Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:33

Charaz schreef:
Volgende week krijgen we de vaccins op de praktijk binnen. Vind het ook wel spannend dat wij nu gaan vaccineren.

Idd heel spannend!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:49

Last gekregen van bijwerkingen. Vannacht slecht geslapen door koorts, spierpijn. Net of ik weer corona had. Nu na rustig opstaan, pijnstiller en ontbijtje lijkt het beter te gaan. Koorts is zo te voelen weg nu.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:54

Heb jij weer. :D Keek je er zo naar uit.
Fijn dat het weer een stuk beter gaat nu.

Wij hebben hier in Belgie niks als last met Moderna lees ik. Ofwel leveren ze te laat, ofwel leveren ze niet ofwel leveren ze minder dan afgesproken. :roll:
Nu al 2 weken geen enkele flacon ontvangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:06

Las net dat in Israël uit onderzoek is gebleken dat Pfizer en moderna al na de eerste prik voor 85 % effectief is dan denk ik, laat die tweede prik voorlopig maar zitten en gebruik alle vaccins zo snel mogelijk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:07

bigone schreef:
Las net dat in Israël uit onderzoek is gebleken dat Pfizer en moderna al na de eerste prik voor 85 % effectief is dan denk ik, laat die tweede prik voorlopig maar zitten en gebruik alle vaccins zo snel mogelijk.

Oh ja inderdaad, dan zou het veel sneller gaan allemaal!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:10

bigone schreef:

Is ook al duidelijk hoe lang die effectiviteit dan blijft? Dat lijkt me ook wel van belang

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:11

secricible schreef:
bigone schreef:

Is ook al duidelijk hoe lang die effectiviteit dan blijft? Dat lijkt me ook wel van belang

Is bij 2 prikken ook niet duidelijk toch?

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:13

Maar daar is wel meer kennis al over toch? Met inschattingen van ongeveer een jaar?
Ik las destijds rondom de discussie die tweede prik uit te stellen dat men dacht dat na de eerste vaccinatie de bescherming al na 2naanden fors zou dalen, vandaar mijn vraag :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:15

secricible schreef:
Maar daar is wel meer kennis al over toch? Met inschattingen van ongeveer een jaar?
Ik las destijds rondom de discussie die tweede prik uit te stellen dat men dacht dat na de eerste vaccinatie de bescherming al na 2naanden fors zou dalen, vandaar mijn vraag :D

Ze garanderen 3 maanden, volgens mij is er verder nog niks bekend over als ik zo een beetje rondneus op Google.

Weet iemand hoeveel vaccins we de komende 1-2 maanden geleverd krijgen? Gaan we in maart een beetje stappen zetten? Wanneer kan ongeveer de 60-70% bereikt worden? Weet iemand dat?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:30

Pfoe 26 februari pas uitspraak over de avondklok, had niet verwacht dat t vandaag zou zijn maar een week vind ik ook wel weer vrij lang in vergelijking tot hoe snel dat spoedappel erdoor gedrukt werd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:47

Mijn werkgever (ggz) begint op de 2 grootste locaties aanstaande woensdag met het vaccineren van een deel van de zorgmedewerkers en cliënten met AZ.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:58

sureido schreef:
secricible schreef:

Ze garanderen 3 maanden, volgens mij is er verder nog niks bekend over als ik zo een beetje rondneus op Google.

Weet iemand hoeveel vaccins we de komende 1-2 maanden geleverd krijgen? Gaan we in maart een beetje stappen zetten? Wanneer kan ongeveer de 60-70% bereikt worden? Weet iemand dat?

Eind q2 85% als de leveringen niet meer veranderen. Toevallig gisteren opgezocht :D
https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... p104415169

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:01

In juni?!
Dat is al snel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:02

Ik geloof er eerlijk gezegd geen snars meer van :o Ze willen straks 2 miljoen prikken per week gaan zetten, vanaf april ofzo? Maar de infrastructuur is daar nu echt nog totaal niet klaar voor. Ik denk echt niet dat we in 2021 klaar zijn met prikken tbh.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:03

Wanneer er na een vaccinatie minimaal drie maanden immuniteit zou zijn dan zou ik als rivm meteen alles gaan prikken, over drie maanden hebben we vaccins genoeg om het nog eens dunnetjes over te doen maar kan de maatschappij in de zomer volledig open. In Engeland hebben een aantal grote ziekenhuizen (waaronder die van Marcel Levi) geen enkele gevaccineerde patient meer in het ziekenhuis gehad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:06

Dat zal straks de vraag zijn idd Emma. Volgens de GGD zijn ze daar klaar voor en die zullen het gros moeten gaan vaccineren in q2 dus ze zullen het moeten bewijzen. :D
Op dit moment heb ik iig nog niet gehoord dat GGDs beperkend zijn iig.

bigone schreef:
Wanneer er na een vaccinatie minimaal drie maanden immuniteit zou zijn dan zou ik als rivm meteen alles gaan prikken, over drie maanden hebben we vaccins genoeg om het nog eens dunnetjes over te doen maar kan de maatschappij in de zomer volledig open. In Engeland hebben een aantal grote ziekenhuizen (waaronder die van Marcel Levi) geen enkele gevaccineerde patient meer in het ziekenhuis gehad.

Als het idd zo werkt deel ik die mening wel ja

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:14

bigone schreef:

Ik stem voor. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:17

Nee bij de GGD's ligt het wel goed inderdaad. Maar ik zie in de strategie nog wel een aantal zaken waar ik mijn vraagtekens bij heb, en dan vooral bij de levering van vaccinaties. Ze gaan uit van best wel grote hoeveelheden vaccins die nog niet eens zijn goedgekeurd door de EMA in Q2 al, en hoewel we weten dat het snel kan gaan, kan het ook zomaar zijn dat dat enorm tegenvalt. En als je uitgaat van 3 miljoen vaccins die dus misschien wel met een heel kwartaal verlaat worden, dan zit je toch wel echt met de gebakken peren.

Maar goed, we gaan het zien!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-21 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:19

bigone schreef:

Hmm, ik vraag me wel af of daar geen haken en ogen aan zitten. Ik denk dat mensen die een eerste prik hebben gehad en in de tussentijd het land open zien gaan bv minder geneigd zijn om de tweede ook te gaan halen (want gaat de noodzaak er dan niet af?) en is er echt onomstotelijk bewezen dat de effectiviteit na het eerste vaccin 3 maanden op dat niveau blijft hangen? Daarnaast ben ik best wel voor alleen prikken als je het in huis hebt. Stel je voor dat je erop rekent dat je hele bevolking na 3 maanden nog een keer geprikt moet worden en je krijgt dan maar de helft van de vaccins geleverd... Dan heb je wel echt een serieus probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:20

Ohzo bedoel je. Ik heb ook niet teveel verwachtingen. Goedkeuring heb ik wel vertrouwen in, maar het leveren moet ik eerst nog zien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:54

Hier hebben 600 mensen onder de 55, niet uit de zorg en geen risico-aandoeningen, toch een uitnodiging gekregen voor de 1e vaccinatie. Systeemfoutje :))
Ze mogen toch langsgaan want weer een schrijven sturen om het te annuleren zou teveel tijd kosten.

Klein gelukske voor die mensen :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:04

Net even op het dashboard gekeken. We hebben nu 915.713 gevaccineerden. Ben benieuwd of we dit weekend de miljoen gaan halen.
Vader van 66 en zwaar longpatiënt heeft hem nog niet gekregen (de oproep)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:05

Schoonouders 80+ in risicogroep hebben ook nog niets.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:15

purny schreef:
Net even op het dashboard gekeken. We hebben nu 915.713 gevaccineerden. Ben benieuwd of we dit weekend de miljoen gaan halen.

In totaal of 915.000 personen die een eerste gehad hebben?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 23:16

sureido schreef:
purny schreef:

In totaal of 915.000 personen die een eerste gehad hebben?

Mee er zijn 915.000 prikken gezet. Geen 915.000 gevaccineerden.