Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 19:23

Neverland succes met krachttraining.

Hightea was lekker, was nog veel over.
Dat aan mannen en onze kinderen gegeven.
Nu misselijk ivm melkeiwitten die in het eten van de higtea zaten.

Eetlijstjes is soms leuk om te zien.
Maar iedereen is anders en heeft andere behoeften en gewoonten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:27

Mag ik tussendoor een vraag stellen, weet iemand of dit heel slecht is? Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 06:09

Wat bedoel je met slecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:27

Ik ben er geen fan van. Ondanks dat er dan nauwelijks vetten in zitten, zit het wel bomvol met verkapte suikers.
Maar of het slecht is of niet, hangt van veel meer factoren af.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 07:45

SecretLIN schreef:
Mag ik tussendoor een vraag stellen, weet iemand of dit heel slecht is? [ [url=m/JgZRFk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja. Verschrikkelijk. Zou het snel weggooien.

...

Nee, niks is echt "slecht" zolang het in je dag past imo.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:21

Ik heb vandaag een pakketje van werk gekregen met allemaal lokale lekkernijen en ik heb vandaag dus een cheatday ingelast haha. Kan dat echt niet weerstaan, verse koekjes en gebrande amandelen met lekkere kruiden. Ik schrijf wel alles op in de app, maar het kan zomaar dat er vandaag 2500 kcal genuttigd gaan worden.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:25

Oh heerlijk Anna!! :9 Zo'n dingen moeten gewoon kunnen hoor! :D

Ik heb ook echt veel zin om te eten vandaag. Niet eens eens ongezonde dingen maar ik wil gewoon eten. Ik hou van eten. :')

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:01

Bij mij gaat het niet zo heel lekker, ik had afgelopen week mijn laatste stageweek met vroege diensten waardoor ik opeens om 05:15 uit bed moest. Daarna was ik dan vaak moe als ik thuis kwam en moest dan nog aan mijn opdrachten. Ik heb wel mijn dagelijkse workout hier tussen kunnen wringen. Ondanks dat ik ongeveer 1600 kcal at per dag ( oke misschien niet iedere :+ ) ben ik toch 300 gram aangekomen (ik heb niet iedere dag gewogen).

Nu is stage voorbij en ga ik er weer vol tegenaan met allemaal lekkere gezonde dingen zoals zelfgemaakte eiwraps met rode biet, spinazie en geitenkaas en geroosterd brood met huttekäse en zalm +veldsla. Ik blijf nu weer braaf binnen mijn 1600 kcal per dag en zorg dat ik daar eigenlijk eerder boven kom dan onder.
Gister was ik opeens 400 gram lichter en vandaag weer 500 gram zwaarder -O- ik weet dat dat kan wisselen per dag maar ik hoopte zo dat ik in ieder geval sinds zondag al een verschilletje had gemaakt. Ik ben benieuwd naar morgen en probeer zo goed mogelijk door te gaan..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:14

Anna, dat klinkt lekker.
Geniet ervan. Je leeft nu.

Xelodi dat is irritant he aankomen terwijl je wel je best doet.
Kan het zijn dat je te weinig eet, vocht of ontlasting vasthoudt?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:18

Ik had vandaag ook heeel erg honger! Al vanaf dat ik wakker werd. Nu gaat het goed en mag niks meer tot het avondeten.

Balen xelodi, maar zo onregelmatig werken en moe zijn kan wel een aanslag zijn op je lijf. Zal me niet zoveel aantrekken van het gewicht en gewoon lekker verder gaan inderdaad.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:49

Tijdje niks laten horen, de motivatie was er niet echt om te sporten en echt op het eten te letten. Durfde daarom ook niet op de weegschaal te staan. Nu een beetje uit mijn dipje en vanochtend gaf de weegschaal -0.9 met mijn begin gewicht. Lang bleef ik rond hetzelfde gewicht schommelen dus fijn om iets van voortgang te zien.
Het vele thuiszitten helpt ook niet mee.

Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat bij sommigen!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:03

Ik ga morgen voor eerst weer zwemmen, benieuwd hoe dat gaat schelen voor mijn lichaam, wel blij dat ik weer ergens terecht kan om te zwemmen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:37

Ik heb een "slimme" weegschaal en pas bleef ik ook op hetzelfde gewicht hangen of zelfs iets omhoog. Uiteindelijk heeft dat een week geduurd en ben ik in die week tot een kg omhoog gegaan t.o.v. van de eerste dag. Maar als ik dan kijk naar mijn vochtgehalte, dan bleek ik in dezelfde periode 2kg omhoog te gaan aan vocht, netto was ik dus wel degelijk een kg afgevallen.

En na deze periode zag ik dat dan ook terug, want tussen 3 mei en nu, dus 10 dagen, ben ik 1.5kg afgevallen en volgens mijn weegschaal zelfs 2.2kg vet kwijtgeraakt.

Ten opzichte van 1/1 ben ik nu 5kg vet kwijt en ook qua gewicht ben ik 5kg afgevallen, waarbij er tussentijds allerlei ups en downs zijn geweest, maar ik deze golf al 2.5kg onder mijn andere laagste punten (van dit jaar) zit en ik voor een vergelijkbaar gewicht als nu terug moet naar 3/8/2019 (1 waarde, de rest van die maand 2kg zwaarder) en verder tussen 3/4/2019 en 4/5/2019, bij mijn vorige effectieve afvalpoging (toen mijn voet verziekt waar ik 9 maanden last van heb gehad). Mooi stapje terug in de tijd.

Ik werk al lang met MFP, waardoor ik verder terug kan kijken. Ik heb allerlei gewichten waar ik een datum in het verleden aan heb gekoppeld en dat is erg leuk om terug naar te werken. Maar voor nu is dit een mooie eerste stap, op naar de volgende 4.5kg (10lbs, aangezien ik in amerikaanse ponden weeg).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:52

Mizora welke weegschaal heb je?

Misschien interessant voor mij en schoonzus.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:13

luuntje schreef:

Het enige wat een weegschaal betrouwbaar kan meten is gewicht. Vochtgehalte, vetpercentage, etc moet je allemaal niet serieus nemen van een weegschaal. Vetpercentage is alleen betrouwbaar bij een huidplooi meting.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:26

Ik heb de stoute schoenen maar gewoon aangetrokken (of de jurk aangetrokken... net hoe je het bekijkt) en gekeken hoe de galajurk nu stond, ondanks dat ik er nog niet helemaal ben (afgelopen weekend doel tot iets onder de 1kg genaderd :D ).
Toch wel een klein beetje trots :o

Afbeelding

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:33

Wow wat zie je er prachtig uit!! <3 Ik ben echt wel jaloers op jouw lichaam! Hoeveel weeg jij nu?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:38

Neverland schreef:
Wow wat zie je er prachtig uit!! <3 Ik ben echt wel jaloers op jouw lichaam! Hoeveel weeg jij nu?

Dankjewel! :oo

Ik woog afgelopen weekend net iets onder de 62kg met een lengte van 1,69!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:48

Prachtig dide!! Echt heel mooi.

Ik ga vrijdag weer naar de huisarts voor m’n schouder. De assistente had het over een injectie. Vind dat heel eng, maar dit is ook niks. Eigenlijk alles wat ik doe qua beweging gaat pijn doen. En zitten ook..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:51

Dan ben ik helemaal jaloers. :)) Ik ben 1,68 en weeg nu 60,9 maar zie er toch flinker uit dan jij. Grappig hoe gewicht er bij iedereen toch anders uitziet. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:54

Neverland schreef:
Dan ben ik helemaal jaloers. :)) Ik ben 1,68 en weeg nu 60,9 maar zie er toch flinker uit dan jij. Grappig hoe gewicht er bij iedereen toch anders uitziet. :)

Ik heb best gespierde benen en ben niet plat boven en onder weg maar, denk dat dat ook wel meespeelt hoor! Daarom is voor mij een "gezonde ondergrens voor bmi" van 52 kg niet haal/denkbaar denk ik :') nog eens 10 kg eraf houd ik niet zoveel meer over rondom middel denk ik :=

Maar denk dat dat ook wel ligt aan hoe je naar jezelf kijkt hoor! Ik zie nu op die foto ook nog een buikje, waar andere mensen die misschien niet zien :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:55

san4nie schreef:

Ik ga vrijdag weer naar de huisarts voor m’n schouder. De assistente had het over een injectie. Vind dat heel eng, maar dit is ook niks. Eigenlijk alles wat ik doe qua beweging gaat pijn doen. En zitten ook..

Slijmbeurs ontsteking?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:04

DideH schreef:
san4nie schreef:

Slijmbeurs ontsteking?

De vorige wist niet zeker of het spieren, pezen of slijmbeurs was. Even afwachten wat ze nu gaan zeggen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:07

Dide je ziet er prachtig uit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:28

__Sannne schreef:
luuntje schreef:

Het enige wat een weegschaal betrouwbaar kan meten is gewicht. Vochtgehalte, vetpercentage, etc moet je allemaal niet serieus nemen van een weegschaal. Vetpercentage is alleen betrouwbaar bij een huidplooi meting.

Dat ligt een stuk genuanceerder. Je kan wel degelijk een trend eruit halen en als je vocht vasthoudt zie je daar dus wel een piek. Alleen de absolute getallen moet je met een korrel zout nemen. Huidplooimeting is zeker ook in lang niet alle gevallen betrouwbaar. Zorgvuldig afnemen is al veel lastiger dan de meeste mensen beseffen, daarnaast zijn ook problemen als slappe huid (na flink afvallen bijvoorbeeld), obesitas, cellulitis, spierziektes, dehydratie en oedeemvorming bekende redenen waardoor de huidplooimeting niet betrouwbaar is. In mijn geval is het daardoor absoluut niet betrouwbaar. De methode van een weegschaal met een stroommeting is dan betrouwbaarder. Wel is het zo dat er voornamelijk het onderlijf gemeten wordt bij een variant waar je alleen op gaat staan. Er zijn ook professionele weegschalen met zowel voet- als handsensoren. Alleen deze zijn zeer prijzig (2000-6000 euro). De weegschaal die ik heb is withings body+. Voor de particuliere weegschalen scoort hij zeer goed, hoewel hij gemiddeld wat te hoog meet bij niet-atletische personen.