Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:47

2 weken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:52

Netjes!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:55

doezel2 schreef:
Al bijv na 5 x je buikspier. Krijg ik het al. en maatjes hier Heb ik niet moet het alleen doen. Baal enorm dat ik echf nul , nul motivatie heb. Terwijl ik heeel graag kilo s kwijt wil.

Ben helaas werkloos. Heb een kind. Manlief werk lange dagen(wat voor zijn loon niet normaal is)
En dan weet ik nooit watbuk
Moet doen. Vrijdags ga ik met mijn ma naar de sportschool. (Maandags avonds ok Maar (Klinkt raar). Ik durf niet alleen. Dus als ma niet kan. Ga ik ok niet

Kan je niet eens groepslessen proberen. Dan ga je een keer alleen (sleep je zelf over die drempel) Erna ken je de mensen die erheen gaan dus ben je niet meer alleen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:18

doezel2 schreef:
Al bijv na 5 x je buikspier. Krijg ik het al. en maatjes hier Heb ik niet moet het alleen doen. Baal enorm dat ik echf nul , nul motivatie heb. Terwijl ik heeel graag kilo s kwijt wil.

Ben helaas werkloos. Heb een kind. Manlief werk lange dagen(wat voor zijn loon niet normaal is)
En dan weet ik nooit watbuk
Moet doen. Vrijdags ga ik met mijn ma naar de sportschool. (Maandags avonds ok Maar (Klinkt raar). Ik durf niet alleen. Dus als ma niet kan. Ga ik ok niet

Lastig! Probeer over die drempel van 'alleen gaan' heen te stappen. Ga uit je comfortzone, en dan merk je snel dat het best leuk is! In de sportschool zijn vaak genoeg mensen, probeer contact met hen te maken. Ik sport ook alleen, maar ken ondertussen zoveel mensen in de sportschool dat er altijd wel iemand is om een praatje te maken.
Of motiveer iemand anders in je omgeving om met je mee te gaan. Het zou jammer zijn als je hierdoor niet naar de sportschool kunt gaan.
Groepslessen proberen is ook een goed idee ja!

Goed gedaan Corelli! :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:23

Ik sport ook alleen (als ik sport _O- wat de laatste week niet gelukt is) maar wij hebben tvtjes in de cardio apparaten dus ik kijk lekker TLC tijdens het sporten haha!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:24

Thanks allemaal! Ben erg blij en trots :)

Ik heb laatst een uur gefietst in de sportschool en had een boek mee :)) Even de schaamte voorbij hihi
Heb niet altijd zin in muziek of tv

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:04

Ik ben x rondje hardlopen/wandelen gedaan, heb dan her gevoel dat ze naar me kijken met een blik zo van zo zo die ia dik

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:49

doezel2 schreef:
Ik ben x rondje hardlopen/wandelen gedaan, heb dan her gevoel dat ze naar me kijken met een blik zo van zo zo die ia dik

En dan denk jij, nou en ik doe er wat voor zodat ik er over 10 jaar niet zo moddervet bij loop als jou!
Ik wil veel groepslessen doen bij movado dus als je een keer mee wil?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:02

Welke les doe je??

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:09

Ik ben nu vanalles aan het uitproberen. Morgen M&M, volgende week crossgym en pump

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 00:06

Kayleigh_ schreef:
Inney schreef:
Ho, ik heb nergens gezegd dat je van citroenwater drinken af gaat vallen. Dat is natuurlijk onzin. Maar het ondersteund je lichaam.
Daarnaast is het wel zeker van belang welke producten je wanneer eet. Ik kan beter midden op de dag een zware maaltijd eten dan om half 8 's avonds. Want daarna beweeg ik nog namelijk. Dat word je ook gewoon verteld bij een diëtiste.

Je redenatie voor eten midden op de dag of later op de dag slaat kant noch wal. Of kan jij me uitleggen hoe mensen die aan IF doen een grote maaltijd wegstouwen om 22:00 en toch afvallen? Die gaan ook geen 20 km meer hardlopen na hun laatste maal :)

Ik lees normaal wel eens mee, maar wil nu toch even reageren. :o
Lees dit artikel even: https://news.osu.edu/news/2015/05/19/skipping-meals/
Het gaat dan wel over muizen hier, maar die zijn erg vergelijkbaar met mensen. Het dieet lijkt me erg vergelijkbaar met IF.

Daarnaast, een grote maaltijd op het midden van de dag lijkt me wel logischer ivm snacken, niet perse omdat je het 's avonds dus niet meer zou verbranden maar omdat als je 's avonds toch gaat slapen meestal niet om 2u je bed uitgaat om te snacken. Als je tussen de middag weinig eet zal je wel meer kans hebben om te gaan snacken 's middags en voor je avondeten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:39

SophieFT schreef:
Ik ben nu vanalles aan het uitproberen. Morgen M&M, volgende week crossgym en pump

Ligt er ok aan. Hoelaat enzo. Ivm werk man. En kind( hebben daar geen kinderopvang)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:41

Ik. Weet nu gewoon. De komende tijd moet ik alleen. ( helaas). Mijn hoofd zit nu zooo bom vol. T afvallen wat niet lukt, mijn ma die een klote Tijd tegemoet gaat Geen werk.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:39

Nou ga ik even vervelend doen.
Zou je misschien willen proberen om duidelijkere zinnen te formuleren?
Vervelend dat het thuis niet makkelijk gaat, maar komop! Je bent jong en je wilt wat. Ga ervoor!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 07:52

Gisteren een iets minder dagje qua eten.
O: 2 boterhammen met bieslook light
T: mini crackers van Lu
L: 2 boterhammen met bieslook light
T: mueslireep
A: zelfgemaakte pizza zonder tomatensaus en veel groente
T: taartje met verse aardbeien en slagroom, plakje salami, blokje kaas en een klein handje borrelnootjes
B: 2 km fietsen

M'n schoonmoeder was jarig :D

Vandaag weer even goed opletten!
O: 1 geroosterde boterham met kipfilet en 1 geroosterde boterham met een gekookt ei
T: appel
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: appel en crackers
A: geen idee
B: 3 km fietsen

Misschien nog extra beweging, maar ik heb m'n maandelijkse periode, dus voel me niet zo happy.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:22

Ga straks even terug lezen, moet zo weg maar heb even snel een vraagje.
Ik las dat iemand (of misschien meerdere) in de ochtend een groene smoothie drinken, en er dan havermout in doen. Doen jullie dat er dan gewoon "rauw" in of koken jullie dat heel even?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:29

Loose schreef:
Kayleigh_ schreef:

Je redenatie voor eten midden op de dag of later op de dag slaat kant noch wal. Of kan jij me uitleggen hoe mensen die aan IF doen een grote maaltijd wegstouwen om 22:00 en toch afvallen? Die gaan ook geen 20 km meer hardlopen na hun laatste maal :)

Ik lees normaal wel eens mee, maar wil nu toch even reageren. :o
Lees dit artikel even: https://news.osu.edu/news/2015/05/19/skipping-meals/
Het gaat dan wel over muizen hier, maar die zijn erg vergelijkbaar met mensen. Het dieet lijkt me erg vergelijkbaar met IF.

Daarnaast, een grote maaltijd op het midden van de dag lijkt me wel logischer ivm snacken, niet perse omdat je het 's avonds dus niet meer zou verbranden maar omdat als je 's avonds toch gaat slapen meestal niet om 2u je bed uitgaat om te snacken. Als je tussen de middag weinig eet zal je wel meer kans hebben om te gaan snacken 's middags en voor je avondeten.

Nee, want nu suggereer je dat IF betekend dat mensen af willen vallen. Dat hoeft dus niet, IF kan ook samengaan met een intake op of boven onderhoud.
Daarnaast kregen deze muizen daarna ongelimiteerd voedsel. Dat is niet vergelijkbaar met mensen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:29

Ik zou het vermalen tot meel, als je het er zo uit de verpakking ingooit heb je behoorlijk harde vlokken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:45

mwah, als je daarna blendert dan is dat allemaal wel fijn. Maar je kan het er wel rauw in doen, koken hoeft niet. Daarna alleen niet te lang meer laten staan, als je het de avond van tevoren maakt zou ik de havermout even weken, anders word je smoothie veel te dik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:46

Dan zou ik alsnog wel eerst even de havermout blenden. Althans, onze blender is niet zo fantastisch dat ie de kleine havervlokken kan fijnmalen in een smoothie :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:06

Gisteren weer de fiets gepakt. 18.09 km in 54 minuten, gemiddelde van 20.13 km per uur. Hele verbetering ten opzichte van vorige keer, toen had ik een gemiddelde van 15.3 km per uur. Zadel op juiste hoogte maakt (gelukkig) veel uit. Begin er echt plezier in te krijgen. Eerst conditie nog wat opschroeven en daarna maar eens de wat lastigere paadjes door het bos nemen.

Eten gaat redelijk. Doordeweeks is geen enkel probleem, maar ik word op het moment bestookt met feestjes en etentjes. Maar door mate te houden gaat het aardig goed. Alleen is de verleiding dan wel een stuk groter. Scheelt al een boel dat ik toch al nauwelijks drank drink, de wijntjes en biertjes zijn geen probleem :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:20

Secricible, misschien kun jij me een beetje voorlichten over insuline. Ik hoor verschillende dingen hierover en vraag me af hoe jij erover denkt.

Insuline staat bekend als het hormoon dat voor vetopslag zorgt (niet fijn als je wil afvallen), maar het zorgt ook voor een signaaltje naar je hersenen dat je verzadigd bent en daardoor dus stopt met eten (wel fijn als je wil afvallen). Wat adviseer jij de mensen die vet kwijt willen raken, qua voeding, met insulinepieken etc.?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:27

Insuline zorgt voor vetopslag inderdaad, maar alleen als je teveel kcal tot je neemt. Het zorgt er alleen voor dat een overschot aan glucose opgeslagen wordt. Eerst in de lever, daarna als vetmassa. Maar zonder insuline bouw je ook gewoon vet op. Verzadiging heeft met zoveel factoren te maken, dat insuline daar een onderdeel van is weten we, maar hoe groot die rol is is niet duidelijk.

Ik zou kiezen voor voeding met langzame koolhydraten om suikerpieken te voorkomen en veel eiwitten om verzadiging op te roepen (door de vertraagde maagpassage van eiwitten en vetten). That's it.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:40

doezel2 schreef:
Ik. Weet nu gewoon. De komende tijd moet ik alleen. ( helaas). Mijn hoofd zit nu zooo bom vol. T afvallen wat niet lukt, mijn ma die een klote Tijd tegemoet gaat Geen werk.

Misschien iemand zoeken om mee te praten ? Wellicht verstandig eerst voor je zelf alles op een rijtje te krijgen en je hoofd op orde te krijgen voordat jij gaat sporten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:48

_KellyAV schreef:
Ga straks even terug lezen, moet zo weg maar heb even snel een vraagje.
Ik las dat iemand (of misschien meerdere) in de ochtend een groene smoothie drinken, en er dan havermout in doen. Doen jullie dat er dan gewoon "rauw" in of koken jullie dat heel even?

Dat was ik. :j
Ik doe het er altijd gewoon bij, zo'n 3 volle eetlepels. Ik gooi dan ook altijd een groot glas water bij de smoothie zodat deze niet zo dik wordt.

Wat goed van je Corelli, daar mag je zeker trots op zijn! +:)+

Sharon: ik ken dat soort dagen maar al te goed. Goed dat je de draad weer oppakt. Ik mis wel zuivel in je lijstje van vandaag, doe je dit bewust?
Op wat voor manier fiets je? Nog gefeliciteerd met je schoonmoeder.

linoleum: dat is lastig, al die etentjes, ondanks dat het heel gezellig is natuurlijk. ;) Je zou je maaltijden/tussendoortjes erop kunnen aanpassen om de boek te compenseren.

Doezel: wat vervelend voor je zeg. Het klinkt heel tegenstrijdig maar ik denk juist dat sporten momenteel goed voor je is. Je kunt er veel voldoening uithalen en je zult niet per direct resultaten zien, maar op den duur zul je merken dat je er profijt van hebt. Dit hoeven natuurlijk echt geen zware dingen te zijn.
Begin desnoods met wandelen of fietsen, dan kun je ook je hoofd leeg maken.

Groep 8 is momenteel op kamp dus daar zijn we gisteren met een aantal collega's langsgeweest. Schade: 3 (!) stroopwafels, paprikachips, 1 kippenpoot, 2 sneetjes stokbrood met kruidenboter, plakjes komkommer met een beetje satésaus en wat Haribosnoepjes. En dan heb ik me nog ingehouden ten opzichte van de andere collega's. :')
Eerder op de dag heb ik 2 smoothies gehad.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1e deel smoothie met magere kwark, 1 banaan, handje walnoten, kaneel & Teff ontbijt
T: 2e deel van de ontbijtsmoothie & zelfgemaakte sesamkoekjes
L: smoothie met spinazie, aardbeien, nectarine, blauwe bessen, lijnzaad & havermout
T: bleekselderij
A: ???

Beweging: Jillian Michaels (weet nog niet welke workout ik zal pakken)