Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:04

Ik hoorde inderdaad dat er in de Decathlon op zondag standaard wordt gefietst, gerend en geskateboard. Wat een ramp zeg.

Op het terras zat gisteren nog een andere baby te jengelen. Zegt mijn pa nogal hard: "Kan dat kind niet uit?" :') Hij houdt er ook niet van.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 11:08

Frummels schreef:
Ik heb de fout gemaakt om vrijdag aan het eind van de middag naar de IKEA te gaan. Vraag me niet waarom. Moet dit tafereel hier even delen.

Vriend en ik wilden een bureau kopen, dus vrijwel overal - voor zover mogelijk - de shortcuts genomen. Jammer dat dat op de kinderafdeling niet kan, maar dat even terzijde. Wij staan dus bij wat bureau's te kijken en vriendje gaat aan een aantal even zitten om te kijken of ze hoog genoeg zijn etc. Ik wacht rustig op een bureausstoel. :+ Komt er een koter aan van een jaar of 4 a 5 (inclusief smerige opgedroogde snot bovenlip :r ) die tegen me begint te gillen dat ik moet oprotten van haar stoel. Geen grap :oo Dus ik vroeg waarom ze dacht dat het haar stoel was, waarna ze begon te gillen dat pappie het voor haar gaat kopen. Ik ben een verschrikkelijk persoon, dus vroeg of ze nu een sticker wilde waarna ze begon te krijsen en janken. Uiteindelijk had vriendje een bureau uitgezocht, dus wij naar het magazijn gelopen. En wie sjeest daar met zo een wagentje met 20 km/h door het magazijn? Juist ja, terror koter. Bij minstens 3 personen de hielen geraakt, een stapel tuinstoelen ingereden en drie keer de tong naar mij uitgestoken. Ohh ik wou dat ik mocht slaan of gooien met iets, echt waar :') On-uit-staaaaaan-baar. Pa en ma vonden het uiterst vermakelijk en stonden in de winkel te giechelen en riepen zachtjes: "Madeliefje pas je op schatje. Oh Madeliefje duifje, die mevrouw (waarbij ze net 2x hard op de hielen reed ja) kijkt erg boos, ga maar even naar het andere gangpad." :roll: Mijn ogen vielen er bijna uit van verbazing.

VRE-SE-LIJK !!! Echt dit kan toch niet ?!?!
In en in triest.
En dan ook al zo'n grote mond....toen wij op vakantie waren ( camping ) kwamen daar ook mensen aan die echt een heel vat aan kinderen bij had, opzich waren de meeste wel rustig, maar 1 daarvan was echt terror!
Om 7 uur in de ochtend begon dat kind te krijsen ( was geen huilen meer ), ouders corrigeerde hem ook gewoon niet, de hele dag door, tenminste op de momenten dat wij bij onze tent waren was dat kind aan het jengelen en dramatisch aan het doen.
Denk dat het kindje 5 jaar is geweest? Heb hem meerdere keren horen roepen " HOU JE BEK !! " " ROT OP !! " tegen de ouders ja, en die zeiden en of deden er verder niets aan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:20

Even serieus, hoe komt dat? Waar is het mis gegaan. Kunnen ouders niet meer opvoeden? Zijn kinderen drukker geworden en waardoor dan?
Ik kan me dat van vroeger helemaal niet voorstellen. We waren gewoon braaf in winkels en ook in restaurants. Dat vonden we heel leuk om mee te gaan en dan juist netjes te gaan zitten en eten en zo, hoe jong we ook waren. Er was bijvoorbeeld in de klas 1 druk kind (die zal wel iets gehad hebben van ADHD of zo, wat toen officieel nog niet bestond) en daar had iedereen iets bij van die spoort niet helemaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:21

Ouders die te druk zijn met werk en dan in de avond helemaal niet meer willen opvoeden dus maar snel de zin geven?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:26

Haha Madelief was niet zo lief inderdaad. :')

Ik begrijp er echt niks van hoor, hoe je het zo ver kunt laten komen als ouders zijnde.. Maar goed, wie ben ik.

Oh die arme medewerkers bij de Decathlon hier zijn inderdaad meer kinderoppas dan winkelmedewerker := Dat rennen, voetballen, skateboarden, fietsen etc. Ik bedoel dat je een product even wil proberen begrijp ik natuurlijk, maar om nou tientallen minuten rond te racen op zo een ding.. Laatst stonden er ook 2 kids ruim een half uur met een bal op een doel te schoppen. Alleen vloog de bal in plaats van in het doel de hele winkel rond.. grrrrrr.

Ik hoefde dit als kind ook echt niet in mijn hoofd te halen hoor. Dan werd ik zonder pardon in de auto gezet. Als we uit eten gingen kreeg ik een kleurboek of een leesboek mee, en als mijn moeder moest tennissen zat ik op een bankje met een gameboy of boekje of ging ik met andere kindjes spelen, touwtjespringen, elastieken etc. Heb dat soort gedrag echt wel uit mijn hoofd gelaten. :=

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:32

Ik denk dat suiker ook echt een groot aandeel is. Kinderen worden volgepropt met snoep en cola en daar worden ze gewoon lastig van. Wij mochten vroeger niet eens cola. Nooit. Niet eens kindercola.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:33

bruintje123 schreef:
Ouders die te druk zijn met werk en dan in de avond helemaal niet meer willen opvoeden dus maar snel de zin geven?

Denk dat dat wel meevalt. Ken eigenlijk helemaal geen moeders die fulltime werken. Hooguit 2 of 3 dagen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:34

_Reneee schreef:
Ik denk dat suiker ook echt een groot aandeel is. Kinderen worden volgepropt met snoep en cola en daar worden ze gewoon lastig van. Wij mochten vroeger niet eens cola. Nooit. Niet eens kindercola.

Ja dat zou best kunnen dat dat grote invloed heeft. Of in ieder geval een van de oorzaken.
Daarom zijn ze ook steeds jonger al best wel dik, dat valt ook echt op.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:34

Daar heb je ook wel een punt ja.
In het weekend kregen wij op zaterdagavond een glas cola en een bakje chips.

En het eten wat er gekookt werd was nog echt eten.
Niet pakjes met rommel er in.

Ik ben zelf ook weer echt aan het koken, merk er geen zak van overigens dat niet, maar het geeft wel een fijn gevoel dat er niet dat beetje van Maggi bij zit, maar alles van bruintje :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:35

Bloodymary schreef:
bruintje123 schreef:

Denk dat dat wel meevalt. Ken eigenlijk helemaal geen moeders die fulltime werken. Hooguit 2 of 3 dagen.

Die ken ik dan toch weer diverse die wel alle dagen werken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:37

Mijn moeder werkte altijd fulltime (ouders gescheiden toen ik 1 jaar oud was en vader niet echt meer in beeld geweest) maar ik kreeg bijna nooit mijn zin en was poeslief hoor. :') :D

Suikers sta ik dubbel in, aan de ene kant denk ik dat dat best een rol kan spelen, aan de andere kant geloof ik er niet zo in. Maar heb me er dan ook niet genoeg in verdiept om er echt iets van de kunnen vinden denk ik. Ik kreeg vroeger een bakje chips en limonade als de Mini Playbackshow op was of als ik een feestje had. Verder eigenlijk nooit. Frisdrank dronken we niet thuis.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:41

Wij hadden elke dag een bakje chips en als we dorst hadden dronken we meestal limonade := Maar ik heb ook een thee-periode gehad waarin ik alleen maar thee wilde drinken haha. Was toen 6-7-8 ofzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:52

Chips en frisdrank in het weekend, bij de thee 1 koekje en na de lunch een snoepje.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:57

Ik denk dat het ook een beetje aan de tijdsgeest ligt.
Vroeger waren kinderen vaak 'ondergeschikt aan' de volwassenen. Als kind had je je mond te houden als volwassenen praatten, zat je netjes stil aan tafel (op feestjes aan een aparte kindertafel) en desnoods 1,5 uur stil bij een klassiek concert (ja 1 x in de maand moesten wij mee naar Vredenburg voor een klassiek concert :Y) ) of mee naar het museum. Daarna natuurlijk wel het beloofde ijsje omdat je zo goed stil was geweest.

En inderdaad doordeweeks geen snoep/chips/cola, op vrijdagavond mocht je dan een glaasje cola met wat chips.
Ik zeg niet dat dat beter was, maar het was een andere tijd waarin kinderen nog niet zo opgehemeld werden en waar de wereld vaak juist om volwassenen draaide.

Tegenwoordig zijn kinderen vaak het middelpunt van het gezin, waar alles om draait. De ouders cijferen zich weg tov van hun kroost en er wordt alles aan gedaan om Madeliefje gelukkig te maken. Als kinderen opgevoed worden in een setting waarin alles om hun draait, dan is het nogal logisch dat ze ook gaan geloven dat alles om hun draait.

Ik denk dat het daarin wat is doorgeschoten, er zou een middenweg in gevonden moeten worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:01

Dat denk ik ook dat een middenweg goed zou zijn.
Al denk ik niet eens dat wij vroeger zo zielig waren hoor met gewoon strenge ouders. De grenzen waren duidelijk en dat is veel fijner voor een kind. Ik vind het nu juist sneu voor ze.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:04

Weet je, ik vergelijk het altijd met paarden. Vroeger als mijn pony vervelend was dan kon ik hem gewoon een mep verkopen of een schop terug geven. Als ik tegenwoordig mijn paard corrigeer is er altijd wel een turbotrut in de buurt die vraagt of er geen chiropractor/zadelmaker/medicijnman moet komen kijken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:12

Absoluut. Ik ben blij dat het voor mij bij paarden blijft. En niemand die het ziet als ik hem een mep verkoop met de bezem omdat hij me omver loopt :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:20

lieveli schreef:
Weet je, ik vergelijk het altijd met paarden. Vroeger als mijn pony vervelend was dan kon ik hem gewoon een mep verkopen of een schop terug geven. Als ik tegenwoordig mijn paard corrigeer is er altijd wel een turbotrut in de buurt die vraagt of er geen chiropractor/zadelmaker/medicijnman moet komen kijken.

Misschien moet je even iemand bellen om telepatisch contact te maken met je paard om te vragen hoe die erover denkt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:22

fleurtjeuh schreef:
lieveli schreef:

Misschien moet je even iemand bellen om telepatisch contact te maken met je paard om te vragen hoe die erover denkt?

Oh ja fotoreaden heb ik zelf ook een tijd gedaan op facebook, in zo'n paranormaal groepje. Wat een onzin _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:24

Ik geloof daar dan wel weer in }>
Maar nee niet door iedereen. Teveel die het zogenaamd kunnen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:25

lieveli schreef:
fleurtjeuh schreef:

Oh ja fotoreaden heb ik zelf ook een tijd gedaan op facebook, in zo'n paranormaal groepje. Wat een onzin _O-

Fraudeur :wow:

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:26

Dat overdreven voorzichtige is van alle tijden. Als kind ben ik eens tegen een muurtje gefietst (wij konden nog gewoon buitenspelen, ik heb het idee dat dat tegenwoordig ook veel minder is) en toen kreeg mijn moeder gezeur met de huisarts en werd ik apart ondervraagd omdat ik twee blauwe ogen en een gat in m'n kin had. :') Moet er niet aan denken hoe zoiets nu zou gaan.

Binnenkort moet ik ook naar de Ikea en door het verhaal op de vorige pagina heb ik er nog minder zin in. Sowieso maar even wachten tot de schoolvakantie is afgelopen, denk ik. -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:29

Als je doordeweeks tijd hebt onder schooltijd gaat het prima.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:29

Ik vind het juist fijn dat ze meer binnen zitten, heb ik er geen last van :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:31

Ik denk echt dat wij gewoon hele leuke buurkinderen hebben. Die lopen in verkleedkleren over straat (Hulk en Spiderman, inclusief nepspieren) en kijken rond of er iemand gered moet worden. :') :')