Charaz schreef:Volgende week krijgen we de vaccins op de praktijk binnen. Vind het ook wel spannend dat wij nu gaan vaccineren.
Idd heel spannend!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Las net dat in Israël uit onderzoek is gebleken dat Pfizer en moderna al na de eerste prik voor 85 % effectief is dan denk ik, laat die tweede prik voorlopig maar zitten en gebruik alle vaccins zo snel mogelijk.
secricible schreef:bigone schreef:Las net dat in Israël uit onderzoek is gebleken dat Pfizer en moderna al na de eerste prik voor 85 % effectief is dan denk ik, laat die tweede prik voorlopig maar zitten en gebruik alle vaccins zo snel mogelijk.
Is ook al duidelijk hoe lang die effectiviteit dan blijft? Dat lijkt me ook wel van belang
secricible schreef:Maar daar is wel meer kennis al over toch? Met inschattingen van ongeveer een jaar?
Ik las destijds rondom de discussie die tweede prik uit te stellen dat men dacht dat na de eerste vaccinatie de bescherming al na 2naanden fors zou dalen, vandaar mijn vraag
sureido schreef:secricible schreef:Maar daar is wel meer kennis al over toch? Met inschattingen van ongeveer een jaar?
Ik las destijds rondom de discussie die tweede prik uit te stellen dat men dacht dat na de eerste vaccinatie de bescherming al na 2naanden fors zou dalen, vandaar mijn vraag
Ze garanderen 3 maanden, volgens mij is er verder nog niks bekend over als ik zo een beetje rondneus op Google.
Weet iemand hoeveel vaccins we de komende 1-2 maanden geleverd krijgen? Gaan we in maart een beetje stappen zetten? Wanneer kan ongeveer de 60-70% bereikt worden? Weet iemand dat?
bigone schreef:Wanneer er na een vaccinatie minimaal drie maanden immuniteit zou zijn dan zou ik als rivm meteen alles gaan prikken, over drie maanden hebben we vaccins genoeg om het nog eens dunnetjes over te doen maar kan de maatschappij in de zomer volledig open. In Engeland hebben een aantal grote ziekenhuizen (waaronder die van Marcel Levi) geen enkele gevaccineerde patient meer in het ziekenhuis gehad.
bigone schreef:Wanneer er na een vaccinatie minimaal drie maanden immuniteit zou zijn dan zou ik als rivm meteen alles gaan prikken, over drie maanden hebben we vaccins genoeg om het nog eens dunnetjes over te doen maar kan de maatschappij in de zomer volledig open. In Engeland hebben een aantal grote ziekenhuizen (waaronder die van Marcel Levi) geen enkele gevaccineerde patient meer in het ziekenhuis gehad.
sureido schreef:purny schreef:Net even op het dashboard gekeken. We hebben nu 915.713 gevaccineerden. Ben benieuwd of we dit weekend de miljoen gaan halen.
Vader van 66 en zwaar longpatiënt heeft hem nog niet gekregen (de oproep)
In totaal of 915.000 personen die een eerste gehad hebben?