2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:30

Wat een leuke positieve verhalen en jezelf cadeautjes geven is helemaal een leuke motivatie om het vol te houden!

Als ik mijn streefgewicht heb bereikt dan denk ik dat ik een dagje maar eens flink wat kleren ga shoppen. Tot die tijd koop ik niets (behalve het hoognodige).

Gisteren dag 1 van het sportvasten. Kwa calorie inname is het een vrij normale dag maar je eet dan al geen dierlijke producten meer. Dus veel groente, fruit, rijst en noten. Het viel me zwaar omdat ik moest ontbijten, dan heb ik daarna de hele dag honger ondanks dat ik niet echt te kort kwam. 's Avonds wilde ik een rondje hardlopen maar dat heb ik verzaakt omdat ik onverwachts bezoek kreeg :')

Vanochtend vol goede moed aan dag 2 begonnen en vóór mijn ontbijt al de 30 minuten cardio gedaan (hardlopen). Mijn gemiddelde snelheid was laag (want: warm en lege maag) maar ik heb het toch geflikt, daarna ging mijn ontbijt er prima in. Zie dat mijn timing om aan zoiets te beginnen weer geweldig is met temperaturen van boven de 25 dit weekend *NOT*.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:10

Die temperaturen zijn inderdaad mooi vervelend met sporten en andere lichamelijke activiteiten.
Fietsen in de ochtend naar mijn werk is best lekker met net boven de 15 graden.
Maar s'middags terug.... Man! Peentjes zweten. Druipt gewoon in mijn ogen dat zweet, prikt als een bezetene!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:26

Nou, ik heb 6 kruiwagens mest geschept in de zon.
Ben kapot.
Jammer genoeg neemt de app alleen de stappen die je zet mee en niet de bewegingen pfff

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 19:14

Nou ik kan mijn sportvasten plannen mogelijk weer aan de wilgen hangen :’) een heerlijke buitenrit op mijn paard gemaakt maar een paar kilometer voor stal besloot ze achteruit de sloot in te lopen, we vielen samen en toen is ze op mijn bovenbeen gaan staan om weer omhoog te komen. Benieuwd hoe het morgen voelt anders wordt het meer vasten en minder sporten...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 22:58

:wave:
Mag ik mij ook melden? Voorgaande jaren heb ik mislukte pogingen gedaan maar nu heb ik eindelijk hele fijne en professionele begeleiding gevonden waardoor de eerste 5,5 kg er af zijn. *\o/*

Ik fitness 2x in de week icm voedingsadvies (schijf van 5, gezond, biologisch en met mate). In de app fitnesspal houdt ik mooi alles bij.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:13

Ik heb 2 slechte weken gehad.. Ongelukje gehad waardoor ik niks kon en veel etentjes. Gelukkig van de arts weer de go gekregen om RUSTIG weer te mogen sporten, maar wel met name rustig., Krachttraining zal er nog wel een aantal weken niet inzitten en net zoals roeien zal ik ook heel rustig op moeten gaan bouwen. Mijn schouder is uit de kom geweest

Fietsen is iets wat nog zeer doet , dus heb besloten dat ik straks vanaf het station naar werk ga lopen.. Is ong 5 km..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 05:37

Aye! Schouder uit de kom. Dat moet echt vreselijk zeer doen Olympia. 5km lopen is goed te doen en nog gezond ook.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:02

Jakkes, heel veel sterkte gewenst. :(:)

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 10:50

Hier gaat het momenteel totaal niet lekker
Kan niet sporten (lijf issues)
En daardoor ook mijn hoofd niet leeg maken,merk gewoon dat ik echt niet lekker in mij vel zit om eigenlijk,heel veel redenen :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:45

-O- Als je een luisterend oor nodig hebt?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:39

Ik heb me ooit (lang geleden) gemeld, en een maand of twee geleden toch ook maar eens begonnen.

Wat ik doe:
- Stoppen met eten als ik vol zit ipv door gaan waardoor ik daarna bijna niet kan lopen. :')
- Als ik 's avonds op de bank een snack wil pak ik een soepje met beschuit ipv een kaasplankje. (hetzelfde geldt voor uiteten, als ik twijfel tussen twee of drie gerechten pak ik nu gewoon de meest ''gezonde''. )
- Ik probeer meer eten in de oven te bereiden ipv in de pan met een flinke klont boter.
- Geen ice tea of cola. Gewoon water en af en toe cola light/zero.

Qua sport doe ik niet heel veel, eigenlijk alleen paardrijden.
En ik ben van 72 naar 64,7 gegaan!
De laatste 3 weken heb ik een beetje een ''dipje'' gehad. Ik ben in die drie weken maar 300 gram aan gekomen, dus dat was echt wel leuk om te zien. Ik meld me dus ook in dit topic om toch even door te zetten. :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:15

Ik vind het vooral lastig om gezond te blijven eten als ik nachtdienst heb. Overdag slaap ik dan veel waardoor ik minder eet en dan 's nachts ook weer honger heb maar tijdens de nachtdienst is het vaak 'ff snel wat eten' en dan wordt het al snel toch ongezond. En tijdens de nachtdienst heb ik cola nodig om wakker te blijven maar dan pak ik wel cola zero.
Iemand tips hoe ik dit toch een beetje fatsoenlijk kan doen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:16

Wraps meenemen?
Salades?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:18

Maar wraps is eigenlijk nog best veel calorieën, daar schrok ik nog van laatst. Salades is niet zo makkelijk omdat dat niet 'snel' even weg is tussen de bedrijven door. Soms zijn er nachten dat ik gewoon niet kan zitten om te eten..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:20

PreciousViva schreef:
Maar wraps is eigenlijk nog best veel calorieën, daar schrok ik nog van laatst. Salades is niet zo makkelijk omdat dat niet 'snel' even weg is tussen de bedrijven door. Soms zijn er nachten dat ik gewoon niet kan zitten om te eten..

Mee eens! Aan 1 wrap heb ik echt te min, maar 2 is een caloriebom

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:34

Ik werk ook nachtdiensten

Rond 12 uur eet ik een bak fruit. Vaak meloen

Rond 2 a 3 uur eet ik 500 ml magere yoghurt, met 50 ml vanille vla en een handje chocoladechrunch bolletjes. En tussen 5 en 6 drink ik een cup a soup tomatencreme.

Ik weet niet wat voor werk je doet?

Ik zit sowieso 3x op een nacht van 9 uur een uur achter de computer. Voor mij meestal het moment om te eten, omdat ik alleen hoef te luisteren en te kijken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:56

Of kwark met fruit?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:07

Fruit eet ik idd ook wel 'snachts! Ik ben diergeneeskunde student, nog 5 weken en dan ga ik aan het werk als dierenarts en heb ik ook 1 keer in de 3 weken een week nachtdienst.

Zuivel is voor mij wat lastiger omdat ik lactoseintolerant ben. Sommige zuivel kan ik wel hebben (met toegevoegd yoghurtcultuur). De keuze in lactosevrij is helaas vrij beperkt en alpro soya bevat veel suiker (de naturel lust ik niet 8)7 )

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:09

Komkommer, paprika, appel, banaan, worteltjes, etc. Knaagt heerlijk weg en zijn geen kcal-bommetjes. Anders rijstwafels (eventueel met iets erop)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:12

Kun je snachts niet eten wat je anders overdag eten zou?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:18

Hallo!

Ik hoop dat ik met jullie mee mag praten... ik loop nu al ruim 2 jaar bij een diatiste en ben daar al wat mee afgevallen maar ben weer terug op het oude foute gewicht. Ik moet gaan sporten ook voor mijn lijf maar ik vind de motivatie maar niet..

Ik hoop hier tips mee te kunnen nemen voor lekkere ontbijtjes en gezonde tussendoortjes..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:18

Ja ik weet niet hoe zo'n dienst eruit ziet/hoe laat je begint, maar als je bijv. van 21-7.00 dienst hebt, dat je dan voor je nachtdienst warme maaltijd eet. En tijdens je nachtdienst je ontbijt/lunch eet. Voor mij zou dat zijn yoghurt met muesli en paar uur later volkoren boterham met iets van beleg (kipfilet/komkommer/mager vlees/oid)? Of wat zelfgemaakte soep erbij? Die zit als je gewoon veel groenten erin pureert ook laag in kcal en kan je net als koffie uit een mok/thermos drinken

Dan moet je natuurlijk wel je warme maaltijd weg krijgen na het opstaan haha, ik weet niet hoe erg het je ritme verpest.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:21

Lastig, zo'n nachtdienst... Muesli met yoghurt iets? Daar heb je van die mooie mueslibekers voor tegenwoordig.

Hier een heeeeeel slecht weekend gehad. Als in BBQ, klussen dus foute broodjes halen, formule 1 kijken met bitterballen erbij en dan zelfgemaakte chocolademousse toe... nu maar weer een weekje in het gareel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:03

Hier gaat het momenteel weer best goed.
Zat vanochtend weer op de -7,1
Hopelijk zet het weer een beetje door.
Ik schommel wat dat betreft echt met het afvallen.
Maar goed, zolang we in de- blijven en het langzaam aan wel goed blijft gaan is het prima. :j
Het liefst zie je de overtollige kilo's als sneeuw voor de zon verdwijnen, maar dat gaat helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:23

Ik at savonds niet als ik nachtdienst had.
Althans, hoogstens een cracker ofzo.
Snachts at ik dan idd wrap of salade. Als mijn avondeten dus