Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:42

Tof! Super leuk, ben heel benieuwd. Scheelt ook dat je straks samen kunt trainen en hulp hebt :D

Nee hoor Nicole, iedereen traint en eet anders. Niks mis mee toch :)
Ligt ook aan wat je doel is etc. Ik moet echt wel eten preppen, en train graag in strakke kleding haha.

Ik heb 6 eetmomenten per dag en sport 7 dagen in de week. Maar ook dat is persoonlijk.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:48

Weet ik maar heb soms het idee dat ik de enige ben die daarin wat lijkt aan te rommelen :+ maar heb kwa eten ook niet veel keuze. :') ik moet blijven grazen om niet om te kiepen en mag niet veel hebben. Misschien doe ik het ook maar heb ik geen idee dathet zo genoemd wordt :P

En strakke kleding, korte broek is fijnste. Hempje kan wel zit op zich ook lekker maar lastig buik wegwerken -O- ik schaam me er niet voor maar leeftijd 50 jaar en een flabberbuik in een strak iets hijsen. _O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-11-18 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:52

Nee joh, er zijn zat mensen die maar wat aanrommelen :P Gewoon lekker blijven bulken is prima toch :)

Met deze kou vind ik een lange broek fijner maar anders gewoon korte broek ja, en ik trek mijn broek op tot aan mijn navel dan valt een eventueel buikje ook minder op :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:52

karuna schreef:
Weet ik maar heb soms het idee dat ik de enige ben die daarin wat lijkt aan te rommelen :+ maar heb kwa eten ook niet veel keuze. :') ik moet blijven grazen om niet om te kiepen en mag niet veel hebben. Misschien doe ik het ook maar heb ik geen idee dathet zo genoemd wordt :P

En strakke kleding, korte broek is fijnste. Hempje kan wel zit op zich ook lekker maar lastig buik wegwerken -O- ik schaam me er niet voor maar 50 en een flabberbuik in een strak iets hijsen. _O-

Klinkt bekend, zelfde maat en ook een flapperbuik in strakke kleding. Als ze niet willen kijken, dan niet, lekker dragen wat jij lekker vind zitten en prettig vind staan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:54

Geen maat 50 maar leeftijd 50. Kleding maat hobbelt ergens tussen de 42/44 soms iets kleiner. :P alleen in bezit van een buik die jaren prednison in stootkuren niet zo goed heeft doorstaan zeg maar, goed voor verwijderen maar dan mag niet ivm gezondheid. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-11-18 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:54

Ik heb er ook over nagedacht om te gaan preppen, maar kom er nog niet helemaal uit. Ik let wel op wat ik eet ed. Maar heb geen speciaal vast eetpatroon ofzo. Voeding is toch het meest lastig vind ik.

Ik train altijd in een lange sportlegging en soms een losse tanktop en soms een strakke. Is maar net wat er op de pak ligt :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 10:58

Nou Karuna, ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jou goed voelt. En wat voor jou werkt :j
Ik denk dat dat met alle diëten zo is, als je je er niet prettig bij voelt maar toch het gaat doen omdat het bij de buurvrouw zulke goede resultaten geeft dan gaat het voor jou niet werken.
En met je allergieën moet je natuurlijk sowieso al opletten.

Ik let zelf dan niet erg meer op mijn voeding, alleen op extra eiwitten op de dagen dat ik sport. Heb een poosje intermediate fasting gedaan en dat werkt voor mij best goed. Nu doe ik dat niet meer op de officiële weg, maar probeer nog wel altijd 12-14 uur niks te eten, maar hierbij luister ik wel naar mijn lijf. Gisteravond om half 11 had ik toch trek dus heb ik nog even wat kwark gegeten en straks ben ik heel de dag op pad dus heb ik ook vast gegeten.

Oh en qua kleding ook hoor, ik zie soms vrouwen in de sportschool met kleding waar ik zelf niet in zou gaan sporten maar waar zij zich wel comfortabel bij voelen, dus dan is het prima toch :)

Ik ga vaak lopend of op de fiets naar de sportschool dus trek nu vaak een lange broek aan, maar dan vind ik dat eigenlijk te warm om te sporten :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:06

Kun je geen korte broek meenemen en daar omkleden dan in iets luchtigs? Ik moet echt niet met lange broek gaan trainen of iets onder de knie. Veel te warm.

Dieet doe ik toch al niet aan. Dan zou ziekenhuis dietist ook heel boos worden denk ik. Kwa calorien wordt regelmatig berekend en ik wissel tussen de 1800/2400 per dag. Meer krijg ik er niet in, minder val ik om. Alleen lijf wil soms eten niet lekker verdragen {:)-:( dan wordt het worstelen om genoeg te krijgen. Ergste was periode van 6 weken waarin er alleen minimaal vloeibaar sap lukte. Kreeg 500 per dag of zo met moeite erin.

In ziekenhuis binnenste buiten gekeerd, opgenomen maar oorzaak onbekend, ja maag wil het niet. Toen aangevuld met kuipjes pindakaas dat lukte wel. En vloeibare voeding op fruitbasis. Sinds die tijd is het motto eet waar je trek in hebt op het moment dat het lukt. Ik kan dus best ontbijten met pasta :Y) of zo en de dag eindigen met een toetje een plakje vlees of tomaatjes. Gelukkig gaat het laatste maanden vrij goed met af en toe een dag dat minder wil. Ben een handige geworden in fruitsmoothies maken. :j met de juiste back up van ziekenhuis, banaan, sinaasappel abrikoos en bij voorkeur wat kokos. Bij erge ramp mag ik terugvallen op vloeibare voeding op fruit basis.

En het stomme is, mijn lijf ziet eruit als of ik me helemaal volstop met junkfood, snaaigoed enz. :') maar het is vooral vocht en vel. :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:19

We hebben nog geen kleedruimtes :=
Die zijn ze nog aan het maken. Zou wel ideaal zijn, want nu ga ik wel eens voor of direct na mijn werk maar moet ik altijd eerst langs huis.

Ik dacht wel misschien een joggingbroek over een kortere broek aan

Pff wat frustrerend Karuna! Daar word je ook niet echt blij van.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:20

karuna schreef:
Geen maat 50 maar leeftijd 50. Kleding maat hobbelt ergens tussen de 42/44 soms iets kleiner. :P alleen in bezit van een buik die jaren prednison in stootkuren niet zo goed heeft doorstaan zeg maar, goed voor verwijderen maar dan mag niet ivm gezondheid. -O-

Ahem, excuses :o

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:20

Suuszels schreef:
We hebben nog geen kleedruimtes :=
Die zijn ze nog aan het maken. Zou wel ideaal zijn, want nu ga ik wel eens voor of direct na mijn werk maar moet ik altijd eerst langs huis.

Ik dacht wel misschien een joggingbroek over een kortere broek aan

Pff wat frustrerend Karuna! Daar word je ook niet echt blij van.

Ik heb een baggy joggingbroek die ik over mn sportbroek aan trek als ik door de kou naar de fysio ga. Even die broek uit & sporten. Als ik naar huis ga gaat mn warme broek weer aan!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:28

Dioxide schreef:
@Needje: heb je toevallig preptips? Ik wil er mee beginnen, werk ook in ploegen en vent is regelmatig weg. Vind het enorm moeilijk om iets te bedenken wat ik dan de komende week wil eten :

Weet niet of ik een goed voorbeeld ben want ik kan gerust de hele week hetzelfde eten. hahah
Maar ik maak bv voor lunch 5x portie rijst, pasta, orzo of whatever (kook je uiteraard in 1x en verdeelt het dan over de bakjes), grill kipfilets en elk bakje krijgt een in stukjes gesneden kipfilet. (of koolvis, of garnalen, of wat anders) en dan nog groente. Ik heb deze week een zak Bonduel geroosterde groenten uit de diepvries.
Ik eet alles ook gewoon koud op het werk. Neem de moeite niet meer om het op te warmen. haha.
Ik eet zo traag tijdens het werk dat t toch weer koud wordt. :')

Verder let ik niet eens zo heel erg op m'n eten hoor.
Eet nog steeds elke vrijdagavond patatjes. Eet chips, snoep, waar ik zin in heb.
Ik prep meer omdat het me tijd scheelt en ik geen brood mee naar mn werk wil.

Eulogy, bench moet je wel echt onderhouden heb ik gemerkt. Damn. Zit er nu weer in deze maand, maar afgelopen 2 maanden niet. Ik begin dan bijna weer vooraan qua gewicht.
Overigens zei een meid van de sportschool die dus powerlift dat dat idd zo is, dat je bench moet bijhouden.
Dacht nl echt dat het aan mij lag.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:03

gribaldi schreef:
Tof! Super leuk, ben heel benieuwd. Scheelt ook dat je straks samen kunt trainen en hulp hebt :D

Nee hoor Nicole, iedereen traint en eet anders. Niks mis mee toch :)
Ligt ook aan wat je doel is etc. Ik moet echt wel eten preppen, en train graag in strakke kleding haha.

Ik heb 6 eetmomenten per dag en sport 7 dagen in de week. Maar ook dat is persoonlijk.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Ja, precies! Als ik weer voor bikini ga, vindt ie dat ook helemaal leuk hoor, daar was ie ook heel enthousiast over. Maar hierbij kan hij ook echt helpen zelf en daar kwam hij dan meteen zelf mee dus dat vindt ie wel echt leuk volgens mij :')

Karuna, nee is voor iedereen inderdaad anders toch! Als het voor jou maar werkt :j

Ik prep m'n eten niet echt, deed ik wel toen ik dus aan het preppen was voor mijn wedstrijd maar dat is logisch, anders is het veel lastiger om je aan je dieet te houden. Ik vind m'n eten meestal gewoon minder lekker als ik het van tevoren maak en opwarm dus ik kook gewoon elke dag. Of ja, dat is avondeten, soms prep ik wel kip/rijst/broccoli (haha bro diet :+ maar het werkt en ik vind het ook serieus lekker) als lunch voor een paar dagen.

Ik sport trouwens altijd in lange legging en sporttop/bh, afhankelijk van de legging zonder shirt/tanktop oid want dat vind ik fijner. Korte broek vind ik persoonlijk echt heel oncomfortabel haha maar krijg het ook niet zo snel ontzettend heet momenteel

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:19

Voedsel preppen wil ik ook graag doen! Ik neem meestal niets mee naar mijn werk waardoor ik toch elke keer naar iets anders grijp in de kantine en dus niet echt weet wat ik binnen krijg.

Needje, gril jij dan kip enz voor de hele week? Ik ben bang dat als ik het zondagavond bereid het bij dag 3 niet meer goed is.

Weerstandsbanden heb ik liggen, wat zijn die dingen hatelijk zeg :+ Maar wel echt ontzettend goed voor trainen. Mijn PT laat iedereen lijden met die dingen. Als je ze goedkoop wilt aanschaffen zou ik trouwens even kijken op Aliexpress.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:24

Yup. Zondagmiddag/avond gril ik het en dan gaat het de koelkast in. Geen probleem. De kip die ik net had proefde iig nog hetzelfde als die van maandag.
Langer preppen zou ik zelf ook niet doen trouwens.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:28

Ik prep vlees enkel voor 3 dagen hoor, prep dan 2x per week. Een week lang kip eten durf ik niet aan als het al gebakken is :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:30

Ik doe het al weken en ik leef nog steeds. :D
Ik heb echt geen zin om halverwege de week nog een keer te proppen. haha.
Maar iedereen moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelen. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:31

Echt food preppen doe ik niet, maar naar school gaat toch wel mn eigen lunch mee hoor!
Ook omdat de kantines op school best duur zijn en redelijk ongezond.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:33

Needje schreef:
Ik doe het al weken en ik leef nog steeds. :D
Ik heb echt geen zin om halverwege de week nog een keer te proppen. haha.
Maar iedereen moet gewoon doen waar ze zich goed bij voelen. :j

Het scheelt dat ik niet zelf hoef te preppen :')

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:40

Klinkt goed! Ik ga zondag vanalles in huis halen en een poging wagen voor de rest van de week. Gelukkig ben ik ook niet de moeilijkste en eet ik gerust de hele week hetzelfde als lunch :+

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 14:51

Net terug van m'n eerste "echte" workout sinds een hele tijd... -O-

Ik voel me zwak, maar realiseer me wel dat ik weer op 0 moet beginnen voor behoud van mijn lichaam. Het doel is blessurevrij blijven en weer kunnen rugby'en, niet binnen no-time PR's smashen... En dat vergt een compleet andere mindset :\

Teleurstelling druipt er vanaf :')
Afbeelding

Gisteren met de PT alles doorgesproken en opgemeten. Opzich viel het niet tegen na dik een jaar, maar toch...

/Einde dramamodus :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:11

Snap heel goed dat dat balen is hoor! Maar meestal komt dat sneller terug dan je denkt, komt goed, zeker met een PT :j

Wat leuk trouwens dat je rugby speelt! Ik had het daar laatst nog over met mijn moeder, ik had dat echt moeten gaan doen, vind het echt een hele leuke sport :') Maar ja, beetje laat nu haha. Hoe lang speel je al?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:38

Uh, amper een half jaar. Wilde een vervanger voor roller derby :') Gewoon lekker beginnen! Het is heerlijk om mensen naar de grond te knuffelen, ongeacht je leeftijd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 15:44

Ik kan hier in de buurt dus geen beginnerteams voor vrouwen vinden en vind het zelf ook teveel een verplichting naast drukke baan en het trainen dat ik nu dus al doe, helaas!
Vind het wel ook echt een leuke sport om te kijken, ga volgende maand voor het eerst echt naar een wedstrijd ipv internationale wedstrijden in de pub kijken haha, zin in :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:43

Hallo!

Mag ik mij hier melden? Ik ben sinds kort lid bij Basic-Fit en wil graag beginnen met sporten. Nu ben ik 2x geweest en ik voel me zo verloren als ik daar rondloop. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen en wil eigenlijk graag met iemand samengaan. Is er hier iemand die naar de Basic Fit in Amersfoort gaat en met mij mee zou willen gaan? Gezellig samen en zodat je mij misschien uit kan leggen hoe alles werkt :P