Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:32

Ik wil ook weer sporten!! Ziek zijn ben ik zo zat..

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:41

Anoniem schreef:

Same here, ben al aardig opgeknapt maar blijf vanavond nog even thuis van sporten. Morgen maar lesje pump meepakken!

Thnx voor de tip, ga ook even op aktiesport kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:34

Maris89 schreef:
[naam] schreef:

Same here, ben al aardig opgeknapt maar blijf vanavond nog even thuis van sporten. Morgen maar lesje pump meepakken!

Thnx voor de tip, ga ook even op aktiesport kijken!

Vervelend! Morgen wilde ik ook weet iets oppakken. Ik zal dan vooral core oefeningen even doen denk ik. Even aankijken nog. Te vroeg beginnen wanneer je ziek bent is niet goed. Althans ik houd de nekgrens aan. Alles et onder is niet goed om mee te sporten

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:24

Beterschap allebei!

Elmira, op zich een goede tip, maar helaas werkt dat niet bij mij. Zit ook het een en ander meer achter. Het scheelt wel dat als het straks wat mooier weer is ik gewoon weer lekker kan paardrijden en wielrennen in de weekenden. Dan beweeg ik een stuk meer, en heb ik ook gewoon minder tijd om te snacken. :P

Ik kom net terug van een onwijs zware syngry. Twee meiden die tussentijds er mee zijn gestopt. Ik heb 'm vol gehouden, en dat met overal zware gewichten. Trots! Voor mijn doen wel kort gefitnesst (uur en twintig minuten ongeveer), maar dat leek me beter, omdat ik morgen ook weer ga sporten, dan kan ik er morgen weer vol tegenaan!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:21

O jammer. Wachten op het mooie weer dan maar :-)

Ai ik heb spierpijn van gisteren. Ik wilde gisteren eigenlijk ook nog rijden maar dat werd dus longeren haha.
Vandaag weer paardrijden (les), vrijdag en zaterdag paardrijden dus deze week kom ik wel aan mijn beweging :-)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:33

Ik ga straks even sporten. Zondag 9 uur gewerkt (horeca) waarvan 8 uur lang alles vol zat en 3 km gefietst. Maandag paardgereden en 22 km gefietst, gister 4 uurtjes gewerkt en 6 km gefietst.
Heb gister na mn werk alleen een patatje moeten eten want we hadden niks te eten in huis en de winkel was al dicht.. Voel ik me altijd zo schuldig over als ik dat doe.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:43

sunnybellami schreef:
Ik ga straks even sporten. Zondag 9 uur gewerkt (horeca) waarvan 8 uur lang alles vol zat en 3 km gefietst. Maandag paardgereden en 22 km gefietst, gister 4 uurtjes gewerkt en 6 km gefietst.
Heb gister na mn werk alleen een patatje moeten eten want we hadden niks te eten in huis en de winkel was al dicht.. Voel ik me altijd zo schuldig over als ik dat doe.

Je voelt je schuldig over een patatje na 9 uur in de horeca te hebben gewerkt? Nergens voor nodig volgens mij!
Nu is patat overigens niet zo héél ongezond, als je het in plantaardige olie op hoge temperatuur klaarmaakt (of beter nog, in de oven), en de mayonaise laat staan of inruilt voor (halfvolle) fritessaus of beter nog, ketchup. En er natuurlijk niet zoals ik een halve bus zout overheen mikt. :o
Omdat mijn weging van gister in mijn hoofd niet betrouwbaar was (alcohol, vocht verloren enzo :+ ) vanmorgen nog maar een keer op de weegschaal, maar vanmorgen was het 71.5. Dus dat is onwijs positief *\o/*

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:03

Na 9 uur werken en weinig eten snap ik dat je dan voor makkelijk gaat.

Wat goed van je Russel!

Ff een vraagje. Ik ga op dit moment niet vaak naar de sportschool (iets met lekker buiten hardlopen), maar vroeg mij af wat jullie doen.

Ik merk dat ik wat doelloos rondloop van apparaat naar apparaat en maar wat doe. Is er iets van een schema voor een workout die gewoon je hele lichaam doet?

Daarnaast vind ik cardio in de sportschool echt niks. Ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen om meer dan 10 min op een fiets ofzo te zitten. Ik doe dan ook regelmatig geen opwarming, behalve naar de sportschool fietsen en cooling down. Hoe doen jullie dat en hoelang zitten jullie in de sportschool ?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:12

lovelys schreef:
Na 9 uur werken en weinig eten snap ik dat je dan voor makkelijk gaat.

Wat goed van je Russel!

Ff een vraagje. Ik ga op dit moment niet vaak naar de sportschool (iets met lekker buiten hardlopen), maar vroeg mij af wat jullie doen.

Ik merk dat ik wat doelloos rondloop van apparaat naar apparaat en maar wat doe. Is er iets van een schema voor een workout die gewoon je hele lichaam doet?

Daarnaast vind ik cardio in de sportschool echt niks. Ik kan mij er gewoon niks bij voorstellen om meer dan 10 min op een fiets ofzo te zitten. Ik doe dan ook regelmatig geen opwarming, behalve naar de sportschool fietsen en cooling down. Hoe doen jullie dat en hoelang zitten jullie in de sportschool ?

Je moet mij ook niet op de fiets zetten in de sportschool hoor. Vind ik verschrikkelijk. Dat terwijl ik bijna dagelijks 10km fiets naar school en daarnaast aan wielrennen doe. Maar die fiets in de sportschool, nah, kom maar niet vooruit. :+ Ik vind de crosstrainer, roeiapparaat en de traploopmachine minder vervelend. Crosstrainer liep ik een beetje vast mee, mijn conditie kan wel een boost gebruiken, maar gevoelsmatig kan ik eeuwig op die crosstrainer staan zonder moe te worden. Dus sinds kort doe ik 10 minuten traplopen erbij. Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen die touwtje springen als warming-up trouwens.

Bij mij op de sportschool (en de meeste sportscholen volgens mij) kun je een schema laten opstellen door de trainers. Ik heb bijna alle apparaten uit mijn schema laten gooien en vervangen voor losse oefeningen. Op internet zijn ook genoeg schema's te vinden volgens mij. Als je wilt, mag je mij je e-mailadres wel doorsturen via pb, dan kan ik mijn schema's naar je doorsturen. :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:17

Cardio is verschrikkelijk saai. Ik doe het 20-30 min na krachttraining en dan heb ik het ook wel gehad ermee.Buiten fietsen vind ik daarin tegen heerlijk. Je kan even bij je sportinstructeur vragen of ze een full body schema willen/kunnen maken . Dan train je wat Russel zegt, losse oefeningen d.m.v. dumbells, stang met gewicht, kettlebells, trx enz. oefeningen doen. Is leuker en afwisselender dan die saaie apparaten en je gebruikt je hele lichaam.

Ik denk wel dat het handig is om je e.e.a. te laten uitleggen zodat je de oefeningen niet verkeerd uitvoert. Als ik mijn oefeningen goed doe ben ik zeker wel 1.5 uur bezig. 10 min warming up, uurtje kracht en dan nog 20-30 min cardio.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:19

Ik ga deze maand de kalender van blogilates doen, elke dag andere oefeningen. Per dag ongeveer 4/5 filpjes soms duurt er 1 5 min en soms 20 in totaal kom je wel aan 30/45 min sporten en dat gewoon thuis:)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:21

Ja ik heb inderdaad een schema gekregen toen ik begon. Het ging prima, maar werd zat om elke keer hetzelfde te doen. Losse dingen vindt ik nog niet zo fijn. Ik heb overgewicht en voel mij altijd een walrus tijdens losse gewichten. Ik heb wel een redelijke conditie (kan met gemakt 30 min hardlopen) en relatief sterk. Daarnaast ben ik niet minimaal 2x per week in de sportschool te vinden. Ik sport 4x per week (3x hardlopen en 1x paardrijden + 7 min workout in de ochtend voordat ik ga werken). Dit maakt dat ik denk dat misschien een standaard workout niet helemaal past XD

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:26

Ik kreeg laatst opmerking dat ik zo breed ben _O- ikke.. Breed...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:28

sunnybellami schreef:
Ik ga deze maand de kalender van blogilates doen, elke dag andere oefeningen. Per dag ongeveer 4/5 filpjes soms duurt er 1 5 min en soms 20 in totaal kom je wel aan 30/45 min sporten en dat gewoon thuis:)

Deze ken ik niet, maar ik ben wel een beetje sceptisch over dit soort dingen als algemeen principe. Ik heb toch geleerd dat je 48 uur ertussen moet hebben voor je opnieuw dezelfde spiergroepen traint. Anders breek je alleen maar spiermassa af doordat je je lichaam niet de kans geeft om te herstellen. Maar durf niet te zeggen hoe dat bij jouw schema is, maar pak wel je rustmomentjes! :)

Lovelys, is bij mij ook gezegd in de sportschool hoor, dat het snel gaat vervelen als je iedere keer hetzelfde doet. Ik heb daar zelf weinig last van. Maar dat is bij ons de grootste reden dat ze je meerdere schema's adviseren. Wat betreft de losse oefeningen, het was voor mij in het begin ook een grote stap. Maar het grootste voordeel van losse oefeningen is dat je niet alleen één spiergroep traint. Je traint bij de meeste oefeningen meerdere spiergroepen tegelijkertijd, en je balans wordt ook verbetert. Waardoor je uiteindelijk gewoon veel meer resultaat krijgt. Dat was voor mij de reden om toch die walrus te zijn. :+ Nu schaam ik me totaal niet meer (al heb ik nu ook geen overgewicht meer), maar ik train met meer gewicht dan de meeste meiden, en zelfs een deel van de jongens. Dat levert ook eigenwaarde op :=

Gianti, ik heb hier in het topic anders gelezen dat je behoorlijke biceps hebt :P

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:34

Gianti ik denk dat ze eerder bedoelen dat je veel spieren hebt :P

Als ik zie wat er bij ons bij de free weights loopt moet ik toch wel slikken. Het zijn allemaal van die bodybuilder types. Zelfs mijn vriend doet liever de apparaten :P Ik zou eigenlijk gewoon weet mee moeten doen met FunXtion. Daar deden we ook losse oefeningen en voelde het wel goed (veelal meiden en ik had meestal de zwaardere oefeningen dan de andere meiden). Ik ga eens even opzoek naar goede full body workout.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:45

ik heb zeker rust tussen alles door, je traint elke dag een ander deel, dus niet elke dag full body. 1 dag per week heb je een stretch dag en na elke dag in het schema ook een stretch routine.
https://www.youtube.com/user/blogilates

De kalender kan je op haar website
www.blogilates.nl vinden

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:47

Blogilates is zeker fijn :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:56

Goed bezig allemaal! Ja Gianti jij bent ook heeeeel breed :P haha. Mooi smal gespierd lijf om trots op te zijn !

RN, zou ik jouw schema eens mogen zien? Ik wil stiekem ook eens een diehard krachtpatsers schema, maar vind de lessen zo leuk (bodypump, grit) :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:03

Ik heb echt geen diehard krachtpatsersschema hoor :+ Al ben ik daar wel van plan naar over te schakelen als ik straks op streefgewicht ben, om mijn spiermassa omhoog te krijgen. Ben stiekem best jaloers als ik de kerels zie bankdrukken met grote stang, of als ik ze deadlifts zie doen. Ik doe nu nog drie keer weeks fullbody, maar als ik op streefgewicht zit, dan wil ik echt doelgericht gaan trainen, dus netjes een opgedeeld schema. Maar ik wil hem best doorsturen hoor, stuur maar een pb'tje :)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:56

RusselNuwell schreef:
Ik heb echt geen diehard krachtpatsersschema hoor :+ Al ben ik daar wel van plan naar over te schakelen als ik straks op streefgewicht ben, om mijn spiermassa omhoog te krijgen. Ben stiekem best jaloers als ik de kerels zie bankdrukken met grote stang, of als ik ze deadlifts zie doen. Ik doe nu nog drie keer weeks fullbody, maar als ik op streefgewicht zit, dan wil ik echt doelgericht gaan trainen, dus netjes een opgedeeld schema. Maar ik wil hem best doorsturen hoor, stuur maar een pb'tje :)

Mag ik vragen wat jouw eetschema is? Ik doe ook 3x per week full body schema (nu even niet ivm ziek zijn) maar ik vind het afvallen ontzettend slecht gaan. In 6 weken tijd maar 0,5 kg afgevallen. :( .

Daarbij doe ik het ook zelf want ik houd in het weekend wel van een feestje en aankomende weken echt heel veel gepland (dit weekend 2 dagen Intents, volgende week groots met een zachte G, week daarna heel weekend DefQon *zoekt aapjes smiley met handen voor ogen). Daarom probeer ik doordeweeks wel super streng te zijn en er heel goed op te letten.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:59

Hoi, ik meld me hier ook. Ik heb een hele lange tijd ( zonder dat ik het wist) met bloedarmoede rond gelopen. Nu het weer normaal is wil ik wat aan m'n conditie gaan doen.
Ik heb zelf 2 paarden dus qua rijden gaat het prima. Maar na 100m rennen kun je me opvegen.

Nu ben ik opzoek naar een schemaatje voor beginners. Ook wil ik wel iets afvallen, ongeveer 5 kilo.
Ik ben begonnen met een interval training van 1 minuut rennen, 1 minuut lopen ( dat 5x) en dan nog 4x 2 min lopen 2 min rennen.

1 min lopen, 1 min rennen gaat precies.. Maar 2 min rennen red ik echt niet.
Nu was ik benieuwd of ik m'n conditie kon verbeteren met iets leuks? Bijv touwtje springen oid?

Kunnen jullie mij advies geven?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:05

Ik heb geen eetschema, dus ik moet je wat dat betreft teleurstellen. Ik gooi het vele afvallen op het feit dat ik eigenlijk morbide obesitas zou moeten hebben, zoveel als ik eerder at. Ik eet nu gewoon kleine porties verdeeld over de dag. Vooral ook dingen die goed vullen, zodat je geen honger krijgt. Doordeweeks eet ik helemaal geen snoepgoed. En ik drink alleen water, koffie en thee (met uitzondering van uitgaansavonden... :+ ). Misschien kun je eens tips vragen in het afvallen zonder doel topic? Daar zitten mensen die in ieder geval klinken alsof ze er verstand van hebben.

Welkom Danique! Touwtje springen is héél goed voor je conditie, en met rennen is het belangrijk om veel interval te doen, wat je nu dus doet door 1 min te rennen en 1 min lopen. Kijk eens naar Evy, zelf geen ervaring mee, maar schijnt fijn te werken.

Ik baal onwijs... Net weer van de sportschool. Vorige week dus last van mijn rug gekregen tijdens het squatten. Vanmiddag na mijn eerste setje maar even de trainer erbij gehaald, want het voelde gewoon weer niet goed. Na twee herhalingen zegt de trainer 'ja, ik zie het al, je holt je rug veel te veel'. Dus gewicht eraf gegooid, weer twee herhalingen, nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik stang weggelegd, zegt hij, 'laat me raden, je hebt sowieso snel last van je rug of niet' 'ja, je rug staat ook in rust gewoon te hol'. Voorlopig dus geen squats met stang meer... Snap er ook niks van, keer op keer te horen gekregen dat ik een goeie houding heb met een mooie rechte rug, en dan vandaag te horen gekregen dat mijn rug überhaupt niet goed staat...

Hij zei dat het beter moet worden als ik mijn buik meer train, dan zou mijn rug meer naar achter komen te staan. Voorlopig alleen squats met dumbells, en een nieuw buikspierschema. (Want de vorige was nog niet zwaar genoeg (kuch) :') ) Als het over 4 weken nog niet verandert is, langs de huisarts voor een doorverwijzing naar de fysio.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:02

Haha thanks ladiws.. Vind mezelf wel gespierd, maar niet breed in verhouding...

Helaas hebben weinig instructeurs echt verstand Russell

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:20

Russel, ik hoop dat je je hele core aan gaat pakken ipv alleen je buik? :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:21

idd als je buik traint moet je ook echt je rug trainen!