Ik ben bezig met mijn rijbewijs en had vandaag een gesprek met een psychiater die in samenwerking is met het CBR.
Omdat ik ADD heb, moest ik het aangeven op mijn eigen verklaring, briefje van 28 euro en later ook nog eens een gesprekje voor €188,- En ik mag nog terug komen ook....
Lang leven AD(H)D......
Gekopieerd uit ander topic:
Citaat:
Wat een geldmelkerij dat CBR!
Die man vond niet dat ik een vervolgonderzoek nodig had. Maar de manier hoe hij tegen mij praatte. Sprak hij alsof ik levensgevaarlijk was op de weg. Hij verplichtte me haast om terug te gaan an de medicatie. Maar ik wil het ook gewoon zonder kunnen. Nou dat vond ie toch zo onverantwoord en belachelijk. Maakt ie een vergelijking met diabetes. Want ja die kunnen ook niet zonder medicatie, dan gaan ze dood. Nou ik niet zonder medicatie maar volgens hem is het zo onverantwoord dat ik daarmee mensen zal gaan doden??
Nou oke. Ik moet dus nu een rijtest doen en als ik die goed doe mag ik examen doen, dan krijg ik een tijdelijk rijbewijs en moet ik over een jaar terug komen want hij vind me niet stabiel genoeg. Hij vind me onverantwoord blabla.
Beetje vreemde gozer.
Ik legde hem uit, dat ik medicatie heel fijn vind maar dat ik niet afhankelijk wil zijn. Dus als ik eens zonder medicatie in de auto stapte, dat ik dan niet gelijk de eerste de beste omver zou rijden. Maar daar had hij geen begrip voor.
Kom ik daar aan. Ja wat voor bedrag hadden we afgesproken? €188,-
Oke. Nouja eigenlijk kan dat niet want tegenwoordig kost het €235,-... ja nou dat hebben we niet afgesproken.
Probeert ie me nog voor dat bedrag door te laten gaan ook. Nou sorry hoor maar dat was niet de afspraak.
Hij deed heel hoog uit zn hoed alsof hij de koning vh land was ofzo.
Zei hij ook nog van ja als je me niet geloofd, haal je er maar een andere psychiater bij. Ik keek blijkbaar een beetje boos, omdat ik over een jaar weer belachelijk bedrag moet neertellen. Alsof ik nog een keer 200 euro neerleg voor een gesprekje van een half uur.
Maar het duurt dus nog 6 tot 9 weken voot iets hoor voor die rijtest, dus voorlopig kan ik dus nog steeds maar 1x per week rijden, omdat het anders te snel gaat. Ik ben er hartstikke klaar mee ondertussen en wil gewoon lekker doorgaan met oefenen. Het gaat nu zo lekker en het gaat al veel beter...
En dit is alles is omdat ik heb gezegd dat ik een beetje moeite heb met concentreren en wat afgeleid kan zien.
Tuurlijk, ik snap dat dat gevaarlijk kan zijn, maar hij deed net of ik een of andere debiel was die niet kan rijden. Er zijn zat mensen die zwaar depressief zijn en veel gevaarlijker omdat ze niet bezig zijn met auto rijden, die hoeven ook geen gesprek voor 200 euro af te leggen!