het helemaal Morris! Ik ben blij dat ik een duidelijk doel heb en wel moet, anders ging ik ook in staking :))

Lekker SV! En prachtige slang zeg :wow: Ik moet het doen met agressieve hanen die achter me aan rennen :=

Wat balen Sherivey :(:) Goed dat je gelijk aan de bel trekt en zo wellicht erger kunt voorkomen. Duimen dat het meevalt!

In het kader van wennen aan de warmte heb ik net 5km gerend, voor mijn doen heel langzaam, maar wel mijn vertrouwde rondje weer, was lang geleden!
Morgenavond ga ik met Puera 10km in Leeuwarden lopen, leuke spontane actie!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:15

Wat leuk! Veel plezier samen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:30

Goed dat je naar je eigen lichaam luistert en actie ondernomen hebt, Sherivey! Je bent er mooi op tijd bij, dus het komt vast weer helemaal goed.

Vaak benijd ik je om de prachtige omgeving waar je loopt, SV, en de prachtige foto’s die je ervan maakt. Met je laatste foto heb ik dat totaal niet. :)) Brr, ik vind slangen zo ontzettend eng.

Wat leuk, Musli, die trainingsloop! Ga je ook aan een van die twee lopen meedoen?

Snap je helemaal, Morris. Die warmte is ook niets niks. Wij hebben vakantie sinds vrijdag en we hebben nog niet veel meer gedaan dan in de tuin zitten.
Gelukkig koelt het de komende dagen wat af.

Heerlijke foto’s Kylan! Een mooi begin van de dag.

Superknap, Ninus. Toch die 30 km maar even in de pocket.
Zin in morgen, hebben we dan toch eindelijk wat weten af te spreken. :))