Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:25

Wat goed Goof!! Fijn dat je nu lekker aan het opbouwen bent en dat is al een mooie afstand zo :) Ga zo door zou ik zeggen!

SV wat een zware trail joh! Niet normaal meer die hoogtemeters. Maar het was vast prachtig en dat maakt veel goed ;)

Mijn rondje vandaag was een struggle. Zware benen en sowieso weinig zin er in. Ik had vanmorgen eerst al een bureau van de thuiswerk plek van mijn man dat vol rommel lag opgeruimd/leeggehaald, gedemonteerd en via Facebook weggegeven, dus was al aardig bezig geweest voor ik ging lopen. Na 8km vond ik het wel leuk geweest, zondag nieuwe ronde nieuwe kansen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:38

Fotospam Mullerthal:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:39

Netjes hoor @Kylan om dan toch een rondje van 8km af te leggen, ookal ging het eigenlijk helemaal niet zoals je zelf wilde...

@SV wat een tocht. Kan me voorstellen dat je ondertussen helemaal gesloopt bent en waarschijnlijk ook erg hongerig :')

@Goof, lekker bezig hoor. Mooie afstand al zo. Opbouwen gaat helemaal goedkomen zo :j

Ik heb ook net een rondje gedaan. Dinsdag die halve gelopen, gisteren heb ik een kickboks-conditie-training gedaan met veel rennen en zigzaggen, dus ik was een beetje angstig voor vandaag maar het viel me alles mee:
5x 400m rustig/400m versnellen + 500m uitlopen. Nu languit op de bank...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:40

Dat is toch weer 8km Kylan, niet zo streng zijn voor jezelf.

Musli we zijn even naar de Italiaan geweest voor pizza en pasta. Dat ging er goed in.

Kylan

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:20

Ohhh die foto's <3 <3 prachtig daar zeg en ook afwisselend zo te zien. De pizza en pasta hadden jullie zeker verdiend!

Musli dat is een goede actieve week geweest al zeg. Respect dat je vandaag nog bent gaan intervallen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:58

Goed bezig, Goof! Lekker zo doorgaan!

Goed gelopen, ondanks de warmte, Sherivey!

Toch maar weer 8 km in de pocket, Kylan!

Musli, fanatiek hoor!

Gave foto’s en een goed diner. Geslaagde dag, SV!

Hier is het lekker rustig. Zomerstop van de trainingen dus loop zelf wat, of met partner. Morgen 15 km met de buuf op de planning.
Bíjna vakantie, nog een weekje werken. :):)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 07:44

Goof, goed bezig met opbouwen! :D

Kylan, toch weer acht km gemaakt :j

SV, zooo gaaf jullie trail <3

Mijn trainingen kachelen lekker door.
Had donderdag tempotraining die, ondanks dat het zweet er vanaf droop, heel fijn ging.

Morgen heb ik een DL van 23 km. Heb nog nooit langer dan 22 gelopen :+

En de wekker staat hiervoor keivroeg, want moet om half 9 terug zijn. :o

Voordeel: volgens de weersvoorspelling is het dan 'maar' 12 graden *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:19

Dat kun jij sherivey! Succes!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:28

Lekker Puera bijna vakantie! Jammer dat het zomerstop is van de trainingen maar zo te lezen loop je nog lekker door :)

Sherivey lekker vroeg lopen heeft ook wel wat toch. In ieder geval stukken koeler inderdaad. Lekker bezig hoor.

Na mijn slechte rondje vrijdag ging het vandaag gelukkig heerlijk. Vanuit huis vertrokken en ik was nog geen kwartier onderweg en moeder ree met haar 2 kinderen kwam al oversteken. Daarna lekker richting bos gegaan en doorgestoken tot aan de Ginkelse Heide. Vanaf daar door het bos weer richting Ede en door naar huis. Uiteindelijk 23 km op de teller, heel blij mee! En weer 6 seconden van mijn halve marathon tijd af. Omdat er geen treinen rijden nu vanwege de bouw van het nieuwe station, was het heel erg stil in het bos, heerlijk :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:29

Wat fijn dat je zo lekker gelopen hebt, Kylan!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 14:11

Fijn gelopen Kylan :D

Vandaag stond mijn 23 km gepland.
Wekker stond om 5:15u, ik was om 4:30u klaarwakker. :+

Maar ik liep heerlijk! Vertrokken toen het net licht begon te worden. Daarna langzaam de zon op zien komen. En wat reetjes gespot in het bos. <3

En hoe zwaar ik het vorige week met de halve had, zo makkelijk ging het vandaag. En een tempo van 6:43 min/km, wat ik helemaal prima vind.

Moest alleen na 5 km al plassen. :=
Zou op gegeven moment weer redelijk bij huis in de buurt komen. Mn blaas bleef vervelend doen, dus op 12 km even een pitstop thuis gemaakt.

Qua voeding: had 2 scoops tailwind op 1 liter mee (niet allemaal op gegaan) en heb 2 winegumblokjes op.

Ik kan tegenwoordig ook weer drinken onder het lopen. :D
Moet dan wel heel rustig lopen en kleine slokjes nemen, maar zo blij dat ik niet per se meer hoef te wandelen.
Om te eten wandel ik nog wel, of soms gewoon tussendoor even.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:48

Goed bezig Sherivey!! Herkenbaar dat plannen om vroeg op te staan en dan ruim voor de wekker klaar wakker zijn :)) Mooie afstand en tempo en wat fijn dat het drinken onderweg goed gaat nu. Tailwind vind ik ook top spul, ik had vanmorgen een scoop op een halve liter mee en daarnaast een liter water.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:14

Toppie Sherivey!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 17:46

Heel goed Sherivey, je bent al ver gekomen sinds je blessure.

Tailwind heeft me ook door de Mullerthal gesleept. Helpt ook tegen de trek.
Al was de luchtvochtigheid zo hoog dat ik enorm blij was met een eettent onderweg waar we cola hebben gehaald en nog een waterpunt onderweg. Tijdens het lopen zeker drie liter gedronken.
Daarna ook nog minimaal twee en halve liter. Pas in de avond had ik het idee dat ik genoeg vocht had binnengekregen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 19:20

Nou idd. Merk wel dat die knie een wat zwakke plek blijft. Is bvb wat stijf na een lange afstand lopen. Maar gelukkig tot nu toe geen last meer van gehad. (Klopt dit meteen af).

Met die hoge luchtvochtigheid en warmte heb je ook veel vocht nodig denk ik.
Ik bleef vorige week ook drinken tijdens en na de halve.

Vond het vanochtend met 12 graden een stuk fijner lopen

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:46

Weer terug uit Denemarken :wave:
Hier in Nederland nog een 26km gelopen en afgelopen zaterdag hebben we samen een rondje van 28km gedaan. Compleet offroad, door mul zand, door de duinen, over het strand :=
Dus de tijd was niet wat ik gewend ben (6:30), maar het was echt een goede oefening, ook in loslaten :D Ben vooral blij met het snelle herstel, bij het uitlopen liepen bij beide de benen redelijk vol, maar het trok gelijk ook weer weg.

Wow Musli, jij roadrunner! Wat een tijd zeg, goed gedaan!
Sherivey, ook lekker bezig een halve marathon en 23 km :):)
Supervixen, prachtige omgeving weer en de afstanden die je loopt blijven indrukwekkend :wow:
Ging je 15km goed Puera? Ik ga je zo een pb sturen over een date, wilde ik voor de vakantie al doen, maar vergeten :oo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 08:28

Die tijden moet je echt loslaten als je trailt. Gewoon op standje genieten lopen.

Ik zie echt op tegen de hittegolf komende dagen. Ik wilde volgende week nog een trailmarathon lopen, maar met die temperaturen zakt de moed me in de schoenen. Misschien als ik heel vroeg ga. Ik heb zo'n hekel aan de zomer, nou ja, de zomerse temperaturen dan.

Ik ga zo een kort trailrondje lopen met mijn vriend. Een kilometer of 15.
Morgen richting Monschau en dan hoop ik dat we een mooie trailronde kunnen lopen in de Hoge Venen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 08:39

Pff ja, lopen met die hoge temperaturen is niks.

Ik heb gelukkig een 'rust'week qua trainen.
Staan een training van 50 minuten, 15x 1 minuut en 10 km op de planning.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:09

Ik ben ook een paar wek minder actief geweest. Wel nog veel plannen voor de komende 10 á 12 weken, dus ik moet wel weer aan de bak. Net 3 weken vakantie gehad en niet veel gestructureerd hard gelopen. De 1e week 1 rondje gedaan, de 2e week 1 rondje gedaan + 3 dagen hockey toernooi en gister een interval rondje gedaan. Nu de komende 10 weken nog met een trainingsplan aan de slag dat me tot 2 uur long run zou moeten gaan opbouwen. Ik heb er wel weer zin in na deze pauze, al ben ik wel benieuwd of ik niet te veel verloren ben de afgelopen weken om het plan realistisch te houden en hoe ik het warme weer ga overleven...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:57

Net met mijn vriend 15km getraild met 6 min/km.
We voelden de Mullerthaltrail allebei nog wel. De benen wilden wel, maar er zat nog wel moeheid in ons lijf, dus dit was voldoende voor vandaag. Misschien vanmiddag nog even zwemmen.

Onderweg:

Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:59

Ik heb vanmiddag 10 km gewandeld, maar voelde de 1000 hoogtemeters stijgen per dag van vorige week ook nog goed in de benen. En een licht pijntje in mijn enkel. Morgen maar eens even een rustig stukje asfalt hardlopen en kijken hoe dat gaat. De hei ligt er echt prachtig bij nu, dus wil eigenlijk van de week nog wel een rondje trailen.

Afbeelding

Had de route van de steamtrail in mijn mail, die ziet er gaaf uit, ook vast prachtig met de hei in bloei.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:50

Alleen jammer dat de route nauwelijks over de hei gaat.
Als ik hem zo bekijk, alleen maar ongeveer 1 km op de Loenermark. Bij km 8. En bij km 11 een ministukje. Verder alleen bos.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:19

Dat schiet ook al mooi op, die Steamtrail is toch eind deze maand?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:58

20 augustus :j

Voorbereiding voor mij niet helemaal ideaal, afgelopen week flink pittig gewandeld in de Alpen met elke dag rond de 1000 meter stijgen en 1000 meter dalen. Mijn lichaam vind nu dat rust nodig is, dus daar moet ik maar een beetje naar luisteren. Gisteren bijna 30.000 stappen gemaakt en vannacht zere schenen, vandaag maar iets minder wandelen en lekker zwemmen. Zowel duur als anaeroob zou ik met afgelopen week genoeg getraind moeten hebben. Als lijf weer wat beter voelt maar een rustig hardloop rondje proberen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:03

Hoop dat het meevalt Gaucho!

Vanochtend 16km gelopen, nieuwe route geprobeerd, ging lekker.

Mag dit weekend voor het eerst 30km lopen, ik vertrek denk ik maar om 4:30 :=
Kunnen we daarna nog met de hond zwemmen en een siësta houden :D