Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:03

Gaat dat niet vervelen kay? Ik zou trouwens zeggen: kort rustig (!) rondje op woensdag.

Even een klein egopostje: ik heb zowaar mijn streefgewicht gehaald! Dat stond al jaren op 60 kilo, maar na onze verbouwing had ik me er eigenlijk wel bij neergelegd dat ik dat dus nooit meer zou halen. Iedereen weet immers dat dat alleen maar lastiger wordt na je 30e. Maar... sinds ik vorig jaar ben gaan hardlopen kwam er ineens weer beweging in het gewicht, wat dus al jaren redelijk vast stond op 65/66 kilo. En gisterochtend stond de weegschaal dus ineens op 60 kilo! Dat is zeker niet de reden geweest waarom ik ben gaan hardlopen, maar het is wel een heel leuke bijkomstigheid :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:12

wat fijn Wendy! :)

Hier is gisteren start to run les 1 voltooid, dus de eerste echte stap is gezet :P

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:33

Goed bezig xManon..... :)

Ik heb net les 17 erop zitten....eigenlijk wel en niet fijn gelopen. De tweede keer 6 min. lopen moest ik na ong. een minuut stoppen i.v.m. kramp in mijn rechter kuit en scheen. Heb toen een min of 10 gewandeld, flink balend dat het er vandaag verder niet meer in zat. Na die 10 min. zou de laatste 7 min. ingezet worden van de les. Besloten deze te proberen, daar de kramp weg was. Heb deze 7 min. eigenlijk heerlijk kunnen uitlopen. Na 2 min. wandelen en einde van de les zelf besloten nog eventjes een loop stukje eraan te plakken, tijd niet bijgehouden, maar zal ongeveer een min. of 6 geweest zijn. Ook deze weer fijn kunnen lopen en toch nog een voldaan gevoel over gehouden aan deze training.

Vraag me echter af hoe ik aan die kramp kwam en of het slim geweest is de training toch weer op te pakken. Volgende training deze les in ieder geval nog maar weer eens overnieuw pakken, voor ik naar les 18 over stap.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:12

ik heb zondag de 10km gelopen, met een verrekte hamstring :+ en een tijd neergezet van 1:06:00. kon niet vol gas door dat been, ben alsnog blij met mn tijd :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:25

En terecht, Arie!
Ik heb zondag trouwens ook een recreatieloop gedaan (geen officiële wedstrijd) door een natuurgebied. 11,2 km in 1 uur en 2 minuten. Het was soms wel aan de warme kant, en helaas net niet onder het uur gelopen, maar het was wel weer echt genieten :)

@sazsie: een banaan kan helpen tegen kramp, vanwege de magnesium die er in zit ;)

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:10

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken.
Veel positieve dingen gelezen.
Ben ook lekker aan het lopen. Afgelopen tijd 3x per week gelopen.
Ongeveer 5 a 6 km.

Nou heb ik me dit jaar voor het eerst opgegeven voor de 10km Marikenloop. (voorgaande jaren 2x de 5 gelopen zonder problemen.)
verder heb ik ditjaar de baggerloop gelopen 6km en rondje nederland 5km.
Ik wil en moet van mezelf de 10 lopen maar zit echt te twijfelen.. Heb tijdens training eigenlijk de 10km nog niet aangetikt. Wat denken jullie... doen of omzetten naar 5?
Ik wil zo graag de 10 lopen, mijn conditie is verder goed. heb ook wel energie over na 6 km maar tot de 10km ben ik gewoon nog niet gekomen... Doen of niet? :o

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:37

Zoo net les 3 gelopen van Evy.. :)

Overmorgen les 4 en dan mag er een minuutje bij, ik ben heel benieuwd!
Ik loop momenteel om de dag.
En het gaat echt lekker dus dat motiveerd ook goed!

Ik ga even kijken naar de Marikenloop.. Heb er wel eens van gehoord, maar weet er nog te weinig van.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:41

Als je nog nooit de 10 gelopen hebt zou ik daar niet aan beginnen PnG.

@ Kay, ik loop nu mijn oude stanaardrondje van toen ik net was begonnen met hardlopen, die is ongeveer 5,6 km.
Vandaag heb ik deze weer voor het eerst aan 1 stuk gelopen zonder wandelpauzes. Als dat goed blijft gaan wil ik weer verder gaan richting 10 en misschien weer meer, maar dat heeft geen haast, laat ik eerst maar heel blijven. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:52

Ik zou t ook niet doen png, wanneer is de marikenloop? Oftewel heb je nog tijd om er naartoe te trainen?
Mijn ervaring is dat je de laatste 1,5 km wel op karakter kan lopen, maar van 6 naar 10 is mentaal ook nog wel een stuk vond ik.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:59

Ik zou er ook nog even mee wachten.. Ik loop normaal ook 5 á 6 km, één keer fanatiek 8 gelopen en ik kon gelijk een maand niet meer lopen ivm blessure..
Als je nog tijd hebt om te trainen is het ander verhaal, dan zou ik gewoon op het laatste moment kijken hoe het gaat!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:00

Kan ik meepraten hier? Ik wil graag weer gaan hardlopen om mijn conditie omhoog te schoppen en i.v.m canicrossen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:02

De marikenloop is zondag, dus dat wordt wel heel kort dag hahaha!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:13

Haha ja ik zag het :=
Dat wordt m niet.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:14

haha ja klopt is inderdaad heel kort dag..
ik dacht het op karakter ook wel even te redden die extra paar km.
Maar ga het dan toch maar niet doen. (weet zelf ook stiekem wel dat het niet slim is.. maar leek zo'n mooi doel toen ik me opgaf. helaas!
Ik ga lekker de 5km lopen en me tijd van vorig jaar vet verbeteren. Goed doel toch?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:22

Als je nu al 8-9 km had gelopen zou het wel kunnen, maar van 6 km ineens naar 10 is wel veel. Lekker de 5 lopen en volgend jaar voor 10 gaan (doe ik ook ;) ).

Fijn Karin 5,6 km lijkt weer ergens op hè?

_nancy: voor jou is de Marikenloop ook dichtbij.

Ik ga 'm zondag lopen, 2 collega's lopen ook maar die lopen de 10.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:31

leuk dat jullie ook lopen zondag. Succes alvast.
Hopen op goed weer.. al was het vorig jaar wel heul warm

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:20

Ik loop ook mee, de 5 km vanuit vak geel.. gekleed in het neongeel :-D

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:46

Ik start ook in vak geel, weet nog niet in welke outfit. :) vandaag in lange broek gelopen, denk zondag een capri en t-shirt maar ik bekijk het zondagochtend pas definitief.

Welk startvak start jij png? Ben je er al uit welke afstand je gaat lopen? Je kunt nog tot vlak voor de start beslissen. :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:03

KarinvdM schreef:
Als je nog nooit de 10 gelopen hebt zou ik daar niet aan beginnen PnG.

@ Kay, ik loop nu mijn oude stanaardrondje van toen ik net was begonnen met hardlopen, die is ongeveer 5,6 km.
Vandaag heb ik deze weer voor het eerst aan 1 stuk gelopen zonder wandelpauzes. Als dat goed blijft gaan wil ik weer verder gaan richting 10 en misschien weer meer, maar dat heeft geen haast, laat ik eerst maar heel blijven. :)

idd niet aan beginnen pNg. als je de 8 had aangetikt was het een ander verhaal geweest.

fijn Karin! *\o/*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:04

Wendy schreef:
En terecht, Arie!
Ik heb zondag trouwens ook een recreatieloop gedaan (geen officiële wedstrijd) door een natuurgebied. 11,2 km in 1 uur en 2 minuten. Het was soms wel aan de warme kant, en helaas net niet onder het uur gelopen, maar het was wel weer echt genieten :)

@sazsie: een banaan kan helpen tegen kramp, vanwege de magnesium die er in zit ;)

ook een mooie tijd neergezet +:)+

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:55

Ik heb in de afgelopen jaren wel eens een zweepslag gehad in de kuiten (beide kuiten een keer..) Daar is een knobbel (littekenweefsel) blijven zitten waar ik normaal gesproken weinig last van heb. Ben er wel eens voor bij een fysio geweest, maar die kan de knobbels niet meer weg masseren. Zolang ik niet mijn rijlaarzen uittrek zonder de rits open te doen, heb ik er eigenlijk weinig last van!

Nu ik wat meer aan het hardlopen ben begin ik steeds vaker pijn te krijgen in de kuiten, op de plekken waar die knobbels zitten. Weet iemand of dit normaal is, en of ik hier wat tegen kan doen. Zou dit vanzelf weer minder worden of zal mijn lichaam gaan wennen aan het lopen, waardoor die pijn ook weg blijft uiteindelijk?

Ik zou graag wat ervaringen horen!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 10:54

Ik meld me ook in het hardlooptopic. Ik kan wel wat motivatie gebruiken, want na de CPC (21K) in Den Haag in maart is er nog weinig terecht gekomen van het hardlopen. Maar ik ben nooit gestopt en zoek hier dus een beetje motivatie voor mijn marathon in oktober. :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:09

Jeetje rian knap hoor! Welke marathon ga je lopen?
Naam geen tips voor je helaas, misschien kan je Fysio of huidarts daar wat over zeggen? Wel gek dat t nu je meer loopt meer pijn gaat doen.
Nette tijd hoor Wendy, daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen!
Iedereen alvast succes voor zondag!

Mijn enkeltje doet t weer redelijk dus als er van t weekend tijd is maar weer is een klein rondje proberen!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:32

Wendy: Gefeliciteerd met het behalen van je streefgewicht! En ook met je goede tijd van de 11km.
Ariebombarie: Wauw goede tijd, knap hoor de 10km, ik doe het je nog niet na.. :=
RianC: Wat een afstand, die 21km, succes met trainen!

Mijn rondje vandaag, ik ben rustig aan het opbouwen tot de 10 km halverwege augustus!

Afbeelding

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:33

Wat voor app is dat? Ik wil ook iets haha.