[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:30

Ikwashier, ik vind je wenkbrauwen echt heel mooi zo trouwens. Is het nog wat vervaagd? :) Ik gebruik nu trouwens ook de Urban Decay Liplove en vind die ook wonderen doen voor mijn lippen.

Mondy, wat is Wish gaaf. <3

En goede deal Merel, dat je daar nog een full size in krijgt zeg voor die prijs. :oo Je look vind ik ook heel mooi!

Berdien schreef:
Mijn MAC bestelling is er! Zooooo verliefd op de oogschaduw uit de Nutcracker line, de Forward March. En oogpotlood uit dezelfde lijn, de Powersurge. Jammer dat het deze limited editons zijn. Lipgloss Lychee Luxe is hysterisch roze in het flesje, maar eenmaal op is het wel een hele fijne subtiele kleur. Lippotlood test ik straks.

Enige nadeel is de verzending met UPS, waardoor ik de halve stad door moest om m'n pakketje op te halen :+

Showen *\o/*

Jettie hele mooie overloop zo, vind het echt een goede look. En inderdaad, wellicht blush? Er is overigens niets mis met constant dezelfde stappen (al dan niet met andere kleuren) herhalen hoor!

Flower, wat een gave lipstick en die oogschaduw. <3 Welke heb je gebruikt? En die paarse lipstick vind ik ook heel gaaf staan, knalt er vanaf!

Mondy, HEERLIJK VROLIJK. <3 <3 I love it.

Jolien, wat staat die haarkleur je gaaf zeg, helemaal jaloers. <3

Van de week los gegaan bij Urban Decay (+ een order van Selfridges die binnen kwam).

Mijn aankopen van in de winkel en mijn order
Van links naar rechts:
Vice liquid lipstick topper White Lie, Vice liquid lipstick Naked, Vice liquid lipstick topper Ritual, Vice liquid lipstick topper Copycat, Vice liquid lipstick Flame, Vice liquid lipstick topper Circuit, Vice liquid lipstick Studded, Vice liquid lipstick topper Reverb, Vice liquid lipstick Time en de losse lipstick is de Vice lipstick Crash.
Afbeelding

Ik ben op het moment helemaal aan het omslaan. Ik ga over op volledig cruelty free mbt mijn make-up dus álles wat getest wordt (door het bedrijf zelf of via verkoop in China en daardoor het testen van producten toestaan) vliegt er bij mij dus uit. Ik weet dat ik er de wereld niet mee ga veranderen doordat ik dat doe maar ergens moet een begin zijn en wie weet inspireert het al 1 persoon en inspireert die persoon weer iemand ermee en zo veranderen weer 10 mensen de wereld. Ik voel me in ieder geval een stuk beter over mezelf nu ik dit doe want ik vind dat dieren niet hoeven te leiden onder het feit dat ik mooier eruit wil zien.

Gister alles uitgeruimd en in mijn hele skincare en makeup en wordt of verkocht of is naar moeder/zusje gegaan. Ik ga het ook nog doorvoeren in mijn haarproducten en parfum maar deze ga ik eerst opmaken aangezien moeder/zusje ze niet willen en er echt voor kapitalen aan backups nog staan in mijn kast zoals de Miccelair water van Garnier.. Zodra die op zijn ga ik daar cruelty free vervangende producten voor kopen. Ik vind medicijnen nog een moeilijk stuk. Enige wat ik gebruik qua medicijnen is de pil en ik weet nog niet helemaal hoe ik tegenover het hele medicijnen/dierproeven sta, dat vind ik niet helemaal zo zwart/wit als make-up en dierproeven.

Kreeg ook echt een volle sample van handcreme van Prada Candy Gloss (weggegeven aan mijn moeder ookal ruikt hij heerlijk en wil ik de parfum enorm graag maar ja, gaat er niet komen) en een supermooie toilettas. Kreeg ook een heel schattig geel toilettasje met daarin samples van huidproducten die perfect zijn voor mijn huid maar helaas - getest op dieren dus die gaan ook weg.

Zo dus ook de reden om nieuwe skincare te kopen. Ik word zo verdrietig van mijn huid want het laat mijn makeup gewoon niet mooi overkomen en het voelt ook gewoon niet fijn dus het was tijd om goed te investeren in een cruelty free merk. Heb van Urban Decay de lip love lipbalsem meegenomen (vind hem enorm fijn), een sample van de scrub want die hadden ze nog niet binnen en schijnt super te zijn voor droge huid en de Hot Springs Hydrating Gel - een moisturizer is het maar hele aparte textuur. Waterig maar gelachtig, heel apart maar voelt súper op mijn gezicht. Pas twee dagen geprobeerd maar vind hem al echt heel fijn. En dan als echte skincare Rodial. Serieus een van de weinige merken die niet test. De Dragon's Blood Cleansing Water en de Dragon's Blood Hyaluronic Night Cream heb ik meegenomen. Ik heb gisteravond beide producten gebruikt en mijn huid voelde vanochtend serieus zó zacht al aan? Heb het in tijden niet zo gehad, dus enorm blij. De eerste tijd doe ik de nachtcreme en 's avonds en overdag om zo wat meer vocht in te brengen die mijn huid nodig heeft en later stap ik over naar alleen de UD moisturizer in de ochtend en dan de Rodial in de avond.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-17 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:35

Shizzel, de liptoppers en verzorgingslijn van UD zijn zeker nog niet in NL te krijgen? Ben echt super benieuwd naar de liptoppers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:38

Jawel! Alle liptoppers zijn te bestellen op de site en de verzorgingslijn ook! Mijn bestelling van Selfridges wilde ik alleen plaatsen voor Naked, Flame en Crash die nergens te krijgen zijn behalve de US website en Selfridges Londen maar om de verzendkosten goed te praten heb ik Reverb, Copycat en White Lie erin gegooid maar die zijn gewoon op de ICI site te krijgen! De huidverzorging heb ik in de winkel gehaald! Ik zal zo een foto posten van een look met liptopper.

Mijn favoriete video over de liptoppers. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:42

Nice Shiz!
En fijn dat je over gaat, maar... je realiseert je toch dat UD onderdeel is van L'Oreal en dat L'Oreal niet dierproefvrij is?

Als je dus echt 100% over zou willen, zou je helaas ook UD uit je stash moeten gooien...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:45

Oehh dan ga ik eens op de site kijken. Laatst waren ze er nog niet namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:48

Klopt DnT maar ik maak voor nu nog het onderscheid in de bedrijven zelf en hun acties en niet moederbedrijven. Urban Decay staat nog steeds op de lijst als cruelty free en is nog steeds Leaping Bunny Certified, ookal is hun moederbedrijf helaas niet zo. Helaas betekent het dat een deel van de winst nog steeds naar L'Oreal gaat. L'Oreal strijdt nu ervoor om in China de wetgeving te veranderen (al geloof ik niet dat dat te maken heeft met dat ze aan het welzijn van dieren denken maar zodat ze heel veel bedrijven die cruelty free zijn nu ook kunnen gaan verkopen in China). Ik kan helaas niet alles op de wereld in mijn eentje veranderen maar doe wat ik kan om het voor mezelf goed te doen. :) Ik ben sowieso nog niet 100% crueltyfree aangezien veel van mijn haarproducten die ik nu opmaak nog wel testen. Kleine stappen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-17 13:51, in het totaal 4 keer bewerkt

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:48

Oooh shizz heb je time ook ? Jaloers!!!!!

Super lieve complimenten weer :o het zat echt als een huis *\o/*

Flouwer wat staan die kleur tinten jou ontzettend mooi zeg !

Jolien wat is je haar gaaf <3

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:53

Shizzel schreef:
Klopt DnT maar ik maak voor nu nog het onderscheid in de bedrijven zelf en hun acties en niet moederbedrijven. Urban Decay staat nog steeds op de lijst als cruelty free en is nog steeds Leaping Bunny Certified, ookal is hun moederbedrijf helaas niet zo. Helaas betekent het dat een deel van de winst nog steeds naar L'Oreal gaat. L'Oreal strijdt nu ervoor om in China de wetgeving te veranderen (al geloof ik niet dat dat te maken heeft met dat ze aan het welzijn van dieren denken maar zodat ze heel veel bedrijven die cruelty free zijn nu ook kunnen gaan verkopen in China). Ik kan helaas niet alles op de wereld in mijn eentje veranderen maar doe wat ik kan om het voor mezelf goed te doen. :) Ik ben sowieso nog niet 100% crueltyfree aangezien veel van mijn haarproducten die ik nu opmaak nog wel testen. Kleine stappen!

Ik draag ook cruelty free. Essence en Catrice zijn erg goedkoop, maar wel dierproefvrij. Gebruik het veel.
De oogschaduw en eyeliner van essence is erg goed en de mascara van Catrice. Sortiment is natuurlijk wel beperkt maar ik vind het prima merken. Dierproefvrij en lekker betaalbaar.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:53

Ik lees nog mee maar heb de laatste tijd wat minder tijd om te reageren of om zelf wat met mijn makeup te doen, komt hopelijk binnenkort weer.

Maar wou even zeggen dat ik vind dat je goed bezig bent Shizzel!! *\o/*

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:57

En mooi haar trouwens Joolien. Als je het stijlt met een tang valt het nog meer op. Zou je ook goed staan denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:00

Phoya, Essence en Catrice hebben ook zeker goede producten. :j Helaas niet veel wat bij mij matcht qua foundation/concealer maar vind hun palettes en nagellak heel mooi. :) Mascara ga ik eens naar kijken, ben nu weer teruggegaan naar Perversion van UD maar wil graag meer fijne mascara's!

Ik let nu voornamelijk op wat op http://www.crueltyfreekitty.com/list-of ... ee-brands/ staat. Is het merk, ondanks moederbedrijf, nog steeds Verified/Certified door PETA of Leaping Bunny dan gebruik ik dat merk ook, ookal komt helaas een deel van de winst bij een slecht moederbedrijf terecht. Ik hoop dat China snel de wetgeving veranderen zal zodat de moederbedrijven ook niet meer slecht zullen zijn.

Lino, heb hier White Lie over Naked gedaan! :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-17 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:03

Jammer dat ze in de video groen over groen swatched etc. Kan je slecht zien wat nou echt de liptopper doet en wat al van de lipstick zelf komt. Reverb staat op verlanglijstje in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:09

Ik heb geprobeerd er nog een paar te vinden voor je maar behalve deze swatchen niet veel de groene, sowieso worden er tegenwoordig weinig UD reviews/swatch videos geplaatst vind ik.

Fever staat hier nog op de wishlist. Als je wensen hebt kan ik altijd de groene en blauwe voor je over willekeurige kleuren swatchen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:16

Fever lijkt me ook erg mooi ja. Maar nog steeds no-buy en die al overtreden gisteren Dus wacht nog wel even rustig af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:36

_Flower schreef:
Mondy, mooie oogschaduw kleuren, lekker fel!
Joolien, heel leuk dat paars in je haar en op je lippen. Staat je goed
Patty91, op vakantie gebruikte ik altijd de YSL waterproof mascara. Moet s'avonds met olie reinigen en dan was het er pas af.

Vandaag weer een look gemaakt :) Lekker met een knal lipstick. Dat terwijl ik eigenlijk niks op wilde doen :o :D

[ [url=m/ZKIOuA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/S06j6q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eFSE2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht al, jij heette laatst toch anders? Maar je hebt een nieuwe naam :P
Leuke kleur, je kan dat paars geod hebben.

Ik ben een beetje uitgemact. Ik vind eigenlijk alleen de paintpot nog superfijn van Mac. Natuurlijk heb ik niet alles geprobeerd, maar dat hoef ik voor dat geld ook niet zo nodig :P

Shiz, dit is weer de colourista van L'oreal, kun je voor 9 euries gewoon in de winkel kopen :D Blijft een paar dagen zitten, 3 wasbeurten ong.
En wat een bijzondere kleuren, vooral die witte :P Ben benieuwd naar hoe je dat gaat dragen. Of ga je die combineren met andere kleuren? Goed bezig met de CF. :j
Edit: Ik zie hoe je m draagt en wat de bedoeling van de liquids is, erg gaaf!

Phoya, ik houd zelf meer van krul, maar ik kan t wel eens proberen :)

Nog iedereen bedankt voor de leuke reacties over mijn haar. Vond het echt heel gaaf. En ik ben ook nog steeds donders blij met mn Gerard cosmetics liquids. Wat een fijne dingen zijn het ook <3

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:02

Als je het probeert Joolien, even showen! :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:42

Klinkt goed shizz de skincare van ud. Laat je weten hoe t bevalt?

Laatst een look gemaakt met het kat von d metal matte palette. Best aardig gelukt.al zeg ik t zelf. Merk dat dit palette me uitnodigt om aparte kleuren te proberen!

Hier een foto, niet de meest mooie maar gaat om de look natuurlijk.

Afbeelding

Mondy vind jouw looks ook steeds gaver worden! Kanik een mooi voorbeeld aan nemen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:54

Wat een mooi principe Shizzel! Ik steek me altijd een beetje weg achter het feit dat ik vegetariër ben en daardoor al genoeg 'opgegeven' heb :o Kop in het zand steken dus. Maar ik ga er weer eens meer op letten, zo jammer dat mac niet dierproefvrij is... Jeffree star is dat wel dacht ik en staat niet op de lijst. NYC ook niet precies, zo jammer want hun megagoedkope foundation van 5 euro is de beste foundation van al wat ik al op mijn gezicht gesmeerd heb!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:21

Even een wat ander vraagje hier. Gebruiken hier ook dames zelfbruiner? En hoe bevalt dat en welke gebruiken jullie het liefste?

Mijn armen worden wel ietsje bruin, maar de rest van mijn lichaam (vooral benen) blijven ondanks zon toch echt behoorlijk wit.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:15

Lino: ik gebruik een creme van de kruidvat, deze:

Werkt voor mij heel goed, het is niet meteen bruin dus het duurt een paar uur, maar ik smeer het vaak voor het slapen en dan is het een dag later wel bruiner, je kan het ook opbouwen, dus hoevaker je smeert, hoe bruiner je wordt. Blijft ongeveer 3 a 4 dagen zitten bij mij.
Heeft wel even tijd nodig om goed in te trekken, en tot die tijd kan je beter geen strakke kleding aantrekken, dus een broek of iets dergelijks, dit om vlekken te voorkomen.

http://www.lotjeeuser.nl/wp-content/upl ... invoor.jpg

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:13

Gaan we weer <3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:14

Breek ff in! (Meelezer)
Bij de kruidvat hebben ze ook een spray, (eigen merk) die gebruik ik voor mijn gezicht. Super egaal :j en kost paar euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:46

Ja Lien, oliebol, die is echt prachtig. <3 <3 Duurt thank god nog wel even voor 'ie hier is ivm geld maar oliebol. <3

En Damned, vegetariër is ook een goede stap! Dat heb ik weer niet, en ben bang dat dat voor mij heel moeilijk zou worden. Er is gelukkig tegenwoordig zoveel te vinden qua alternatieven wat net zo mooi is in de makeup gelukkig!

Update over de skincare: pas een dag of 2-3 maar merk wel al een verschil in mijn huid. Doe nu iedere ochtend en avond de Rodial nachtcreme en overdag ook nog die van UD en ik heb intussen 1 dag make-up op gehad en merkte meteen verschil. Had geen droge huid (voelt nu gedurende de dag een heel klein beetje droog op deze makeuploze dag maar als ik makeup op had liet dat zich niet zien in de vorm van schilfers o.i.d.). Ben tot nu toe enorm tevreden. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-17 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:47

Love at first sight <3 Die gaat hier ook komen :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:56

Mooie aankopen Shizzel, die White lie staat mooi over Naked <3

Dat UD Naked Heat palette zag ik ook net, die wil ik ook :+:
Heb nog een bon van de Ici liggen O:)
Eerst maar eens kijken of ik nog wat make-up tegen kom in Oz volgende maand.
En in het najaar ga ik wrs weer naar Londen :D