Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kairos schreef:secricible schreef:Kairos, volgens mij is dat heel wisselend. Ik heb zelf geen schoolgaande kinderen, maar om me heen hoor ik alles van een paar werkbladen die einde van de week af moeten tot klassikale lessen en op de pc ook je opdrachten invullen zodat de leraar meekijkt.
Dat 2e lijkt me een prima optie, maar dat 1e? Dan begrijp ik die boze ouders wel om eerlijk te zijn...
bigone schreef:Diezelfde boze ouders stonden er tijdens de eerste lockdown op dat ook de scholen dicht moesten, toen waren het voor het merendeel , net als nu de leraren die zich zorgen maken. Nu gaan de scholen ( imo) terecht dicht en komt het rauw op hun dak vallen. Maar het is nu in feite twee weken want de kerstvakantie zit erbij . En ik vermoed dat de lagere scholen wel eerder dan de 19 e open gaan. Hangt allemaal van ons gedrag af de komende twee weken. En heb je kinderen en een baan dan snap ik dat het moeilijk kan zijn om dat te combineren.
Shadow0 schreef:Enerzijds zou ik denken dat de hele onderwijslijn wel degelijk zou moeten bestaan online, want er zijn toch ipad-scholen geweest waar alles online ging? Dat was niet een onverdeeld succes (volgens mij zijn ze al weer weg) maar de materialen die ze hadden zouden wellicht wel van pas komen.
Anderzijds denk ik dat je voor jongere kinderen ook niet teveel online moet doen en meer zou moeten zoeken in het inzetten van fysiek materiaal: dus liever een doos met rekenblokken, domino/kwartetten en kleurpotloden afleveren. (En ruitjespapier.)
Werkbladen op papier kan trouwens wel degelijk zin hebben omdat het qua concentratie makkelijker is en meer uitnodigt tot werkhouding. Helemaal verkeerd is dat dus zeker niet - en je hebt er ook niet de hele tijd online toezicht bij nodig, dit afstemmen met ouders lijkt me veel zinniger.
bigone schreef:Diezelfde boze ouders stonden er tijdens de eerste lockdown op dat ook de scholen dicht moesten, toen waren het voor het merendeel , net als nu de leraren die zich zorgen maken. Nu gaan de scholen ( imo) terecht dicht en komt het rauw op hun dak vallen. Maar het is nu in feite twee weken want de kerstvakantie zit erbij . En ik vermoed dat de lagere scholen wel eerder dan de 19 e open gaan. Hangt allemaal van ons gedrag af de komende twee weken. En heb je kinderen en een baan dan snap ik dat het moeilijk kan zijn om dat te combineren.
Tancreda4 schreef:Met dank aan klanten die niet snappen dat afhaalpunten alleen voor afhaalpunt open is en de rest niet gekocht mag worden, discussies ontstaan etc, gaan er nu pakketpunten dicht. Echt mensen... Krijgt de pakketdienst nog meer problemen. Wel maar fijn negatieve recensies op internet plaatsen als je pakket lang duurt of kwijt raakt hé. Want hoe durven ze....
*slaakt diepe zucht*
bigone schreef:De mensen die in Maart vonden dat we het toch net als de Zweden konden doen ? Daar gaat het inmiddels ook compleet fout. Las er vanavond wat over maar had van onze vrienden ook al gehoord dat het fout ging.
Sheran schreef:Maar... in hoeverre moeten de ouders thuis onderwijs geven? (serieuze vraag). Op de middelbare (althans de onze) wordt dit niet verwacht. Daar zijn gewoon online lessen, net als op het HBO/WO.
Karin_deB schreef:Sheran schreef:Maar... in hoeverre moeten de ouders thuis onderwijs geven? (serieuze vraag). Op de middelbare (althans de onze) wordt dit niet verwacht. Daar zijn gewoon online lessen, net als op het HBO/WO.
Onze dochter van 4 (groep 1) heeft wat werkboekjes mee naar huis gekregen met opdrachtjes.Als ze zich concentreert kunnen we binnen een half uur alle opdrachtjes van de dag maken.
Daarnaast heeft ze op de schooldagen een half uur "les" via teams. De juf logt dan in met een groepje van 5 kinderen en dan doen ze spelenderwijs wat liedjes zingen en opdrachtjes maken.
Verder hebben we het verzoek gekregen om wat liedjes te zingen en boekjes te lezen e.d. maar dat doen wij toch al dat dus zie ik niet persé als thuisonderwijs moeten geven(bovenstaande overigens ook niet hoor
)
Mindim schreef:Hier moeten ze inloggen op teams op gezette tijden. Maar dat zijn geen hele dagen. Ze proberen per vak een uur per week te geven.
Met wiskunde is dat maar een kwartier, want de klas wordt in dat uur in 4 groepen gedeeld. Dus het houdt niet over, ik moet dus vaak nog wel eens extra uitleg geven.
veerledec schreef:https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/belgen ... 6M5LJ7oTaA
Toch niet dus. Dat jojo beleid is ze daar niet vreemd.
besita schreef:veerledec schreef:https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/belgen ... 6M5LJ7oTaA
Toch niet dus. Dat jojo beleid is ze daar niet vreemd.
Wat een paniekzaaiend mediageile krant zeg ..daar is gewoon nooit sprake van geweest![]()
Waarom spuug je steeds die kritiek ,het is nergens beter !! Als er iets van schuld is dan is het wel Europa :lekker samen maar toch apart werkt moeilijk