Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:SusanH schreef:Hoe zit het met AZ en de Zuid-Afrikaanse variant dan? Ze hadden toch juist ook getest in Zuid-Afrika?
Ze zijn in Zuid-Afrika gestopt met AZ net omdat het onvoldoende beschermt tegen die variant.
Ze beginnen nu met Johnson.
Zie mijn linkje op de vorige pagina
secricible schreef:Ik denk dat je in schaarste idd blij moet zijn met alles wat je kan krijgen ja. Zeker omdat AZ gewoon echt niet slecht is qua preventie van ernstige ziektes en fors zal bijdragen aan voorkomen van ziekte. Net als dat de griepprik dat doet.
Maar ik zou ook wel begrijpen dat we met zo’n goed vaccin als Mrna wellicht over kunnen op volledige vaccinatie met mrna als er geen tekorten meer zijn.
Maar op dit moment voelt het alsof we 3 groepen hebben met uitgehongerde mensen. 1 groep krijgt taart, 1 groep brood en voor een (hele grote) groep is er nog niks. En dan zeuren dat je alleen maar brood krijgt. Ik vind dat vrij ondankbaar.
Pandora2 schreef:Wantrouwen all over the place.
Wij hebben dat hier in het waalse landsgedeelte zelfs ook
Zag deze net. Er zijn blijkbaar verschillende wegen die naar Rome leiden. Ook op vaccingebied![]()
https://businessam.be/binnen-de-maand-2 ... erleiding/
Moonlight17 schreef:Hebben jullie ookal ervaren dat ze qua vaccinatie fase per gemeente anders lopen?
Een collega van mij vertelde dat de groep onder de 60 in zijn gemeente al binnen 2 weken gaan vaccineren, terwijl ze in mijn gemeente nog lang niet klaar zijn met de 60+ ers.
Moonlight17 schreef:Hebben jullie ookal ervaren dat ze qua vaccinatie fase per gemeente anders lopen?
Een collega van mij vertelde dat de groep onder de 60 in zijn gemeente al binnen 2 weken gaan vaccineren, terwijl ze in mijn gemeente nog lang niet klaar zijn met de 60+ ers.
secricible schreef:Maar op dit moment voelt het alsof we 3 groepen hebben met uitgehongerde mensen. 1 groep krijgt taart, 1 groep brood en voor een (hele grote) groep is er nog niks. En dan zeuren dat je alleen maar brood krijgt. Ik vind dat vrij ondankbaar.
Nikass schreef:secricible schreef:Maar op dit moment voelt het alsof we 3 groepen hebben met uitgehongerde mensen. 1 groep krijgt taart, 1 groep brood en voor een (hele grote) groep is er nog niks. En dan zeuren dat je alleen maar brood krijgt. Ik vind dat vrij ondankbaar.
Nee dat is niet ondankbaar. Je beschrijft het goed, maar vul het eens aan:
De mensen die taart krijgen hebben op brood minder kans op overleven, daarom krijgen ze taart. Sommige mensen hebben op brood ook minder kans op overleven, maar die krijgen toch brood. Helaas pindakaas!
En nu vraag jij díe mensen om blij te zijn met wat ze krijgen omdat anderen nóg minder (niets) krijgen. Maar er zijn dus ook mensen die meer krijgen. En het zit nu eenmaal in mensen om een rechtvaardige verdeling te willen. Zeker als het om iets zo essentieels als overleven gaat.
secricible schreef:Nikass schreef:Nee dat is niet ondankbaar. Je beschrijft het goed, maar vul het eens aan:
De mensen die taart krijgen hebben op brood minder kans op overleven, daarom krijgen ze taart. Sommige mensen hebben op brood ook minder kans op overleven, maar die krijgen toch brood. Helaas pindakaas!
En nu vraag jij díe mensen om blij te zijn met wat ze krijgen omdat anderen nóg minder (niets) krijgen. Maar er zijn dus ook mensen die meer krijgen. En het zit nu eenmaal in mensen om een rechtvaardige verdeling te willen. Zeker als het om iets zo essentieels als overleven gaat.
En als er genoeg taart was geweest was dat heel oneerlijk geweest. Maar dat is er helaas niet dus moet de regering de taart en het brood zo goed mogelijk verdelen.
En dat betekend idd dat er soms individuen niet de ideale keuze krijgen, dat snap ik dat dat lastig is.
Pandora2 schreef:Wantrouwen all over the place.
Wij hebben dat hier in het waalse landsgedeelte zelfs ook
Zag deze net. Er zijn blijkbaar verschillende wegen die naar Rome leiden. Ook op vaccingebied![]()
https://businessam.be/binnen-de-maand-2 ... erleiding/