Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:36

Wiebke: wat balen. Had je er zelf nog veel hoop op want met al die niet gelukte pogingen en ivf in t verschiet kan ik begrijpen dat deze meer van de moet was nog voor je kan starten met ivf.

Weet je al meer over de ivf, kan je vlug starten of is er een lange wachttijd?

Als deze tp niet lukt moet ik ook weer voor een nieuwe poging, is wel icsi maar is enkel in het labo anders.

Vorige maand had ik vanaf de tp menstruatiekrampen-gevoel, extreem gevoelig aan mijn buik, zelfs overgeven maar was het niets.

En nu...voel ik niets. Soms vergeet ik zelfs voor een seconde dat ik een tp heb gehad.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:25

Mentaal gaat het iets beter, morgen een 'GEZELLIG' dagje met mijn vader weg dus ben benieuwd hoe dat zal gaan.Yay.

Dromer, het verschilt denk ik per tp of je er veel of weinig van merkt? Wij hebben met deze mislukte iui niet zoveel moeite omdat er al gezegd was dat de kans erg klein zou zijn dat het zou lukken. Mentaal dus kunnen voorbereiden op de aankomende ivf. Er is geen wachttijd, ik krijg een brief met afspraak voor de intake en er komt bloedonderzoek. Dit alles zou 1 tot 1,5 maand duren en dan starten we. Valt mee dus

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:33

Ja valt heel goed mee. Ik hoop dat dit de manier is voor jullie.
Ik gun het jullie echt heel hard.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 00:50

Wiebke lieverd :(:) :(:)
Met goede moed op naar IVF. Dikke knuffel x

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:51

Wiebke.... wat een pokkezooi zeg...
Dan zit je dus echt niet te wachten op een zogenaamd dagje weg he... Ik hoop dat IVF een heel mooi kindje voor jullie mag brengen!

Hoe gaat het met je Linnie? Ben jij bijna uitgerekend?

Verder is mijn hoofd een beetje een zeef hoor.
Afgelopen dinsdag de punctie gehad, resultaat qua aantal eicellen viel wel even flink tegen.
3 waarvan 1ook nog onrijp was. Focus maar op de gedachte dat 1 genoeg kan zijn.
Donderdag wel een terugplaatsing gehad, en het andere embryo is ingevroren gelukkig.

Helaas wel veel buikpijn gehad, waarschijnlijk wel weer een kleine inwendige bloeding waardoor je hele buik zeer doet. Onderkant was na 1 dag wel over. Vandaag eindelijk een beetje buikpijnvrij!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:12

wiebke: :(:) je hebt vast je hoofd niet helemaal staan naar zo'n dagje weg. Hopelijk pakt alles toch goed voor je uit!

Retlaw: van een vriendin weet ik dat die puncties best ingrijpend zijn. Hopelijk is de tp succesvol! :) Fijn dat de buikpijn nu zo goed als weg is!

Bij mij op het werk is een collega zwanger en al over de helft. Ik merk dat ik het wel steeds lastiger begin te vinden als ze het over simpele dingen als kleertjes kopen heeft of dat ze ineens naar haar buik grijpt omdat ze - zoals ze zegt - 'verrot geschopt wordt van binnen'. Mijn hart krimpt dan even een fractie van een seconde.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:46

Hoe was het Wiebke?

Hoop voor jullie ook dat het ene eitje HET eitje is Retlaw!

Gek he dromertje je kan het van te voren niet voorspellen.

Is ook moeilijk kim.
Helaas op je werk kom je elkaar veel tegen en is het vaak ingewikkelder.
Sterkte.

Vandaag 40 weken het is nu wachten.
Ze zit nog goed alles is rustig.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:59

Het was een lange dag vol poppenkast spelen. Heb wel de afspraak voor de intake, 14 juni pas. Ben als de dood dat mijn bmi veel te hoog is en ze daardoor de boel afblazen. Dat dacht ik bij de iui ook maar was geen probleem, maar maak me toch zorgen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:26

Heb die angst ook. Als deze tp niet lukt ga ik zeker moeten afvallen voor ik terug een poging doe.

Misschien is informeren wat hun criteria zijn? Je hebt nog een maand, soms kan paar kg al genoeg zijn om te mogen starten.

Ik heb sinds vanmiddag onwijs veel pijn in mijn rechterlies. Met momenten zo hard, dat ik niet zeker ben dat dat normaal is.
Zo trekkerige pijn alsof mijn lies gescheurd is. Zo erg dat ik er zelfs last heb met stappen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:28

Sterkte Wiebke, hopelijk gaat de ivf straks meer succes opleveren.

Linnie, 40 weken al :wow: . Lijkt mij heel spannend worden nu voor je, heb je last van het warmere weer?

Hier gaan we morgen naar het Erasmus om alles even door te spreken, hopelijk kunnen wij zo snel mogelijk weer beginnen met de tp.

Kim, kan mij goed voorstellen dat een zwangere collega erg confronterend is.

Dromertje, sterkte. Hopelijk zijn de klachten een positief teken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:36

Linnie: ook van hieruit veel succes gewenst voor de bevalling.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:26

Dankjewel!
Ja warmte en vocht vasthouden gaat lekker samen.
Maar dat is dan ook het enige.
En van de week gaat de temperatuur al weer naar beneden.

Wat is jullie bmi als ik vragen mag?
Ze zeggen dat het inderdaad wel mee kan spelen...
Lekker er tegenaan en weg met wat kilo's ~~}> *\o/*

Dromertje rare beweging of zo gemaakt? Anders langs de huisarts.

Cobiie heel veel succes!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:11

Spannend hoor linnie! Laatste loodjes

Mijn bmi is 39. Veel te hoog maar er wordt aan gewerkt :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:16

In jette waar ik ga is de grens 35. Ik hang daar rond, als ik 5 kg afval zit ik er zeker onder.

Ik weet dat het moeilijker kan gaan maar ik was wel zwanger na de 2de terugplaatsing van de 1ste poging en mijn embryo's waren allemaal van topkwaliteit. Dus cijfers eb grafieken zeggen niet alles.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:32

Weet niet of jullie het wisten of lid zijn van de fb groep.

Vandaag is het de dag van de kinderwens.

Hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:14

Succes Linnie!

Hier ook eindelijk wat schot in de zaak. We zijn voor een second opinion doorverwezen naar het UMC. Daar kunnen we nog deze maand terecht! Daarna dus een beslissing nemen, maar we neigen zelf sterk naar toch een poging doen voor een 2e kindje. We hebben het idee om het een half jaar te geven en dan een her evaluatie te doen. De operatie zou dan alsnog kunnen, maar we vinden het nu nog te rigoureus ( alles eruit dus). We kunnen in ons 'eigen'ziekenhuis in ieder geval een hsg doen nog ( dat verhoogd de kansen een beetje zeggen ze), zodat we zeker weten dat de ene eileider nog steeds echt een beetje open is.

Geen idee wat mijn BMI is maar heb behalve een extra beschermlaag op mijn buik niet teveel extra's gelukkig. Lijkt me best moeilijk als je in een traject zit en daar opmerkingen over komen. Al snap ik het mbt risico's wel een beetje.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:45

Fijn dat je zo snel al terecht kan voor een second opinion Caroline.

Hier goed gesprek gehad, onze situatie wordt volgende week besproken en dan krijgen wij telefonisch de terug koppeling.
Is om te horen of we komende cyclus al kunnen beginnen en of er dan 1 of 2 cryos teruggeplaatst worden. Arts verwachtte dat het advies 1 cryo zal zijn.
Eind juni gaat de afd een week plat en dat zou net rond mijn terugplaatsing kunnen zijn als ik wat dagen overloop, dus vingers gekruist dat alles mee zit.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:58

En wat als de afdeling dicht is? Dan geen terugplaatsing?

Caroline: super dat je al zo vlug terrecht kan want dat is ook niet altijd evident.

Hier dag 4 na terugplaatsing en heb me weer niet kunnen inhouden :=

Vanmorgen getest en die was positief. Blijf met de voetjes op de grond maar is toch al een goei begin.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 06:45

Spannend Dromertje.

Als de afd dicht is, worden er idd geen terugplaatsingen gedaan, dus dan moeten we deze cyclus overslaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:59

Dan zijn de echos en bloednames er voor voor niets geweest?
Of moet je die niet laten doen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:45

dromertje2 schreef:
Dan zijn de echos en bloednames er voor voor niets geweest?
Of moet je die niet laten doen?

ik moet thuis gewoon testen met clearblue wanneer mijn eisprong is en dan bellen naar het ziekenhuis om vervolgens 4 dagen daarna de terugplaatsing te krijgen.

Dus tussentijds zullen er geen echo's of bloedonderzoeken zijn.

Toen we even snel rekende kwamen we 4 dagen voor het sluiten van de afd uit wanneer alles volgens het boekje zou gaan, dus als deze ronde het net wat langer duurt voordat ik mijn eisprong hebt dan hebben we pech.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:57

Ah ok. Hier word het wat meer opgevolgd met echo s en bloed. Heb nu 1 echo ervoor gehad en 3 bloednames ( normaal 2 maar was wat rare cyclus). Daarmee, persoonlijk zou ik het dan echt wel voor te rotten vinden dat er dan na die moeite geen terugplaatsing zou plaats vinden. Je verwacht dat toch na die moeite.
T ziekenhuis waar ik ga doet niet aan sluitingen, alles gaat gewoon door, ook op weekend en feestdagen.
Vind dat wel fijn. Ge moet al lang genoeg wachten op alles.
Mijn duimen draaien weer voor iedereen hier.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:18

In de weekenden gaat hier ook alles door, rond de jaarwisseling waren ze een 1,5 week dicht wegens groot onderhoud aan de apparatuur.
Nu is het wegens de introducering van het electronisch patiƫntendossier. Mogelijk worden er dan wijzigingen in het computerprogramma gemaakt en de medewerkers zullen wel cursussen krijgen hoe ze ermee om moeten gaan.

Ze gaan er blijkbaar vanuit dat het zwanger worden bij mij niet moeilijk zal gaan omdat de enige terugplaatsing die ik tot op heden hebt gehad direct tot een zwangerschap leidde.

In de info staat dat wanneer je cyclus normaal gesproken onregelmatig is er overlegd moet worden met de artsen, kan me voorstellen dat dan er wel echo's ed gedaan zullen worden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:04

Wat testen ze in je bloed dan dromertje?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:09

Of je eisprong in aantocht is en met de echo meten ze of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is en 3lagig.

Ik heb terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Op dag 3 van mijn cyclus moet ik bloed laten trekken, zien ze of cyclus goed op gang is gekomen.

Dan rond dag 11 bloed en echo. En navenant die resultaten 2 dagen later nog eens bloed of pregnyl spuiten.
Dit om perfect te weten wanneer de eisprong geweest is en zo de dag van terugplaatsing nauwkeurig te kunnen bepalen.

Deze cyclus deed het wat raar, alles was later enzo. Uiteindelijk heb ik deze keer geen pregnyl moeten zetten omdat uit mijn laatste bloedname bleek dat mijn eisprong al bezig was.
Vanaf 5 dagen voor terugplaatsing moet ik ook 3 keer per dag utrogestan opsteken. Dit tot negatieve bloedtest of bij zwangerschap minstens tot 7 weken zwangerschap.