Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:38

Rot hoor Britt...! :(:)

Laat je maar lekker verwennen!!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:27

Ik voel me echt niet lekker… mijn verkoudheid/infectie is wel voorbij maar ik heb nul energie, gisteren moeten overgeven, slaap veel…

Als ik iets doe dan ben ik direct moe met overal pijn en misselijk… daarstraks even naar de winkel met mijn man en ben in de auto moeten gaan zitten omdat ik me zo slecht voelde…

Ik mis mijn medrol… het contrast is ZO groot…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:34

Wouw. Heb je jezelf laten testen op Covid?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-24 16:58

Geen covid…

Denk dat mijn lichaam echt last heeft van de therapie en dat het nu harder opvalt omdat ik met de medrol zo goed was

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:59

Heel naar voor je Britt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:22

BritHittepit schreef:
Geen covid…

Denk dat mijn lichaam echt last heeft van de therapie en dat het nu harder opvalt omdat ik met de medrol zo goed was

Het is ook minder weer. Er heerst ook van alles hoor ik van iedereen en jou lijfje heeft natuurlijk het nodige te verduren gehad en dan ben je gewoon toch wel vatbaar.

Beterschap :(:)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 20:17

Hoi Britt,
even een virtuele knuffel :(:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 21:32

Dank je wel, vandaag ging het iets beter kwa energie maar ik heb pijn thv mijn ribben, ik hoop dat dit iets met een tussenribspier te maken heeft en niet mijn longen na zo ziek te zijn…

Voor de rest veel klein ongemakken, peesontsteking in mijn duim/pols, tandpijn en bloeden van tandvlees, gewrichtspijn, spierpijn en spierkrampen, niet goed uit bed kunnen, niet goed slapen, een soort van kleine bultjes in mijn hals en ik was wel wat bijgekomen maar ondertussen ben ik ook alweer 2kg kwijt… en ik merk dat ik veel haar verlies, dat maakt me altijd angstig… ik heb hier enkel last van gehad met de chemo maar dit kan ook een bijwerking zijn van mijn therapie dus ik hoop dat dit gewoon ‘normaal’ haarverlies is en ik niet alles verlies… (wat wel raar zou zijn na 2 jaar therapie)

Ik moet vanaf woe mijn urine verzamelen in een grote bus… ik vraag me af hoe ik dat moet gaan opvangen want de bus past niet in het toilet zoals een klein potje waar je rechtstreeks in kan plassen…

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 21:46

Een maatbeker staand tussen je benen houden en daar in plassen en dan overgieten in de grote bus. Zo deed ik het toen ik zwanger was voor moeders voor moeders.

Bij de grote bus kreeg je toen ook twee maatbekers er bij.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 22:19

Ik heb enkel een bus gekregen… ik weet niet of een ‘gewoon’ potje proper genoeg is om de urine in op te vangen…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 22:39

Plastuit geen optie? Dan kan je staand plassen en dan direct in die bus.

Ik zweer er bij in geval van buiten plassen of vieze toiletten
https://liberpee.com/shop-liberpee/

Vervelend dat je zo'n last hebt van allemaal kwaaltjes en bijwerkingen. Duim voor iig meer energie en minder klachten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:54

Britt dit artikel kwam ik tegen en gaat over de grootste doorbraak sinds 20 jaar als het gaat over bestrijden van baarmoederhalskanker. 40% minder sterfte zou deze behandeling geven, het zou voor iedereen zowat toegepast kunnen worden op een vrij eenvoudige manier daar de medicijnen al bestaan alleen de manier van volgorde waarin het toegediend wordt is veranderd.

Misschien vind je het interessant, misschien is er niets nieuws onder de zon.

https://www.hln.be/wetenschap-en-planee ... ~adfb360b/

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 14:01

Ik heb het ook gelezen! Dat is veelbelovend voor lotgenoten!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 13:10

Een stukje in mijn dialect van mijn gesprek met de dokter vandaag, therapie moet nog starten…

Medrol mag niet mevrouw, ik heb het met de supervisor overlegd, ge kunt misschien nog eens navragen bij de studie *brit denkt in haar eigen: is dat jullie taak ni*

maar volgens ons mag het niet in combinatie met de studie…

*ok, als k moet kiezen tussen de studie of medrol, kies ik de studie want die doet wonderen voor mij maar zo leven is echt niet fijn…*

Het enige wa wij kunnen aanraden is blijven bewegen *alsof da gemakkelijk is als uw lijf altijd stikkapot is, als ge overal zeer hebt*

en voor die pijn, meer pijnmedicatie nemen *brit denkt alweer: ahja want van de halve dosis dafalgan waren mijn leverwaardes al naar de klote ma pakt nog ma wa meer, misschien kan ik terug morfine pakken he ‍♀️*

en het advies van de diëtiste volgen *ja, eten is heel makkelijk als niks u smaakt en ge diarree hebt en moet overgeven!*

Ge kunt misschien revalideren met de kinesist… *jaaaa, want dat heb ik nog niet geprobeerd, meer als een jaar is ni lang genoeg? En op men eigen heb ik ook meer activiteit proberen op opbouwen, wat beter ging en nu weer helemaal naar af is*

Ja, mevrouw uw bloed is goed dus dat zijn allemaal bijwerkingen van uw therapie maar die cirkel moet ge proberen doorbreken…

*Ben ik al 2,5 jaar voor aan t knokken, zo gemakkelijk is da!*

*Slikken, nie flauw doen en doorgaan zeker?*

Ja, soms moet ge u wa forceren mevrouw

*ja da s waar en dan moogde het 2 dagen nadien nog eens zo hard verduren.*

Maja ge moet positief blijven, blijven lachen en

mag niet mevrouw, ik heb het met de supervisor overlegd, ge kunt misschien nog eens navragen bij de studie *brit denkt in haar eigen: is dat jullie taak ni*

maar volgens ons mag het niet in combinatie met de studie…

*ok, als k moet kiezen tussen de studie of medrol, kies ik de studie want die doet wonderen voor mij maar zo leven is echt niet fijn…*

Het enige wa wij kunnen aanraden is blijven bewegen *alsof da gemakkelijk is als uw lijf altijd stikkapot is, als ge overal zeer hebt*

en voor die pijn, meer pijnmedicatie nemen *brit denkt alweer: ahja want van de halve dosis dafalgan waren mijn leverwaardes al naar de klote ma pakt nog ma wa meer, misschien kan ik terug morfine pakken he *

en het advies van de diëtiste volgen *ja, eten is heel makkelijk als niks u smaakt en ge diarree hebt en moet overgeven!*

Ge kunt misschien revalideren met de kinesist… *jaaaa, want dat heb ik nog niet geprobeerd, meer als een jaar is ni lang genoeg? En op men eigen heb ik ook meer activiteit proberen op opbouwen, wat beter ging en nu weer helemaal naar af is*

Ja, mevrouw uw bloed is goed dus dat zijn allemaal bijwerkingen van uw therapie maar die cirkel moet ge proberen doorbreken…

*Ben ik al 2,5 jaar voor aan t knokken, zo gemakkelijk is da!*

*Slikken, nie flauw doen en doorgaan zeker?*

Ja, soms moet ge u wa forceren mevrouw

*ja da s waar en dan moogde het 2 dagen nadien nog eens zo hard verduren.*

Maja ge moet positief blijven, blijven lachen en doorgaan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:28

:knuffel: :knuffel:

Wat een moeilijk naar gesprek is dat eigenlijk geweest. Daar schiet je niets mee op.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 14:04

Gelukkig ziet de studie het probleem wel in, een aantal dagen na de toediening mag ik in lage dosis terug medrol innemen om die eerste moeilijke periode te overbruggen en zo kan ik ‘goed’ de andere weken ingaan. Dit geeft toch wat meer hoop en moed om door te gaan

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 14:46

Wat fijn Britt. Kwaliteit van leven is zoooo belangrijk.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:33

Ach Brit wat een naar gesprek. Ik denk dan "dat hat op zijn minst begrip voller gekund.

Gelukkig mag je wel weer een lage dosis Medrol :(:)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:50

Hoe gaat het met je lieve Brit?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 23:15

Ik heb echt weer veel downs… gisteren was ik in de avond en nacht weer heel ziek… diarree en enorm misselijk en ziek gevoel…

In de nacht slaap ik heel slecht waardoor ik in de ochtend niet makkelijk of vroeg kan opstaan…

Krampen en diarree is gewoon dagelijkse kost… incl bloed…

Ik heb wel beslist om opnieuw te gaan revalideren, mijn man ging al fitnessen en nu ga ik met hem mee, wel met coaching zodat het toch onder begeleiding is! Ben vandaag voor de eerste keer gegaan en voelde me voldaan.

Ik wil ook graag nog eens gaan paardrijden.

We zijn zondag naar de bioscoop geweest, naar it ends with us, mooie film maar de dag erna had ik weer enorm veel pijn in mijn bekken, denk van de stoelen… dus de gewrichten spelen ook weer parten…

Verder heb ik mijn elleboog hard gestoten dus die doet pijn en heb ik een mysterieuze bult achteraan mijn hoofd :?

Maar verder gaat het goed _O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 04:52

Wat naar Britt dat je zoveel bij klachten hebt. Hopelijk heb je vannacht een betere nacht en overdag minder klachten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 08:42

Pff, jij met je, maar verder gaat het goed, wat een berg klachten zeg.

Fijn dat je er zelf dan positief onder blijft, maar kan me de frustratie voorstellen die je voelt. Ook dat het zo wisselend is.

Hopelijk haal je wat meer energie uit die revalidatie en zorgt dat ook voor betere kwaliteit van slaap.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 10:47

Ik heb mijn hoop gevestigd op het nieuwe jaar, na 18/12 valt er 1 product weg en ik hoop daarmee ook een hoop klachten… hoop doet leven he!

Verder blijft slapen echt lastig dit is echt al een 2-tal maanden zo… de medrol kreeg me doorheen de dag maar nu ik dit niet meer neem is de dag ‘goed’ doorkomen moeilijker…

Ik mag de medrol dus nog wel kort nemen maar liever niet dus ik ga proberen volhouden om het niet te doen!

Verrassing van gisteren was ook nog dat mijn neus terug verstopt en ik terug slijmen heb _-:(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:45

Balen zeg dat je zoveel last hebt van je darmen, komt dit door je medicatie denken ze? Op naar 18-12 dan maar!

Toevallig van het weekend ook 'It ends with us' gekeken en ik vond het een goeie film.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 11:50

Wat ontzettend naar Brit, dat je zoveel klachten hebt en je zo ziek bent aldoor. Een dikke virtuele knuffel van deze kant.