Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manic schreef:Ik ben net bij mijn HA geweest en die willen het praktijk breed niet voorschrijven. Dus dan maar particulier. Ik vind het nogal krom dat ze dan kennelijk liever hebben dat je 3x zoveel betaald aan een vage club op internet maar okay.
Dus dan maar richting Wellis, maar dan heb ik het in ieder geval gevraagd.
manic schreef:Ik snap op zich wel dat zij zich achter richtlijnen overheid schuilen maar niet zo goed invulling kunnen geven aan dat mensen het dan toch op allerlei andere manieren gaan doen.
Ik vind zelf alleen dat het stukje kosten en bijwerkingen iets is waar ik zelf over mag beslissen, want het is mijn portemonnee en mijn lichaam en ik ben degene die het beste weet wat wel en niet dragelijk is voor mij financieel en lichamelijk (en ook psychisch trouwens want vindt dat klachten op dat vlak ook lekker makkelijk weggewuifd worden).
manic schreef:We gaan wel verder kijken naar algehele gezondheid want ik heb nogal wat fysieke klachten die eigenlijk heel lang genegeerd heb, waarvan ik zelf dacht dat dat gerelateerd was aan diabetes/pre-diabetes/te zwaar zijn, maar nuchtere glucose test was op het randje maar nog net in normale waarde. Zelf heb ik hem wel vaak flink hoger gemeten, maar ja.
Zonnetje81 schreef:Heb jij mounjaro of ozempic?
Is het bij jou vloeibaar vloeibaar of beetje gel achtig? Ik ben benieuwd met optrekken hoe simpel dat gaat zonder luchtbellen. Wat ik al zei zag ik van mounjaro dat het stroperig spul is en niet zo smooth gaat als dat je zou willen/denken als met een schenkbare vloeistof.
fjordjes schreef:Een vraag, hoe zit het bij jullie verzadigingsgevoel? Heb je zoiets van oh ik eet 1 boterham maar dan zit ik hardstikke vol of kun je wel normaal eten en dan heb je gewoon genoeg gehad?
Zonnetje81 schreef:Ik kan wel normaal eten. En soms denk ik halverwege mn grote bak yoghurt: hm ik hoef niet meer. Maar ik kan ondanks geen honger dus wel gewone normale porties eten. Zit wel sneller vol of ik denk ik hoef niet meer.
Ik eet dus ook zonder honger want anders eet je amper 800 kcal per dag als je op gevoel gaat eten. En dat gaat ook gewoon.
fjordjes schreef:Een vraag, hoe zit het bij jullie verzadigingsgevoel? Heb je zoiets van oh ik eet 1 boterham maar dan zit ik hardstikke vol of kun je wel normaal eten en dan heb je gewoon genoeg gehad?
manic schreef:Ik snap op zich wel dat zij zich achter richtlijnen overheid schuilen maar niet zo goed invulling kunnen geven aan dat mensen het dan toch op allerlei andere manieren gaan doen.
Ik vind zelf alleen dat het stukje kosten en bijwerkingen iets is waar ik zelf over mag beslissen, want het is mijn portemonnee en mijn lichaam en ik ben degene die het beste weet wat wel en niet dragelijk is voor mij financieel en lichamelijk (en ook psychisch trouwens want vindt dat klachten op dat vlak ook lekker makkelijk weggewuifd worden).
Koekie73 schreef:Dat is wat ik bedoelde. Hoeveel klikjes is dat?