[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cadaz

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:39

Haha dat heeft achter dus niet zo goed gepakt.
Ik zou het er gewoon nog een keer in doen zodat het tenminste egaal wordt, dan maar wat donkerder.
Bij mij vervaagt het hele donkere snel en is het naar een paar weekjes al stuk lichter.
Misschien dat dat bij jou ook gebeurd.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:38

Gaat ook gebeuren. Ben wel vaker bijna zo donker geweest en was na een week of twee al lichter. Heb het nog uitvoerig bekeken en besloten dat ik het niet zo storend vind. Ga morgen sowieso naar de kapper om te knippen en misschien hebben hun een idee. Ik heb trouwens wel een mahonie gloed heb ik ontdekt dus yay for that *\o/*

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:00

Weet er iemand een kapper die ervaring heeft met mooie dipdye?
Heb het bij mijn eigen kapper destijds laten bleken maar ze hadden het totaal niet over laten lopen, echt 1 rechte lijn, wilde roze maar dat werd neon fuchsia.. -O- Denk dat ik nog nooit zo sad ben geweest.. 1 dag op school rondgelopen en daarna het zelf die dag donkerblond geverfd. Bah zeg. Heb er geen foto meer van volgensmij, maar was een duur grapje. ;(
Ik wil zoiets:
Afbeelding
Afbeelding

Al moet ik er naar amsterdam voor, weet iemand er een?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:09

Die onderste is gaaaf! :D

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:48

haffilover schreef:
@bralindy Wauw ik vind dat mahonie/zwart ook heeeel erg mooi!

Iemand ervaring met haar rood verven? Ik heb een deal gesloten met mijn moeder; 20 kilo eraf en zij betaalt de kapper! Ik wil het dus wel donker knalrood zegmaar..
Dit vind ik heel gaaf: http://goo.gl/aYiY0h en http://goo.gl/GzlsU3
Ik vroeg aan de kapper of ik eerst geblondeerd zou moeten worden (heb zelf bruin haar) maar dat is waarschijnlijk niet nodig. Dan is het niet zo schadelijk voor het haar toch?
Verder zat ik eraan te denken om mijn extensions ook gewoon op folie ofzo mee te laten verven! Ik hoorde dat rood vrij snel vervaagt en het lijkt me ook niet makkelijk om exact dezelfde kleur extensions te vinden in roodtinten. Of weet iemand daar toevallig meer van?

Heb je je haar wel eens gekleurd of is het natuur haar?
Rood is een kleur die snel vervaagt, het is een kleur die moet stapelen dus als je het voor de 2e rood kleurt blijft de kleur al langer mooi. En het is belangrijk om het met een goede kappershampoo bij te houden speciaal voor gekleurd haar.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:42

crystal1 schreef:
haffilover schreef:
@bralindy Wauw ik vind dat mahonie/zwart ook heeeel erg mooi!

Iemand ervaring met haar rood verven? Ik heb een deal gesloten met mijn moeder; 20 kilo eraf en zij betaalt de kapper! Ik wil het dus wel donker knalrood zegmaar..
Dit vind ik heel gaaf: http://goo.gl/aYiY0h en http://goo.gl/GzlsU3
Ik vroeg aan de kapper of ik eerst geblondeerd zou moeten worden (heb zelf bruin haar) maar dat is waarschijnlijk niet nodig. Dan is het niet zo schadelijk voor het haar toch?
Verder zat ik eraan te denken om mijn extensions ook gewoon op folie ofzo mee te laten verven! Ik hoorde dat rood vrij snel vervaagt en het lijkt me ook niet makkelijk om exact dezelfde kleur extensions te vinden in roodtinten. Of weet iemand daar toevallig meer van?

Rood is een kleur die snel vervaagt, het is een kleur die moet stapelen dus als je het voor de 2e rood kleurt blijft de kleur al langer mooi. En het is belangrijk om het met een goede kappershampoo bij te houden speciaal voor gekleurd haar.

Ik heb het nog nooit geverfd.. Ofja in groep 8 blonde plukjes, maar niets noemenswaardigs.
Dus als het een paar keer geverfd is, blijft het steeds mooier?
Bedankt voor het advies :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:56

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:50

Wat een leuke blog zeg! Ben er helemaal zoet mee! :o

Ben vandaag dus naar de kapper geweest en besloten niks aan die rare plukken achter te doen. Ziet er wel geinig uit xd en die stukken die ik niet meegepakt hebt zijn ook niet te zien, dus daar ben ik blij mee! Ondertussen ook weer even een verfrist coupetje geknipt waar ik ook erg mee te vreden ben ;) (nu ben ik klaar met spammen, haha ) :=

Afbeelding

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:26

Mylittlelove, kan je het niet zelf doen? Is niet zo moeilijk. Valt best mee :) Verder idd waar Vera Camilla is geweest. Die heeft hem er mooi in zitten!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:32

Vind ik ook! Alleen wat ik bij haar raar vind is dat het aan de onderkant van haar haar helemaal doorloopt tot boven. Het is bij haar dus niet alleen in de punten geverfd.
Dit is misschien nog wel een goed filmpje voor je mylittlelove: http://www.youtube.com/watch?v=yQaDYROGBVg

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:39

Hmm weet niet zo goed hoe ik dat zelf moet doen met bleken etc! Welk 'bleekmiddel' moet ik dan halen?

Oh ik zie het filmpje net, maar zij bleekt het dus niet, zou het dan bij mij ook goed pakken?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:45

Dat ligt aan je natuurlijke haarkleur en de kleur die je wilt hebben. Als je van donker naar licht wil kan je beter eerst bleken denk ik. Dit heb ik zelf ook gedaan met ontkleuring (Garnier Nutrisse Truly Blond). Kan je gewoon bij de drogist kopen en ik vond het best wel fijn spul, omdat je er voor na het bleken ook een super voedende creme bijkreeg. Mijn haar voelde in ieder geval hetzelfde nadat ik het had gebleekt, zo voedend was dat spul! En het is ook niet moeilijk ofzo, als je de instructies leest gaat het allemaal goed met bleken :).

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:47

Hmm oke, ja ik heb het toen laten bleken bij de kapper maar ze hebben het er toen zo lang in laten zitten dat ik strohaartjes had ;( Dat wil ik dus niet meer!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:13

16 augustus kan ik eindelijk mijn haar ombre laten verven :D
Heeft iemand hier dit al laten doen (de laatste pagina's ben ik het niet tegengekomen..)

Maar ik vind geen mooie voorbeelden op google.. Ik wil dat het heel zacht en vloeiend is en niet zo:
http://2.bp.blogspot.com/-FZpiG8rQkbQ/T ... -ombre.jpg
http://www.viphairstyles.com/wp-content ... e-Hair.jpg

Ik ben zelf bruin van haarkleur en heb wat schrik dat wanneer ze gewoon gaan bleken dat de puntjes meer oranje/geel worden dan blond.
Bleken ze altijd, of wordt er soms ook geverfd?

Dit is tot nu toe de enige waar ik het mooi en vloeiend vind :+ Maar mijn haar is nog niet de helft zo lang :P
http://31.media.tumblr.com/2c8c03024a90 ... o1_500.jpg

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:15

Citaat:

Ik heb het nog nooit geverfd.. Ofja in groep 8 blonde plukjes, maar niets noemenswaardigs.
Dus als het een paar keer geverfd is, blijft het steeds mooier?
Bedankt voor het advies :D[/quote]

Dan kan de kleur er zo op, dan hoeft het niet eerst geblondeerd te worden.
Ik zou wel even duidelijk zijn tegen de kapper welke rood tint je wilt, laat een plaatje zien.
Succes!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:00

Ik wil de onderlaag van mijn haar graag turkoois (laten) verven, dit wil ik ivm met het ontkleuren (ik heb donkerblond haar) bij een kapper laten doen. Ik dacht aan kinki kappers, omdat ik dacht te lezen dat veel mensen daar wel goede ervaringen mee hebben.

Hoe werkt dat daar? moet je de haarverf van te voren bestellen en zelf meenemen? Of moet je gewoon een afspraak maken en hebben ze dat allemaal daar? Als ik het bij de kapper laat ontkleuren dan laat ik het ook meten door de kapper verven, wel zo veilig hahaha

Ik heb momenteel een lichtblonde dipdye in mijn haar zitten. zou ik daar eventueel als mijn onderlaag geverfd is nog blond (mijn eigen haarkleur) overheen kunnen gooien? want een turkoois onderlaag én een blonde dipdye is misschien iets te veel van het goede :P

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:08

Aangezien jullie hier wat ervaring mee lijken te hebben: ik zou graag mijn haar zelf ombre maken (met die kit van l'oreal) maar momenteel staat er sinds een maand een kleurspoeling van casting creme gloss op. Lichtere chocolade achtige kleur dan mijn eigen haarkleur (dat is asbruin), met als gevolg dat mijn haar een beetje 'uitgroeit'. Ik zou dus graag eerst een donkerdere kleur erop zetten van casting creme gloss (zelfs iets donkerder dan eigen kleur) en dan ombre maken.
gaat dat of moet er wat tijd zitten tussen de kleurspoeling en het ombre maken?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:41

Zou je dat wel doen? Donkerder dan je eigen haarkleur en dan ombre?
Dan heb je over 6 weken een uitgroei van die donkerdere kleur maar is het vrij lastig om dat bij te werken omdat je niet je hele haar kan kleuren (door de ombre onderin) maar echt alleen de uitgroei moet pakken.

Ik zit er nog steeds over te twijfelen of ik mn haar ga blonderen en dan nog een keer ga verven met de kleur 'nectarine' (ben t merk alweer vergeten).
En of ik dit dan zelf ga doen of bij een kapper laat doen. Hoe duur zou blonderen + verven zijn bij een kapper? Ik heb denk ik ong 1,5 hoeveelheid verf nodig (dus als ik het zelf doe 2 pakjes blondeer+ 2 pakjes verf).
De kinki kapper is ook vrij duur toch? Ik wil t laten knippen maar na de vorige mega mislukking bij de goedkope brainwash kapper durf ik niet meer zo goed naar een andere goedkope of onbekende kapper (en geen tijd om naar mn eigen kapper bij mn ouders te gaan). Volgens mij is knippen daar 40 euro ofzo? En verven/blonderen?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:18

Jij zou eerder met de minimale uitgroei die er nu is (mijn eigen as-haarkleur is donkerder dan de toon die er nu opstaat, met beetje rode ondertoon) gewoon de ombre maken? Gaat dat sowieso? of heb ik kans dat de ombre gaat oranje uitslagen?

Sorry dat ik je niet kan helpen zwitsal, ik ben nog niet helemaal thuis in die kleuringen (buiten dan de kleurspoeling van l'oreal).

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:20

Hoihoi!
Morgen ga ik even langs de kapper want mijn haar ziet er niet meer uit.
Ik ga voor een lichtblonde haarkleur en ik wil eigenlijk ook wel weer een ander kapsel, want dit kapsel heb ik al sinds mijn 10e/11e, dus ik ben echt toe aan iets nieuws!
Mijn hoofd heeft een rare vorm, en ook niet veel kapsels staan mij... Hebben jullie nog suggesties?
Dit is ongeveer het model hoe het er nu uit ziet, de kleur is echt heeeel wazig bruin. Ik ben natuurlijk de rechter.
Afbeelding

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:34

Haai, ik heb de laatste tijd erg veel last van klitten en haaruitval, ik ben al een keer gewisseld van shampoo en conditioner maar heb niet het idee dat het erg heeft geholpen. Iemand nog tips?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:21

ik wil graag mn haar lichter laten verven.
helaas is mijn haar echt al jaren donker van zwart tot donkerbruin, met en zonder dipdye, ombre noem maar op.
ik vrees dat als ik het lichter laat verven mn haar uit mn hoofd valt ofzo :')
hoe dit aan te pakken?
ik wil wel de kapper inschakelen hierbij
van hilights ben ik niet zoon fan overigens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:53

Vraagje, is het te doen om je haar 1x permanent te kleuren en dan bij te houden met semi-permanent?
Omdat ik liever niet telkens weer opnieuw verf omdat dat natuurlijk niet zo goed is voor je haar.

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:45

Bizzybijtje schreef:
Vraagje, is het te doen om je haar 1x permanent te kleuren en dan bij te houden met semi-permanent?
Omdat ik liever niet telkens weer opnieuw verf omdat dat natuurlijk niet zo goed is voor je haar.

Het ligt eraan wat voor kleur je van je zelf hebt, en wat voor kleur je wilt.
Ik kleur mijn uitgroei altijd met een permanente kleuring, en mijn punten op het laatst even opfrissen met een spoeling.
Zo is het niet schadelijk voor je haar, als je al gekleurd haar hebt moet je sowieso nooit je punten meer kleuren met een permanente kleuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:46

Nou ik heb op het moment uitgewassen rood met blonde plukken :Y)
Maar wil het terug bruin. Ben van mezelf donkerblond.