ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:28

thnx voor je reactie!!

Ja, ik weet het heel vaak ook in mn voordeel te gebruiken. Mijn hyperactiviteit is een handelskermerk op mn werk en het geeft me ook heel veel. Daarom zei ik direct dat ik noooit medicijnen zou gebruiken ervoor!! Daarbij sport ik heel veel, dat is echt mn uitlaatklep. Als mn hoofd 1 grote chaos is, dan kom ik helemaal tot rust als ik de gym in duik of op stal ben geweest en daar rondjes heb gerend :D. Dus in zoverre heb ik er eigenlijk nooit mee gehad.

Ja het is officieel gediagnosticeerd (al 10 jaar terug ofzo, ben 28 trouwens).

Wat jij zegt zei mn manager ook!! (zijn kinderen hebben het ook, hij had dit ook allang bedacht maar moest het zelf even bedenken).. Idd: gebruiken wanneer ik een dag lang in vergadering zit en niet ieder uur rondjes kan rennen of wanneer ik gewoon even een actiepunten lijstje thuis wil afwerken ipv non stop afgeleid worden. (of zoiets, even als voorbeeld).

HA, help me morgen even herinneren dat ik die bel ;)

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:32

Mag ik mij hier melden? Ik zit op het moment in het traject van vragenlijsten, vragenlijsten, en nog eens vragenlijsten... Ik ben een hele poos in therapie geweest en die vrouw kwam niet verder met me waarna ze me heeft doorgestuurd naar Pro Juventus want ze vind het nuttig als ik me laat testen op add. Ik kende het niet, ging lezen en toch klopt eigenlijk alles. Ook zou het een hoop verheldering geven waarom ik niet verder kom en waarom ik veel dingen moeilijk vind. Maar het is dus niet zeker en ik vind het reuze spannend allemaal... Ik heb twee weken terug het intakegesprek gehad met een psycholoog en een psychiater. Ze begonnen na dat gesprek al over een coach en over medicijnen.. Erg confronterend.

Ik ga dit topic eens doorlezen!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:10

Welkom, laat alles rustig over je heen komen en begin pas aan medicatie als jij daar een goed gevoel bij hebt.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:27

Welkom!
Ik heb hier al eens vaker gereageerd omdat ik het vermoeden had dat ik ADD had. Heb na heeeeel lang twijfelen toch maar contact opgenomen met mn huisarts en die heeft me doorverwezen naar een psychologe. Heb sinds iets meer dan 2 weken inderdaad de diagnose ADD gekregen en ben sinds vandaag begonnen met methylfenidaat. Ben benieuwd of het gaat werken. Heb vandaag nog helemaal niks gemerkt qua voordelen, alleen nadelen zoals hoofdpijn en raar gevoel... Komt vast doordat mijn lichaam er nog aan moet wennen?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:53

Klopt had ik in het begin ook :j
Moet je even doorheen

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:00

melaniepk schreef:
Klopt had ik in het begin ook :j
Moet je even doorheen

Ja klopt, dacht ik al, even doorzetten dus! Hoe lang duurde dat bij jou ongeveer? Moet namelijk volgende week een belangrijk tentamen herkansen dus hoop dat het dan sowieso over is...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:40

Nou, de kogel is door de kerk. Heb as dinsdag een intake bij PsyQ.... Las op de site al dat je 2 jaar lang iedere week allerlei sessies moet volgen van 2 uur lang, dus ben heel benieuwd :=

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:24

Duurde bij mij vrij lang, maar ik ben erg "gevoelig" ;)

En ik heb de sessies bij PsyQ niet allemaal gehad hoor, je kunt gewoon stoppen en dan je meds via ha laten lopen.
Vond ik sws makkelijker omdat PsyQ vrij strenge bestel eisen stelt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:49

sws?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 09:45

Sowieso is sws.

Ik ben er nu ook weer over aan het na denken om weer te starten. Weer een jaar studie begint bijna. Maar ik weet dat ik van contetra en ritalin heel afgestompt word. Emoeites kan ik bijna alleen maar negatief tonen en vrolijk was ik niet vaak meer. Daar eigenlijk geen zin in. Om mijn standaard vrolijk van nu weer in te leveren. Erg dubbel... heb het wel nodig die extra concentratie voor school.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 11:51

Sowieso inderdaad :D
PsyQ heeft allemaal strenge regels, moet je net bij mij wezen met "een week van te voren medicatie aanvragen anders heeft u pech en krijgt u het pas over 14 dagen"
Uuuuh laat maar haha mijn dokter bezorgt het bij me als het nodig is, hoef ik niet achteraan ;)

En dat is lastig zeg... Je wil toch wel jezelf blijven.
Heb je al andere meds geprobeerd ? Er is genoeg op de markt hoor.

Om even terug te komen op de hoofdpijn, schiet me te binnen dat ik veel meer last had op tweede keus metylfenidaath dan met de echte merknaam ritalin.
Die krijg ik nu dus ook standaard.
Soms zijn de hulpstoffen in tweede keus net iets anders waar je lichaam dan weer op reageert.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:25

Ik heb inderdaad gewone methylfenidaat, niet van het merk ritalin!
Maar voel me vandaag al stukken beter, eigenlijk bijna geen hoofdpijn meer! Ben benieuwd hoe het morgen zal zijn, wanneer de dosis iets omhoog gaat.

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:56

kosseh schreef:
Sowieso is sws.

Ik ben er nu ook weer over aan het na denken om weer te starten. Weer een jaar studie begint bijna. Maar ik weet dat ik van contetra en ritalin heel afgestompt word. Emoeites kan ik bijna alleen maar negatief tonen en vrolijk was ik niet vaak meer. Daar eigenlijk geen zin in. Om mijn standaard vrolijk van nu weer in te leveren. Erg dubbel... heb het wel nodig die extra concentratie voor school.

Misschien zou je dosis dan wat omlaag kunnen?

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:20

Ik ben over PsyQ ook heel tevreden hoor :j
Alleen dat van de meds vond ik niet handig.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:51

Ik haat structuur, regels, ritme en regelmaat dus dat word wat haha

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:44

Wat raar Romyv :D
Dan heb je vast geen add ofzo ? :')

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:09

Ik haat het niet zo zeer, maar raak wel über snel verveeld bij regelmaat.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:22

Ik haat het echt! Heb er 3 jaar over gedaan om mn belasting in te dienen, dan moet je het proces stap voor stap doorlopen, ben ik duidelijk niet voor gemaakt :+

Nee, is gewoon niet opgevoed en een slechte eigenschap toch!? ;)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 01:46

Dat zal het zijn :))

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:24

Hmmpfff, ergenis... Mag ik even klagen? :+

Ik moet dus leren, iets van een Engels artikel, maar mijn Engels is niet zo goed, dus ik had besloten om het artikel te gaan vertalen in Google Translate. Moest ik dus alles overtypen, zodat je een gebrekkige Nederlandse vertaling krijgt, en vervolgens wil ik die vertaling dan weer ik 'normaal Nederlands' gaan typen, zodat ik het tegelijk leer.. Deze manier gebruik ik wel vaker bij Engelse dingen en wonder boven wonder helpt het meestal ook nog echt, hoewel er wel ontzettend veel tijd in gaat zitten.
Ben ik inmiddels al bijna 3 uur bezig met zo'n stom artikel over te typen terwijl het volgens mij ook in 1 uurtje had gekund, maarja, continu afgeleid en mijn hoofd niet lang bij dat artikel kunnen houden helaas... Maar ik ben bijna klaar met overtypen, en daarna heb ik mezelf een pauze beloofd.. :) :) :)
Soms... word ik zooo moe van mezelf dan he..

(En eigenlijk hoor ik nu al helemaal niet op bokt te zitten, want in de tijd dat ik dit verhaaltje had getypt had ik het écht bijna af kunnen hebben.. :+ )

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:46

:')
Google translate is echt waardeloos voor teksten !

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:39

Haha ja klopt :') :')
Er komen ongelofelijk rare zinnen uit, maar zo kan ik meestal wel een klein beetje de grote lijnen er uit halen. Heb het wel vaker gedaan voor tentamens en het werkt wel goed voor mij! Alleen er zit zooooveel tijd in en bij mij duurt het dan nog eens 100 x zo lang omdat ik tussendoor allemaal andere dingen doe! Maar uiteindelijk heeft het meestal wel resultaat, gelukkig!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:32

Ik ben bezig met mijn rijbewijs en had vandaag een gesprek met een psychiater die in samenwerking is met het CBR.
Omdat ik ADD heb, moest ik het aangeven op mijn eigen verklaring, briefje van 28 euro en later ook nog eens een gesprekje voor €188,- En ik mag nog terug komen ook....
Lang leven AD(H)D......

Gekopieerd uit ander topic:
Citaat:
Wat een geldmelkerij dat CBR!
Die man vond niet dat ik een vervolgonderzoek nodig had. Maar de manier hoe hij tegen mij praatte. Sprak hij alsof ik levensgevaarlijk was op de weg. Hij verplichtte me haast om terug te gaan an de medicatie. Maar ik wil het ook gewoon zonder kunnen. Nou dat vond ie toch zo onverantwoord en belachelijk. Maakt ie een vergelijking met diabetes. Want ja die kunnen ook niet zonder medicatie, dan gaan ze dood. Nou ik niet zonder medicatie maar volgens hem is het zo onverantwoord dat ik daarmee mensen zal gaan doden??

Nou oke. Ik moet dus nu een rijtest doen en als ik die goed doe mag ik examen doen, dan krijg ik een tijdelijk rijbewijs en moet ik over een jaar terug komen want hij vind me niet stabiel genoeg. Hij vind me onverantwoord blabla.
Beetje vreemde gozer.

Ik legde hem uit, dat ik medicatie heel fijn vind maar dat ik niet afhankelijk wil zijn. Dus als ik eens zonder medicatie in de auto stapte, dat ik dan niet gelijk de eerste de beste omver zou rijden. Maar daar had hij geen begrip voor.

Kom ik daar aan. Ja wat voor bedrag hadden we afgesproken? €188,-
Oke. Nouja eigenlijk kan dat niet want tegenwoordig kost het €235,-... ja nou dat hebben we niet afgesproken.
Probeert ie me nog voor dat bedrag door te laten gaan ook. Nou sorry hoor maar dat was niet de afspraak.

Hij deed heel hoog uit zn hoed alsof hij de koning vh land was ofzo.

Zei hij ook nog van ja als je me niet geloofd, haal je er maar een andere psychiater bij. Ik keek blijkbaar een beetje boos, omdat ik over een jaar weer belachelijk bedrag moet neertellen. Alsof ik nog een keer 200 euro neerleg voor een gesprekje van een half uur.

Maar het duurt dus nog 6 tot 9 weken voot iets hoor voor die rijtest, dus voorlopig kan ik dus nog steeds maar 1x per week rijden, omdat het anders te snel gaat. Ik ben er hartstikke klaar mee ondertussen en wil gewoon lekker doorgaan met oefenen. Het gaat nu zo lekker en het gaat al veel beter...
En dit is alles is omdat ik heb gezegd dat ik een beetje moeite heb met concentreren en wat afgeleid kan zien.
Tuurlijk, ik snap dat dat gevaarlijk kan zijn, maar hij deed net of ik een of andere debiel was die niet kan rijden. Er zijn zat mensen die zwaar depressief zijn en veel gevaarlijker omdat ze niet bezig zijn met auto rijden, die hoeven ook geen gesprek voor 200 euro af te leggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:06

@Cindeeh: Belachelijk gedoe zeg. En zo duur voor? >;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:10

Anoniem schreef:
@Cindeeh: Belachelijk gedoe zeg. En zo duur voor? >;)

ja, geen idee....

Ik zei nog tegen die man van, ja ik ben eerder bij de psych geweest en dat kostte me "maar" 60 euro, waarom betaal ik nu zoveel? Alleen maar vanwege het feit dat je in contact met het CBR??
"ja blabla normaal krijg je niet alle kosten te zien en de gemiddelde psych rekend tussen de 120 en 280 euro... maar daar zie je niet alles van terug blablabla"

Nou sorry hoor, maar niemand heeft een uurloon van 400 euro..... Tenminste niet in de wereld van Psychiaters lijkt me..