4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:46

Josien, haha welkom terug. En meelezen en af en toe meepraten is ook helemaal prima toch? Al is helemaal meepraten natuurlijk veel gezelliger :D Fijn dat je vriend je zo helpt.
Ik ben vorig jaar februari (voor de lockdown) begonnen met rondje lopen voor het werk. Dat was een kwartiertje en dan stapte ik in auto naar kantoor. Sinds thuiswerken is het minstens een halfuur en wil echt niet meer zonder. Zo lekker om 's morgens even buiten te zijn voor ik de hele dag achter mijn computer zit.

Lis_Ol, vind het weer werken ook wel lekker. Dat ritme laat me wel goed voelen, merk altijd wel dat ik dat nodig heb. En het was nu ook geen vakantie waarin ik vanalles heb gedaan, met lockdown niet echt mogelijk.. Dus mijn werkdag vandaag was ook wel weer fijn.
En ooooh triple chocolate chip cookie..

little_birdy, wat een stoute boom en struik om zo maar je karretje in te vallen... Kon jij niks aan doen hoor. Ik heb net een bestelling van mijn favoriete proteïne bar gedaan (Clif Bar Peanut Butter) en gelijk een doos Grenade repen erbij gedaan waar jij zo enthousiast over was. Ben benieuwd!

Ik heb net een kom soep op tijdens bijlezen en typen hier. Nu nog even rondje wandelen en daarna rest van mijn avondeten klaarmaken. Ik had honger, dus denk begin vast met die kom soep. Daarna lekker lui op de bank met een boek.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:16

@Mara: heerlijk weekend gehad en lekker genoten dus :) Het ziet er ook enorm lekker uit. Ik was benieuwd naar je oefeningen omdat er laatst eens iemand beweerde dat squats niet zoveel doen en donkey kicks veel beter zijn.

@Linoleum: Mooi lijstje, doe je aan IF? Lekker hè, in de ochtend al gewandeld hebben. Heb ik het idee dat ik m’n dag veel beter begin.

Welkom terug Josien!

@Lis_Ol: Ik heb helaas in AH in de buurt, maar ga ze onthouden voor als ik er eens 1 tegen kom! Heerlijk lijstje heb je vandaag.

@Little_Birdy: Lijkt me ook heftig werk met jouw blessure, het is toch anders dan op kantoor zitten. Nog even en je eet alleen nog maar fruit omdat het anders niet op komt :D

Vandaag een redelijke dag, 2 keer een half uurtje gewandeld en dat ging gelukkig zonder problemen :)

Lijstje:
O: havermout met amandelmelk, kaneel, banaan en blauwe bes
T: appeltje, cracker met Philadelphia
M: Gehaktrol, stamppot prei, klein beetje yoghurt
T: rijstwafel met ei en een mandarijn
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 1 plakje ontbijtkoek zero, rijstwafel met kipfilet en rijstwafel met sandwichspread
T: sinaasappel, mini stroopwafel en speculaasje
Totaal: 2100
B: 2 keer een half uur gewandeld, half uur buik en billen. Totaal 12.000 stappen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:17

Kiwi, ik heb eerder aan IF gedaan. Dat is laatste jaar beetje teruggevallen naar eerste eten om 10.00 uur. Wil wel graag weer naar wat later eten, dus daar ga ik komende weken even mee bezig. Beviel me altijd wel goed namelijk.
En dat wandelen is echt heerlijk ja, niet met duffe bedhoofd gelijk aan mijn bureau. Fijn dat wandelen bij jou gisteren ook goed ging.

Ik heb net drie kwartier gewandeld en terwijl ik door park liep kwam ik ineens twee grote stoere mannen tegen met een herdershond met muilkorf. Slik. Dichterbij bleken ze zelfs kogelvrije vesten te dragen en om de hoek stond een busje waar nog meer politiemannen allemaal beschermde kleding aantrok. Euhhmm, waar was ik in beland :') Heb niks bijzonders gezien, alleen veel mensen die hond aan uitlaten waren verder.

Mijn lijstje van gisteren is uiteindelijk dit geworden:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: havermout met havermelk, honing, rozijnen en koekkruiden
T: eiwit-milkshake en plak kaas
A: kom bloemkoolsoep en 2 pitabroodjes met tonijnsalade
T: 2 gekookte eieren met rookvlees
Totaal 1.750 kcal
B: 11.000 stappen

Planning voor vandaag
L: skyr vanille, whey crispy en cruesli chocolade
T: eiwit-milkshake
A: kom bloemkoolsoep en kaiserbroodje hamburger met cheddar (ik had HelloFresh in de planning, maar bedacht me tijdens typen dat dat niet werkt als de HelloFresh box pas later vanavond wordt bezorgd :') )
T: clif bar crunchy peanut butter
Totaal ongeveer 1.800 kcal
B: 10.000 stappen en halfuur HIIT

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:00

Zo ik was even een paar dagen offline haha. Flink gepraat!

Lis_Ol: Pittige dag had je vrijdag! Mooie lijstjes dit weekend!

Frummels: Welkom terug! Heerlijk dingen uitzoeken voor de nieuwe woning! En heel goed dat je al richting de eindstreep gaat qua gewicht!

Linoleum: Jij ook welkom terug! Heftig zeg 5 maanden niet sporten. Wel mega goed dat je zelfbeeld nog zo goed is, ondanks dat je wat bent aangekomen! Knap. Mooie lijstjes heb je. Door jou ga ik zo Havermout met rozijnen maken :D

Kiwi: Ja de klus en verhuisweek zal ik niet aankomen denk ik! :+ Wat rot dat het wandelen niet goed ging! Voel je je nu beter?

Littlebirdy: Ik heb inmiddels de tomaten voorgezaaid en ik denk dat de helft nu is opgekomen. De basilicum doet het ook goed. Aardbeien heb ik ook gewoon plantjes gekocht :D Voorzaaien is niet zo pittig hoor! Ik heb van die kasbakken gekocht waar je enkel water in doet, de tabletten zwellen op en de zaadjes leg je er gewoon in! Mooie struiken en fijne omgeving zeg!

m9ara: Leuke foto!! Het eten ziet er ook heerlijk uit. Je kan soms zo opknappen van een nachtje ertussen uit.

Josien: Jij ook welkom terug! :D Mooi lijstje heb je!

Ik was afgelopen weekend even offline, laptop niet aangeraakt. Ook fijn soms! Zaterdag even bij mijn ouders geweest en toen niet mega gezond gegeten. De rest van het weekend wel! En ook gewandeld en gesport via de livestream van mijn sportschool.

Vandaag weer een lijstje:

O/T: Cappuccino, havermout met amandelmelk, rozijnen en koekkruiden
L: 2 of 3 boterhammen met kipfilet tuinkruiden
T: Banaan en wat druiven
A: Kipfilet met mosterdroomsaus met champignons, sperziebonen en aardappelschijfjes
T: Bakje kwark met granola

B: Straks even lunchwandelingetje en een lesje BRN via de livestream.

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 15:34

@Lino, Je vakantie lekker relaxed af kunnen sluiten dus! Je hebt het wandelen weer goed te pakken zo te lezen :D Klinkt spannend, die mannen in het park! %) Je zou denken dat er toch ergens iets aan de hand was..

@Josien, Welkom terug! :D Leuk dat jij en je vriend samen kunnen focussen op gezond eten. Hopelijk lukt het je om de motivatie vast te houden. Je kan het :D

@Lisanne, Goed dat je jezelf tot tussendoortjes hebt kunnen zetten. Erg lekker lijstje gisteren!

@Little_birdy, Haha ik kan me goed voorstellen dat de appelboom en bessenstruik gewoon enorm riepen :D Je bent goed bezig met je tuin!

@CCCCC, Inderdaad fijn (en goed) om af en toe even offline te zijn. Fijn dat je er zo lekker inzit met die livestreams!

@Kiwi, Hmm ik denk zelf niet dat donkey kicks het geheim zijn. Uiteindelijk is het voor spieropbouw belangrijk om (in mijn ogen) echt zwaar te gaan trainen, i.p.v. met alleen lichaamsgewicht. Neemt niet weg dat beweging sowieso altijd goed is natuurlijk :D
Fijn dat het wandelen zonder problemen ging. Je lijstje ziet er lekker uit!

Hier gaat het prima! Gisteren voor het eerst weer eens onder de 2000kcal gegeten. Het was voor mij de 2e rustdag op rij en in het weekend had ik al genoeg gegeten ( :Y) ), dus een dagje minder paste voor mijn gevoel goed :) Het was ook goed vol te houden, ondanks dat mijn lichaam gewend is aan meer.

Vandaag wel weer lekker gesport voor mijn werk. Vanmiddag staat mijn nieuwe afspraak met de masseur, fijn dus! :D Verder is vandaag mijn vriend echt jarig, dus wie weet komt er vanavond nog wat lekkers op tafel.

Lijstje van gisteren:
O: Zonnatura teffontbijt met ananas, walnoot, kaneel/kurkuma/gember
T: 1 glutenvrije cracker met spaanse ham, 1 rijstwafel pindakaas, 1 rijstwafel rookvlees, 1 mandarijn
L: 3 glutenvrije crackers met kaas, 2 glutenvrije boterhammen met kipfilet
T: 125gr lactosevrije kwark met een glutenvrij speculaasje en 10gr pure chocolade
D: Kabeljauw met krokant korstje, glutenvrije pasta met spinazie en tomaat
T: 2 zelfgebakken stukjes choco-banaancake
Totaal 1966 kcal

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:47

Bedankt allemaal!
Het voordeel nu is dat mijn vriend heel erg van koken houdt en wat meer tijd heeft om bezig te zijn met mealprep.
Dat helpt enorm! Zie ook mijn lijstje voor vandaag:

O: Wafels van havermeel/ei/banaan met vanille kwark, nootjes en een beetje agavesiroop
T: zelfgemaakt "gezonde" Snicker
L: Tosti met griekse salade
T: eiwitshake
A: Broccoli pasta

D: Water, thee met honing, slimpie en een kopje koffie met zoetje

Beweging: uurtje crossfit

@Linoleum: Nu ik sinds een paar maanden een hond heb merk ik ook hoe fijn het is om vaker even naar buiten te gaan!
Op kantoor ging ik vaak wel lunchwandelen maar nu voor het werk, tijdens de lunchpauze en vaak ook direct na het werk. Maar met 3 a 4 keer 20 minuutjes wandelen met de hond kom ik nog niet aan 10.000 stappen. Zaterdag zelfs 's middags een uur gaan wandelen, maar alsnog kwam ik ergens tussen de 8 en 9 duizend stappen uit. Soms twijfel ik of de stappelteller op mijn telefoon wel goed werkt :Y) .

@M9ara; lekker een massage! Een ontspanningsmassage of sportmassage?

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:05

@Linoleum: Ik heb een tijdje 16 uur vasten volgehouden, maar zit nu op ongeveer 15. Bevalt me toch net iets beter. Nog mee gekregen wat er in het park gaande was? Mooi lijstje!

@CCCCC: af en toe een dagje iets minder gezond maakt het ook leuk :) mooi lijstje! Waar vind je koek- of speculaaskruiden? Ik kan ze niet vinden in het kruidenrek in de supermarkt hier.

@Mara: ik denk dat het misschien de beste oefening is met eigen lichaamsgewicht, voor echte spieropbouw moet je inderdaad wel echt aan de krachttraining denk ik ja. Gefeliciteerd met je vriend! Hoe was de massage?

@Josien: mooi lijstje.

Vandaag een prima dagje, knie ging goed en eten ook :)

Lijstje:
T: appeltje, cracker met Philadelphia
M: Wortel-pastinaaksoep met 2 crackers en een stukje roggebrood met ei
T: crackers met sandwichspread en een mandarijn
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 1 plakje ontbijtkoek zero, rijstwafel met kipfilet en rijstwafel met sandwichspread
T: sinaasappel, mini stroopwafel en speculaasje, 3 dropjes
Totaal: 1900
B: 15 km op de mountainbike, half uurtje gewandeld en m’n normale bezigheden. Totaal bijna 9000 stappen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 08:25

CCCCC, heerlijk soms zo'n weekend offline. Klinkt als een goed weekend. En blij dat ik mensen kan inspireren met mijn simpele havermout gerechten :')

m9ara, ja las later gisteren in het nieuws dat ze inval hadden gedaan bij een woning waar ik langs was gelopen. Waarom niet duidelijk, ze hadden in elk geval alles fanatiek doorzocht met metaaldetector. Spannend!
Fijn dat een dagje wat minder eten niet gelijk als te weinig voelde. En als je net onder 2000 blijft is het ook zeker niet snel te weinig. Genoten bij de masseuse?

Josien, jouw wafels klinken echt heerlijk. En zo'n vriend is ook erg handig. Jij bent ook lekker bezig met wandelen. En 10.000 stappen is inderdaad meer dan je denkt. Ik hou daar ongeveer 7.5/8 kilometer voor aan. Dat redt je niet met een uurtje wandelen. Dat is ongeveer 1.5/2 uur beweging. Gelukkig beweeg je thuis en dergelijke ook onbewust nog wel wat. Scheelt alweer.

Kiwi, was dus inval bij een woning zoals ik hierboven ook al ergens verteld heb. Nu stiekem wel nieuwsgierig wat ze dan ook zochten. Maar dat zullen we wel niet te weten komen.

Gisteren best goede dag gehad. Stuk gewandeld 's morgens voor werk en 's avonds voor eerst weer groepslesje op sportschool. Heb eigenlijk echt hekel aan die groepslessen, maar het is beter dan niets. Dus blijf het toch maar doen. En was na dat halfuur best lekker om weer wat gedaan te hebben.

Lijstje gisteren:
L: skyr vanille, whey crispy en cruesli chocola
T: eiwit-milkshake, plak kaas
A: kom bloemkoolsoep, kaiserbroodje met hamburger, plak cheddarkaas en bacon
T: grenade bar (super lekker! Was echt verbaasd)
Totaal 1.801 kcal
B: 10.000 stappen en halfuur HIIT training

Vandaag weet ik alleen wat ik overdag ga eten. Wat eigenlijk zelfde is als mijn andere dagen overdag. Vanavond eet ik bij mijn vriend, dus nog geen flauw idee wat. Nu eerst even rondje wandelen en gelijk even langs stembureau.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:03

@Josien, Inderdaad zoveel fijner als je de tijd hebt (of in dit geval je vriend) om wat aandacht te stoppen in je maaltijden zodat je écht lekker kan eten. Dan is gezond eten ook opeens helemaal geen straf :D Je lijstje ziet er ook echt super lekker uit!
Het was een sportmassage, hard nodig maar wel heel fijn :)

@Kiwi, De massage heeft zijn werk denk ik goed gedaan :D Heb jij zelf een mountainbike of huur je deze? Lijkt me best gaaf om regelmatig te doen.

@Lino, Oh er was wel serieus wat spannends gaande dus! Gelukkig heb je er verder niets van meegekregen. Fijn dat je weer lekker hebt kunnen bewegen. Ik snap wel dat je liever wat anders doet, maar toch fijn om weer een start te maken.
Wat betreft kcal. Een tijdje terug hield ik in een deload week 2100 kcal per dag aan en zei de weegschaal aan het einde van de week -0,9 :+ Het was de bedoeling daarmee stabiel te blijven. Ik moet dus van mezelf echt goed opletten dat ik niet neig naar te weinig kcal, omdat mijn verbranding blijkbaar hoog ligt. Vandaar :)

Ik ben vanochtend dus verkouden wakker geworden... Normaal geen probleem, maar nu wel natuurlijk. Vandaag om 12:30 direct een test gepland, hopelijk is de uitslag negatief. Helemaal omdat ik gisteren bij de masseur ben geweest... Ik hoop stiekem dat ik vandaag de uitslag nog heb, zodat ik nog even kan gaan wandelen en stemmen. Anders moet ik mijn vriend maar machtigen -O-

Verder gisteren een prima dag gehad. Wel wat gek qua eten en drinken natuurlijk, omdat mijn vriend jarig was. Ik zal mijn lijstje toch delen:
O: Gemixt ontbijtje gemaakt, voor mij op het fodmap dieet aangepast: 1 boterham met ei, 1 glutenvrij mini zoet broodje, 1 glutenvrije pancake met een lepel kwark en blauwe bessen
T: 'chocoladepudding' van o.a. quinoa, banaan en cacao, 80gr druiven
L: Maispap met tomaten-auberginesaus en parmezaan
T: Stukje banaan-chocoladecake, 2 rijstwafels
D: Lasagne (gluten en lactosevrij)
T: 3 glazen wijn, 2 crackers, glutenvrij speculaasje en blokje vegan chocolade
Totaal 2857 kcal

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:45

@Kiwi; mooi lijstje, lekker ook pastinaak soep :D !

@Lino:Wafels waren heerlijk inderdaad! En van dat wandelen klopt inderdaad. Dacht dat ik wel sneller dichterbij zou komen maar valt tegen haha. Fijn dat de groepsles toch wel bevalt ook al heeft het niet je voorkeur.

@M9ara: oh sportmassages zijn op het moment zelf niet zo fijn, maar achteraf wel!
Ja het is ideaal als iemand gezond voor je kookt en helpt met preppen :D .

Helaas heeft het de afgelopen twee weken nog geen effect gehad. Schommel heel erg met mijn gewicht, dat is nog niet zo erg maar ik woog vanochtend weer meer dan voordat ik me de eerste keer woog.
Dus we gaan weer even wat strenger kijken naar de porties, ben nu nog niet heel erg aan het afwegen.

Gisteren:
O: Wafels van havermeel/ei/banaan met vanille kwark, nootjes en een beetje agavesiroop
T: zelfgemaakt "gezonde" Snicker
L: pastinaak soep met broodje
T: schaaltje worteltjes en twee crackers met 1 gekookt ei en een beetje mayo
D: couscous met een quesadilla on the side

B: paardrijden

Vandaag:
O: optimel kwark met nootjes en granola
T: schaaltje worteltjes
L: broodje met avocado en kip, restje soep
T: Gezonde snicker of eiwitshake
D: Hellofresh gerecht met noodles en rundvlees

B: uurtje crosfit

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:44

Josien ik merk bij mezelf dat afwegen echt het verschil maakt.
Dus dat zal ik zeker gaan doen

Oei mara dat is wel heel vervelend!
Hopelijk heb je inmiddels je test negatief terug gehad .
Wel een smakelijk lijstje

Lino goed bezig geweest dus gisteren goed van je dat je toch gewoon meedoet met de groepslessen .
En die bars zijn inderdaad echt heerlijk doet niet onder voor een ongezonde reep

Kiwi fijn een gewone goede dag .

Hier ook alles zijn gangentje
Werk gewoon weer fulltime en paardrijden ook weer voor 3 x in de week opgepakt en dat gaat ook lekker.
Dinsdag lekker losgemaakt door de sportmasseur en voel me echt top weer .

Gisteren :

O skyr aardbei choco
T smoothie coolbest
L salade met oa kikkererwten
T good good eiwitreep strawberry cheesecake
A pangasiusfilet mini aardkroketjes en bloemkool
T breaker protein strawberry en 50 gr pindarotsjes
B heel intensief paardgereden
Netto weer op 1680

Vandaag
O skyr ananas choco
T smoothie aardbei coolbest
L zoete aardappel met falafal
T grenade dark chocolade raspberry en 30 gr rigato mix
A knolselderij soep met brood
T salted caramel protein pudding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:22

M9ara, wel lekker dat je niet heel weinig hoeft te eten om af te vallen! Is natuurlijk ook 'beste' manier om te cutten, met zoveel mogelijk eten :') Maar dan is het inderdaad wel goed om ook in de gaten te houden dat je niet te weinig eet als je op gewicht wil blijven of bulken.
Inmiddels al uitslag van je test? Ik duim voor je dat het negatief is! Je ontbijt klonk heerlijk.

Josien, jammer dat het nog niet zo wil lukken. Portiecontrole is zoooo lastig. Tenminste daar heb ik echt wel problemen mee. Ik blijf ook afwegen. Tijdje afwegen en daarna op oog werkt bij mij echt niet :')

Little_birdy, lekker dat je weer helemaal werkt en sport en alles. Sportmasseur is ook zo fijn. Ga zelf ook eens in de vier weken en kijk er altijd heel erg naar uit.
En die bars ga ik zeker meer smaken van proberen. Heb nu één gedaan, was me wat te duur voor als toch niet lekker was. Maar als doos op eens een andere smaak proberen.

Gisteren heb ik uiteindelijk beetje weinig gegeten qua kcal. Maar vandaag wat hoger dan gewild, dus dat compenseert mooi. Ik heb wel echt al twee dagen ook gigantisch spierpijn van dat halfuurtje sporten dinsdag. Die had ik niet zien aankomen :') Zaterdag ga ik weer, dan is het vast wel weg.

En ik krijg eind deze maand mijn winstuitkering, ga daar een fiets van kopen. Heb halfjaar niet kunnen fietsen door pijn, daarna niet omdat vorig winter mijn fiets gestolen was en ik nog nooit een nieuwe weer had gekocht. Dus vind ik wel mooie besteding van mijn winstuitkering. Dus gaat hybride fiets komen, hopelijk ook beetje leuk sportief fietsen van voorjaar in de avonden ofzo.

Lijstje gisteren:
L: havermout van havermelk, koekkruiden, honing en bosbessen
T: eiwitwafels (gratis bij m'n Body & Fit bestelling, niet moeite waard), 2 cracotte met geitenkaas-rode biet spread
A: spinazie met 2 gepaneerde kabeljouwfilets
Totaal 1.552 kcal
B: 10.000 stappen

Lijstje vandaag
L: skyr vanille met whey crispy en cruesli chocola
T: eiwit-milkshake, vage gratis gekregen rijstreep met super chemische aardbei/chocosmaak (ik snap wel dat het gratis was)
A: spinazie-aardpeerstamppot met halloumi (HelloFresh)
T: clif bar crunchy peanut butter
Totaal 2.136 kcal
B: 11.000 stappen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:13

@Josien, Portiecontrole is inderdaad mega belangrijk als het op afvallen aankomt. Zo te lezen eet je super gezond, maar uiteindelijk gaat het om de kcal als je wat gewicht kwijtwil :D

@Little_me, Oh wat fijn dat het zo goed gaat! Herstel is redelijk snel gegaan uiteindelijk toch?

@Lino, Haha dan weet je in ieder geval dat je wat hebt gedaan :') Leuk idee, een goede fiets aanschaffen! Fijne en makkelijke manier om lekker veel te bewegen :) Succes met sporten morgen!

Gelukkig was de coronatest negatief :D Toch een opluchting.

Vandaag weer weegdag. Vanaf zondag kcal bijgehouden en op 2465 gemiddeld gekomen. Maar goed, zaterdag waarschijnlijk wel 4000+ gegeten, maar zeker weet ik het niet :+
Uiteindelijk netjes +0,3 op de weegschaal en weer mooie resultaten qua omtrek. Weer tevreden dus! Al merk ik na zo’n week dat ik nog steeds teveel een control freak ben en het echt moet leren loslaten als ik eens geen kcal kan tellen.

Dit weekend vieren we nog 2 dagen de verjaardag van mijn vriend, omdat het gespreid moet. Ik heb geprobeerd grotendeels wat gezonde hapjes voor mezelf te halen. Hopelijk kom ik het een beetje oke door :D

Lijstje van gisteren:
O: wortelpannenkoek
T: 3 rijstwafels pindakaas, 100gr druiven
L: Carpaccio pastasalade met 2 glutenvrije boterhammen
T: Kwarkbol, 1/2 banaan
D: Aardappel, bloemkool, filetlapje
T: 2 glutenvrije crackers met oude kaas
Totaal 2207kcal

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:49

@Linoleum: Volgens mij heb ik het later op het nieuws langs zien komen, of dat moet weer een ander huis geweest zijn, haha. Je lijstjes klinken goed! De spierpijn een beetje weg getrokken?

@Mara: fijne resultaten, zowel wat de test betreft als lichamelijk :) En dat is echt het nadeel van deze verjaardagen haha, normaal ben je met 1 slechte dag weer klaar. Ik heb zelf een mountainbike, heeft z’n geld ondertussen ook wel opgebracht want ik fiets heel geregeld.

@Josien: Balen joh, maar de aanhouder wint! En afwegen helpt echt vind ik, je zit er zo snel naast als je schat.

@Little_birdy: Fijn dat je massage zo goed geholpen heeft!

Ik had woensdag echt een bad day 2.0. Betrokken bij de verkiezingen en dus een lange dag met ongezond eten, lag om half 4 pas in bed. Gister daardoor ook iets meer chocola gegeten dan goed voor me is, ga echt slecht op weinig slaap :')
Vandaag de boel weer redelijk opgepakt, ik moet alleen echt kijken hoe ik m’n drang naar zoet kan verminderen. Dus mocht er iemand tips hebben, ik hoor het graag!

Lijstje:
T: handje snoeptomaatjes
M: bami, gebakken ei en wat kroepoek
T: paar ministroopwafeltjes en een speculaasje
A: stukje roggebrood met kaas en appelstroop, 2 plakjes ontbijtkoek zero, rijstwafel met kipfilet en rijstwafel met sandwichspread
T: sinaasappel, mini bounty
Totaal: 2100
B: 13 km op de mountainbike, 40 minuten gewandeld en m’n normale bezigheden. Totaal 13500 stappen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 10:49

m9ara, ik krijg ook al helemaal zin om te fietsen! :D (Wow wie is dit, zei IK dit?!) Super fijn dat je test negatief was. Netjes ook die minimale gewichtstoename maar wel resultaten in centimeters! Snap wel dat je het ook lastig vindt om het tellen los te laten.
Wat is die wortelpannenkoek precies?

Kiwi, ze hebben op twee plekken een huis binnen gevallen, in Zwolle en in Meppel. En als je vrijwilliger was bij het stemmen snap ik dat je die dag even niet heel erg bezig bent geweest met eten. Zijn hele lange drukke dagen. Alleen die dagen erna zo'n craving naar eten en zoet is altijd zo vervelend, dat heb ik ook altijd.

Ik zou eigenlijk om 12.00 uur gaan sporten, maar worden twee pakketjes bezorgd rond die tijd. Dus ga nu morgen sporten. Als pakketjes bezorgd zijn nog stuk wandelen en nu eerst maar even wat huishouden doen terwijl mijn eerste havermouttaartje ooit in de oven zit.

Lijstje gisteren
L: havermout met havermelk, koekkruiden, honing en blauw bessen
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, cracotte met kaas
A: spinazie-aardpeer stamppot met halloumi
Totaal 1.877 kcal
B: 12.000 stappen

Planning vandaag:
T: havermouttaartje van havermout, havermeel, 2 eieren, appel, beetje havermelk en honing
L: bloemkool met geraspte kaas, paar aardappelbolletjes en mayonaise
T: eiwit-milkshake van whey, havermelk en diepvriesfruit
A: hartige taart pulled pork
T: schaaltje properchips
Totaal ongeveer 1.850 kcal
B: uur wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:13

Duidelijk dat het weekend was!

Ik heb wel lekker weekend gehad. Mijn lijstje van zaterdag is nog wat veranderd. Niet meer wezen wandelen en mijn ontbijt was mislukt :')

Lijstje zaterdag:
T: 3 rijstwafels met chocola, halve appel
L: bloemkool met geraspte kaas, paar aardappelbolletjes en mayonaise
T: eiwit-milkshake van whey, havermelk en diepvriesfruit
A: hartige taart pulled pork
T: schaaltje properchips, klein handje popcorn
Totaal 1.656 kcal
B: 5.000 stappen

Gisteren ben ik 's morgens halfuur wezen sporten. Lopend naar de sportschool geweest. Verder heerlijk op de bank met een serie en een boek :D
L: bagel met beide helften belegd met roomkaas en gerookte zalm
T: paar stukjes fuet, handje popcorn
A: aardappelkoekjes met zure room en warmgerookte zalm, salade van koolrabi, radijs en appel
Totaal 1.977 kcal
B: 10.000 stappen en halfuur HIIT training

Vandaag rustig werkdagje, voel de spierpijn van gisteren al weer _O- . Zal zo er even voor gaan zitten om mijn eetplanning en boodschappenlijstje voor deze week te maken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:40

Mara top dat je weer goede resultaten had !
Weekend nog een beetje doorgekomen?

Kiwi zonde van je slechte dag en toch knap dat je het weer goed oppakt .
Met tips voor gezonder snoepen kan ik je niet helpen ja eigenlijk wel !
Gewoon niet in huis halen !

Lino mooie lijstjes de afgelopen dagen en goed van je dat je lekker bent gaan sporten ga zo door .

Ik heb het vooral heel druk gehad dit weekend
Heb kwa eten 3 best slechte dagen achter de rug (ben nu ook ongesteld bah ) en jad effe weinig motivatie doordat ik een week stilstond.
En heb echt veel gedaan

Zondag:
O 1 Croissant 1 ontbijt craker met heksenkaas
T gele paaskoek
L tijgerbol met 3 eieren en groenten (was veel te veel eigenlijk)
T caramel protein reep
A patat uit airfryer met kaassoufle
T paaseieren :(
T halve komkommer

B 5,5 km intensief gewandeld en in huis gesloopt
Totaal 2100 12 boven mijn doel min beweging dan

Vandaag:
O tijgerbol met gekookt ei
T paaskoekje
L soep
T protein reep
A broodje vega burger
T ????

B intensieve dressuurtraining straks
Hoop weer netto op de 1700 te komen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:42

Mooie lijstjes lino! Wat is de chocola precies wat je op je rijstwafels doet?

M9ara; mooi resultaat! Hoe was je verjaardagweekend? Ben benieuwd voor welke gezonde hapjes je bent gegaan!

@Kiwi; klopt ik eet te grote porties omdat ik gewoon altijd trek heb en een grote eter ben.
Dit weekend een beetje globaal bijgehouden, maar vandaag echt meer. Alleen avondeten moet ik even kijken hoe ik dat doe als ik niet zelf kook.

Mijn lijstje van gisteren:
O: Havermout "appeltaartje", eigenlijk net zoiets als Linoleum afgelopen vrijdag :D
L: twee pita's met kip, avocado, komkommer en truffelmayo
A: zuurkoolstamppot met spekjes bij mijn ouders
T: stukje kaas, Saté kipblokjes van Musclemeat en cholomel (vreetkick :Y) )

D: thee, koffie, water, slimpie
B: uurtje crossfit en buitenrit van 2 uur

Lijstje vandaag:
O: Twee crackers met gekookt ei en Friteslijn
T: 150gram worteltjes
L: Salade met kip, avocado en zoete aardappel
T: ?
A: Ravioli met champignons en spekjes in roomsaus

D:thee, Slimpie, water
B: half uurtje loswerken met paardlief

Even bedenken wat voor vullend tussendoortje ik kan verzinnen voor vanmiddag.
Deze week 200gram afgevallen en mijn vriend een kilo :+ . Merk wel dat ik continue veel meer trek heb dan hem ondanks zittend beroep.
Even uitvogelen hoe ik meer volume kan eten zonder te veel calorieën. Sowieso meer eiwitten toevoegen :)) .

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:17

Hoi meiden!

Ik meld me ook weer na een weekje afwezigheid. Merkte dat ik het even nodig had om het eten los te laten. Ik was zo moe (9 dagen achter elkaar gewerkt) dat ik t even niet op kon brengen. Ging afgelopen weekend een weekendje weg met mn moeder en de paarden dus zou toen ook ‘ongezond’ worden qua eten :))
Vanaf vandaag klets ik weer mee, ga morgen even een bijlees maken hoor. Vandaag geen tijd.

Heb nu voor het eerst sinds 9 maanden een dagdienst, dus was vanmorgen ff puzzelen qua eten :))
T: 200 ml optimel drink, snack a Jack paprika
O: 150 gr Griekse yoghurt met 30 gr crusli
L: 2 donker bruine boterhammen met kipfilet en komkommer, ontbijtkoek 30% minder suiker.
T: 3 maïs wafels paprika.
A: kaasfondue met donker bruin breekbrood, komkommer, paprika en grilworst.
Totaal: 1680.
Misschien nog iets kleins erbij vnv of vanmiddag, ligt aan mijn trek.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:17

Ik hoop ook weer terug te zijn van weggeweest, ik roep het steeds en dan ben ik er een paar dagen actief en dan vergeet ik vervolgens om de een of andere reden weer steeds te posten.

Ik ben de afgelopen anderhalve week ook wat aan het rommelen geweest met eten. Niet echt hoog in kcal ofzo maar gewoon rommelig. Ik ben op werk bezig met de overgang naar een ander team dus dat is wat chaotisch met ik weet niet hoe veel vergaderingen die soms pas heel last minute ingeschoten worden of overlappen dus mijn vaste routine in eten en sporten heeft een beetje een duw gehad in de zin dat ik een routine gevonden had om net voor mijn 1e vergadering te ontbijten en dan rond 13.00 te lunchen maar met alle extra vergaderingen moet het 1e eetmoment soms eerder en de lunch soms later dus dat is een beetje puzzelen. Ik heb niet echt behoefte aan eerder eten maar dat betekent soms wel dat ontbijt of lunch er bij in schiet als ik pas rond 11 uur voor het eerst iets te eten pak. En dan heb ik 's avonds nog veel kcal over en is het weer makkelijker om dit met de verkeerde dingen in te vullen. Een dubbele portie chips hier en een frisdrankje daar maken het totaal wel weer rond de 1650 - 1750 maar het zijn dan wel juist de 'lege' ckal. Vandaag wel een goed gestructureerde dag en hopelijk morgen ook maar woensdag gaat weer drama worden qua planning.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:29

Josien_ schreef:
Lijstje vandaag:
O: Twee crackers met gekookt ei en Friteslijn
T: 150gram worteltjes
L: Salade met quinoa, avocado, komkommer, maïs en zoete aardappel.
T: Eiwitshake en 5 Pecannoten
A: Ravioli met champignons en spekjes in roomsaus

D:thee, Slimpie, water
B: half uurtje loswerken met paardlief

Zo even aangepast. Vriendlief heeft het avondeten helemaal in my fitness pal ingevoerd zodat ik het ook kan invullen :D .
Als ik het allemaal goed heb ingevuld zit ik dan op 1861Kcal. Mooi rond mijn streven, maar zooo moeilijk om hier hier bij te houden. Heb bijna continu trek :( .

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:11

Ik meld me ook weer :o

IMAY1990 schreef:
Ik hoop ook weer terug te zijn van weggeweest, ik roep het steeds en dan ben ik er een paar dagen actief en dan vergeet ik vervolgens om de een of andere reden weer steeds te posten.

Dit dus ook in mijn geval :')

Motivatie is echt finaal de deur uit hier :evaw: De afgelopen 2 weken welgeteld 200 gram eraf terwijl ik met een aardige caloriebeperking eet, dus ik had het wel even gehad. Nou weet ik prima te beredeneren dat het met m'n cyclus te maken heeft en bla bla, maar het is niet leuk.

Lijstje voor vandaag maar weer...

O; chocolade havermout met banaan en pindakaas
L; tosti kaas/salami/pesto met sriracha-mayo
T; maiswafels met chocopasta
A; risotto
T; bakje yoghurt

Beweging; half uurtje fanatiek dressuur, met de hond wandelen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:38

little_birdy, sterkte met je menstruatie, altijd van die rotdagen. Waarschijnlijk daardoor ook niet afgevallen, maar snap wel dat dat niet helpt voor de motivatie. En nu heb ik zin in croissants :')
Bereken je doel altijd na aftrek van beweging? Ben daar zelf nooit zo fan van, omdat beweging zooo lastig te berekenen is qua hoeveel kcal je verbrandt.

Josien, wennen aan kleinere porties is heel lastig. Misschien helpt het als je voedingsmiddelen eet die weinig kcal hebben per volume. Dus bijvoorbeeld veel groenten, dus wel flink bord, maar qua kcal valt het mee? En proberen bij elke maaltijd eiwitten toe te voegen zodat je langer vol blijft.
En ik had toen ik samen met mijn ex bezig was met afvallen ook dat hij 3x zo snel lichter werd dan ik. Wel super lief dat hij al het avondeten helemaal ingevoerd heeft in MFP.

Lis_Ol, wat heerlijk zo'n weekend weg met je moeder en de paarden. Waar zijn jullie heen geweest? En bij zo'n weekend weg hoort ook genieten van eten. En oehhhhhhhh kaasfondue.

IMAY1990, dat met die vergaderingen is zooo lastig. Ik heb gelukkig niet zo vaak van de hele drukke vergaderdagen, maar af en toe wel. Vind dat zo vervelend. Bij ons op het werk zijn er inmiddels regels voor op gesteld, tussen 12.00 en 13.00 uur worden geen vergaderingen ingepland. Dus heb je altijd een uur om in te pauzeren en te eten. En pauzes stoppen altijd om .25 of .55 en beginnen om .00 of .30, dus dan heb je nog paar minuten om rustig naar wc te gaan of even wat snel te eten. Wel een verbetering al.

black_kelpie, wat vervelend dat je zo weinig resultaat ziet op de weegschaal. Ook al kan je bedenken waarom het komt, het is niet wat je wil zien.

Ik had mijn eiwit-milkshake vandaag geprobeerd met diepvries perzik in plaats van frambozen. Niet voor herhaling vatbaar. Volgende keer ga ik gewoon weer voor frambozen :') Verder niet heel veel gedaan, heel erg spierpijn weer :+ en druk met werk. Hopelijk worden mijn pakketjes zo bezorgd, kan ik erna nog even klein rondje wandelen om hopelijk de spierpijn te verminderen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:45

Ik schitter een beetje van afwezigheid helaas! Veel regelen voor het huis, mega druk op werk, gedoe met spiraaltje (moet inmiddels elke week een stapje verder naar een ander ziekenhuis e.d.), dus weinig zin en tijd om te reageren. Ik lees overigens wel alles mee!

Qua eten gaat het redelijk, probeer niet te veel te snoepen en te bewegen. Na de verhuizing hoop ik weer wat meer hier te reageren, tot die tijd lees ik mee :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:49

Welkom terug iedereen :D

Mooi lijstje kelp en nogmaals de volhouder wint !

Klopt lino maar ik schat mijn beweging altijd aan de lage kant in en bereken het via zo’n formule waarmee je ook je gewicht mee berekend.
Tot nu toe gaat dat echt perfect :j

Vanochtend toch min 0,5 en van de week zat ik soms al lager dus jou gewoon stug vol .
Ik moet nog 4 kg van mezelf en daarna dat gewicht vasthouden