Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:49

Supervixen, gefeliciteerd met je PR!

hwn, wat een mooie tijd zeg op de 5 km!

Greetje, jij ook gefeliciteerd met je 3e/1e plaats!! Echt supergoed zeg!

Sintara, wat supernaar dat je je voet nu 3 maanden niet mag belasten!!!

Ik zit inmiddels op 14 km in mijn training naar de halve marathon toe. Afgelopen zaterdagochtend heb ik deze ronde getraind. Helaas wel dom geweest door alleen maar een banaan te eten en niks te drinken. Ben 2 keer een halve minuut gestopt vanwege steken in mijn zij. Was in eerste instantie niet van plan zo'n lange ronde te doen, dus was niet echt snugger achteraf.
Maargoed, heb een riem gehaald waar ik een flesje water in kan doen en eventueel een gelletje oid. Dus voor de volgende keer ben ik voorbereid. :Y)
Vanavond nog een kort rondje en hoop donderdag of vrijdag nog eens de 14 km te proberen en mocht dat heel goed gaan, misschien wel 16 km.

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:14

Goed bezig Arzil! Je bent al lekker op weg richting de halve.
Handig om wat drinken mee te nemen, dat is ook fijner als je wat verder loopt.
Als ik hier in het dorp loop, loop ik ook vaak langs zo'n drinkwaterpunt bij het station hier. Misschien is dat ook bij jou in de buurt?
Morgenochtend ga ik weer richting het bos, zin in :)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:28

Lekker Supervixen, veel plezier!!

Hier geen drinkwaterpunten voor zover ik weet. Hebben ook geen station oid hier in de regio. :')
Gister nog een klein rondje van 5 km gedaan, maar allemachtig, wat was het warm en benauwd zeg! Die had ik niet zien aankomen. Had het ook ontzettend zwaar ermee.

Noeps
Berichten: 16934
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:09

Lekker bezig Arzil! Ik zag op strava al dat je flink aan het opbouwen bent. Ik neem, zeker met warmer weer, vaak gewoon een flesje mee in de hand. En anders mijn pinpas zodat ik wat kan halen bij een tankstation.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:42

Knap hoor Arzil 14 km. Daar kan ik alleen nog maar van dromen. :))

Ik heb vorige week vrij last minute mee gedaan aan de 12 km Buffelrun (obstaclerun hier in de buurt), loei zwaar maar zo leuk! De dagen erna spierpijn op plekken waar ik niet eens wist dat spieren zaten en tot vandaag dan ook alleen wat yogalessen gevolgd.
Zat al heel de dag al tegen het rennen aan te hikken en net de hond toch nog maar voor een rondje bos van de bank geplukt. Zou eigenlijk 20 rennen - 3 wandelen - 10 rennen doen maar de benen en conditie voelde zo goed dat ik door ben gegaan. *\o/* 5 km in 30.36 :):)
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:32

Goed bezig! Was die buffelrun goed georganiseerd?

Ik ga zaterdag een 5km wedstrijdje lopen en dan wil ik zondag een wat langere afstand trainen. Eens kijken hoe dat gaat.

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:04

Supervixen schreef:
Goed bezig! Was die buffelrun goed georganiseerd?

Ik ga zaterdag een 5km wedstrijdje lopen en dan wil ik zondag een wat langere afstand trainen. Eens kijken hoe dat gaat.


Echt héél goed! Bij elk obstakel meerdere begeleiders, aanmelden/garderobe/doucheruimtes verliep allemaal super. Je kon echt merken dat het in een klein dorp georganiseerd werd, het complete dorp en omstreken was uitgelopen als vrijwilliger en/of supporter. :+ Enige kleine nadeel vond ik dat ze voor de eerste volwassen startgroep (onze) 2 groepen kinderen lieten starten. Het was dus regelmatig dat we achter een groep giechelende en niet al te dappere meiden of juist semi-stoere jongens werden opgehouden, maar oke, je kunt niet alles hebben.

Waar heb je wedstrijd? En welke afstand wil je zondag lopen? :)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:44

Haha Boemklatsch, leuke foto. :D Buffelrun klinkt ook wel leuk!

Succes met je wedstrijd Supervixen!

Ik heb gisteravond 16 km gelopen, ging erg lekker! Had geen flesje water mee, want die was ik vergeten te kopen. Wel twee gelletjes van Isostar voor de zekerheid. Hiervan heb ik er 1 genomen, op 10 km. Gaf wel een flinke boost. En op 12 km merkte ik toch wel dat ik erg aan wat water toe was. Gelukkig was ik toen bijna thuis. Maar volgende keer zorg ik dus echt dat ik water mee heb. Enige nadeel is dus dat ik blaren krijg van de nieuwe belt die ik heb gehaald. :\

Gaat er zondag nog iemand meedoen met de Saeftinghe run van hier?

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:38

Dat is balen van die blaren Arzil.

Boemklatsch heerlijk dat het goed liep allemaal, ik lees soms op facebook commentaren van minder bekende obstacle runs en die zijn soms niet best.

Ik ga morgen in Doorn lopen.
Zondag liefst minimaal tien/twaalf km, omdat ik in november 7km zevenheuvelennacht en dan 15km zevenheuvelenloop loop. Twee dagen achter elkaar is wel een dingetje merk ik. Zeker na een drukke werkweek.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:14

Sintara dat is slecht nieuws. Zeker omdat je ook helemaal niet weet wat je na die tijd kunt verwachten.
Mijn man is twee jaar terug met zijn hielbot/ achilles pees aan het sukkelen geweest. Fyiso kon niets meer betekenden, orthopeed in het ziekenhuis zag er geen heil in. Toen is hij voor een second opinion naar een ander kliniek gegaan die gelijk met een operatie/behandelplan kwamen. probleem na een maand of 6 helemaal opgelost (en nu dus nog steeds). Terwijl de orthopeed in het ziekenhuis na onderzoek geen enkele behandelmogelijkheid zag.
Zegt niets over jouw geval maar soms moet je eindeloos shoppen om op zijn minst serieus genomen te worden.
Deze week al heel veel trainingsuren gemaakt (heerlijk dit weer om te lopen). Morgen een trail marathon op de veluwe en dan nog maar 13 dagen tot het WK. Moet ik echt serieus over alle andere randzaken gaan nadenken buiten het trainen.

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:34

Is dat de summertrail Greetje?
Ik ben zo benieuwd hoe je dat WK gaat doen. Hoeveel deelnemers zijn er daar?

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:25

Vanmorgen 12e van de 66 vrouwen geworden op de 5km in Doorn. Was helemaal onverhard en een stuk over gras, dus ik was niet op mijn snelst. Maar toch tevreden en gelukkig was het droog!

hwn
Berichten: 4792
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 17:27

Hier gisteren weer 5 km-wedstrijdje, helaas met een drukke start en een erg bochtig parcours, en vooral snelle concurrentie. Ik was meer dan een halve minuut sneller dan vorig jaar, en toch 3 plaatsen lager gerangschikt (11de van de 98 deelnemende vrouwen). Maar ging wel lekker: voorzichtig gestart, behalve dat ik wat moest heen en weer rennen om voorbij de trage lopers te komen, en daarna ontspannen doorgelopen, maar iets te ontspannen, was maar 11,5 km/u. Daarna proberen schommelen tussen 13 en 13,5 km per uur, maar lukte minder met al dat bochtenwerk. Zo'n 200 meter van het einde kwam een jong meisje me voorbijgesneld. Ik dacht: dat laat ik niet gebeuren, en nog een eindsprint ingezet van rond de 16 km/u over toch wel 150 meter, en dat jonkie van 16 jaar moest het afleggen tegen mijn 44 jaar, geeft altijd een schitterend gevoel zoiets. :)

@ Gefeliciteerd, Supervixen !

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:21

Top gedaan hwn! Die snelheid van jou haal ik niet :P . Ik ben ook altijd verbaasd hoe snel kinderen soms lopen!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:09

Greetje, hoe is je trail marathon gegaan?

Supervixen, mooie plaatsing!

Geweldig hwn, lijkt me leuk voor de toeschouwers om je zo in actie te zien. :D

Ik had vandaag mijn megablubberpowerrace. :’) Jemig, wat was hij weer loeizwaar. Niet te doen! Eerste 6,5 km onverhard door de polder en over de dijk en daarna de geulen in. Niet te doen!! Op een gegeven moment op handen en voeten verder moeten ploeteren want ik zakte tot boven Mn knieën weg. Nouja, met dit als resultaat. :’)

Afbeelding

hwn
Berichten: 4792
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:18

Wow Arzil, hoef je niet meer naar de wellness voor een modderpacking :) .

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:25

Haha Arzil geweldig!!

Ik heb vanmorgen 14km (in 1.31)door het bos en over de hei geploeterd met 200 hoogtemeters. Wel wat stukjes wandelen en tussendoor even gepraat met een paar mountainbikers, genoten van het weer en de natuur.
Nu even twee rustdagen, want dit was best pittig.

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5494
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:42

He Arzil wat zie je d'r uit _O-
Tessa heerlijk plaatje weer zoals altijd <3

Na drie weken vakantie en daarvoor al twee maanden weinig hardlopen door een kapot horloge, is m'n horloge uit zichzelf weer helemaal ok ( :o? ) en de motivatie om hard te lopen weer terug! Wel heeel rustig opbouwen met een 10k schema want m'n benen hebben het best lastig er mee, maar heb wél weer de zin terug om hard te lopen!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:51

Arzil geweldig die foto. die geeft wel aan hoe zwaar het geploeter geweest moet zijn.

Supervixen en hwn een geslaagde wedstrijd dus.

Was inderdaad de summertrail veluwe marathon afgelopen zondag. Geweldig mooi parcours. Start wel zwaar door het kootwijkerzand waardoor je hartslag zelfs op een laag tempo al gelijk torenhoog oploopt. Maar verder ging het zo gemakkelijk tot het eind toe. Ondanks dat het voor de rest op sommige stukken toch ook wel een best pittig parcours was. Zodanig dat ik respect had voor de mountainbikers dat ze er doorheen kwamen. Volgens mij was de helft lopen en de helft fietsen zwaarder dan de gehele marathon lopen zoals ik had gedaan.
Gisterenavond al weer een interval training gedaan.
Heb geen idee hoeveel deelnemers er zijn. Dat zullen er best wel veel zijn alles bij elkaar. Vanuit nederland zijn we met zes (twee vrouwen , vier mannen). De weersvoorspellingen voor dan zijn nu 27 graden . maar goed ik hoop dat dat nog wat naar beneden bijgesteld wordt.

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:11

Poeh 27 graden is wel pittig. Is dat wk ook nog ergens te volgen greetje?

Ik heb vandaag weer op de hei gelopen. Zondag ga ik meedoen met de urban culture run in Utrecht. Ik ben heel benieuwd, want ik heb nog nooit zo'n culture run gedaan.
Ik heb al wel een minpunt ontdekt, ze hebben geen wc's geregeld! Dan moet je maar tegen betaling naar het station. Voor een loop van 20 euro is dat toch wel heel karig 8)7

hwn
Berichten: 4792
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:14

@Piekosjj, welkom terug, is idd tijdje stil geweest van jouw kant.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:24

supervixeen ik heb geen idee of ze gedurende de wedstrijd live de door komsten bijhouden zoals in winschoten. Maar in dat geval zou het hier te volgen moeten zijn. http://www.cro100.run/
En dan niet onder de naam greetje maar silvia

Piekosjj

Berichten: 5494
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:21

Ja ik heb drie weken heeeerlijk vakantie gevierd in Montenegro, en de twee maanden daarvoor slecht gemotiveerd om fatsoenlijk hard te lopen. Ik hoop weer wat actiever mee te kletsen :)

Greetje, toevallig zag ik laatst op insta dat een hardloper die hier in de buurt woont ook naar het WK gaat. Toch grappig, moest meteen aan jou denken.

Supervixen

Berichten: 13002
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:21

Volgens mij volg ik die ook.

Piekosjj

Berichten: 5494
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:12

Elov Olsson? Hij woont zo'n 100km boven ons :j