Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
secricible schreef:Ik had in mijn hoofd dat de groepsimmuniteit al rond de 10-15% was. Ik lees net dat de laatste resultaten van de PIENTER studie van dit najaar slechts op 5% uitkwamen... dat valt me toch wel best behoorlijk tegen.
MyWishMax schreef:secricible schreef:Ik had in mijn hoofd dat de groepsimmuniteit al rond de 10-15% was. Ik lees net dat de laatste resultaten van de PIENTER studie van dit najaar slechts op 5% uitkwamen... dat valt me toch wel best behoorlijk tegen.
Is dat omdat antistoffen niet zo lang blijven of iets anders? Erg weinig idd......
(Sorry kan het even niet opzoeken hier)
veerledec schreef:'Zeeuwen die naar België willen, moeten negatieve coronatest tonen bij de grens' - https://nos.nl/r/76541
Hier wordt weer even heel hard gevloekt hoor. We konden al niks met die Belgen, tijdens de vorige lockdown was het echt verschrikkelijk, en nu dit...?! Toen de winkels in België dicht waren en hier niet, en de Belgen (nog steeds) massaal de grens over kwamen, mochten we vooral niet zeuren. Nu is het andersom (behalve dan dat er, toch zeker hier, minder Nederlanders naar België gaan dan andersom) en nu willen ze weer de grenzen dicht gooien?! Wat niet meer zou gebeuren. Waardoor het enige bezoek met kerst dat we zouden krijgen niet mogelijk is. Waardoor ik ook niet meer naar m'n werk zou kunnen, als dat nodig is.
mvdende schreef:Óók speciaal onderwijs = onderwijs en juist deze kinderen die vaak met taxi vervoer naar school gaan, zouden thuis moeten blijven.
Kost extra inzet van de ouders, maar dat is dan even niet anders...
Ik heb óók op speciaal onderwijs gezeten en dat had prima thuis gekund.
Leuk was anders geweest óók voor mijn ouders, maar we hadden het wel overleefd..
veerledec schreef:Oh echt he. Ik heb ze de vorige keer nog niet vergeven...dit lijkt me overigens ook nogal discriminatie, maar dat schijnt daar ook allemaal niet zo uit te maken.
veerledec schreef:'Zeeuwen die naar België willen, moeten negatieve coronatest tonen bij de grens' - https://nos.nl/r/76541
Hier wordt weer even heel hard gevloekt hoor. We konden al niks met die Belgen, tijdens de vorige lockdown was het echt verschrikkelijk, en nu dit...?! Toen de winkels in België dicht waren en hier niet, en de Belgen (nog steeds) massaal de grens over kwamen, mochten we vooral niet zeuren. Nu is het andersom (behalve dan dat er, toch zeker hier, minder Nederlanders naar België gaan dan andersom) en nu willen ze weer de grenzen dicht gooien?! Wat niet meer zou gebeuren. Waardoor het enige bezoek met kerst dat we zouden krijgen niet mogelijk is. Waardoor ik ook niet meer naar m'n werk zou kunnen, als dat nodig is.
secricible schreef:Kairos, volgens mij is dat heel wisselend. Ik heb zelf geen schoolgaande kinderen, maar om me heen hoor ik alles van een paar werkbladen die einde van de week af moeten tot klassikale lessen en op de pc ook je opdrachten invullen zodat de leraar meekijkt.
Kairos schreef:Om op de meerdere reacties in te gaan:
Mij lijkt het juist een beter systeem om te zeggen: In de regel alles thuis. Alleen als jij kwetsbare leerlingen in de klas hebt, dat je dan die uitzonderingen naar school mag laten komen. Als het zelfstandig werken bij leerling X normaal al niet gaat, dan moet daar zeker wat op bedacht worden, ik zou er dan voor pleiten om als de leraar het kan onderbouwen bepaalde mensen op school toe te laten. (Op het HBO kun je ondanks corona een studieruimte huren en als jij dan zou afspreken met een bepaalde docent dat die je begeleid, kan dat.) Ditzelfde wbt slechte thuissituatie, vaak heersen er toch wel vermoedens dat er wat speelt. Naar mijn idee hadden mijn middelbare school docenten altijd prima door wie er kwetsbaar was en wanneer er wat aan de hand was. Voor dat soort kinderen moeten er uitzonderingen komen.
Is er iemand die mij kan vertellen waarom er zoveel beroep op de ouders wordt gedaan? Want ik zie niet zo goed voor me hoe dat thuisonderwijs op de basisschool is ingericht. Want naar wat ik hoor was vo een beetje op dezelfde manier als hoger onderwijs, maar het is mij niet zo duidelijk waarom de ouders er nu zo ontzettend bovenop zitten moeten. Want normaal kan de leraar toch ook 1 leerling per keer helpen, wat maakt dat via zoom dan anders? (Ik probeer het ook een beetje voor mezelf op een rijtje te krijgen, want juist mijn vragen komen ook echt voort omdat het voor een buitenstaander niet duidelijk is.) Krijgen ze op de basisschool via zoom een les taal? Of krijgen ze alleen een dikke bundel opdrachten en moeten ze het zelf maar uitzoeken?Want in dat laatste geval snap ik de frustraties, alleen dat kan ook niet de bedoeling zijn lijkt me...