[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:28

Geweldig FA!
Dat is altijd een goeie motivatie zoiets :j

Negerzoen: je naam is wel niet bevorderlijk voor een dieettopic, maar dat probleem heb ik zelf ook :D Welkom!
Leuk dat je ook aan hardlopen doet, ikzelf namelijk ook via een vereniging.

Snippergroen

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:45

Haha, ja wat betreft mijn naam kan ik bij jou in de rij aansluiten! :D
Hardlopen via een vereniging is wel een goede stok achter de deur! Toch ren ik persoonlijk liever alleen en 's avonds :)
Heb jij evengoed kunnen rennen met de kou van de afgelopen weken? Ik heb het een keer geprobeerd maar toen begonnen mijn spieren zo hevig te protesteren dat ik een pauze ingelast heb.. Zondag ga ik weer beginnen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:50

Ik ga tóch die Weight Care 5-daagse minikuur uitproberen... een weekje kan geen kwaad, ik ben benieuwd of er resultaat is (en wat er daarna gebeurd na eventueel resultaat :D ). Omdat het maar een weekje is zul je er echt niet zo véél van afvallen, dus dan durf ik het wel aan om te kijken of er, en zo ja, hoe snel er "jojo-resultaat" komt.
Het was alleen een probleem de kuur te vinden, ik kan niet online bestellen omdat ik in Duitsland woon. Maar ik heb een Etos gevonden die het heeft liggen, niet zo ver over de grens. Ik kan het vanavond mooi combineren met twee andere winkels in NL waar ik nog naartoe wilde. En dan maandag meteen beginnen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:57

Negerzoen schreef:
Heb jij evengoed kunnen rennen met de kou van de afgelopen weken?

:j Ik ben gewoon naar training geweest. Deze duurden wel iets korter dan normaal (45 min ipv 90 min) maar waren ook wat intensiever zodat we het niet koud zouden krijgen. En het is idd een hele goede stok achter de deur zo'n verenging. Ik heb namelijk écht te weinig discipline om vanuit mezelf en alleen de deur uit te gaan om te lopen. Nu moet ik wel en loop ik veel meer dan dat ik ooit in mijn eentje zou volhouden, omdat een groep toch stimuleert. En ik merk ook nog eens gewichtsverlies en dat is natuurlijk helemaal top :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:59

Wat moet ik me voorstellen bij zo'n training? Ren je dan echt 1.5 uur? Ik ben zelf op het moment blij als ik de 5km netjes red! := Gelukkig komt de zomer er weer aan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:04

Nee, we beginnen met een flinke warming up op de baan, knieheffen, hakken-billen, kruispassen, versnellen, vertragen, dat werk. Dan gaan we naar de kern van de training, de ene keer trainen we op afstand (en gaan we dus een langere afstand lopen buiten de baan) de andere keer op snelheid met sprints etc. En er wordt ook veel aandacht besteed aan de juiste loophouding, de manier waarop je je voeten neerzet, krachttraining etc. En dan eindigen we met een stuk uitlopen en cooling down waarbij we vaak wat rek oefeningen meepakken.

Ik heb twee leuke enthousiaste trainers die ook veel afwisseling bieden en de training met de nodige humor brengen. Voor mij werkt dit heel motiverend en ook omdat je met een groep bent is het extra leuk/gezellig en ook nog eens gezond :D
Begin januari had ik de conditie van een visstick vanwege ziekte v Pfeiffer en inmiddels zijn er al trainingen bij waarin ik ruim 6 km loop (beginnersgroep).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:17

Ik loop ook hard :j Ik ben alleen een diesel eerste klas ( :') ) en moet over twee maanden 9km lopen tijdens de marathon van Rotterdam... Ik loop 1 of 2 keer in de week met een groepje van mijn werk en verder nog thuis :)

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:23

hallo allemaal,

ik plaats mijn lijstje maar weer, niet ecth super goed...

O: 3 boterhamen met kaas en hageslag.
T: stuk paprika
L: volkorenen broodje met kaas en een eat natrual reep ( met noten en grenbaries)
T: smootie en een klein stukje chocolade.
D: chilli con carne
T: ? misschien nog een stukje chocolade bij de thee, ik had het mee genomen voor thuis had het beter niet kunnen doen..

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:05

Oh ik ebn zo jaloers als ik dat lees. Ik houd ook zo van hardlopen ik ben er verslaafd aan geraakt!
Toen ik ermee begon was het een plicht van mezelf, om wat fitter te worden. Serieus nog geen 50 meter en mn tong hing al over de grond. Ik heb dat steeds meer weten op te bouwen tot ik uiteindelijk zo'n 4x per week 5 km rende. Ik was momenteel bezig om dit uittebreiden richting de 10km tot ik met het paard viel.
En ik heb nu al bijna 3 maanden niet meer gerend. ik mis het ZO ontzettend. Ik wil echt weer gaan rennen..
Gelukig bij een ongeluk was het slechte weer..
Ik hoop zo dat mn knie snel hersteld en dat ik weer volop kan gaan rennen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:37

Hoe krijg je dat voor elkaar... ik heb me een tijd lang gedwongen te gaan hardlopen, een rondje door de buurt, in totaal ongeveer 2 km om mee te beginnen. Eerste keer moest ik stukken lopen om op adem te komen, ging al snel beter. Maar jee, wat is dat sáái en vervélend om te doen. Heb het dus weer opgegeven, ik kan NIETS leuks vinden aan hardlopen.

Heel jammer eigenlijk, ik heb alles uitgeprobeerd, ben echt op zoek geweest naar een bewegingssport wat ik leuk zou vinden (anders zet ik dus niet door, als er geen moer aan is) maar niks... behalve rijden dan.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:17

Oh wat vervelend.. tja ik heb de neiging om te zeggen: doorzetten! Misschien vind je het dan ooit leuk.
Maar misschien ligt het je gewoon echt niet, dat kan ook natuurlijk

Ik deed het met een programma via de mp3. Sport to Run. De eerste paar keren dacht ik ook telkens 'dit was de laatste keer, het is zo saai!'.
Maar ik merkte verbetering en daar zag ik een uitdaging in. En toen ben ik het echt leuk gaan vinden! In de lente vorig jaar rende ik zowat elke dag, en het liefst 2x. 's morgens vroeg en s avonds. Lekker buiten in de natuurlijk, heeerlijk!
Maar het heeft wel ff geduurd voordat ik het leuk ging vinden hoor..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:21

Ik ben nu eindelijk zo ver dat ik een beetje om mij heen ga kijken en kan genieten van de omgeving tijdens het hardlopen. Dat scheelt al een hoop :)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:24

o:magere yoghurt en biologische muesli
t:appel
l:2volkoren boterhammen met 30+kaas en achterham
t: mandarijntje. 1 kontje (laatste sneeetje brood) met pindakaas
a:vers gemaakte groentensoep. 200gr roerbakgroenten met een eetlepel ketjap manis en 1 gekookt ei

Ik ga vanavond een chocolade taart maken voor mn moeder omdat ze op reis gaat, dus ik ben bang dat ik nog wel iets van chocola ga snoepen tussendoor:P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:19

O: twee volkoren boterhammen met geroosterde kipfilet en sla-zooi.
T: niks
L: uitsmijter ham-kaas
T: niks
A: 0%vet kwark perzik

Na die uitsmijter zat ik behoorlijk vol dus had niet echt zin in een uitgebreid avondmaal. Dus vandaar alleen de kwark (ong 200ml van gehad, zit 500 in zo'n bakje)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:56

Ik vind het nog best weinig eerlijk gezegd! Geen fruit of tussendoortjes erbij..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:03

Je hebt inderdaad niet veel gegeten vandaag, Dreamy!

Ik heb het volgende gegeten:
O: Snee schwarzbrood met zuivelspread light
T: Banaan
L: Snee notenbrood met een plak getrancheerde zalm, mueslibol met 5% smeerkaas
T: Appel
A: 75gr mager rundvlees, 1 roseval aardappel en tuinbonen
T: 200gr magere franse kwark met een paar kersen

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:05

O: shake en groene thee
T: Niks,alleen een flesje water
L:maaltijdsalade ,twee koolhydraatarme cracker met 20 plus smeerkaas
T:protiene reep,kop groene thee,flesje water
D:magere rundergehakt,snijboontjes
19.00 chocolademelk of soep van gpslank
shake en protienereep is ook van gpslank
dit is mijn eetlijstje van vandaag is veel maar bevat weinig calorien is gebaseert op eiwitdieet,op mijn werk loop ik veel.vanavond met de hond nog wandelen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:09

Duuk2011 schreef:
Ik vind het nog best weinig eerlijk gezegd! Geen fruit of tussendoortjes erbij..

Klopt. Was laat wakker en we gingen naar Bodyworld en daarna moest ik werken, dus heb alleen even aan de hoofdmaaltijden gedacht. Heb trouwens helemaal geen hongergevoel gehad, in tegendeel.. zit nog propvol :+ vanaaf ga ik wel nog naar de bios met vriendlief, maar nachos lijken me ook niet al te gezond :') bovendien is het dan al middernacht! (is een nieuwe horrorfilm uit)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:10

Hoe was bodyworld? Ik zit heel erg te twijfelen :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:14

Mootje schreef:
Hoe was bodyworld? Ik zit heel erg te twijfelen :')

Ik ben al eens naar zoiets geweest dus voor mij was het indrukwekkende er wel af :+
Vriendlief en ik waren er binnen twintig minuten doorheen (niet alle informatie gelezen, ik kende t deels dus al)..

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:23

O jee, moeilijk, moeilijk, moeilijk
de afgelopen weken kon ik me heel goed aan mijn schema houden en ben ook best veel afgevallen, maar nu komen er allerlei leuke dingen aan. Morgen een dagje weg met een aantal vriendinnen, daarna uit eten, donderdag een personeelsuitje met lunch en eten, volgende week zaterdag familiefeestje.....
Aan de ene kant vind ik dat ik er van moet genieten, maar aan de andere kant ben ik zo bang dat het resultaat van de afgelopen week dan voor niets is geweest ;(

Ik heb me nu maar voorgenomen dat de welbekende slogan "geniet met mate" maar van toepassing moet zijn. Ik zal dus zeker het meest magere op de menukaart uit gaan zoeken. Maar ik ga er ook zeker leuke dagen van maken, nu maar hopen dat het mee valt de volgende keer op de weegschaal...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:56

Heb gisteravond nog wel twee boterhammen gemaakt. Film ging niet door, bleek niet 5over12 vanacht maar komende nacht pas te zijn! Maar heb een verjaardag. Mss ga ik eerder weg daar, maar dan ben ik er ook net een uurtje geweest. We hebben voor de zekerheid twee gewone tegoedbonnen gekregen van de bios +:)+

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:46

Yes, vanmorgen gewogen en 5,5 kilo eraf :D (In 4 weken ongeveer)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:10

Wat goed Heleen_B!
Ik ben de afgelopen week aangekomen. Niet heel gek, heb me ff teveel laten gaan met eten. Niet alleen slechte dingen maar ook teveel :) Dat ene broodje kan er nog wel bij en kopje soep is niet zo erg.... Dat is mijn grootste probleem. Op het moment dat ik afval heb ik het idee dat het werkt en dat dat ene dingetje nog wel kan. Maar dat ene snoepje of koekje is er nooit 1 maar worden er meer. Vanaf maandag gaan we er weer keihard tegenaan!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:31

Heleen_B schreef:
Yes, vanmorgen gewogen en 5,5 kilo eraf :D (In 4 weken ongeveer)

Netjes, das een gezonde hoeveelheid. :)