Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:19

Ik heb sinds vorige week een sport BH van Brooks. Die is echt duizend keer fijner dan een sport BH van Nike (die ik tot nu toe meestal had).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:51

Ik vind sportBH's een lastig iets. Heb het wel nodig, maar kan geen bh's met achtersluiting aan sinds mijn gebroken arm. Kan hem niet achterop vastmaken of draaien na het voorop vastmaken.
Qua voorsluitende bh's vind ik het lastig, weinig aanbod in de categorie sport.
Daarom draag ik vaak twee topjes over elkaar heen. Maar daardoor dus vaak wel wat problemen zoals schuurplekken rondom bij de rand en heb eerder ook een soort van smetplekken tussen de borsten gehad. Met Skinlube de problemen dus wel getackeld, maar dan moet ik dus wel alles smeren :')

Maar mochten jullie tips hebben voor een goede sportbh met voorsluiting of een stevig sporttopje, dan hou ik me aanbevolen :j

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:55

Geen ervaring met schuurplekken gelukkig. Sportbh's nie5 nodig nu, er is niks meer van over, maar draag ze omdat ze wel het fijnste zitten nu.

Danseresje, ook niet bij Shockabsorber of Anita?

Ben benieuwd of ik toch niet overstag ga en het ga proberen morgen of overmorgen. Want ik mis het toch wel heel erg. Gelukkig kan ik wel prima wandelen en zwemmen! Dat laatste was de eerste keer even spannend, ik zwem in bikini en mijn lijf ziet er natuurlijk niet zo mooi uit, maar inmiddels ga ik rustig in mijn uppie.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:50

Gefeliciteerd Tiggs!

Misschien helpen iets langere sportbh’s? Die een iets langer topje hebben om de druk wat te verdelen?

Ik volg vrolijk mijn Garmin schema om weer een ‘snelle’ 10 te lopen, eerste keer maar mikken op 45 minuten, maar die doet al 4 weken hetzelfde :+

Ik hoop dat er volgende week wat anders bij komt dan alleen maar de korte easy loopjes haha

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:37

O dat is irritant, 4 weken hetzelfde!

Iemand hier ervaring met Carbon schoenen? Ik zou ze graag willen proberen, maar zie bijv van Nike de zoom en de zoom vaporfly.
De zoom kost 160 euro, de vaporfly 250? Wat is dan precies het verschil? Kan dat online niet echt vinden. Ga wel eens in een winkel kijken, maar dacht misschien weet iemand het hier.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 11:11

Waarom zou je dat willen? Zonde van het geld, ze gaan maar ongeveer 250km mee en dat om je pr op een afstand misschien maar met een paar procent te verbeteren.
Voor trainingen zijn ze al te duur om te gebruiken eigenlijk.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:22

Volgens mij geven carbon schoenen ook alleen een voordeel als je tempo standaard onder de 4:30 ligt en als het daarboven valt doet het eigenlijk vrij weinig tot niets, je hebt dus echt het momentum nodig om gebruik te maken van de energieteruggave die ze kunnen leveren.
Ik begrijp dat de echte top elite wedstrijdrenners hiervoor kiezen die deze schoenen waarschijnlijk gratis gesponsord krijgen, maar voor de gemiddelde renner zie ik het nut niet zo en is het waarschijnlijk veel geld voor een hoop poehah die hooguit een placebo levert. :=
Maar goed, dat zijn mijn gedachten, ben wel benieuwd waarom je ze wilt proberen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:48

Ik wil ze proberen omdat ze volgens mijn trainer ook voordeel opleveren bij mensen op mijn tempo.
En volgens hem gaan ze echt ook langer mee dan die 250 km.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:55

Ik heb een paar, van Saucony.

Heerlijke schoenen, geven echt vleugels en zijn dus ook alleen voor snelle wedstrijden (voor mij onder 4:30 min/km).

Voorzichtig opbouwen, sterke enkels kweken en inderdaad onder begeleiding. Ik heb zoveel mensen blessures zien krijgen omdat ze vleugels dachten te hebben :+

Maar ik gebruik ze dus ook niet voor trainingen, enkel zelden een interval.

Volgens mij gaan ze ook niet langer mee dan inderdaad 250-300 km, maar dat is ook niet erg want je gebruikt ze dus alleen wanneer je echt een extra zetje wilt hebben.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:57

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:35

Altijd leuk als er een actiefoto wordt gemaakt waar je niet heel raar op staat :+ (door Ted van Aanholt)

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:01

Ik kon het toch niet laten…….dus toch gaan trailrunnen. Het was heerlijk! 3,5 km vond ik met mijn conditie en ervaring meer dan genoeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:07

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:14

Leuk die foto Suliko!

Thanks voor de linkjes Sherivey!

Lekker bezig Lugh!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:20

Leuke foto Suliko!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:21

Koekie73 schreef:
@danseresje ik heb een running bra van Oslo met voorsluiting. Met 2 haakjes en een rits. Ik vind de bh zelf heel fijn maar vraag me wel een beetje af hoe lang zo’n haakjessysteem houdt.

https://www.odlo.com/nl/nl/seamless-hig ... ps&start=2

Link is inactief zegt hij bij mij.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:44

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:03

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:20

Samantha_ schreef:
O dat is irritant, 4 weken hetzelfde!

Iemand hier ervaring met Carbon schoenen? Ik zou ze graag willen proberen, maar zie bijv van Nike de zoom en de zoom vaporfly.
De zoom kost 160 euro, de vaporfly 250? Wat is dan precies het verschil? Kan dat online niet echt vinden. Ga wel eens in een winkel kijken, maar dacht misschien weet iemand het hier.

Ik ga vanavond voor het eerst op mijn zoom fly een korte interval doen. Ik heb zo gekregen met het oog om mezelf net wat meer uit te dagen (beetje een placebo effect). Dit is mijn vierde paar schoenen, dus mocht ik ze niet fijn vinden doe ik ze gewoon weer weg :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:32

Lees nog steeds mee! Weinig tijd om echt te reageren.
Hopelijk morgen ergens de tijd nemen.

Mijn lies speelde gisteren in ene op, terwijl ik niets geks heb gedaan |o

Pak het pijnlijke plekje aan op de manier dat de fysio deed en rek (met beleid) het is weg als ik een Ibu neem en vanmorgen stond ik pijnvrij op in de loop van de dag begon het toch weer te zeuren dus die nog maar even geen gekke dingen.

Raar soms het menselijk lichaam :+

#ikwilhardlopen

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:11

Sall, he wat vervelend van je lies, en ook net als je graag wilt lopen.
Sterkte ermee, hopelijk gaat het gauw weer weg, en valt het mee.

SV, gave plannen in het vooruitzicht! Leuk hoor die trail in Engeland.

Suliko, wat heb jij goed gelopen zeg! Echt knap gedaan, mag je zeker trots op zijn!
Lagen er bij jullie na de finish ook schalen vol met chocolade?
Dat vond ik zo leuk in Nijmegen!
En wat een sportief idee om de volgende ochtend weer op pad te gaan, je bent echt een stoere bikkel zeg!
Leuk dat je een iemand had die mee ging!
En goed dat je enkel geen problemen gaf.
Die andere problemen, gaan hopelijk zo weer weg.
Ja herkenbaar die schuurplekken bij lange afstanden, ik had het in de zomer net onder mijn b.h, nou het moment dat je dan gaat douchen, en het zweet zich vermengd met water in die schuurplek |(
Volgens mij kon het halve dorp mij horen, dat deed echt flink pijn zeg.

Samantha nog gefeliciteerd met je p.r!
En dapper zeg zo na de halve weer met de loopgroep mee, goed bezig!
Leuk dat jij zaterdag ook naar Nijmegen gaat, ik doe ook mee!

Lugnassadh, fijn toch nog lekker gelopen!
Sterkte met je oog!

O ja over de carbon schoenen ik heb ze ook, vorig jaar gekocht in een mega sale met 100 euro korting, kon ze echt niet laten liggen, wilde het graag eens ervaren.
Heb er denk ik nu in totaal nog maar 5 a 6x mee gelopen, en ze zijn al meer dan een jaar oud, dus hier gaan ze wel lang mee.
De eerste keer ging ik echt te langzaam, en voelde het alsof ik, op een soort klompschoenen liep, ik vond ze maar stug en hard.
Daarna op bosgrond, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt, dan loop ik fijner op trail schoenen.
Ik dacht nog, wat een miskoop, heb ik ook niks aan.
Tot ik in een hele regenachtige periode twee paar schoenen, nog nat had staan, en droge nodig had voor de baantraining.
Mijn oog viel op de carbonnie's en dacht beter op klompen dan meteen al natte sokken, en de hele avond koude klamme voeten.
Echter op de baan, bij de intervallen, kwam ik mede door de vering in baan, blijkbaar op de gewenste snelheid, en voelde het alsof ik op pantoffels liep, ipv een blok steen aan mijn benen!
Ik vloog, ik zweefde, en voelde mezelf echt lichtere passen maken.
Het waren intervallen van 400 meter, en die gingen ook echt sneller dan met ander schoeisel.
Voor mij werken ze dus alleen op de atletiek baan, en daar loop ik niet zo vaak, en zeker geen wedstrijden.
Dus zullen ze nog wel een jaartje meegaan :D

Hier gister een rondje gelopen, wilde ongeveer 15km doen, raak ik de weg kwijt, werd het ineens 26km.
Voel nu mijn billen wel!
Zaterdag naar Nijmegen, zevenheuvelen nacht, zin in!

Mijn paard is goed aangekomen in Denemarken.
Ik neem voorlopig even geen ander paard.
Beetje hetzelfde als bij jou Leonie, kost ontzettend veel geld en tijd, en daar heb ik beide niet veel van.
Vind het voor nu even prima zo.
In het begin was het wel even wennen, maar het geeft ook rust.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:51

Lugh, volgens mij ben ik ze van SA nooit tegen gekomen. Anita nooit bekeken.
Leuke foto's van een lekkere run!

Lies, balen dat je al vier weken hetzelfde voor je kiezen krijgt. Hopelijk snel een afwisseling

Carbon schoenen.... Geloof dat ik die op moet zoeken. Denk niet dat ze in lijn liggen van de minimalistische schoenen :')

Leuke foto Suliko!

Koekie, ik ga die bh eens bekijken. Maar hij twijfelt aan de haakjes? Maar er zit een rits in toch? Komt daar niet de meeste 'kracht' op?

Balen van je lies Sall. (Sluimerende) Blessures kunnen enorm zo vervelend zijn!

Ieris, als ik schuurplekken heb, is het vaak al vervelend tijdens de activiteit zelf indien ik veel zweet. Douchen is inderdaad jodelen -O-
En oeps, 11km meer gelopen dan gepland _/-\o_

Ik heb vanavond les 2 gelopen. Mijn rechts-links balans was weer een perfecte 50-50 *\o/*
Het scheelt om nu in het donker te lopen, kijk gewoon niet op mijn horloge voor afstand en dat ik mezelf te veel ga pakken om meer te lopen dan de vorige les. Gewoon naar Evy luisteren wanneer ik moet rennen en moet wandelen en dan thuis de score zien :')
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:59

Lekker gelopen Danseresje!

Fijn dat je paard goed is aangekomen Iris!
Haha jou verhaal over je Carbon schoenen. :') Ik ga eens me laten voorlichten in een winkel in elk geval.

Ik zal die podcast nog eens luisteren SV, thanks

Balen van je lies zeg, Sall!

Ben benieuwd Jet, dat zijn volgens mij die schoenen die ik bedoel.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 00:50

Koekie, ja die wel! Dankjewel. Ik ga er eens naar kijken want ze zien er fijn uit!

Danseresje, het schiet me ineens te binnen dat ik ze bij Hunkemöller wel eens gehaald heb. Met voorsluiting. Was een van hun eigen merken als ik me niet vergis. Enne, lekker gelopen zo te zien!

Balen Sall. Hoop voor je dat het snel verbeterd!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 00:59

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een kinder hardloopschoen en eentje voor volwassenen? Zie de hoka Clifton in kindermaat tientallen euro’s goedkoper dan in volwassen maat. En het kleurtje ook nog leuker….
Denk erover om ze te passen en aan te schaffen.
Tenzij de kwaliteit natuurlijk totaal anders is.